Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus säästöliekillä

Vierailija
31.07.2021 |

Onko kenelläkään kokemuksia säästöliekillä laihduttamisesta? En haluaisi purkaa säästöliekkiä vielä, koska en jaksa odottaa vuotta, että pääsen uudelleen kokeilemaan laihduttamista. Säästöliekin purkaminenhan on vähintään useita kuukausia kestävä prosessi.

En tiedä kauanko säästöliekkiä on jatkunut. En nimittäin ole edes paljon enemmän syödessäni laihtunut vähentämällä syömistä. Ja jos lisään syömistä, lihon välittömästi. Eli please älkää ehdottako enemmän syömistä. Sillä tavalla olen vain lihonut ennalleen. En ole vielä ajatellut purkaa säästöliekkiä.

Jotenkin olen onnistunut laihduttamaan lähes 10 kg, mutta painon putoaminen on nyt loppunut täysin. Ensin vähensin kalorimäärää 1600:een, mitään ei tapautunut, vaikka juoksin ja kävelin päivittäin. Lopulta laihdutus on käynnistynyt vain syömällä alle 1000 kcal päivässä, olen syönyt vain sen verran. Lasken kalorit tarkasti.

Eli siis vaihtoehtona on ilmeisesti vähentää syömistä edelleen, koska n. 1000kcal määrällä en enää laihdu. Ajattelin, että laihdutan ensin normaalipainoon, ja sitten kun on ”varaa” lihoa hieman, voin alkaa purkamaan säästöliekkiä.

Vai onko tämä laihdutus tuomittu epäonnistumaan?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästölieki kannattaa purkaa heti. Se onnistuu parhaiten syömällä 5 kertaa päivässä ja vähäkalorisia ruokia. Proteiinin, rasvan ja hiilihydraatien suhde on myös tärkeä sekä liikunta nopeuttaa prosessia.

Vierailija
2/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästölieki kannattaa purkaa heti. Se onnistuu parhaiten syömällä 5 kertaa päivässä ja vähäkalorisia ruokia. Proteiinin, rasvan ja hiilihydraatien suhde on myös tärkeä sekä liikunta nopeuttaa prosessia.

Säästöliekin purku nostaa painoa. Siinä voi asiantuntijoiden mukaan mennä vuosi. Eli ei kannata, koska en halua lihoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita vaihtoehtoja sinulla on?

Vierailija
4/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään omaa kokemusta säästöliekillä laihduttamisesta?

Onko paha, jos elän nyt niukalla ruoalla ja puran säästöliekin vasta parin kuukauden päästä, kun olen jo selkeästi normaalipainoinen?

Täällä annetuista neuvoista huolimatta säästöliekin purkaminen nostaa painoa, ja jos heti menee uudelleen miinuskaloreille, säästöliekki alkaa uudelleen. Eli pitäisi odottaa useita kuukausia säästöliekin purun jälkeen, ennen kuin jatkaa laihduttamista.

Eli ei mitään hyötyä laihdutuksen kannalta.

Ap

Vierailija
5/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentää syömistä 500 kcal:iin päivässä.

Ap

Vierailija
6/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat syömishäiriöiseltä. Mene lääkäriin puhumaan tästä, niin pääset ainakin ravintoterapeutille.

T. Ex-syömishäiriöinen

Vierailija
7/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä

Vierailija
8/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäiskö se säästöliekki purkaa nyt varoen siitäkin huolimatta, että paino nousee ja jatkaa laihduttamista sitten vähän normaalimmin..

Vierailija
9/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vaikutat syömishäiriöiseltä. Mene lääkäriin puhumaan tästä, niin pääset ainakin ravintoterapeutille.

T. Ex-syömishäiriöinen

Minun ongelmani on se, etten saa pudotettua painoa. Minulla ei ole koskaan ollut syömisessä ongelmia.

Olen kyllä puhunut lääkärille painonpudotuksen vaikeudesta. Sain vain kehotuksen mennä liikuntaneuvojalle ja otettiin verikokeet. En siis päässyt ravintoterapeutille. Enkä uskoisi muutenkaan siitä olevan hyötyä. Ravintoterapeutti vain laskisi kulutukseni olevan 1800 kcal ja tekisi sen mukaisen ruokavalion, eli paino vain nousisi.

Vierailija
10/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet koko aika kehoasi siihen tilaan, että voit unohtaa laihdutuksen ja saat kaupan päälle vielä monta muuta vaivaa. Usko pois.

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään omaa kokemusta säästöliekillä laihduttamisesta?

Onko paha, jos elän nyt niukalla ruoalla ja puran säästöliekin vasta parin kuukauden päästä, kun olen jo selkeästi normaalipainoinen?

Täällä annetuista neuvoista huolimatta säästöliekin purkaminen nostaa painoa, ja jos heti menee uudelleen miinuskaloreille, säästöliekki alkaa uudelleen. Eli pitäisi odottaa useita kuukausia säästöliekin purun jälkeen, ennen kuin jatkaa laihduttamista.

Eli ei mitään hyötyä laihdutuksen kannalta.

Ap

Vierailija
11/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäiskö se säästöliekki purkaa nyt varoen siitäkin huolimatta, että paino nousee ja jatkaa laihduttamista sitten vähän normaalimmin..

En usko sen auttavan. En ole ennenkään laihtunut suuremmalla kalorimäärällä

Vierailija
12/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä laihdutin 10kg kuudessa viikossa niin. Tuona aikana 2päivää söin normaalisti.

Nyt 1000-1200 kcal päivä kunnes lähtee vielä 5kg

Vierailija
13/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että av:lla ei ole asiantuntijoita. Ajattelin tämän kuitenkin olevan sen verran suosittu keskustelupalsta, että ehkä täällä on sentään joku, jolla on omaa kokemusta ja joka ei vähättele kokemuksiani ja kauhistele sitä, kun en vaan yksinkertaisesti laihdu millään muulla tavalla. Kokeiltu on.

Eli laittakaa vain kommentteja, jotta tämä pysyisi etusivulla.

Ap

Vierailija
14/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä laihdutin 10kg kuudessa viikossa niin. Tuona aikana 2päivää söin normaalisti.

Nyt 1000-1200 kcal päivä kunnes lähtee vielä 5kg

Kiitos vinkistä! Mulla olisi vielä myös n. 5 kg laihdutettavaa.

Ap

Vierailija
15/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, mutta mitä jos siirryt pätkäpaastoon tms? Eli teet vain jotain erilailla, jotta kehi ihmettelee,

Paljon painat ja paljon vielä haluat laihduttaa?

Vierailija
16/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki on jo moneen kertaan todettu huuhaaksi lääkärien ja muiden asiantuntijoiden toimesta.

Vierailija
17/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei usko ohjeita vaikka ne tulisi ravintoterapeutilta.

https://www.markokuoppasalmi.fi/blog/s%C3%A4%C3%A4st%C3%B6liekki

Vierailija
18/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekki on jo moneen kertaan todettu huuhaaksi lääkärien ja muiden asiantuntijoiden toimesta.

Säästöliekkiä ei ole siis aukottomasti todistettu. Tiedetään kuitenkin aineenvaihdunnan adaptoituvan syötiin kalorimäärään. En itsekään ennen uskonut säästöliekin estävän laihtumista. Nyt kuitenkin on selkeät merkit siitä. Näläntunne on kadonnut kokonaan yms.

Enkä keksi mitään selitystä sille, miksi en sitten laihdu edes alle 1000kcal? Silloinhan aineenvaihduntani on pakko olla tosi heikko. Oli sitten säästöliekki tai ei.

Ap

Vierailija
19/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Mulle kävi tosin niin että kun olin monta kuukautta kituuttanut niin jotain tapahtui kropassa ja tuntui että aineenvaihduntani vilkastui. Laihtuminen nopeutui.

Kuinka tarkkaan tiedät syöväsi joka päivä sen max 1000 kaloria?

Epäilen että välillä syöt enemmän ja siksi paino ei putoa tasaisesti vaan tulee takapakkia ja sen takia tuntuu että paino tippuu hitaasti.

Juot ilmeisesti kuitenkin tarpeeksi?

Aamulla tyhjään mahaan vettä noin puoli litraa? Päivän mittaan niin että ihan vähintään 2 litraa menee?

3 litraa kun juon itse päivässä niin huomaan että se on hyvä mutta usein en noin paljoa muista juoda.

Vierailija
20/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei usko ohjeita vaikka ne tulisi ravintoterapeutilta.

https://www.markokuoppasalmi.fi/blog/s%C3%A4%C3%A4st%C3%B6liekki

Noita saman kaltaisia ohjeita säästöliekin purkuun olen lukenut muualtakin. En halua vielä purkaa säästöliekkiä. Haluan ensin laihtua normaalipainoon. En halua lihoa.

”Energiamäärän nostolla tavoitellaan oman laskennallisen kulutuksen tasoa, jolla pysytellään vähintään muutama kuukausi, joskus selkeästi pidempikin aika. Eli toisin sanoen pidetään taukoa rasvanpoltto- ja laihdutuspyrkimyksistä. Alkuvaiheessa paino voi jopa nousta, kun lihasten hiilihydraattivarastot täyttyvät ja sitovat nestettä. Jos energian nosto tehdään vähän kerrassaan ja ravitsemuksellisesti laadukkaista lähteistä, tämä ei ole lihomista. Päinvastoin saat lisää energiaa arkeen ja liikkumiseen”

En halua nyt lopettaa laihdutusta useiden kuulausien ajaksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan