Paikkoja joissa ei ollut koronan suhteen suojauksia.
Itse olin Törnävän kesäteatterissa. Istumapaikat oli aivan kiinni toisissaan ja aika isolla osalla katsojista ei ollut edes maskeja. Ehkä maalittomat tiesivät jotain mitä minä en tiedä. Paikat olisi saanut olla hiukan harvemmassa.
Kommentit (12)
Mikä tarve sulla on tälle aloitukselle? Eri alueilla on erilaiset suositukset ja rajoitukset, ja nekin muuttuu koko ajan. Sä voit pysyä kotonasi, jos pelkäät ihmisiä.
On kummallista jos joku tapahtumajärjestäjä ei vieläkään ymmärrä tehdä kaikkea mahdollista turvallisuuden parantamiseksi. Toisaalta jotkut Törnävän kesäteatterit on näinä aikoina niin heikossa hapessa että enpä viitsisi niitä julkisesti haukkua. Sääliksi käy koko kulttuuriala.
Ennemmin moittisin noita isoja festivaaleja, joilla on paljon enemmän resursseja ja paljon enemmän populaa.
Koulut. Yläkoululaiset eivät pidä maskeja, ja joissakin kouluissa on näitä hopeaveteen uskovia rehtoreita, jotka oikein keskusradiossa kuuluttavat, ettei maskeista ole hyötyä.
Saman huomasin törnävällä. Ihmiset istuvat ripi-rinnan ilman maskeja suurin osa. Väliajalla jonossa Kahvia ja jäätelöä alle 20cm välein. Täällä todellakin on suositukset voimassa. Ja korona alkanut vauhdilla leviämään. Julkisesti ilmoittavat, että suosituksia noudatetaan.
Solar sound festival. Väkeä, kuin pipoa ei maskeja kenelläkään. Delta siellä sitten onkin päässyt levin, hupsista.
Mä kävin sirkuksessa kesäkuussa ja siellä ei ollut maskeja eikä turvavälejä. En kuitenkaan ala tässä nimeä mainitsemaan, koska oli ihan puhtaasti mun oma valinta mennä yleisötilaisuuteen. Yhtään tartuntaa ei sieltä lähtenyt liikkeelle. Sairastuiko ap itse, vai mistä on kyse?
Hammaslääkäri. Liikaa puhetta vastaanotolla, kaikilla sylki lentää. Haluaisi selvitä vähemmällä puheella, toki välttämättömät asiat sanoo.
Enpä nyt osaa luetella noita paikkoja, kun en tällaisena aikana tietenkään mene mihinkään yleisötilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Solar sound festival. Väkeä, kuin pipoa ei maskeja kenelläkään. Delta siellä sitten onkin päässyt levin, hupsista.
No miksi sulla ei ollut maskia? Oletko nyt sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Saman huomasin törnävällä. Ihmiset istuvat ripi-rinnan ilman maskeja suurin osa. Väliajalla jonossa Kahvia ja jäätelöä alle 20cm välein. Täällä todellakin on suositukset voimassa. Ja korona alkanut vauhdilla leviämään. Julkisesti ilmoittavat, että suosituksia noudatetaan.
Miksi menit, jos tiesit, että siellä on niin huono tilanne, että suositukset ovat voimassa? Fiksu olisi pysynyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin sirkuksessa kesäkuussa ja siellä ei ollut maskeja eikä turvavälejä. En kuitenkaan ala tässä nimeä mainitsemaan, koska oli ihan puhtaasti mun oma valinta mennä yleisötilaisuuteen. Yhtään tartuntaa ei sieltä lähtenyt liikkeelle. Sairastuiko ap itse, vai mistä on kyse?
Menen yleisötapahtumaan sillä mielellä, että siellä on mahdollisuus pitää jonkinlaisia turvavälejä. Jos esim tuossa olis myyty joka toinen paikka, niin ihmiset olisi istuneet silti melkein kiinni toisissaan. Nyt oltiin siis täysin ahtauduttu ja kiinni tosissamme ja myös penkkirivien välit oli ahtaat. Itse siirryin katsomon ulkopuolelle väljemmille vesille. Maksoin kuitenkin lipusta. Olen käynyt monessa yleisötapahtumassa ja yleensä niissä on huomioitu mahdollisuus pitää väliä toisiin ihmisiin.
Mikä tarve sulla on tälle aloitukselle? Eri alueilla on erilaiset suositukset ja rajoitukset, ja nekin muuttuu koko ajan. Sä voit pysyä kotonasi, jos pelkäät ihmisiä.