Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounasvinkkejä työpaikalle?

Vierailija
13.08.2014 |

Kaipaisin vinkkejä lounaisiin työpaikalle. Meillä on täällä liesi ja uuni sekä mikro. Kattiloita ja paistinpannuja löytyy mutta uunivuokaa ei. Vieressä on kauppa josta voin hakea raaka-aineita. Kotoa en voi tuoda mitään. Mausteita ei ole kuin suola, toki jotain voin ostaa lisää mutta en mitään hirveän suurta arsenaalia. Ruuan pitäisi olla noin 10-15 minuutissa valmistettavaa.

Mitä tekisitte?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:24"]

Tai sitten teet ap kotona ruokia ja laitat annoksina pakkaseen. Töihin lähtiessä heität pakkasesta jäisen ruokarasian laukkuun (pussissa tai sanomalehteen käärittynä ettei sulaessa kastele laukun sisältöä) ja laitat osittain sulaneen rasian töissä jääkaappiin. Sitten ruokiksella lämmität.

[/quote]

Näin minäkin teen. Ihan hyvin repussa kulkee se  pakasterasiallinen sosekeittoa. Ei mitään ongelmia.

Meilläkin on töissä liesituuletin, mutta silti käytävälle asti leijuu ruoan lemu/tuoksu (riippuen ruoasta). Ei ole kiva.

Vierailija
2/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen tätä kysymystä kerta toisensa jälkeen. Meillä tehdään aina ruokaa isoja satseja niin että otetaan työpaikkalounaat mukaan. Mikrossa lämmitetään.

Vierailija
4/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotoa ei voi tuoda mitään? Ole syömäti jos on kauhean vaikea keksiä itse.

Vierailija
5/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:24"]Tai sitten teet ap kotona ruokia ja laitat annoksina pakkaseen. Töihin lähtiessä heität pakkasesta jäisen ruokarasian laukkuun (pussissa tai sanomalehteen käärittynä ettei sulaessa kastele laukun sisältöä) ja laitat osittain sulaneen rasian töissä jääkaappiin. Sitten ruokiksella lämmität.

[/quote]Kiitos mutta ei kiitos. Monet pakastetut ruuat menevät koostumukseltaan epämiellyttäviksi.

Ap

Vierailija
6/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä jaksais ruokataukoani viettää kokkaillen. Tuon joko omaa ruokaa kotoa tai ostan jotain valmista.

Vierailija
7/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:29"]Pakastetut keitot sopivat kuljetukseen.

Tee vaikka kotona räiskäleitä ja sitten laita niihin täyte töissä.  Mikrohan siellä on ja jääkaappi, letut säilyvät kyllä vaikka ei heti laita kylmään.

Tai tee perunataikinapohjainen pinaatti-tomaatti-sipulipiirakka, ei sekään pilaannu vaikka on muutaman tunnin huoneenlämmössä.  Ei tarvi lämmittää ja on ruokaisaa.

[/quote]Kiitos vinkeistä. Taidan toteuttaa nuo, mutta teen ne kokonaan töissä.

ap

Vierailija
8/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:51"]Työpaikalle voisi viedä tehosekoittimen ja valmistaa marjasmoothieta.

Näin on marjat.  Tai osta kaupasta hedelmiä ja jauha niitä.

[/quote]Meillä taitaa olla sauvasekoitin, sillä voisikin surautella marjoja! Hyvä idea (jos se sekoitin on siellä)!

Ap

Vierailija
9/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia työkaverina nainen, joka väänsi joka ikinen päivä töissä itselleen lounasta. Milloin oli silakkalaatikko uunissa, milloin kaalikääryleet tai tirripaisti, ja aina tietysti potut kiehumassa hellalla. Ei siinä muuten mitään, mutta koska näitä toimistotiloja ei ilmastoinninkaan puolesta ole varsinaisesti tarkoitettu kokkailuun, niin se ruoan haju leijaili koko kerrokseen ja useampaan muuhunkin lähikerrokseen. Ei ole kiva pitää palaveria tai yrittää keskittyä töihin, kun nenässä haisee ruoka suurimman osan päivää!  Eli vähän mietintää työkavereitakin kohtaan, on oikeasti varmasti helpompaa ja mukavampaa vain lämmittää kotona tehty, valmis ruoka töissä tai ostaa kaupasta einestä!

