Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun kanssa on kuulemma kaikkien vaikea olla, sanoi mies

Vierailija
13.08.2014 |

Olen ollut ilman ystäviä varmaan aina, ja muutenkin huomannut että teen mitä tahansa, ihmiset eivät koe minua läheiseksi ja ovat joskus jopa vaivaantuneita seurassani. Aivan sama, olenko iloinen vai en, juttelen tai en, tai vaikka leikkipuistossa istun penkillä ja seuraan omien lasten touhuja tai touhuan heidän kanssaan: kukaan ei aloita juttelua kanssani.

Eilen riidan yhteydessä mies tiuskaisi, että "kaikki saa aina olla sun kanssa varpaillaan!" Jäin itkemään yksin ja mies meni nukkumaan. Tiedän, että hänen sanomisensa on totta mutta en tiedä, mitä ihmettä minussa on sellaista että näin on? Nyt on sellainen olo, että vetäydyn omiin oloihini loppu elämäkseni. En mene minnekään sukujuhliin aiheuttamaan vaikeaa tunnelmaa enkä ota enää kehenkään yhteyttä. Aikaisemmin on ollut paha olo ystävien puuttumisen takia, nyt on pakko turtua siihen ja olla yksin. 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up Ap? 

Vierailija
62/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:19"]

Kyllähän tässä tahtoo syntyä vaikutelma näinkin suppeassa keskustelussa, että ap on herkkä loukkaantumaan ja myös suuttumaan, ja kun hän tekee niin, alkaa marttyyriys ja uhkailu. Se on myös hyvin aktiivista, hän on yllättävän sanavalmis kertomaan suuttumuksestaan ja hanakka paheksumaan toisen mielikuvia ja kertoo miten ei aio enää rasittaa olemassaolollaan. Sellaisen ihmisen jatkuva varominen käy läheisille niin raskaaksi, että miehen puuskahdus oli odotettavissa.

Lisäksi aloittajalla ei ole mitään käsitystä siitä, että muut ihmiset on keksitty sitä varten, että heiltä voi kysyä miten he sinut kokevat, ja sitten voitaisiin yhdessä yrittää rakentaa vähemmän piikikästä siilipuolustusta.

[/quote]

Minä en uhkaile ketään, en valita kenellekään, en ole marttyyri, en osoita mieltäni ihmisten kanssa, en ole kenellekään paitsi omalle miehelleni kertonut miltä ulkopuolelle jääminen ja ihmisten varautuneisuus tuntuu. Täällä ensimmäistä kertaa otin asian puheeksi. Eikö teille saa sanoa, jos kommenttinne tuntuu pahalta tai on jopa epäasiallinen? Että jos joku kertoo vihaavansa minun kaltaisiani ihmisiä niin sen pitää olla ihan ok? 

Onko sinusta muuten jotenkin ihmeellistä, jos ei tämän ketjun jälkeen tee mieli yrittää sitäkään vähää ihmisten kanssa? Ap.

[/quote]

1. Uhkasit heti, että et aio enää sukujuhliin mennä, koska mies sanoi pahasti. Kalastit meiltä sillä myötätuntoa.

2. Valitat meille, että kukaan ei ymmärrä sinua, samaan aikaan kun teet tiettäväksi, ettei sinulla ole halua eikä velvollisuutta yrittää ymmärtää heitä, koska he ovat loukkaavia.

3. Marttyyriyttä on monenlaista, uhkailu ja valittaminen ilman kuuntelemisen yritystäkään on sen ydintä.

4. Osoitat mieltä meille, kun yritämme tavoittaa ongelmaa, jonka olet meille itse eteen kantanut. Pelkäät muiden tunneilmaisua, etkä tunnista omaasi.

5. On hyvä asia, että halusit ottaa asian esille täällä. Älä yritä kääntää sitä virheeksi ja syyttää meitä asiasta. Opettele kestämään muiden ihmisten tunnereaktioita, ne eivät ole myrkkyä, vaan viestintää. Älä kieltäydy vastaanottamasta muiden viestejä, älä ainakaan liian usein. Opettele tuntemaan rajasi ja venyttämään niitä.

6. Muille saa sanoa jos tuntuu ikävältä tai pahalta, mutta on hyvä joskus miettiä, voisiko sietokynnystä kasvattaa hiukan. Sen voi myös sanoa liian aikaisin, jolloin se alkaakin vaikuttaa virheiden vaanimiselta ja on muista pelottavaa.

7. Epäasialliset kommentit ovat joskus ne hyödyllisimmät, kunhan närkästyksestään pääsee yli. On myös hanhenselkäisiä ihmisiä, joita asialliset kommentit eivät tavoita lainkaan. En tiedä kuulutko heihin, mutta ihmiset helposti olettavat niin, jos et tule yhtään vastaan ja osoita kuulleesi tai edes kerro, että olet valmis miettimään toisen sanoja.

8. Vihaisuuden ilmaiseminen saattaa olla suurin rakkauden teko, koska siinä luotetaan kykyysi haluta ymmärtää toisen tunteita. Se ei myöskään välttämättä kohdistu sinuun mitenkään, sen esittäjä saattaa esittää sen sillä varauksella, että ei tiedä koskeeko se lopulta sinua vai ei. Sinulla olisi siis muitakin vaihtoehtoja kuin loukkaantuminen, ja jos ihosi olisi riittävän paksu, saattaisit jopa kokea myötätuntoa turhautumisensa esittäjää kohtaan. Vaikutat kuitenkin niin ohutnahkaiselta, että minua pelottaa jopa näiden sanojen kirjoittaminen. Mutta siis, ei sen tarvitse olla sinulle ok jos se ei ole, eikä sinua voida tai kuulu yrittää pakottaa kokemaan asioita toisin. Mutta se voisi olla ok, jos olisit toisen tyyppinen ihminen. Tiesitkö sen? Sinulle voidaan kuitenkin yrittää selvittää, että on olemassa erilaisia ihmisiä, ja että sinäkin voit yrittää kehittää itseäsi haluamaasi suuntaan, ja että kertomiasi reaktioita pidetään hankalina.

9. Välittömänä tunnereaktiona ei ole yhtään ihmeellistä, jos lannistuttaa tällainen keskustelu ja tekee mieli erakoitua. Se on kummallista, jos tämä reaktio jää sinulle pysyväksi, koska silloin et osaa käsitellä tunteitasi jälkikäteen juuri ollenkaan ja arvioida niiden realistisuutta, etkä huomaa sitä itse. Silloin sinua voidaan vain yrittää pitää pumpulissa. Sellainen on kuitenkin parisuhteessa tosi vaikeaa. On kuitenkin olemassa supportiivista terapiaa, sellaista saattaisit hyvinkin saada. 

[/quote]

tyyppi on viestinnän, ihmissuhdedynamiikan ja tunneälyn nero. Ei voi kuin ihailla.

[/quote]

Tää oli sarkasmia, olihan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:42"]

En puhu pahaa toisista ihmisistä. Mutta tuntuu kyllä pahalta, että se on se mitä sinulla ensimmäisenä tuli mieleen :( 

Olen ujo ja varautunut välillä, mutta joskus tuntuu etten tiedä onko se minun varautuneisuuteni minussa itsessäni vai siitä, että ihmiset ovat välittömästi varautuneita minun kanssani. Ap. 

[/quote]

No  tuossa se syy on! Ihmiset vihaavat varautuneita ihmisiä! Itsekin vihaan! Vihaan teitä, kun te nurkassa selkä valmiiksi kyyryssä odotatte koko maailmalta taas seuraavaa iskua ja odotatte, että kaikki muut ottavat teidät huomioon, vaikka kaikki ilmeet, eleet ja se aura ympärillä huokuvat teidän omaa kyvyttömyyttänne tehdä aloitteita. Arat, ujot, varautuneet ihmiset ovat aivan vittumaisen itsekkäitä siinä arassa avuttomuudessaan, jota koko muun planeetan pitäisi kärsivällisesti helliä ja hoivata kuin jotain herccää ansarikukkaa.

Ihan oikeasti, me ns. tavalliset ihmisetkin joudumme keräämään roheutta ja tekemään töitä saadksemme sanat suustamme ja ollaksemme seuraksi toisillemme. Ei se niin mene, että teiltä se vain vaatii ylimääräisiä ponnistuksia. Mutta kun te luulette niin! Ja sillä oikeutatte sen ajatuksen, ettei teidän tarvitse nousta ujoutenne yläpuolelle, koska eihän muidenkaan tarvitse ponnistelle. TArvitseepa!

[/quote]

Että ihan vihaat varautuneita ihmisiä, huhhuh. Miksi? Sinä olet rohkea ja itsevarma, eikä varautuneesta ihmisestä ole sinulle mitään uhkaa. Hän pelkää sinua. Ja ilmeisesti syystä. Sinä vihaat varautunutta ihmistä ja mitä ilmeisimmin myös osoitat sen.

Joo, tavalliset ihmiset joutuvat toisinaan myös keräämään rohkeutta sosiaalisissa tilanteissa mutta aralle, ujolle ihmiselle se on tuhat kertaa vaativampaa kuin sinulle. Tottakai se vaatii aralta enemmän ponnistuksia! Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää? 

Vierailija
64/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pitää paikkaansa. Mies vain halusi survaista arkaan kohtaan ja onnistui siinä.

Vierailija
65/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että täällä on yks tyyppi käynyt kommentoimassa omia jutujaan, kehumassa niitä ja peukuttamassa ylöspäin. ja kaikissa tarkoituksena haukkua ap:tä. 

Periaatteessa kirjoitetun perusteella on mahdotonta tietää, mitä mies tarkoitti. Sitä pitää kysyä häneltä. Ehkä vastaus avaa jotain enemmänkin. 

Vierailija
66/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koulukiusaajia täällä on taas ollut paikalla? Yksi yrittää asiallisesti sanoa ettei ole kuvattujen kaltainen, ja se asiallisuuskin nähdään huonona asiana?! 

Vierailija
67/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä "viestinnän, ihmissuhdedynamiikan ja tunneälyn nero" on tainnut nyt löytää sopivan kohdan kyökkipsykologiselle pätemiselleen. Ei 9 kohdan bullet-lista luonteen syväanalyysilla muutaman nettivastauksen perusteella oikein vakuuta. Varskin kun kyseessä on pitkälti ap:ta mollaava ja leimaava juttu naamioituna muka-asialliseen vastaukseen.

Mutta ap, mieti noita juttuja, mitä mm. tuo yksi herkäksi tunnustautuva on pohtinut. Omakohtaisista kokemuksista voisit ammentaa ja pohtia, että oletko itse herkkä tai muita vaivaannuttava sillä, ettet uskalla itse olla rennosti kun niin kovasti pohdit sen toisen reaktiota.

Vierailija
68/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja tavannut paljon ihmisiä. Pidän ihmisistä, ja minulla on hyvät puhelahjat. Toisinaan toinen osapuoli on vain mykkä=ujo, tai jotain.. Ei saa kontaktia vaikka miten yrittäisi. Töissä olen tavannut tälläisiä ihmisiä ja myös tehdessäni vapaaehtoistyötä. Kun ei, niin ei. Ja miksi AP odottaa, että joku muu tekisi aina aloitteen puhumiseen esim: lasten kanssa puistossa? Muiden aikuisten kanssa siis.

Vierailija
69/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kahden pennin ajatukseni:

Ap on ylistressaantunut ja lisäksi huonon perhetaustan vuoksi ei osaa aina tulkita mikä on normaalia ja mikä ei, minkä vuoksi ylianalysoi ihmisiä ja alkaa herkästi ajatella heitä pahoina mikäli he eivät ole ylitsevuotavan ystävällisiä hänelle.

Vierailija
70/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:11"]

Minun kahden pennin ajatukseni:

Ap on ylistressaantunut ja lisäksi huonon perhetaustan vuoksi ei osaa aina tulkita mikä on normaalia ja mikä ei, minkä vuoksi ylianalysoi ihmisiä ja alkaa herkästi ajatella heitä pahoina mikäli he eivät ole ylitsevuotavan ystävällisiä hänelle.

[/quote]

Anteeksi, mutta HUONON PERHETAUSTAN? Mitähän sinä tällä tarkoitat? 

Vierailija
71/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:17"]

[/quote]

Hän kirjoitti aiemmin, ettei hänellä ole ketään läheistä.

Vierailija
72/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:06"]

Joo, tämä "viestinnän, ihmissuhdedynamiikan ja tunneälyn nero" on tainnut nyt löytää sopivan kohdan kyökkipsykologiselle pätemiselleen. Ei 9 kohdan bullet-lista luonteen syväanalyysilla muutaman nettivastauksen perusteella oikein vakuuta. Varskin kun kyseessä on pitkälti ap:ta mollaava ja leimaava juttu naamioituna muka-asialliseen vastaukseen.

[/quote]

Hahaaaa, klassinen vastaus, jonka kantimena on voimakas kateus sellaista vastaajaa kohtaan, jota on menty kehumaan! Koita elää asian kanssa. Häntä on tosiaan kehuttu (ja se ei ollut sarkasmia, kehuja olin minä).

Sinua sen sijaan EI ole kehuttu. Kyllähän se rassaa. Hoidoksi ei auta haukkua toiseen erittäin hyvää vastausta vaan omallaan ylittää sen taso. tämä on se ainoa tapa, jolla kateuden voi muuttaa voimavaraksi.

Pystytkö? Odotan kiinnostuneena.

Vierailija
73/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:17"]

[/quote]

Hän kirjoitti aiemmin, ettei hänellä ole ketään läheistä.

[/quote]

Ja sinä käytät ilmaisua huono perhetausta. Eli ihminen itsekin on jollain tavalla huonompi kuin muut? 

Vierailija
74/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:06"]

[/quote]

Hahaaaa, klassinen vastaus, jonka kantimena on voimakas kateus sellaista vastaajaa kohtaan, jota on menty kehumaan! Koita elää asian kanssa. Häntä on tosiaan kehuttu (ja se ei ollut sarkasmia, kehuja olin minä).

Sinua sen sijaan EI ole kehuttu. Kyllähän se rassaa. Hoidoksi ei auta haukkua toiseen erittäin hyvää vastausta vaan omallaan ylittää sen taso. tämä on se ainoa tapa, jolla kateuden voi muuttaa voimavaraksi.

Pystytkö? Odotan kiinnostuneena.

[/quote]

Olet kyllä oikeastaan aika pelottava ihminen. Tuo ketä lainasit oli eri mieltä kanssasi, siis eri mieltä. Ei samaa mieltä, vaan eri mieltä. Ja ainoa asia mitä sinä keksit sanoa on, että hän on kateellinen? Ihanko totta se on ainoa mieleesi pullahtava seikka esittää eriävä mielipide yhtään mistään? 

Vierailija
75/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:20"]Mulla on yksi tuttu, jonka seurassa en osaa olla. Ei hän ole mitenkään vaikea tai muuten..mutta en oikein osaa jutella hänelle :o tuun kyllä aina kaikkien kanssa toimeen ja uskon että moni ihminen pitää musta. Mutta siis....tämän yhden ihmisen kanssa ei oikein pysty puhumaan, mistään? Sen reaktioita ei pysty koskaan mitenkään ennakoimaan tai jotenkin...siis ei ne reaktiot ole mitenkään voimakkaita tai sellasia.,. Tää ihminen on sellanen hajuton, mauton...hänestä ei oikein ota selvää.

[/quote]

Tähän on vaikea tehdä mitään jos on vaan ihminen jonka kehonkieltä ei pysty lukemaan. Olen myös tällainen. Ennen olin hiljaa ja nyt yritän keskustella. Silti toinen ei välttämättä saa irti mitään. Helposti vedän nykyään roolin päälle jolloin keskustelu sujuu paremmin, mutta huono juttu kun ei sitä kauaa jaksa. Itse.

Nykyään olen lähinnä luovuttanut, hyväksynyt että olen erilainen. Osaan jutella, mutten tee sitä aina mielellään. Tiedän myös että kiinnostukseni aiheet ovat joskus vähän oudot ja yritän lukea toisesta kiinnostaako häntä mikään sama kun minua. En kai osaa luoda kovin syviä ihmissuhteita. Tai en vaan ole löytänyt sielunsiskoa. Toisaalta jos löydetään yhteinen aihe, tulee juttua luonnostaan.

Osaan toki puhua myös vaikka säästä naapureiden kanssa. On vähän pakko ollut opetella.

Ap...aurinkolasit todennäköisesti häiritsevät suurintaosaa. Lopeta ylianalysointi ja muiden miettiminen.

Vierailija
76/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:35"]jos joku luulee, että olen ylimielinen, se on sitten oma vika.

Maailma on täynnä ihmisiä jotka todellakin luulee itsestään jotain, vaikka eivät ole mitään.

[/quote]

Kyllä sinäkin tässä nyt arvostelet muita aika lailla. Miksi kenestäkään ihmisestä pitäisi sanoa, että "hän ei ole mitään"?

Vierailija
77/81 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:46"]

Ja sinä käytät ilmaisua huono perhetausta. Eli ihminen itsekin on jollain tavalla huonompi kuin muut? 

[/quote]

Niin? Perhetausta on huono, ei ihminen. Miten tuon voi tulkita niin että se ihminenkin on huono?

Vierailija
78/81 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups. Tunnistan ap:ssa itseni. Vanhempi versio vain.

Vierailija
79/81 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoa vain esimerkkejä ihmisistä jotka mua on ärsyttäneet, voit sitten itse miettiä onko sulla samoja piirteitä. Jos ei niin hyvä  :)

Eli yks ihminen joka sai verenpaineen nousemaan oli näennäisesti mukava ja välillä aidostikin kyllä nainen, joka kuitenkin suuremman osan ajasta oli ihan kauhea besserwisseri! Siis koko ajan päti jollain tiedolla ja puhui mulle kuin olisin lapsi. Mikähän ois konkreettinen esimerkki... hmm no hän saattoi alkaa selittämään miten joku asia tehdään, vaikka me oltiin samana päivänä molemmat opittu se. Siis ihan käsittämätöntä. Välillä hänen itsehillintä myös vähän petti. Jos joku minun tekemä ärsytti, hän saattoi piilovittuillen ärähtää siitä. Ja ne oli jotain ihan pikkujuttuja. Mä kuitenkin hillitsin itseni enkä sanonut pahasti takaisin, pahoittelinkin jos olin tehnyt oikeasti jotain ärsyttävää vahingossa. Mutta mielessäni mietin että olipa jotenkin raskas tyyppi. Välillä hän sitten ei tuhahdellutkaan mitään vaan oli aidosti mukavan oloinen. Hämmentävää!

Sitten yks toinen joka ärsyttää haukkuu aina ihmisiä selän takana, siitä voin päätellä että se haukkuu varmaan muakin ja kaikkia. Melko huomionhakuinen ja arvosteleva. Miesten suosiossa, mutta luulen että ylipainon takia hänen itsetuntonsa on aika huono. Näen ettei hän pidä minusta enkä minäkään hänestä.

Yksi ihminen on ystäväni mutta joskus hänessä rasittaa se että hän saattaa alkaa neuvomaan. Ei tarkoita varmasti pahaa, mutta en tiedä, joku siinä vaan vähän ärsyttää. Joskus ei halua neuvoja vaan vaikka olkapäätä vaan. Tykkään itse hoitaa omat asiani. Mutta tämä kertoo enemmän ehkä musta kuin hänestä.

Yksi ystäväni on kultainen ihminen mutta hänestä on sanottu että on ylimielinen. Oikeasti hän on ujo. Itsessäkin vähän samaa vikaa varmaan. Joskus huomasin että tämän ystävän käytös vähän muuttui kun menimme ihmisten ilmoille. Hänestä tuli vähän koppavan oloinen. Mutta olen ihan varma että se on vain varuillaan oloa ja epävarmuutta, joten en siitä ärsyynny. Mutta monet ärsyyntyy.

Oisko joku noista sulle sopiva?

Vierailija
80/81 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ap olla ujo ja arka mutta tarvitseeko sitä niin vihamielisesti suhtautua sellaisiin? Minä ainakin yritän parhaani mukaan rohkaista ujoja ja pitää keskustelua yllä ja näin saanut heistä kavereita. Lisäksi minusta on kiva saada muut tuntemaan itsensä huomioiduiksi.

Miten ap suhtautuisit siihen jos minun kaltaiseni utelias hölöttäjä tulee juttusille? Ajattelisitko, että voi ei, jättäisipä tuo rauhaan vai että onpa kiva kun joku vaivautuu tekemään tuttavuutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän