Testissä käyneet!!! Saako testin nielusta Suomessa jos pelkää nenätikkua??
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassahan ne ainakin uhkailivat että tekevät testejä jatkossa takapuolesta. Eli älkää valittako pienistä :)
Eli näytetäänkö siinä ahteria sivuklasista?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007840768.html
"Uutistoimisto Reuters kertoo, että testissä peräaukkoon työnnetään pumpulipuikko kevyesti pyöräyttäen noin 3–5 senttimetrin syvyyteen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä höpönassut. Tikku nenässä ei tunnu miltään. Pelkäsin itsekin aluksi, mutta se oli turhaa.
Tikku nenänielussa on lähestulkoon aivojen nusaisua. Ellet tunne sitä, olet frigu.
Minulta on nyt kolme kertaa kaivettu tikulla nenää. Joko jokaisella kerralla kohdalle on osunut hoitsu, joka kaivaa ns. vajaamittaisesti, tai sitten ihan oikeasti sitä ei todellakaan kaiveta niin syvältä kuin liioittelijat vauhkoavat. En käsitä mikä siinä mukamas on niin kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän se nielusta otettu tuntuu, varsinkin jos sattuu vielä omaamaan voimakkaan oksennusrefleksin.
Tuntuu tai ei, mutta ei ainakaan karmi. Nenään ei kuuluisi työnnellä mitään, ei ihme että se luonnollisesti ihmisiä pelottaa.
ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi aikuinen ihminen pelätä yhtä tikkua?! Testi kestää kaksi sekuntia eikä satu.
Eli kaikki jotka kokivat sen sattuvan, valehtelevat, niinkö?
Turhaan draamailevat. Elämässä on monta inhottavaa toimenpidettä jotka täytyy kärsiä läpi. Koronatesti on yksi helpoimmista ja nopeimmista. Hysteerinen pelko ja parku on ihan oman pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tiedä.
Mulla nenä todella kuiva ja testi ei onnistu nenästä limakalvojen takia.
En ole ap.Kyllä se onnistuu. On onnistunut kaikilla niillä tuhansilla keitä olen testannut, vaikka on valitettu monesti että ei voi ottaa sen ja sen ja sen syyn takia. Yhdelläkään ei ole tullut verta. Ne keneltä en ota testiä on olleet ainoastaan seuraavat tapaukset: hermosärky, nenäluu murtunut ja luutunut kasaan. Muut ovat pelkkiä inisijöitä ja draamailijoita.
Tuon asenteesi takia jotkut jättävät testin väliin. Kuten esim. minä. Olen mieluummin vaikka draamailija, joka päättää itse kehostaan kuin reipas kidutukseen alistuva.
Mites sujuu verikokeet? Synnytys? Selkäydinpunktio? Hammaslääkärikäynti? Maailma on täynnä inhottavia toimenpiteitä. Ja sä uliset jostain koronatestistä ja draamailet näytteenottopisteellä kuinka sun nenä on ”niiiiin sensitive”. Älä matkusta, niin et tarvitse testiä. Yksinkertaista.
Olen kyllä matkustellut kotimaassa nyt korona-aikana. Ulkomaille menen vasta sitten kun pääsee rokotepassilla ilman testauksia. Ja kuten aiemmin kerroin, en suinkaan menekään testipaikalle draamailemaan, vaan jätän testit väliin. Olen ollut useamman kerran kipeänä korona-aikana, mutta olen vaan jäänyt kotiin. Perheenjäsenet eivät kylläkään jääneet karanteeniin. Mitä noihin muihin tulee, niin verikokeet sujuvat ongelmitta, synnytykset olen hoitanut ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, hammaslääkärissä otan puudutuksen, jos paikataan. Selkäydinpunktiosta ei onneksi ole kokemusta. Mutta kuten huomasit, ei hammaslääkärissäkään kivuliasta vaihtoehtoa tarvita valita, ja synnytyksessä käytin luonnonmukaista kivunlievitystä. En ymmärrä, miksi koronatestissä on valittu juuri se kivuliain vaihtoehto, kun kivuttomiakin olisi. Ja minua nyt ei sattumalta kiinnosta kokeilla nenänielutestiä, joten en sen vuoksi mene testiin. Jos matkustaisin, maksaisin mieluummin sakot - ottaisin sen niin, että köyhät ja kurjat ovat testipisteellä rääkättävänä, mutta itse pääsen rahalla siitäkin.
Koronatesti nenästä on kivuton. Mitä ihmettä horiset?
Ei se kaikille ole ollut kivuton. Heidän kokemuksensa on ihan yhtä todellinen.
Näytteenottaja ei suotta laske kolmeen. Nenänielun tökkiminen käy sekunnin joka murto-osalla yhä helvetillisemmäksi. Täysin luonnoton ja kaamea kokemus keholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tiedä.
En ole ap.Kyllä se onnistuu. On onnistunut kaikilla niillä tuhansilla keitä olen testannut, vaikka on valitettu monesti että ei voi ottaa sen ja sen ja sen syyn takia. Yhdelläkään ei ole tullut verta. Ne keneltä en ota testiä on olleet ainoastaan seuraavat tapaukset: hermosärky, nenäluu murtunut ja luutunut kasaan. Muut ovat pelkkiä inisijöitä ja draamailijoita.
Tuon asenteesi takia jotkut jättävät testin väliin. Kuten esim. minä. Olen mieluummin vaikka draamailija, joka päättää itse kehostaan kuin reipas kidutukseen alistuva.
Mites sujuu verikokeet? Synnytys? Selkäydinpunktio? Hammaslääkärikäynti? Maailma on täynnä inhottavia toimenpiteitä. Ja sä uliset jostain koronatestistä ja draamailet näytteenottopisteellä kuinka sun nenä on ”niiiiin sensitive”. Älä matkusta, niin et tarvitse testiä. Yksinkertaista.
Olen kyllä matkustellut kotimaassa nyt korona-aikana. Ulkomaille menen vasta sitten kun pääsee rokotepassilla ilman testauksia. Ja kuten aiemmin kerroin, en suinkaan menekään testipaikalle draamailemaan, vaan jätän testit väliin. Olen ollut useamman kerran kipeänä korona-aikana, mutta olen vaan jäänyt kotiin. Perheenjäsenet eivät kylläkään jääneet karanteeniin. Mitä noihin muihin tulee, niin verikokeet sujuvat ongelmitta, synnytykset olen hoitanut ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, hammaslääkärissä otan puudutuksen, jos paikataan. Selkäydinpunktiosta ei onneksi ole kokemusta. Mutta kuten huomasit, ei hammaslääkärissäkään kivuliasta vaihtoehtoa tarvita valita, ja synnytyksessä käytin luonnonmukaista kivunlievitystä. En ymmärrä, miksi koronatestissä on valittu juuri se kivuliain vaihtoehto, kun kivuttomiakin olisi. Ja minua nyt ei sattumalta kiinnosta kokeilla nenänielutestiä, joten en sen vuoksi mene testiin. Jos matkustaisin, maksaisin mieluummin sakot - ottaisin sen niin, että köyhät ja kurjat ovat testipisteellä rääkättävänä, mutta itse pääsen rahalla siitäkin.
Ei nenänielutesti ole kivulias. Ihan oikeasti, se ei satu. Edellyttää kylläkin, että testattava ei heiluta päätään ja pitää kasvot rentona, eikä kipristele nenäänsä. Minä en nuku hammaslääkäriä edeltävänä yönä, vaikka saatavilla on tehokkaat puudutteet. Hammaskiven poisto on niin kamalaa minulle, että tuskanhiki nousee iholle. Nenänielutesti sen sijaan on kivuton joskin epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi aikuinen ihminen pelätä yhtä tikkua?! Testi kestää kaksi sekuntia eikä satu.
Turhaan draamailevat. Elämässä on monta inhottavaa toimenpidettä jotka täytyy kärsiä läpi. Koronatesti on yksi helpoimmista ja nopeimmista. Hysteerinen pelko ja parku on ihan oman pään sisällä.