Vierailija
10/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanawokki suikaleista, pakastewokkikasviksista ja ehkä myös nuudeleista onnistuu tuohon aikaan.

Vierailija
11/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä asioista voi tehdä vaikeita. Meillä parhaimmillaan 12h päiviä ilman oikeaa ruokatuntia ja toinen tuskailee mitä kokkais töissä perunoiden keiton ohella! Ja mikään ei kelpaa, kun on hankala kuljetta, en syö sitä koska ja en pakasta koska enkä ainakaan tee valmiiksi siksi jotta että vittu!

Vierailija
12/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:23"]Kanawokki suikaleista, pakastewokkikasviksista ja ehkä myös nuudeleista onnistuu tuohon aikaan.

[/quote]Totta. Tosin maustaminen voi olla vähän vajavaista mutta pitää tutkailla valikoimat ja ostaa vaikka chilitahnaa.

Kiitos!

Ap

Vierailija
13/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:30"]Kyllä sitä asioista voi tehdä vaikeita. Meillä parhaimmillaan 12h päiviä ilman oikeaa ruokatuntia ja toinen tuskailee mitä kokkais töissä perunoiden keiton ohella! Ja mikään ei kelpaa, kun on hankala kuljetta, en syö sitä koska ja en pakasta koska enkä ainakaan tee valmiiksi siksi jotta että vittu!

[/quote]Perunoista en ole puhunut mitään. Ja tämähän ei ole mikään ongelma, kyselin vaan vinkkejä. Sulla taitaa jotain ongelmia olla kun noin hermostut. Ota iisisti :)

Ap

Vierailija
14/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saispa meilläkin käyttää liettä tai edes höyrykeitintä, mutta paloturvallisuusmääräykset estävät, koska höyry laukaisee hälyttimen. Joku pikainen nakkikeitto ei varmaan pahasti tuoksahda.

Vierailija
15/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että aplla on sellanen duunipaikka jossa porukka kilpaa kokkailee tärkeinä, se on joillekin joku statuskysymys. Itse pidän joskus helpommalla pääsevää fiksumpana kuin kaikesta mahdollisimman vaikeaa tekevää.

Vierailija
16/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokkaisit kotona? Muutenhan tuossa on ihan hyvä arsenaali, miinus uunivuoan puute. Moni paistinpannukin kyllä kestää uunin.

Mä teen töissä lähinnä erilaisia salaatteja: vuohenjuusto, halloumi, savulohi, avokado jne. Juustot paistaa parissa minuutissa pannulla.

Vierailija
18/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä opus löytyy kirjastostakin - parikin uutta reseptiä arsenaaliin tuo iloa pitkään: 

http://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/terveellista-ruokaa-vartissa/

Ehkä jos tulis töihin vähän aikaisemmin, voisi valmistaa ruoan jo etukäteen ja sitten vain lämmäyttää.

Vierailija
19/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tekisit töissä (vaikka töiden jälkeen) tai kotona kerralla koko viikon eväät, isompi kattila vain käyttöön. Raasteita ym. lisukkeita voi sitten vaihdella. Onko siellä pakastin myös?

Vierailija
20/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:34"]Mä luulen että aplla on sellanen duunipaikka jossa porukka kilpaa kokkailee tärkeinä, se on joillekin joku statuskysymys. Itse pidän joskus helpommalla pääsevää fiksumpana kuin kaikesta mahdollisimman vaikeaa tekevää.

[/quote]No ei ole :) Meitä kokkailijoita on kolme, joista yksi tekee yleensä nuudeleita tai tomaattikeittoa ja toinen salaatteja. Minähän juuri yritän päästä helpommalla keksimällä ruokia joihin ei tarvitse esivalmistelua kotona, raaka-aineet saa lähikaupasta ja ruoka valmistuu nopeasti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi