Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juntit ihmiset jotka ei tajua että -30, -50 ja -60 % alennuselintarvikkeet on ihan syömäkelpoisia!

Vierailija
30.07.2021 |

Ikinä en oo joutunu pettymään niiden laatuun.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Jääpä enemmän meille, jotka niitä haluavat ostaa. Kukin ostakoon kaupasta mitä parhaaksi näkevät ja mihin on varaa. Kaikkia ei kiinnosta ruokahävikki tai ruoan hinta.

Vierailija
22/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaisin jotain prosessoitua shaipaa, jossa ei ole enää mitään kehon tarvitsemia vitaaliaineita jäljellä. Normaalipainonen voi syödä aika vähän, jos ei treenaa rankasti. Pysyäkseen terveenä keho tarvitsee päivän energian lisäksi vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet ruoasta. Tämän päivän tehotuotettu ravinto on niin ravinneköyhää jo tuoreena, että kuumennettuna ja prosessoituna se vie ainoastaan nälän. Voihan sitä näinkin elää - lyhyen ja sairaan elämän. 

Minä rakastan elämää, olen terve ja elinvoimainen ja täynnä energiaa. Eineksiin ei tarvitse koskea. Osaamme ja haluamme itse laittaa ruokamme tuoreista, luomu aineksista.

Väitän, että kaupan ja lounaspaikkojen eineksiä syöden, vaikka niitä punalappusia, safka tulee myös kalliimmaksi. Ja miten tylsää olisi laittaa ruoka mikroon ja yöks, syödä sellaista. Ruoka on nautinto. Sitä voi myös tehdä pakastimeen, kiireisiä päiviä varten. Ei niin suuri nautinto, mutta välillä pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta, ei tarvitse ja en halua.

Tämä.

Vierailija
24/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilovelife kirjoitti:

Miksi ostaisin jotain prosessoitua shaipaa, jossa ei ole enää mitään kehon tarvitsemia vitaaliaineita jäljellä. Normaalipainonen voi syödä aika vähän, jos ei treenaa rankasti. Pysyäkseen terveenä keho tarvitsee päivän energian lisäksi vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet ruoasta. Tämän päivän tehotuotettu ravinto on niin ravinneköyhää jo tuoreena, että kuumennettuna ja prosessoituna se vie ainoastaan nälän. Voihan sitä näinkin elää - lyhyen ja sairaan elämän. 

Minä rakastan elämää, olen terve ja elinvoimainen ja täynnä energiaa. Eineksiin ei tarvitse koskea. Osaamme ja haluamme itse laittaa ruokamme tuoreista, luomu aineksista.

Väitän, että kaupan ja lounaspaikkojen eineksiä syöden, vaikka niitä punalappusia, safka tulee myös kalliimmaksi. Ja miten tylsää olisi laittaa ruoka mikroon ja yöks, syödä sellaista. Ruoka on nautinto. Sitä voi myös tehdä pakastimeen, kiireisiä päiviä varten. Ei niin suuri nautinto, mutta välillä pakko.

Hahaa, hauska! :D

Vierailija
25/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ostaa/kasvattaa tuoreita kasviksia ja kokata ruokani niistä. Ehkä joku punalaputettu juusto tai kananmunat voisi välillä mennä. Kun kuuntelee omaa kehoaan, huomaa kyllä eron siinä, ruokkiiko sitä kaksi viikkoa sitten valmistetulla einespizzalla vai tänään poimituilla vihanneksilla.

Vierailija
26/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mahdollisimman tuoretta.

Vierailija
27/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeässä elää luulo, että syömäkelpoista ruokaa roskiin heitettäisiin.

Kyllä erilaisiin avustuskohteisiin se annetaan.

Monta kertaa huomasin, että ruoka-avun saajat söivät lihaa/lohta, minä en.

Terv. Ruokakaupassa työskentelevä.

Vierailija
28/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomomyymälässä 30% - 60% aletuotteet ovat edellisenä päivänä leivottuja, eli suorastaan tuoreita verrattuna niihin, mitkä marketeissa päätyvät alelaariin.

Kerran olen marketista ostanut punalaputetun leivän, joka oli homeessa. Eli leipomotuotteet tarkistan kyllä huolella, jos ostan niitä alehintaan muualta kuin leipomomyymälästä.

Vierailija
29/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tullut mieleenkään että jonkun mielestä ne eivät olisi syömäkelpoisia (poikkeuksia lukuunottamatta toki). Itse ostan useinkin, mikäli alennuksessa on tuote joka tulee käytettyä pian tai pakasteessa on tilaa. Ostan nykyään lähes kaiken lihan laputettuna. Ja syömäkelpoista ruokaa todellakin heitetään roskiin aivan valtavia määriä ja se on surullista nähtävää. Terveisiä myös ruokakaupasta. 

Vierailija
30/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobiämmät ei alelaareihin päin vilkaisekaan. Muuten ne ostelee ruokaa yli tarpeitten josta heitetään suhteellisen iso osa pois. Tuommoset joutais aika ajoin leivättömän pöydän ääreen.

Vierailija
31/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että ne myydään aina pois ekana, kun kysyntä on niin suurta.

Ostin niitä ennen paljon, mutta nyt olen hyväpalkkaisessa työssä ja lopetin niiden ostamisen, kun tuli huono omatunto, että joku pienituloisempi voi tarvita niitä enemmän.

Vierailija
32/33 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ostin itselleni viikonlopun ruuat 12 eurolla, koska olen ymmärtänyt, ettei pääministerinkään tuloillakaan voi aina saada tarpeeksi ruokaa... EI NE SUURET TULOT VAAN PIENET MENOT.

Herkuttelustakaan ei tarvitse tinkiä, jos kokonaissumma on kuitenkin paljon alempi kuin muuten. Maitolitran tarkkaa hintaakaan ei tarvitse tietää kaupassa, jos litran hinta on noin 60 senttiä kassalla. Dyykkaamisen sijaan kuitenkin jätän kauppiaalle jotain rahaa, jolla hyvinvointiyhteiskunta mahtavasti pyörii.

Mutta ymmärtäähän sen, että joillekin puoluepoliittisille nipottajille jo se hintalapun punainen väri aiheuttaa ostamatta jättämisen. Samoin sen, että 5-lapsisen perheen ruokkija ei voi odotella iltaan saakka, että perhe saa ruuat.

Lihatuotteita ostaessani kunnioitan mielessäni eläintä, joka on menettänyt henkensä; sen lihapalan ruuaksi päätymisen sijaan edes minulle ollessa sen elämän uhraamisen edes jotenkin hyväksyttävä tarkoitus. Isompi harmi on, että sekin elämä oli viety ihan turhaan. Elämä maapallolla kuitenkin valitettavasti perustuu siihen, että eliöt syövät toisiaan kunnes itse päätyvät matojen ruuaksi, myös vegaanin elämä.

Vierailija
33/33 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Snobiämmät ei alelaareihin päin vilkaisekaan. Muuten ne ostelee ruokaa yli tarpeitten josta heitetään suhteellisen iso osa pois. Tuommoset joutais aika ajoin leivättömän pöydän ääreen.

Olen varmaan sitten snobiämmä, koska en vilkaisekaan alelaareihin päin, vaan kaivan ne tuoreimmat tuotteet sieltä takaa. Voin vanhentaa tuotteet kotonakin halutessani. :)

Ehkä joudun joskus leivättömän pöydän ääreen, ehkä en, sillä elämä on valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi