Isä ei vie lapsiaan minnekään!
Meillä vuoroviikkoasuminen, 2 kouluikäistä lasta, joita isä ei vie minnekään vaikka rahaa riittää. Isä kyllä käy jatkuvasti festareilla ja ulkomailla.
Elatusmaksuja ei maksella mihinkään suuntaan, kun lapset on saman verran molemmilla.
Kummallista vaan on se, että minä olen se, joka lasten kanssa menee huvipuistoon ym. vaikka oikeasti ei olisi edes rahaa. Usein ostan molempien vaatteetkin vaikka lapsilisätkin on jaettu.
Onkohan tää ihan reilua, kun toisella on hyvä palkka ja toinen saa pari sataa palkkaa opintotuen lisäksi? Mitä voi tehdä?
Kommentit (11)
Huvipuisto ei ole mikään pakollinen meno.
Vaateasioissa toimi niin, että lähetät lapset isälleen ilman vaatekassia. Kyllähän se sitten tajuaa. Jos sä aina olet hankkinut kaikki vaatteet ja pakkaat ne lapsille mukaan, niin miksi mies ostaisi vaatteita?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:25"]vaadi ne elarit, jos parempituloinen mies ei nyt maksa edes puolia lasten menoista. Tosin huvipuistoon häntä ei voi pakottaa viemään.
[/quote] Miten mä sen todistan? Tiedän jo etukäteen, että ei suostu maksamaan MULLE mitään. Ikäänkun ne rahat olis mun menoihin.
Huvipuisto ei ole pakollinen meno, mutta onko oikeasti ihan reilua, että lapset möllöttävät koko kesäloman kotona? Ja isä huvittelee minkä ehtii.
Aika monet lapset möllöttää koko loman kotona. Se ei vaikuta mihinkään (paitsi sun katkeruuteen ja kateellisuuteen) vaikka isä lentäis vapaaviikollaan kuuhun.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:47"]Aika monet lapset möllöttää koko loman kotona. Se ei vaikuta mihinkään (paitsi sun katkeruuteen ja kateellisuuteen) vaikka isä lentäis vapaaviikollaan kuuhun.
[/quote] En mä ole katkera enkä kateellinen, mutta kyllähän lapset jo jotain tajuaa. Ei haittais yhtään vaikka meniskin sinne kuuhun, kunhan veis lapsetkin joskus kodin ulkopuolelle.
Koitas nyt jo tajuta, että lapsen kehityksen kannalta ei ole merkitystä jääkö kesän lintsireissu tekemättä vai ei!
Anna lasten ihan vapaasti tajuta, että isä käyttää rahansa mielummin itseensä kuin lapsiinsa.
Ei ole reilua ei. Mutta jos isä näin kerran haluaa tehdä, et valitettavasti voi asialle oikein mitään. Voit pyytää exää lähtemään kanssasi lastenvalvojalle laskemaan, mitä hänen elarikulunsa olisivat, ehkä hän sen jälkeen herää siihen, että maksaa puolet tarvittavasta varustuksesta.
Minusta yksinkertaisinta melkein olisi, että sinä saisit kaikki lapsilisät ja hoitaisit niillä vaatteet ja perusvarusteet. Pyörät ja isommat ostokset pistettäisiin puoliksi.
Itselläni on kohta sama keskustelu edessä. exä on tähän asti maksanut minimielareita, mutta nyt haluaa alkaa pistään puoliksi kaikki hankinnat. Ahdistaa vähän jo valmiiksi, kun meillä on aika erilainen mielipide siitä, mikä on tarpeellista. Meidän kohdalla asia menee toisin päin. Exän mukaan on ihan älyttömän tarpeellista ostaa lapselle satasen lenkkarit, vaikka lapsi itsekin on sitä mieltä että halvemmatkin käy (varsinkin kun ne mahtuu n. kolme kuukautta, kesässäkin kasvaa jalka ohi niistä). Minulta tulee rahat loppumaan kesken, jos exä saa päättää, mitä ostetaan (ja sitten vielä pitäisi puolittaa kulut).
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:54"]
Anna lasten ihan vapaasti tajuta, että isä käyttää rahansa mielummin itseensä kuin lapsiinsa.
[/quote]
Joo, tämä hyvä neuvo. Kyllä lapset sen huomaa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:57"]Hyppää kaivoon.
[/quote]Mitäs se hyödyttää?
äläpä 8 lähde tuollaiseen yhteistyöhön mukaan
vaadi ne elarit, jos parempituloinen mies ei nyt maksa edes puolia lasten menoista. Tosin huvipuistoon häntä ei voi pakottaa viemään.