”FFP2-suojain on ainoa tapa, jolla omaa turvallisuuttaan voi parantaa”
Tämä onkin syy etten enää käytä maskia. Oma käyttäytyminen parantaa turvallisuutta tarpeeksi, varsinkin kun ne kaksi rokotusta olen jo saanut.
Naurattaa nämä design-maskit ja kaulaliinat naamalla. Menin erääseen pikkukauppaan, jonka ulkopuolella oli maskeja ja pinsetit ja desiä. Lapusa luki, että desinfioi kätesi ja ota pinsetillä maski. Kauppias oli itse sisällä sellainen täysin pelleluokkaa oleva pleksi päässä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nuo on kielletty koska eivät suojaa kuulemma muita kuin itseä.
Tavallista maskia on pakko käyttää.Ei se venttiili ole suora reikä ulos. Ulsovirtausventtiilillä varustettu hengityssuojain suojaa muita ihmisiä vähintään yhtä hyvin kuin kirurginmaski eli ei käyttäjän sylkipisarat mene venttiilistäkään läpi.
Aerosolitartunta. Mikä siinä nyt on niin vaikea vieläkin ymmärtää? Venttiilinen maski on itsekäs valinta, sillä sillä et suojaa muita. Itse olen sairaan läheisen vuoksi joutunut koko ajan käyttämään ffp2- maskia ja kirurgin maskit tuntuvat ihan leluita. Kaikkeen tottuu. Myös ffp2- maskiin. Totta hitossa olisin ilman maskia, mutta tässä tilanteessa ei vain voi.
Kyllä, aerosolitartunta. Ihan kuten jos käyttää kangas- tai kirurginmaskia. On kuitenkin järkevämpää käyttää niiden sijasta hengityssuojainta, jossa on venttiili, koska hengityssuojaimella suojaa kuitenkin itseään saamasta tartuntaa, mutta kangas- ja kirurginmaskeilla ei.
Minulla ei ole ollut enää mitään flunssaa sen jälkeen, kun viime vuonna aloitin maskin käytön. Sitä ennen tuli kaikki kulkutaudit sairastettua eli KYLLÄ MASKI SUOJAA.
Järki käteen nyt kirjoitti:
En jaksaisi enää yhtään näitä keskusteluja, millainen maski suojaa KÄYTTÄJÄÄNSÄ. Silmistä on suora yhteys nenänieluun, joten virus pääsee silmien kautta jos ilmassa on virusta sisältäviä roiskeita tai hiukkasia. Silloin ei ole mitään väliä sillä, millaista nenän ja suun peittävää maskia käyttää. Maski suojelee edelleen enemmän muita kuin käyttäjäänsä.
Olennaista on se virusmäärä. Sun silmien kautta menee murto-osa siitä mitä hengität suoraan sisään. Tarttuvuuteen vaikuttaa täysin se millaisen viruslastin onnistut vastaanottamaan. Ei muutama virus sulle tautia pysty aiheuttamaan.
Aerosolitartunta. Mikä siinä nyt on niin vaikea vieläkin ymmärtää? Venttiilinen maski on itsekäs valinta, sillä sillä et suojaa muita. Itse olen sairaan läheisen vuoksi joutunut koko ajan käyttämään ffp2- maskia ja kirurgin maskit tuntuvat ihan leluita. Kaikkeen tottuu. Myös ffp2- maskiin. Totta hitossa olisin ilman maskia, mutta tässä tilanteessa ei vain voi.