Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lukenut tänä vuonna jo yli 20 kirjaa.

Vierailija
30.07.2021 |

Pitkän tauon jälkeen lukeminen taas innostaa. Onko täällä muita lukutoukkia? Kirjavinkkejä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täytyy olla mahdollisimman tehokas yksilö, niin varmaan pitäisi suosia äänikirjoja ja tehdä samalla kaikenlaisia kehittäviä juttuja.

Onko ne luettu sanasta sanaan vai jotenkin tiivistetty?

Vierailija
22/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan teillä yleensä menee tavallisen kirjan lukemiseen (ja kuinka teillä voi riittää aikaa.......)

Ap kuulosti aidon innostuneelta lukuharrastuksestaan, kiva! Alapeukku teille tolloille nokittelijoille.

Minulla menee n. 350-sivuisen kirjan lukemiseen kuukausi ja luen esim. syödessä ja levätessä. Ja illalla ennen nukkumaanmenoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, lukeminen on ihanaa! Kokeile jonain vuonna Helmet-lukuhaastetta. Se motivoi lukemaan ehkä vielä enemmän. :) Mulla nyt kolmas vuosi menossa.

Vierailija
24/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täytyy olla mahdollisimman tehokas yksilö, niin varmaan pitäisi suosia äänikirjoja ja tehdä samalla kaikenlaisia kehittäviä juttuja.

Eikös ne ole ihan sanasta sanaan. Onhan kirjojakin eri paksuisia. Äänikirjoista joutuu tietysti maksamaan, jos haluaa laajan valikoiman. Tavallisen kirjan voi lainata kirjastosta, onhan niissä jonkin verran jo äänikirjojakin tietysti.

Vierailija
25/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee, lukeminen on ihanaa! Kokeile jonain vuonna Helmet-lukuhaastetta. Se motivoi lukemaan ehkä vielä enemmän. :) Mulla nyt kolmas vuosi menossa.

Saako siitä jonkun rahapalkinnon? 1000 e kymmenestä luetusta kirjasta?

Vierailija
26/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut tällä viikolla yli 20 kaljaa.

Juodaan viinaa, tullaan viisaammiksi niin!

Vierailija
27/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä AP keulinut, vaan oli vilpittömän innostunut asiasta. Ihme kilpailuvietin tämäkin aloitus herätti...

AP, oletko tutustunut jo Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta -kirjasarjaan?

Aloittaa jutun kertomalla, että on lukenut JO yli 20 kirjaa tänä vuonna (no vau) ja kutsuu itseään lukutoukaksi, kun kysyy että onko muita lukutoukkia. Ei kuitenkaan ole lukenut edes yhtä kirjaa viikossa, eli hätinä edes kirjaa avannut.

Että pitää olla negatiivinen. Mikäli ei ap ole lukenut pitkiin pitkiin aikoihin ja aloittanut hienon lukuharrastuksen niin onhan se jo paljon aloittelijalle. Harjoitus tekee mestarin eli lukemisen nopeus kehittyy ajan mukana paremmaksi kuten moni muukin harrastus/tekeminen. Itse olen koko ikäni lukenut paljon ja olen vain iloinen, että joku aloittaa lukemisen ja avartaa horisonttiaan. Hyvä ap.

Vierailija
28/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä muka alapeukuttuttelee noita luettujen kirjojen määriä?

Itse luoen kevyesti 4-5 kirjaa viikossa.  Luen sekä romaaneja, että tietokirjoa, erityisesti historiaa.

Olen sairaseläkkeellä ja mitään muuta ei ole, kuin aikaa.

Aikaa ulkoilla kun pystyy, käydä kirjastossa, istuskella puistoissa, kahviloissa ja  kiertää divareita.

Korona on tosin supistanut elämänpiirin pieneksi.

Ei se luettujen kirjojen määrä, vaan se omahyväisen ylimielinen tapa kertoa siitä 🙄

Kaikilla ei ole samalla tavalla aikaa/halua/jaksamista/kiinnostusta lukea 150 kirjaa vuodessa, vähempikin on ihan ok. Ärsyttävää kun joku iloitsee lukuharrastuksen syttymisestä ja jotkut tulevat vain pätemään ja lyttäämään.

Vierailija
29/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kirjoja menee paljon yksinkertaisesti siksi kun en saa unta ennen kuin Olen ainakin tunnin lukenut.

Mulla menee noin 2-3 kirjaa vkossa luen ihan mitä vaan.

Vierailija
30/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko teksti luetaan, ellei erikseen mainita (ei ole tavallista). Kirjan kuunteluun menee tyypillisesti enemmän aikaa kuin sen lukemiseen (ellei nopeuta ääntä) mutta samalla voi tosiaan puuhastella jotain eri tavalla.

Vierailija
31/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varusmiesaikanani makasin viikon sotilassairaalassa ja luin sinä aikana 7 kirjaa. Nykyisin en lue kuin muutaman kirjan vuodessa, jos kohdalle sattuu mielenkiintoisia dokumenttiteoksia.

Vierailija
32/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Mulla oli myös monen monta vuotta, etten oikein ehtinyt enkä jaksanut lukea, nyt viime vuosina olen taas innostunut lukemisesta.

Viime aikojen suosikkeja tuollaisesta vakavammasta on:

Joonatan Tola: Punainen planeetta

Eddie Jaku: Maailman onnellisin mies

Dekkareista olen tykännyt kovasti Louise Pennyn kirjoista.

Muista sitten:

Beth Morrey: Missy Charmichaelin rakkaustarina; Ruth Hoganin kirjat;  Liane Moriartyn kirjat. Myös Jojo Moyesista olen tykännyt.

Mä luen aika nopeasti ja kadehdin tavallaan niitä, jotka lukee hitaammin, kun silloin voi nauttia tarinasta pidempään. Ei lukemisen pidä olla mikään määrä- kilpailu, kuka lukee eniten, vaan iloa tuottava harrastus.

Vierailija
33/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Carlos Ruiz Zafonin Tuulen varjo- kirjaa. Se aloittaa neljän kirjan sarjan.

Vierailija
34/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo kovin paljon ole? Minulla menee 20 kirjaa kuukaudessa tai ehkä 10-25, vähän vaihtelee. Mistä genrestä pidät?

Ne on siis jotain lasten kuvakirjoja? 20 kirjaa kuussa tarkoittaa että kirja on luettava 1,5 päivässä. Ei onnistu ainakaan työssäkäyvältä.

Vierailija
35/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delia Owensin Suon villi laulu oli ihana

Vierailija
36/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä niin mukavaa innostua uudestaan lukemaan. Oma saldo on tänä vuonna puolitoista kirjaa. Ensin luin loppuun yhden minkä omistan ja sen olin aloittanut viime kesänä. Toisen lainasin kirjastosta ja luin sen kolmessa päivässä, noin 500 sivuinen.

Ennen tuli luettua 2-4 kirjaa viikossa. Kirjastosta lainailin. Lukeminen on hyvä harrastus. Luen melkein mitä vain kun innostun. On vaan vähän elämä risana niin ei ole muutamiin vuosiin pystynyt oikein keskittymään lukemiseen.

Vierailija
37/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap! Mulla oli myös monen monta vuotta, etten oikein ehtinyt enkä jaksanut lukea, nyt viime vuosina olen taas innostunut lukemisesta.

Viime aikojen suosikkeja tuollaisesta vakavammasta on:

Joonatan Tola: Punainen planeetta

Eddie Jaku: Maailman onnellisin mies

Dekkareista olen tykännyt kovasti Louise Pennyn kirjoista.

Muista sitten:

Beth Morrey: Missy Charmichaelin rakkaustarina; Ruth Hoganin kirjat;  Liane Moriartyn kirjat. Myös Jojo Moyesista olen tykännyt.

Mä luen aika nopeasti ja kadehdin tavallaan niitä, jotka lukee hitaammin, kun silloin voi nauttia tarinasta pidempään. Ei lukemisen pidä olla mikään määrä- kilpailu, kuka lukee eniten, vaan iloa tuottava harrastus.

Tämä! Minä luin säännöllisesti ennen lapsia. Koko harrastus jäi tauolle 2-3 vuodeksi kunnes toinen lapsi syntyi. Vauva-aika tarjosi taas mahdollisuuden lukemiseen ja nyt olen iloinen kun saan edes 5-10 kirjaa vuodessa luettua.

Ei riitä aika eikä jaksaminen. Leffoja ja sarjojakin katson ja urheilen. Oma aika kahden pienen kanssa on erittäin rajallista. Helppoa jonkun toisen toisessa elämäntilanteessa huudella, että lukee tuhat kirjaa vuodessa. Hyvä niin, jokainen lukee juuri sen mikä sopii omaan aikatauluun. Turha kilpailla ja vertailla kun ei tiedä toisen elämäntilanteesta mitään.

Vierailija
38/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo kovin paljon ole? Minulla menee 20 kirjaa kuukaudessa tai ehkä 10-25, vähän vaihtelee. Mistä genrestä pidät?

Ne on siis jotain lasten kuvakirjoja? 20 kirjaa kuussa tarkoittaa että kirja on luettava 1,5 päivässä. Ei onnistu ainakaan työssäkäyvältä.

Jos ei ole työn lisäksi paljon muita velvollisuuksia tai harrastuksia, niin kyllä tuo on työssäkäyvällekin täysin mahdollista. 200-sivuisen kirjan lukemiseen menee noin 4 tuntia. Jos käyttää kolme tuntia päivässä lukemiseen ja viikonloppuna vähän enemmän, ehtii hyvin lukea viikon aikana viisi kirjaa.

Vierailija
39/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Carlos Ruiz Zafonin Tuulen varjo- kirjaa. Se aloittaa neljän kirjan sarjan.

Suosittelen myös. Olen lukenut ne kaikki ja muutaman vuoden päästä kaivoin ne kirjakaapista ja luin uudelleen. Nautinnolla. 

Vierailija
40/47 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole työn lisäksi paljon muita velvollisuuksia tai harrastuksia, niin kyllä tuo on työssäkäyvällekin täysin mahdollista. 200-sivuisen kirjan lukemiseen menee noin 4 tuntia. Jos käyttää kolme tuntia päivässä lukemiseen ja viikonloppuna vähän enemmän, ehtii hyvin lukea viikon aikana viisi kirjaa.

Ap kertoi lukeneensa ne 20 kirjaa TÄNÄ VUONNA, kohta on elokuu joten seitsemässä (7) kuukaudessa on lukenut ne. Jos kerran neljässä tunnissa lukee 200 sivuisen kirjan niin kai paririvisen kommentin OSAA myös lukea. Laskitko oikein laskukoneella miten monta kirjaa ehtii viikossa lukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi