Kumpi on hyväksyttävämpää turvautua tiukassa paikassa sossuun vai vanhempiin?
Minusta on hyväksyttävämpää turvauta vanhempiin, esim. välttämättömissä kodinkoneostossa yms. jos itsellä on tiukkaa. Eräällä toisella palstalla joku kauhisteli/ei uskonut tätä, kun olin sitä mieltä että on paljon nolompaa maksattaa sossulla koneita kuin vanhemmilla. Siksipä päätin kysyä mitä mieltä ihmiset yleensä on?
Kommentit (9)
Sanoisin, että sossusta jos siihen kriteerit täyttää. Ei niillä vanhemmillakaan välttämättä ole varaa ostella ylimääräisiä. Ajattele sitä, että äitisi vaikka syö seuraavat 2kk pelkkää puuroa jotta te saisitte pesukoneen, eikä halua huolestuttaa sinua omilla murheillaan.
Enste vanhempiin ja jos muut keinot on käytetty niin vasta viimeiseksi sossuun.
Jos sossun kuuluu maksaa, niin sinne sitten, jos on liian rikas sossun elätiksi, niin sitten on pakko pyytää vanhemmilta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:08"]
Sanoisin, että sossusta jos siihen kriteerit täyttää. Ei niillä vanhemmillakaan välttämättä ole varaa ostella ylimääräisiä. Ajattele sitä, että äitisi vaikka syö seuraavat 2kk pelkkää puuroa jotta te saisitte pesukoneen, eikä halua huolestuttaa sinua omilla murheillaan.
[/quote]
No ei se syö puuroa, kun niillä on kymmeniä tuhansia tilillä.
AP
Ja täyttäisin varmaan sossun kriteerit, mutta oon aina ajatellut että vanhempien avustus on paljon vähemmän noloa. Sossun rahat on kuitenkin yhteiskunnan rahoja ja vanhempien rahat on vanhempien, ja se on vaan niiden asia mihin ne haluaa niitä antaa, kun taas yhteiskunnan rahat on vähän kuin pummaisin joltain naapurilta tai täysin tuntemattomalta
AP
Riippuu vanhemmista.
Itse tein aikoinani sen virheen, että pyysin isältäni 200 euroa LAINAAN kahdeksi kuukaudeksi kun pyykinpesukone hajosi.
Itse olin äitislomalla ja mies pitkällä sairaslomalla(jalan takia).
Maksoin siis joka sentin takaisin kahden kuukauden päästä, mutta silti isäni ajatteli, että hänellä olisi oikeus puuttua meidän perhe-elämään.
Kävi suunnilleen joka päivä kylässä. arvosteli minua koko ajan Olen huono äiti, nukutan lapseni väärään aikaan(kahdeksalta),ei 2 vuotiaat enää nuku päiväunia, ei vauvaa saa noin kovaa heijata(koliikki)... lista jatkuisi loputtomiin.
Haukkui miestäni laiskaksi(polvi oli siis pahasti palasina, joten liikkuminen hieman hankalaa)
Meni hermot ja heitin isän pihalle. Piti uhkailla että soitan poliisin paikalle kun ei muuten suostunut poistumaan.
Tuosta on jo kuusi vuotta, mutta edelleenkään emme ole puheväleissä.
Eli minun vastaukseni on: ehdottomasti sossuun
Siis tosi noloo jos sossu maksaa XD
vanhempiin, ja maksaa takaisin kun rahatilanne kohenee. Sossun pitäisi olla aivan viimeinen vaihtoehto.