Paljonko saat säästöön kuukaudessa?
Haluaisin tietää paljonko keskiverto kansalainen saa kuussa säästöön.
Ja kuinka paljon pitäisi saada että voisi olla tyytyväinen?
Kommentit (63)
Itse saan noin 1000 - 1500 €/kk. Kahden aikuisen kotitalous ilman lapsia ja edullinen asuminen auttaa tässä paljon.
1250 euroa, josta 250 euroa rahastoon, loput rempparahoiksi. Tienaan 2700 e/kk, mies toki tienaa paremmin joka mahdollistaa säästämisen.
1000-1300e/kk sinkkukinkkutaloudessa.
Just nyt 45e. Aiemmin tais olla 80e.
Normaalisti noin 1000€/kk, nyt pandemian aikana noin 1600€/kk. . Yhden aikuisen ja yhden kissan talous, asuntolaina maksettu jo vuosia sitten.
Pari tonnia jää säästön per kuukausi.
Tonni jää vähintään näin loma-aikaankin, vaikka en ole edes yrittänyt elää säästeliäästi. Talvella reilusti enemmän.
500, puolet sijoituksiin puolet säästötilille.
Meillä eletään joka toinen vuosi minun tilillä ja seuraava vuosi miehen tilillä. Että meillä jää minun koko palkka nostamatta ja pääomatulot myös. Ja seuraavana vuonna jää miehen tulot yhteiselle tilille. Hänellä on 3 palkka työtä, rojalteja, pääomatuloja. koti on maksettu ja rahaa annamme lasten perheille. Vararahastoa käytetään esim. matkoihin. Ei meilläkään ole aina ollut näin. Nuorena opiskelimmme opintolainalla.
Meillä menee lainoihin 2400€/kk ja sehän on jälkikäteen säästämistä.
Vuosi sitten meni enemmänkin lainoihin, mutta kun makseltiin vähän velkoja pois asuntokauppojen yhteydessä, niin nyt on alkanut kertyä rahaa myös tilille, kun lainoihin meni muutama satku enemmän, niin käyttelytili tahotoi olla tyhjä ennen tilipäivää.
Mitään osastoja tai rahastoja ei ole osteltu, lähinnä asuntosijoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä eletään joka toinen vuosi minun tilillä ja seuraava vuosi miehen tilillä. Että meillä jää minun koko palkka nostamatta ja pääomatulot myös. Ja seuraavana vuonna jää miehen tulot yhteiselle tilille. Hänellä on 3 palkka työtä, rojalteja, pääomatuloja. koti on maksettu ja rahaa annamme lasten perheille. Vararahastoa käytetään esim. matkoihin. Ei meilläkään ole aina ollut näin. Nuorena opiskelimmme opintolainalla.
No se olisikin jotain että opiskelun ohessa tekee kolmea työtä ja elättää vielä jotain toista perhettä ja vielä jää aikaa matkusteluun ja rahaa rahastoihinkin.
Minkäslaiset perinnöt tuli?
Opiskelijana olen ottanut opintotuesta 40% elämiseen ja 60% on rahastoissa. Kun opintolainaa pitää alkaa maksamaan pois, niin sitten katsotaan että joutuuko käyttämään rahastoista, vai hoituuko takaisinmaksu muuten.
Samaa linjaa. Noin tonnin, ja kai tuon asuntovelan lyhennyksen voisi tähän laskea myös, jolloin vajaa 2000 euroa kuussa on lähellä totuutta.
Olen eläkkeellä ja asun omistusasunnossa. Eläkkeestä jää säästöön 750-850 euroa kuukaudessa. Tulee tarpeeseen, koska aina välillä on kalliimpaa remontoitavaa.
en yhtään kun olen työtön