Olen lukenut tänä vuonna jo yli 20 kirjaa.
Pitkän tauon jälkeen lukeminen taas innostaa. Onko täällä muita lukutoukkia? Kirjavinkkejä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo kovin paljon ole? Minulla menee 20 kirjaa kuukaudessa tai ehkä 10-25, vähän vaihtelee. Mistä genrestä pidät?
Ne on siis jotain lasten kuvakirjoja? 20 kirjaa kuussa tarkoittaa että kirja on luettava 1,5 päivässä. Ei onnistu ainakaan työssäkäyvältä.
Jos ei ole työn lisäksi paljon muita velvollisuuksia tai harrastuksia, niin kyllä tuo on työssäkäyvällekin täysin mahdollista. 200-sivuisen kirjan lukemiseen menee noin 4 tuntia. Jos käyttää kolme tuntia päivässä lukemiseen ja viikonloppuna vähän enemmän, ehtii hyvin lukea viikon aikana viisi kirjaa.
Ap kertoi lukeneensa ne 20 kirjaa TÄNÄ VUONNA, kohta on elokuu joten seitsemässä (7) kuukaudessa on lukenut ne. Jos kerran neljässä tunnissa lukee 200 sivuisen kirjan niin kai paririvisen kommentin OSAA myös lukea. Laskitko oikein laskukoneella miten monta kirjaa ehtii viikossa lukea?
Sitten vaikka ihmiset lukee, niin tuntuu olevan vaikeuksia vastata siihen kirjoitettuun kysymykseen. Että mitä kirjoja sinä paljon lukevana nyt sitten suosittelet ?
Lasketaanko äänikirjat? Niitä kun ehtii enemmän kuuntelemaan liikunnan ja kotitöiden parissa. Kuukaudessa menee 2-3 kirjaa, lomalla enemmän.
Kiva nähdä, että on muitakin lukijoita. Itsekin tykkään lukea ja koen huonoa omaatuntoa siitä, että helposti puhelimella surffatessa aika valuu hukkaan. Kirjaa lukiessa en koskaan koe niin.
Luen scifia ja Suomen historiaa käsitteleviä romaaneja. Luen muutaman kirjan per kk, muitakin harrastuksia, perhe ja työ vie oman aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täytyy olla mahdollisimman tehokas yksilö, niin varmaan pitäisi suosia äänikirjoja ja tehdä samalla kaikenlaisia kehittäviä juttuja.
Onko ne luettu sanasta sanaan vai jotenkin tiivistetty?
Eikös ne ole ihan sanasta sanaan. Onhan kirjojakin eri paksuisia. Äänikirjoista joutuu tietysti maksamaan, jos haluaa laajan valikoiman. Tavallisen kirjan voi lainata kirjastosta, onhan niissä jonkin verran jo äänikirjojakin tietysti.
Ohis itse en ole äänikirjoja lukenut, mutta huvittaa tämä keskustelu. Tottskai äänikirja on luettu versio kirjasta (ihan sanasta sanaan).
Kirjaston digipalvelut ovat kehittyneet paljon eli kannattaa aloittaa kuuntelu niistä. Valikoima paranee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo kovin paljon ole? Minulla menee 20 kirjaa kuukaudessa tai ehkä 10-25, vähän vaihtelee. Mistä genrestä pidät?
Ne on siis jotain lasten kuvakirjoja? 20 kirjaa kuussa tarkoittaa että kirja on luettava 1,5 päivässä. Ei onnistu ainakaan työssäkäyvältä.
Jos ei ole työn lisäksi paljon muita velvollisuuksia tai harrastuksia, niin kyllä tuo on työssäkäyvällekin täysin mahdollista. 200-sivuisen kirjan lukemiseen menee noin 4 tuntia. Jos käyttää kolme tuntia päivässä lukemiseen ja viikonloppuna vähän enemmän, ehtii hyvin lukea viikon aikana viisi kirjaa.
Ap kertoi lukeneensa ne 20 kirjaa TÄNÄ VUONNA, kohta on elokuu joten seitsemässä (7) kuukaudessa on lukenut ne. Jos kerran neljässä tunnissa lukee 200 sivuisen kirjan niin kai paririvisen kommentin OSAA myös lukea. Laskitko oikein laskukoneella miten monta kirjaa ehtii viikossa lukea?
Sitten vaikka ihmiset lukee, niin tuntuu olevan vaikeuksia vastata siihen kirjoitettuun kysymykseen. Että mitä kirjoja sinä paljon lukevana nyt sitten suosittelet ?
Ilmeisesti on niin kiire lukea, etteivät muista lukemastaan mitään. Vaikeahan se on sitten suositella.
Minä luin Hans Roslinin Faktojen maailman viimeiksi. Tätä voin suositella aivan kaikille.
osa täällä ei oo ainakaan lukemastaan yhtään sivistyny kun pitää kehuskella miten paljon lukee ja mollata alottajaa. säälittäviä yksilöitä.
meidän kierrätyskeskuksessa ollu kesän 5 kirjaa eurolla niin oon tehnyt sitä et oon vaan napannu jotain mitä en yleensä lukis taikka valitsis. löytäny uusia suosikkeja ja osa on sit toki vaan et tulipa luettua, next.
viimesimpä tykästyin danielle trussonin tuotoksiin, ihanaa kevyttä viihdettä ja lasten puolelta nemo rossin arkeomysteereihin, tykkäs sekä muksu että äippä