Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus säästöliekillä

Vierailija
31.07.2021 |

Onko kenelläkään kokemuksia säästöliekillä laihduttamisesta? En haluaisi purkaa säästöliekkiä vielä, koska en jaksa odottaa vuotta, että pääsen uudelleen kokeilemaan laihduttamista. Säästöliekin purkaminenhan on vähintään useita kuukausia kestävä prosessi.

En tiedä kauanko säästöliekkiä on jatkunut. En nimittäin ole edes paljon enemmän syödessäni laihtunut vähentämällä syömistä. Ja jos lisään syömistä, lihon välittömästi. Eli please älkää ehdottako enemmän syömistä. Sillä tavalla olen vain lihonut ennalleen. En ole vielä ajatellut purkaa säästöliekkiä.

Jotenkin olen onnistunut laihduttamaan lähes 10 kg, mutta painon putoaminen on nyt loppunut täysin. Ensin vähensin kalorimäärää 1600:een, mitään ei tapautunut, vaikka juoksin ja kävelin päivittäin. Lopulta laihdutus on käynnistynyt vain syömällä alle 1000 kcal päivässä, olen syönyt vain sen verran. Lasken kalorit tarkasti.

Eli siis vaihtoehtona on ilmeisesti vähentää syömistä edelleen, koska n. 1000kcal määrällä en enää laihdu. Ajattelin, että laihdutan ensin normaalipainoon, ja sitten kun on ”varaa” lihoa hieman, voin alkaa purkamaan säästöliekkiä.

Vai onko tämä laihdutus tuomittu epäonnistumaan?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tehty mitään tutkimusta, että geenit ohjaisivat aineenvaihdunnan hidastumaan yhtäkkiä radikaalisti ?

Nimittäin kolmekymppisenä lihoin yhtäkkiä vuodessa 20 kg. Sama kävi myös lähisukulaiselleni tuon ikäisenä.

Ap

Kukaan ei liho yhtäkkiä ja yllättäin vuodessa 20 kiloa. Kyllä siinä saa syödä jo reilusti enemmän kuin kuluttaa.

Eiköhän kyse ole siitä, että aineenvaihdunta muuttui, eikä itse tajua muutosta ennenkuin liian myöhään.

Minulle tuo muutos tuli 36-vuotiaana. Silloin piti opetella syömään vähemmän.

Mikä siinä aineenvaihdunnassa siis yhtäkkiä silloin 36-vuotiaana muuttui niin radikaalisti? Ja miksi? Siis yhtäkkiä, ei pikku hiljaa?

Vierailija
42/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ketodieettiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita vaihtoehtoja sinulla on?

Vähentää syömistä 500 kcal:iin päivässä.

Ap

Mä laihdutin 10kg kuudessa viikossa niin. Tuona aikana 2päivää söin normaalisti.

Nyt 1000-1200 kcal päivä kunnes lähtee vielä 5kg

Kiitos vinkistä! Mulla olisi vielä myös n. 5 kg laihdutettavaa.

Ap

Kai sä ymmärrät, että et ole sen terveempi tai parempi ihminen 5 kilon päässä?

Ei sun tartte orjallisesti olla normaalipainossa, varsinkaan, jos se vaatii jollain 500 kalorilla kituuttamista.

Taaperokin tarttee 1200 kcal päivässä, niin mietipä siitä, kuinka "terveellistä" edes 1000 kcal on.

Ei normaalipaino = terveys.

Toki monen ylipainoisen ja lihavan elintavat on huonot, mutta et ole lihava.

Elintavat = terveys.

Se, mitä sinä teet, ei ole terveyttä. Unohda se normaali paino.

Vierailija
44/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko vankileireillä kituuttanut oli päässyt elämään ensin vaikka 40 vuotta länsimaisessa yltäkylläisyydessä? Olisi jännä tietää mitä tapahtuu jos nykyiset pulliaset laitettaisi keskitysleirille. Mitä kropassa tapahtuisi vai kuolisiko nämä vaan pois kun elimistö sekoaisi.

Vierailija
45/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen.

Mulle kävi tosin niin että kun olin monta kuukautta kituuttanut niin jotain tapahtui kropassa ja tuntui että aineenvaihduntani vilkastui. Laihtuminen nopeutui.

Kuinka tarkkaan tiedät syöväsi joka päivä sen max 1000 kaloria?

Epäilen että välillä syöt enemmän ja siksi paino ei putoa tasaisesti vaan tulee takapakkia ja sen takia tuntuu että paino tippuu hitaasti.

Juot ilmeisesti kuitenkin tarpeeksi?

Aamulla tyhjään mahaan vettä noin puoli litraa? Päivän mittaan niin että ihan vähintään 2 litraa menee?

3 litraa kun juon itse päivässä niin huomaan että se on hyvä mutta usein en noin paljoa muista juoda.

Olen nyt kaksi viikkoa pitänyt erittäin tarkkaa ruokapäiväkirjaa. Itse asiassa tuo 1000kcal on jopa liioiteltu määrä. Useimpina päivinä olen syönyt alle 1000kcal. Olen yrittänyt juoda kyllä enemmän, mutta täytyisi varmaan sitä vielä lisätä.

Ap

Miten on paino tippunut nyt kahden viikon aikana jos todella olet joka päivä syönyt max 1000 kaloria?

Vain 1 kg. Tiedän, että 0,5kg viikossa on ihan ok tahti. Mutta nyt vaan painon putoaminen on pysähtynyt kokonaan. Monta päivää paino on jo pysynyt täsmälleen samassa.

Ap

Jos keskityt nyt pitämään painon tuossa etkä laihduta hetkeen?

Sanotaan että vuosi menee siihen että keho sopeutuu uuteen painoon eikä kipua takaisin ylös vaikka söisikin huolettomammin.

Oman kokemuksen mukaan siinä ei mene noin kauaa eli en tarkoita että lopetat vuodeksi laihdutusta.

Kuukautiskierto vaikuttaa myös. Itsellä menkkojen jälkeen paino tippuu helpommin ja hidastuu ovulaation jälkeen. Silloin tuntuu että kaikki jää kiinni mitä syön.

Tuo junnaaminen on turhauttavaa kun haluaisi nopeammin päästä tavoitteeseen.

Oletko koittanut niin että syöt yhtenä viikonloppuna huolettomammin? Et käy vaa'alla ollenkaan. Esim. perjantaina illalla ja lauantaina syöt sen mitä mieli tekee ja monipuolisemmin mitä normaalisti. Sunnuntaina palaat ruotuun. Itsellä kävi niin että olin pitkään laihduttanut noin 1000 kalorilla (painonvartijoissa). Sitten lähdin laivalle ja päätin nyt en laske pisteitä. Övereitä en syönyt mutta puffetissa söin ja suklaatakin söin.

Seuraavaan punnitukseen menin fiiliksellä että nyt paino noussut ja en ota paineita. Sillä kerralla oli suurin pudotus ikinä!

Noin kerran kuukaudessa kävinkin sitten viihteellä ja otin alkoa ja söinkin jotain ns kiellettyä niin se varmaan takasi että paino putosi tasaisesti kilon viikossa (joskus vähemmän). Noudatin pistelaskua orjallisesti ja punnitsin ja mittasin viivottimella jos en ollut varma pisteistä 😆

Kyllä se paino taas lähtee laskuun. Välillä on jumeja ja välillä tippuu nopeammin ja joskus voi muutama sata grammaa tulla lisääkin.

Onko kilpirauhanen tutkittu? Itsellä vajaatoiminta.

Entä rauta-arvot? Syötkö vitamiineja? Kiinnitä nyt alussa huomio noihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän