Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lukenut tänä vuonna jo yli 20 kirjaa.

Vierailija
30.07.2021 |

Pitkän tauon jälkeen lukeminen taas innostaa. Onko täällä muita lukutoukkia? Kirjavinkkejä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo kovin paljon ole? Minulla menee 20 kirjaa kuukaudessa tai ehkä 10-25, vähän vaihtelee. Mistä genrestä pidät?

Vierailija
2/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, ei ole paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut 50. Normitahti.

Vierailija
4/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen on kyllä ihanaa, sitä pääsee niin moneen mukaan :)

Millaisia kirjoja olet lukenut ?

Vierailija
5/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon, kun ei ap ole aikoihin lukenut mitään. Kaikki on suhteellista!

Vierailija
6/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen 2-3 kirjaa viikossa, eli eihän 20 kirjaa reilussa puolessa vuodessa ole mitään. Kaikella sitä ihmiset keksiikin keulia.

Vierailija
7/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on Teemu Selännekin. Bibliofiili parhaasta päästä.

Vierailija
8/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä AP keulinut, vaan oli vilpittömän innostunut asiasta. Ihme kilpailuvietin tämäkin aloitus herätti...

AP, oletko tutustunut jo Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta -kirjasarjaan?

Vierailija
9/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luen 2-3 kirjaa viikossa, eli eihän 20 kirjaa reilussa puolessa vuodessa ole mitään. Kaikella sitä ihmiset keksiikin keulia.

Samaa ajattelin. Okei, jos kaikki olisi jotain Dostojevskin Idioottia tai Tolstoin Sotaa ja rauhaa, tahti olisi hitaampi. Mutta sellainen 1000-1500 sivua viikossa on ihan normaali lukutahti mielestäni. Vaikka olisikin töissä käyvä ihminen. Kun kaunokirjallisuutta nyt yleensä lukee sen 50-100 sivua tunnissa.

Vierailija
10/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä muka alapeukuttuttelee noita luettujen kirjojen määriä?

Itse luoen kevyesti 4-5 kirjaa viikossa.  Luen sekä romaaneja, että tietokirjoa, erityisesti historiaa.

Olen sairaseläkkeellä ja mitään muuta ei ole, kuin aikaa.

Aikaa ulkoilla kun pystyy, käydä kirjastossa, istuskella puistoissa, kahviloissa ja  kiertää divareita.

Korona on tosin supistanut elämänpiirin pieneksi.

Vierailija
11/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus sellainen kurssi " Paljonko on paljon". Tärkein oppi oli, että paljon on aina suhteellista. 

Vierailija
12/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codex  Seraphinianus 

Vierailija
13/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt jeesustelememasta niiden kirjamäärienne kanssa. Vaikka itsekin rakastan lukemista, mulla on myös muuta elämää sekä lukihäiriö, joka näkyy lukemisen hitautena. 20 on kelpo tulos, jos lukeminen on syystä tai toisesta takunnut aiemmin.

Tässähän ei myöskään otettu kantaa siihen, onko lukenut esim. äidinkielellään vai jollain muulla itselle vieraammalla.

Vierailija
14/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä AP keulinut, vaan oli vilpittömän innostunut asiasta. Ihme kilpailuvietin tämäkin aloitus herätti...

AP, oletko tutustunut jo Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta -kirjasarjaan?

Aloittaa jutun kertomalla, että on lukenut JO yli 20 kirjaa tänä vuonna (no vau) ja kutsuu itseään lukutoukaksi, kun kysyy että onko muita lukutoukkia. Ei kuitenkaan ole lukenut edes yhtä kirjaa viikossa, eli hätinä edes kirjaa avannut.

Vierailija
15/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kirjasuosikkejani ovat tänä vuonna olleet 

Dolores Redondon Baskimaan murhat-sarjan kirjat ( Luualttari, Näkymätön vartija ja Myrskyuhri), 

Deborah Feldmanin: Unorhodox- Näin hylkäsin hasidjuutalaiset sukujuureni

Masaji Ishikawan :Pako Helvetistä , Kohtalona Pohjois-Korea

Satu Rämön Talo maailman reunalla

Viola Walleniuksen : Kotini Keniassa 

Jenny Nordbergin: Kabulin tyttöjen salaisuus

Joonatan Tolan : Punainen planeetta

Minna Maijalan : Herkkä, hellä, hehkuvainen Minna Canth

Nina Rousun: Joko ollaan perillä

Susanna Alakosken:  Pumpulienkeli

Aino Huiljan : Pakomatkalla 

Vierailija
16/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon. Olen lukenut tähän mennessä tuhansia kirjoja. Tänä vuonna arviolta kuukaudessa 8- 12 kirjaa ja kesällä enemmänkin. Veikkaan, että olen lukenut n 100 kirjaa heinäkuun loppuun mennessä.

Vierailija
17/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa jutun kertomalla, että on lukenut JO yli 20 kirjaa tänä vuonna (no vau) ja kutsuu itseään lukutoukaksi, kun kysyy että onko muita lukutoukkia. Ei kuitenkaan ole lukenut edes yhtä kirjaa viikossa, eli hätinä edes kirjaa avannut.[/quote]

😮 Jiisus mikä tyyppi⁉️

Luulin että Ap pointti on että hyvä että lukee kirjoja! Ei Kai tässä mistään kilpailusta kysymys ollukkaan😣

Vierailija
18/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut yhtään kirjaa tänä vuonna. 

Osaisiko joku neuvoa jotain minulle sopivaa kirjaa, ite oon vaan viime vuosina lukenut Margaret Atwoodia ja Sofi Oksasta, koska tykkään sellaisesta kirjoitustyylistä. Jotain muuta samalla lailla "kodikkaalla" tavalla kirjoittavia? Nyt yritin aloittaa kirjaston vaihtopisteeltä löydetystä Max Mannerin Kadotettujen kahvilasta, mutta aika nihkeältä tuntuu alku ja vähän liian moneen kertaan kuullulta.

Vierailija
19/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy olla mahdollisimman tehokas yksilö, niin varmaan pitäisi suosia äänikirjoja ja tehdä samalla kaikenlaisia kehittäviä juttuja.

Vierailija
20/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan teillä yleensä menee tavallisen kirjan lukemiseen (ja kuinka teillä voi riittää aikaa.......)

Ap kuulosti aidon innostuneelta lukuharrastuksestaan, kiva! Alapeukku teille tolloille nokittelijoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi