Onpa tylsä lukkari 7-luokkalaisella!
Kaikki aamut klo 8, kahtena päivänä (joista toinen perjantai!) kolmeen asti, yhtenä päivänä yhteen.
Näin siis jo Wilmasta nämä, huomenna alkaa koulu.
Kommentit (31)
Kyllähän ne opettajatkin mieluusti aloittaisivat viikonlopun vieton aiemmin... Tietty tuntimäärä on kuitenkin tehtävä. Meidän kotikunnassa 7-lk opiskelevat 30h/viikko.
Voi hyvää päivää! 8-15 koulupäivä ei ole kamalan pitkä yläkoululaiselle. Tuohon sisältyy välitunteja ja ruokailu. Seiskaluokkalaisilla on yli 10 h viikossa taito- ja taideaineita. Tylsässä lukujärjestyksessä on se hyvä puoli, että sen oppii nopeasti ulkoa :)
No justjoo :D Itse olen syntynyt -92 ja meillä oli yläasteella joka päivä 9-15 koulua. Ihan normaali. Minusta tuntuu oudolta että vielä yläasteella pääsisi ennen kolmea koulusta, oli perjantai tai ei.
Mitäh... Meillä muutoin on 9-13 päiviä, mut ti 8-12 ja pe 10-13. Totanoinniin ei kyllä oo pitkiä päiviä.
Buhuu
T: Elämänkatsomustietolainen, jolle ET-tunnit järjestettiin sekä yläasteella että lukiossa aina perjantaisin klo 14-16, kun ketään muita ei enää ollut koulussa.
Meillä 7-lk on 1kpl 8h pcä, 2kpl 6h päiviä, 1kpl 7h ja 1kpl 3h päivä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 19:55"]
Mun seiskalla oli 33 viikkotuntia syksyllä ja 36 keväällä. Väkisinhän ne päivät on pitkiä. Keväällä kaikki päivät oli kolmeen tai neljään, vaikka koulu alkoi neljänä päivänä viidestä kasilta.
[/quote]
Ei muuten pidä paikkaansa! Normaali viikkotuntimäärä on 30, siihen mahdollinen A-kieli +2 ja mahd. painotus esim. musa +1. Että siltä pohjalta maksimi on 33!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:40"]
No justjoo :D Itse olen syntynyt -92 ja meillä oli yläasteella joka päivä 9-15 koulua. Ihan normaali. Minusta tuntuu oudolta että vielä yläasteella pääsisi ennen kolmea koulusta, oli perjantai tai ei.
[/quote]
Itse olen -91 syntynyt ja AP:n kuvaama lukujärjestys kuulostaa enemmän ala-asteelta tuntimäärän perusteella, onko viikkotuntimäärää todellakin vähennetty oman peruskouluaikani jälkeen?
Meidän ysiluokkalaisella on joka päivä 8-13:45. On itse todella tyytyväinen ja kaikkiin päiviin on ripoteltu vähän valinnaisaineita + rennompia aineita, ettei ole ihan lukuaineiden täyteistä opiskelua joka päivä. :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 19:37"]No voi. Mun seiskaluokkalaisella on joka päivä 9-14.45.
[/quote] Eli helpommat koulupäivät kuin ap:n seiskaluokkalaisella?
Ihan tosissasiko ajattelit reksille soittaa?