Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen aikuinen ihminen jättää ruokaa lautaselle?

Vierailija
30.07.2021 |

Olen miettinyt tätä liikaakin. Mun on vaikeaa käsittää miten aikuinen ihminen ei osaa arvioida sitä ruokamäärää minkä jaksaa syödä. Osa jättää melkein joka kerta ruokaa lautaselle pois heitettäväksi.

Olen siis kiinnittänyt huomiota asiaan, kun työpaikkaruokalassa tarjotin jätetään linjastolle sellaisenaan. Menee siis liukuhihnaa pitkin keittiöön tyhjennettäväksi. Isossa osassa lautasia on vielä ruokaa, osassa paljonkin.

Onko kyseessä joku tosi yleinen hahmotushäiriö vai mistä on kyse? Miten ihminen ei muka vuosien varrella opi miten kova nälkä on ja paljonko mikäkin ruoka täyttää?

Itse en ole koskaan jättänyt aikuisiällä ruokaa. Kaapista menee kyllä joskus safkaa roskiin, jos esim. leipä homehtuu.

Ärsyttävää energiantuhlausta.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka syö lautasen tyhjäksi vaikka väkisin, on niitä kehopositiivisia.

Kuka käskee lapata siihen lautaselle läskin annoksen? Ota hyvä ihminen vähemmän sitä ruokaa lautaselle.

Vierailija
82/84 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä osa tervettä suhtautumista ruokaa kohtaan on myös se, että osaa kuunnella kehoaan ja lopettaa ajoissa. Mikään väkisin syöminen ei ole terveellistä, ja siitä tavasta voi tulla myös paino-ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen vahtii mitä muut ihmiset jättää lautasellensa?

Sairas kyylä^^

Pidä vaan huoli omista asioistas, minä laitan jämät usein jääkaappiin ja lämmitän sitte uudelleen jossain vaiheessa.

Ja kaikki kokkaajat nyt eivaan osaa hommansa, kohteliaisuudestaan sitä vähän maistellan, mutta ei sitä viitsi mitää mahatautia ottaa sentakia että toiselle tulee paha mieli.

Vierailija
84/84 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,olet saanut traumoja lapsuudesta. Oliko teillä pakko syödä lautanen tyhjäksi? Aikuisena vahdit muita. Olet traumatisoitunut.

Päinvastoin. Meillä ei ollut koskaan pakko syödä mitään.

Ehkä näillä ruoan haaskaajilla on sellainen trauma, ja sen takia täyy ihan periaatteesta saada heittää ruokaa hukkaan? Koska mä voin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme