Naisystävä suuttui kun ehdotin että puolitetaan leikkeleet
Söimme aamupalaa ja leikkelepaketissa ei ollut enää montaa siivua jäljellä. Ehdotin naiselleni että puolitetaan jäljellä olevat leikkekeet, niin molemmat saavat ainakin vähän leikkelettä leivälle.
Hän tiuskaisi että jos tämä tällaiseksi pihistelyksi menee, niin hän ei syö koko leikkekeitä. Ei syönyt ja mökötti koko aamupalan ajan.
Mitä aihetta tuossa oli suuttua kun minä mielestäni hyvää hyvyyttäni yritin varmistaa että molemmat saavat edes puolikkaan siivun eikä toinen jää kokonaan ilman? Naisia on kyllä mahdotonta oppia ikinä ymmärtämään.
Kommentit (76)
Jotenkin ärsyttää, että tällä palstalla löydetään aina naisen tekemisille joku syy, koska missään nimessä ei kyse voi olla siitä että nainen vaan on ilkeä ihminen. Tai huonokäytöksinen, röyhkeä, ilkeä, empatiakyvytön tms. Miehen väärät teot on automaattisesti pahoja eikä niille edes yritetä löytää mitään selitystä, mutta naisen huono käytös johtuu aina jostain muusta kuin naisesta itsestään.
Tällainen ajatusmalli on erittäin haitallinen esim. lapsille joilla kaltoinkohteleva vanhempi onkin äiti eikä sitä oteta tosissaan, koska eihän nyt äiti....
Siis tämähän on kuin seuraisi keskustelua, jossa suomalaiset miehet kääntää seksuaalista ahdistelua koskevan keskustelun mamuihin. Yhtä defenssien täyttämää ja saivartelevaa :D
Leikkeleet on joissain pakkauksissa niin isoja, että mun mies puolittaa ne itelleenkin (mä en syö leikkeleitä). En tiiä mitä erityisen köyhää on siinä, että ei lähde yhden leikkelepaketin takia aamiaisen ollessa jo valmis kauppaan vaan puolittaa jäljellä olevat. Joskushan se paketti loppuu ja eihän niitä valmiiksi kannata ostaa etteivät mene pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä oikeasti yrittänyt varmistaa, että molemmat saavat vähän. Yritit varmistaa, että sinä saat. Jos oma saamisesi ei olisi kiinnostanut enemmän, olisit voinut antaa leikkeleet kokonaan toiselle.
Mua aina ihmetyttää miesten kanssa, että miksi, MIKSI ei voi ostaa tarpeeksi ruokaa. Alkoholipitoista juomaa kyllä varataan niin ettei kaappiin mahdu, mutta ruokaa pihistellään aina. Mahdoton ymmärtää.
Kiva tietää minkälaisia miehiä sun lähipiiriin kuuluu. Tiedoksi: ei "miehet" tuolla tavalla toimi. Ainakaan ne miehet jotka minä tunnen.
Me puolitetaan aina muutenkin niin menee kivemmin leivän päälle :)
Vierailija kirjoitti:
Et sinä oikeasti yrittänyt varmistaa, että molemmat saavat vähän. Yritit varmistaa, että sinä saat. Jos oma saamisesi ei olisi kiinnostanut enemmän, olisit voinut antaa leikkeleet kokonaan toiselle.
Mua aina ihmetyttää miesten kanssa, että miksi, MIKSI ei voi ostaa tarpeeksi ruokaa. Alkoholipitoista juomaa kyllä varataan niin ettei kaappiin mahdu, mutta ruokaa pihistellään aina. Mahdoton ymmärtää.
Nimenomaan. Ap yritti ahnaana varmistaa, että itselleen jää leikkelettä. Kohtelias mies olisi antanut naisen ottaa viimeiset.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kutsunut ihmisen kylään ja laitat tarjolle jotain asiaa, jota on liian vähän kahdelle ihmiselle? Tässä tilanteessa on hyvä tietää, että sinulle on noloa, jos et tarjoa näitä viimeisiä rippeitä sille toiselle. Ainoa kohtelias tapa on puolittaa, on jos puolitusehdotus tulee siltä toiselta ihmiseltä.
Tämä on tärkein asia, jonka voit oppia tästä keskustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleet on joissain pakkauksissa niin isoja, että mun mies puolittaa ne itelleenkin (mä en syö leikkeleitä). En tiiä mitä erityisen köyhää on siinä, että ei lähde yhden leikkelepaketin takia aamiaisen ollessa jo valmis kauppaan vaan puolittaa jäljellä olevat. Joskushan se paketti loppuu ja eihän niitä valmiiksi kannata ostaa etteivät mene pilalle.
Ei tullut mieleenkään vaihtoehto, jossa tarjotaan vieraalle jäljellä olevat?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ärsyttää, että tällä palstalla löydetään aina naisen tekemisille joku syy, koska missään nimessä ei kyse voi olla siitä että nainen vaan on ilkeä ihminen. Tai huonokäytöksinen, röyhkeä, ilkeä, empatiakyvytön tms. Miehen väärät teot on automaattisesti pahoja eikä niille edes yritetä löytää mitään selitystä, mutta naisen huono käytös johtuu aina jostain muusta kuin naisesta itsestään.
Tällainen ajatusmalli on erittäin haitallinen esim. lapsille joilla kaltoinkohteleva vanhempi onkin äiti eikä sitä oteta tosissaan, koska eihän nyt äiti....
Tämä äitimyytti on aito ongelma ja olen samaa mieltä. Mutta miten liittyy tähän keskusteluun? Itse näen, että mies on toiminut epäkohteliaasti, tai vähintään sosiaalisesti kömpelösti. Sama pätisi, jos sukupuolet olisivat toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää minkälaisia miehiä sun lähipiiriin kuuluu. Tiedoksi: ei "miehet" tuolla tavalla toimi. Ainakaan ne miehet jotka minä tunnen.
Tämä.
Kannattaa valita seuransa paremmin. Sitähän sanotaan, että olet sinua ympäröivien ihmisten keskiarvo.
Et taida itsekkään olla kovin kummoinen kun miehet ympärilläsi tuollai käyttäytyvät.
Tämä suomalaisten innostus puolittaa kaikki täsmälleen on joissain tilanteissa hellyyttävää, joissain todella noloa. Mulla tulee kummallinen olo, jos vaikkapa kauppalasku tasataan sentilleen tasan. Itse mieluummin heitän toiselle ylöspäin pyöristetyn tasaluvun, tai vielä mieluummin tarjoan helahoidon, vuorotellen.
Tuli mieleen tilanne, jossa olin kaverin kanssa kävelyllä. Vastaan tuli jäätelökioski ja ehdotin että mennään jätskille. Kaverilla ei ollut lompakkoa mukana, joten sanoin että mulla on, muutenkin kysyjänä olisin tarjonnut. Tämä oli kaverilleni jotenkin todella vaikea tilanne. :D Maksoi myöhemmin sentilleen takaisin, mikä teki tilanteesta aika kiusallisen.
Vierailija kirjoitti:
Oho, suuttui turhasta.
T. Nainen
Eivät ihmiset suutu turhasta. Voitaisiin elää myös niin, että pidettäisiin lähtökohtana sitä, että jokin syy suuttumiselle on, ja jos se on huono, niin sitten pitää selvitellä sitä, miksi toinen kokee itsensä niin uhatuksi että ylitulkitsee. Tai hänellä on uskomuksissa jotain vikaa, ja siihen pitäisi puuttua.
Tämän palstan ahdistavin anti on sen tajuaminen, miten vähän täällä kirjoittavat ihmiset lopulta välittävät toisistaan. Ei siinä voi puhua ystävyydestä ollenkaan, kyllä se on pelkkää tuttavuutta jos jatkuvasti pitää käyttäytyä täydellisesti jos haluaa olla edelleen tekemisissä.
Valitettavasti menee samaan kategoriaan nämä miesten turhautuneet valitukset siitä, ettei naisia voi ymmärtää. Ei varmasti voikaan, jos ei pidä näitä edes ihmisinä eikä alistu pohtimaan vaihtoehtoa, että omassa ymmärryksessä olisi kehitettävää.
Voin helposti kuvitella tilanteen, jossa varmaan valtaosa nytkin vastanneista olisi reagoinut itse aivan samoin. Leikkeleenpuolittaja kun on riittävän kauan jakanut kaiken millilleen tasan ja osoittanut täydellistä uppoutumista erittäin hintatietoiseen oikeudenmukaisuuteen, jossain kohtaa tulee se viimeinen puolitus joka katkaisee kamelin selän. Ja taatusti sitten pöyristellen mittamies paasaa kaikille, miten oli ihan käsittämätöntä riehumista naiselta.
Useimmissa asioissa ihminen ei leuhkien kerro omasta ymmärrysvajeestaan. Jostain kumman syystä vain tulee se tietty tilanne, jossa se onkin ylpeilyn aihe.
Sen verran kannattaa olla mehua kaapissa että mehun laimentamiseen ei tarvitse ryhtyä jos seurassa on henkilö jolle mehunlaimentaja on ehdoton turn off.
Kalevauva varmaan tekee tästä stygen. 😁
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleistä puhutaan monikossa. Miksi siis puolittaa, kun riittää molemmille kokonainenkin?
Jos oli yksi kinkkuviipale ja yksi juustoviipale jäljellä.
Onko ne molemmat sun luona, kun sun sängystä näkyy ap koneella?