Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin lapsen.

Vierailija
11.08.2014 |

Olen vasta 22v, emme ole naimisissa, seurusteltu vasta 2v, ei edes asuta yhdessä. Koulut kesken. Vaan haluaisimpa silti. Puhukaa mulle järkeä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:31"]Mä olin ihan samassa tilanteessa kuin sä aikanaan, iätkin melkein täsmää, oltiin seurusteltu vielä vähemmän aikaa. Mä tein lapsen ja päivääkään en oo katunut. Minä ja mies ollaan erottu ajat sitten, mutta ollaan hyvissä väleissä ja hän on hyvä isä. Korkeakoulutuksenkin olen hankkinut. Niin paljon kuin haluaisinkin puhua sulle järkeä, niin en vaan voi. Jos mulla ei olisi mun ihanaa pikku sydänkäpystä elämässäni niin mulla ei olisi mitään. Tee niin kuin sydän sanoo, järki on joskus liian järkevä....;) Onnea mitä tahansa päätätte...

[/quote] tosi hyvä esimerkki olet! :/

[/quote]

Ap. Haluatko yhtä ahdasmieliseksi äidiksi kun nämä, jotka täällä moralisoi ja soimaa äitejä, jotka ovat valinneet toisin kuin he???

Ja mikä pakko on olla aina parisuhde??? Kun voihan yksinkin lapsen saada ja aivan harkitusti ja olla hyvä äiti. Jos joku lapselle keskenkasvuisesti tekee niin on se isä, joka lähtee ja jos ei lapsestaan huolehdi sen jälkeenkin. Mikä ihme se on, että aina naisia pitää soimata ja nainen tekee sen itse.

[/quote] kysy joskus lapsen mielipidettä, et haluaako hän isän elämäänsä ja kokonaisen perheen. Tuntuu noita teiniäitejä Suomi täynnä, ketkä ensin tekee ja sitten ajattelee. Lapsi jää kärsii!

[/quote]

Mutta kerrohan mulle, että mikä teini se 22-vuotias on? Vai 55v. lapsetonko siellä nyt paasaa? 

Ja miten se takaa, että lapsella on isi aina jos nainen on esim.26v? Eiköhän sun pidä mennä niille miehille huutaan, nyt taidat haukkua väärää puuta ja pää punaisena (sellainen mielikuva tulee). 

Ei se ikä kuule pelkkää plussaa tuo. Siellä sitten kepin kanssa köpöttelet lapsen kevätjuhliin ja itkette kun iskä kuoli vanhuuteen liian varhain. =)

Kyllä ne lapset haluaa menevässä kunnossa olevat vanhemmat, jotka jaksaa leikkiä ja lapsen kanssa sitä vasta kasvaa henkisesti ja sen kyllä sustakin huomaa. Olisi tehnyt terää sullekin hommata lapset hieman varhemmin niin olisi hiukan toisenlainen tuo henkinen ajatusmaailma ja arvot. Niin sen on luonto tarkoittanut ja sitä vastaan on turha huudella. Toisekseen et edes tiedä mistä puhut, joten anna niiden kertoa, jotka tietää. 

Kuvittele nyt. Joku kysyy hyväntahtoisesti lapsen hankinnasta ja tekee ihan omat päätöksensä niin sinä tulet ja näet asiaksesi tulla meuhkaamaan pipo kireällä ihan tosissaan kuin jollekin 16-vuotiaalle teinille lapsen saamisen haitoista.

Hmm...kysykös kukaan niistä mitään? =)

[/quote]no mä aloin ite asumaan tulevan aviomieheni kanssa 22 vuotiaasta asti, asuttiin yhdessä ainakin 3 vuotta, jolloin sain tuntemaan mieheni hyvin, sit mentiin naimisiin ja alettiin yrittää lasta , että kyllä se ikä merkitsee ja paljon. Ei kannata tehdä lapsia itselle ! Ne ei ole mitään leluja! Ensin asumaan yhdessä muutaman vuoden ja jos on hyvä parisuhde , ei muuta kun lisääntymään !

Vierailija
2/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät sydämesi haluavan, niin anna palaa. Kunhan huolehdit ja olet hyvä äiti! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:25"]Jos tiedät sydämesi haluavan, niin anna palaa. Kunhan huolehdit ja olet hyvä äiti! <3

[/quote]

Et ole tosissasi

T. Ap

Vierailija
4/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:25"]Jos tiedät sydämesi haluavan, niin anna palaa. Kunhan huolehdit ja olet hyvä äiti! <3

[/quote]

Hyvä äiti tajuaa itse aikuistua ennen lasten hankintaa.

Vierailija
5/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan samassa tilanteessa kuin sä aikanaan, iätkin melkein täsmää, oltiin seurusteltu vielä vähemmän aikaa. Mä tein lapsen ja päivääkään en oo katunut. Minä ja mies ollaan erottu ajat sitten, mutta ollaan hyvissä väleissä ja hän on hyvä isä. Korkeakoulutuksenkin olen hankkinut. Niin paljon kuin haluaisinkin puhua sulle järkeä, niin en vaan voi. Jos mulla ei olisi mun ihanaa pikku sydänkäpystä elämässäni niin mulla ei olisi mitään. Tee niin kuin sydän sanoo, järki on joskus liian järkevä....;) Onnea mitä tahansa päätätte...

Vierailija
6/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti asua ensin yhdessä, voi olla joskus hankalaa se yhdessä asuminen aluksi ja raskaana tai pienen vauvan kanssa harjoittelu ei ole mukavaa, ei vauvastakaan. Lisäksi vauvakin tuo omat haasteensa joten nyt ainakin muutatte yhteen ennen! Ikäsi ei ole este, tai suhteenne kesto, tai opiskelut..

Vierailija
7/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:31"]Mä olin ihan samassa tilanteessa kuin sä aikanaan, iätkin melkein täsmää, oltiin seurusteltu vielä vähemmän aikaa. Mä tein lapsen ja päivääkään en oo katunut. Minä ja mies ollaan erottu ajat sitten, mutta ollaan hyvissä väleissä ja hän on hyvä isä. Korkeakoulutuksenkin olen hankkinut. Niin paljon kuin haluaisinkin puhua sulle järkeä, niin en vaan voi. Jos mulla ei olisi mun ihanaa pikku sydänkäpystä elämässäni niin mulla ei olisi mitään. Tee niin kuin sydän sanoo, järki on joskus liian järkevä....;) Onnea mitä tahansa päätätte...

[/quote]

Olen itse kasvanut ilman isää enkä ikinä tekisi samaa lapselleni. Jätän mielummin vaikka lapset kokonaan hankkimatta ellen pysty vakaata pohjaa lapselle tarjoamaan.

Vierailija
8/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:36"]

[/quote]

Olen itse kasvanut ilman isää enkä ikinä tekisi samaa lapselleni. Jätän mielummin vaikka lapset kokonaan hankkimatta ellen pysty vakaata pohjaa lapselle tarjoamaan.

[/quote]

Me mentiin siis naimisiin lapsen syntymän jälkeen mutta sitten tuli ero vuosien päästä eli ei ollut mikään valinta. Lapseni ei myöskään kasva ilman isää, näkee isäänsä joka viikko.

Vierailija
9/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

Me mentiin siis naimisiin lapsen syntymän jälkeen mutta sitten tuli ero vuosien päästä eli ei ollut mikään valinta. Lapseni ei myöskään kasva ilman isää, näkee isäänsä joka viikko.

[/quote]

Ei riitä. Ei se vaan riitä, ei saa normaalia perhe-elämää eikä mallia terveelle parisuhteelle. Oma typerä valintasi josta kätsii vain lapsesi :)

Vierailija
10/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:27"]

[/quote]

[/quote]

Mikä äiti nyt ensin tajuaa aikuistua? Vai tarkoitatko hyvä nainen? Vai hyvä ihminen?

Äitejä ollaan vasta kun lapsi tulossa. Tai joidenkin mielestä vasta kun on lapsi jolle olla äiti.

Mitä on aikuistuminen? Ja miksi se on hyvää?

Kun jo biologia on tarkoittanut naisen äidiksi melko nuorena mikäli yhtään hedelmällisyyttä seuraa. Äidiksi tuleminen vaan on nykyisin mahdollista myös paljon myöhemmin kun elintapojemme seurauksena hedelmällinen voi olla vielä 40-vuotiaanakin, mutta se ei ole mikään tae eikä ainakaan hyvyyden merkki jos sinne asti esikoisen tekoa panttaa. Kyllä se valinta on sitten jotain muuta, mutta ei hyvyyden mitta.

Vierailija
12/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma, 21v, asuttu yhdessä puolivuotta, miehellä ennestään jo lapsi, mulla vain lukiokoulutus... ja niin haluaisin lapsen.. :) Hirvee vauvakuume. Niin on kyllä miehelläkin, mutta yritetään pysyä järjissämme ja toivoa vahinkoa vielä pari vuotta :D Kaikki sanovat mulle että olkaa kahdestaan kun vielä voitte, tottukaa toisiinne kahdestaan, mut piru vie kun tolla on toi kakara eikä olla päivääkään kahdestaan niin opeteleppa siinä sitten.. :)

Vierailija
13/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeaa aikaa odotellessa se menee ohi"

Vierailija
14/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:44"]

[/quote]

Ap. Haluatko yhtä ahdasmieliseksi äidiksi kun nämä, jotka täällä moralisoi ja soimaa äitejä, jotka ovat valinneet toisin kuin he???

Ja mikä pakko on olla aina parisuhde??? Kun voihan yksinkin lapsen saada ja aivan harkitusti ja olla hyvä äiti. Jos joku lapselle keskenkasvuisesti tekee niin on se isä, joka lähtee ja jos ei lapsestaan huolehdi sen jälkeenkin. Mikä ihme se on, että aina naisia pitää soimata ja nainen tekee sen itse.

Vierailija
15/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Siperian ikiroudan metaani tappaa meidät kuitenkin piakkoin. Lapsesi joutuisi kärsimään.

Vierailija
16/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:57"]Mulla on ihan sama ongelma, 21v, asuttu yhdessä puolivuotta, miehellä ennestään jo lapsi, mulla vain lukiokoulutus... ja niin haluaisin lapsen.. :) Hirvee vauvakuume. Niin on kyllä miehelläkin, mutta yritetään pysyä järjissämme ja toivoa vahinkoa vielä pari vuotta :D Kaikki sanovat mulle että olkaa kahdestaan kun vielä voitte, tottukaa toisiinne kahdestaan, mut piru vie kun tolla on toi kakara eikä olla päivääkään kahdestaan niin opeteleppa siinä sitten.. :)

[/quote]

Mitähän luulet sen olevan oman vauvan jälkeen? :D Sittehän saatte olla kahdestaan. Joo...

Vierailija
17/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:27"]

[/quote]

[/quote]

Mikä äiti nyt ensin tajuaa aikuistua? Vai tarkoitatko hyvä nainen? Vai hyvä ihminen?

Äitejä ollaan vasta kun lapsi tulossa. Tai joidenkin mielestä vasta kun on lapsi jolle olla äiti.

Mitä on aikuistuminen? Ja miksi se on hyvää?

Kun jo biologia on tarkoittanut naisen äidiksi melko nuorena mikäli yhtään hedelmällisyyttä seuraa. Äidiksi tuleminen vaan on nykyisin mahdollista myös paljon myöhemmin kun elintapojemme seurauksena hedelmällinen voi olla vielä 40-vuotiaanakin, mutta se ei ole mikään tae eikä ainakaan hyvyyden merkki jos sinne asti esikoisen tekoa panttaa. Kyllä se valinta on sitten jotain muuta, mutta ei hyvyyden mitta.

[/quote]

Kuka se siellä pekuttelee alaspäin? Kuka? Kukakukakuka? Tuitui sullekin. ;)) Ihan faktaa kuules kirjoittelen toisin kuin sinä. :))))

Vierailija
18/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva-arki on hirveää, uhmaiästä puhumattakaan! Ajattele sitä vaipparallia...

Raskausajan loppupuolella tunnet olevasi vankina kehossasi. Synnytyksessä pelkäät kuolevasi, sitten pelkäät, ettet kuolekaan.

T. 2v ja 6kk:n äiti

Vierailija
19/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:44"]

[/quote]

[/quote] kysy joskus lapsen mielipidettä, et haluaako hän isän elämäänsä ja kokonaisen perheen. Tuntuu noita teiniäitejä Suomi täynnä, ketkä ensin tekee ja sitten ajattelee. Lapsi jää kärsii!

Vierailija
20/29 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:57"]Mulla on ihan sama ongelma, 21v, asuttu yhdessä puolivuotta, miehellä ennestään jo lapsi, mulla vain lukiokoulutus... ja niin haluaisin lapsen.. :) Hirvee vauvakuume. Niin on kyllä miehelläkin, mutta yritetään pysyä järjissämme ja toivoa vahinkoa vielä pari vuotta :D Kaikki sanovat mulle että olkaa kahdestaan kun vielä voitte, tottukaa toisiinne kahdestaan, mut piru vie kun tolla on toi kakara eikä olla päivääkään kahdestaan niin opeteleppa siinä sitten.. :)

[/quote]

Mitähän luulet sen olevan oman vauvan jälkeen? :D Sittehän saatte olla kahdestaan. Joo...

[/quote]

That was the point :D Että eipä ikinä saada olla kahdestaan, niin huono tekosyy olla tekemättä lapsia lisää :D En todellakaan haluaisi poistaa poikaystäväni lasta kuviosta, oon oikein onnellinen jokaisesta hetkestä tuon pojan kanssa, en ole kateellinen ,en katkera, enkä kaipaa ''enempää'' huomiota mieheltäni :D Älä nyt herranjumaal ymmärrä mua väärin :D