Kouluterveydenhoitaja, tulevaisuuden työntyvät?
Aloitan opiskelut terveydenhoitajaksi ja unelmana on työskennellä kouluterveydenhoitajana. Osaako kukaan sanoa, millaiset töllisyysnäkymät kyseiseen ammattiin on? Olen ymmärtänyt, että neuvoloissa avautuu työpaikkoja vasta kun edellinen jää eläkkeelle, onkohan näin myös kouluterveydenhoitajana?
Kommentit (11)
Erittäin hyvät työllisyysnäkymät. Työ on kuulemma myös paljon vapaampaa ja rennompaa, kuin sairaanhoitajana raataminen (jonka luvat muuten myös saat).
Ylipäänsä th:n toimia avautuu lähinnä eläköitymisen vuoksi. Ei kukaan halua pois kun on vakipaikan saanut. Sijaisuuksia kyllä on tarjolla, esim. perhevapaisiin.
No itse asiassa kuulin juuri amkin sotealan opettajalta, että terveydenhoitajat työllistyvät heikosti nimenomaan terveydenhoitajiksi. Tekevät siis pääasiassa sairaanhoitajan töitä. Tulevaisuudessa terveydenhoitajan koulutusohjelmaan tullaan todennäköisesti tekemään tämän asian vuoksi muutoksia, mut sitä, millaisia ne ovat, ei hän sanonut.
kotihoidossa ja äitiys- ja lastenneuvoloissa on eniten työpaikkoja avoinna
Sijaisuuksia on paljon meille. Valmistuin jouluna ja useampi luokkakaveri on saanut vakipaikan mm aikuisnla:n terkkarina. Sijaisuuksia kannattaa ottaa vastaan, ne aukaisee paljon ovia...
Minun kaikki tuttavat, jotka ovat opiskelleet terkkareiksi ovat koulutusta vastaavassa työssä, osa tekee sijaisuuksia, osalla jo vakipaikat.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:13"]mikä on aikuisneuvola???
[/quote]
Se missä esim mummelit käy mittauttamassa verenpainetta, tehosterokotteet saamassa, RR seurannassa (hoitajalla), korvahuuhtelussa ym. Googletapa. Julkista terveydenhuoltoa kuten terveyskeskukset, mutta oma yksikkönsä. Ei kuormita täten terveyskeskuksen hoitajan vastaanottoa.
En tiedä onko joka kaupungissa tällaista toimintaa...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:13"]mikä on aikuisneuvola???
[/quote]
Nolottaa myöntää mutta olen Helsingistä ja muuttanut Seinäjoelle 6v sitten ja täällä valmistunut Th:ksi. En ollut koskaan kuullut aikuisneuvolasta terminä ja työskennellessä opiskelijana terveyskeskuksen vastaanotolla, mainitsi potilas puhelimessa että kävi siellä neuvolassa RR-mittauksella. Kysyin vähän hölmistyneenä, että oletko raskaana, vaikka rouvan ääni oli selkeästi kypsemmän naisen ääni. Vähintään yhtä hämmästyneenä rouva vastasi, että ei ole.
Näin opin että on olemassa ihan oma erillinen aikuisneuvola eli terveydenhoitajan vastaanotto aikuisväestölle!
Hope!