Tällainen asenne toisen kokemaan kipuun on todella epämiellyttävä. Ja lisää ainakin päätöstäni siitä, etten noihin testauksiin osallistu jatkossakaan. Sillä olet väärässä: ei koronatestiä ole pakko kärsiä läpi. Ei vaan mene testiin, niin ei tarvitse kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä höpönassut. Tikku nenässä ei tunnu miltään. Pelkäsin itsekin aluksi, mutta se oli turhaa.
Tikku nenänielussa on lähestulkoon aivojen nusaisua. Ellet tunne sitä, olet frigu.
Minulta on nyt kolme kertaa kaivettu tikulla nenää. Joko jokaisella kerralla kohdalle on osunut hoitsu, joka kaivaa ns. vajaamittaisesti, tai sitten ihan oikeasti sitä ei todellakaan kaiveta niin syvältä kuin liioittelijat vauhkoavat. En käsitä mikä siinä mukamas on niin kauheaa.
Jep. Olen käynyt testissä lukuisia kertoja, ikinä ei ole sattunut, runnottu, tai vahingoitettu nenääni millään tavalla. Nämä aivoista vauhkoavat ovat naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tiedä.
Ei nenänielutesti ole kivulias. Ihan oikeasti, se ei satu. Edellyttää kylläkin, että testattava ei heiluta päätään ja pitää kasvot rentona, eikä kipristele nenäänsä. Minä en nuku hammaslääkäriä edeltävänä yönä, vaikka saatavilla on tehokkaat puudutteet. Hammaskiven poisto on niin kamalaa minulle, että tuskanhiki nousee iholle. Nenänielutesti sen sijaan on kivuton joskin epämiellyttävä.
Valehtelivatko kaikki ne, jotka kertoivat kokeneensa kipua testin aikana?
Voisin kokeilla pepputestiä ihan mielelläni. Jos sinne peeniskin mahtuu niin tikkua ei edes huomaa tai se kutittelee vain miellyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen asenne toisen kokemaan kipuun on todella epämiellyttävä. Ja lisää ainakin päätöstäni siitä, etten noihin testauksiin osallistu jatkossakaan. Sillä olet väärässä: ei koronatestiä ole pakko kärsiä läpi. Ei vaan mene testiin, niin ei tarvitse kärsiä.
No esim. jos joudut hätäleikkaukseen, testi tehdään sinulle, halusit tai et. Toivotaan ettet joudu.
Naurettava asenne sinulla on joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassahan ne ainakin uhkailivat että tekevät testejä jatkossa takapuolesta. Eli älkää valittako pienistä :)
Eli näytetäänkö siinä ahteria sivuklasista?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007840768.html
"Uutistoimisto Reuters kertoo, että testissä peräaukkoon työnnetään pumpulipuikko kevyesti pyöräyttäen noin 3–5 senttimetrin syvyyteen."
Hauskaa, kun näytteen saisi nenänielun alaosasta ihan suun kautta.
Mulla siis tukossa nenä. Tämä tapahtui viime talvena. Olen 56v.
Näin kävi kun estrogeenin puutos kuivattaa limakalvot.
Pumpulipuikolla kokeillut ja stoppi tulee. Ennen näin ei käynyt.
Tunnen myös sen että nenä todella kuiva, edes oma hoito ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. jos joudut hätäleikkaukseen, testi tehdään sinulle, halusit tai et. Toivotaan ettet joudu.
Luulisi, että hätäleikkauksessa on siinä vaiheessa jo taju kankaalla, joten tuskin se testi silloin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatestiä ei tarvitse kärsiä läpi, koska siinä ei ole mitään kärsittävää. Ei tunnu kuin vähän kutitusta muutaman sekunnin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että hätäleikkauksessa on siinä vaiheessa jo taju kankaalla, joten tuskin se testi silloin haittaa.
Ei ole. Kyllä testi tehdään potilaan odottaessa, yleensä siinä vaiheessa ollaan ihan tajuissaan. Erittäin harva tulee jostain onnettomuudesta tajuttomana pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain leikkaukseen, vaan lääkäriin/osastolle sairaalaan. Ainakaan meilläpäin hoitoon ei ole asiaa ilman testiä. Toivottavasti kukaan ei jää vaikkapa vakavan tulehduksen takia kotiin vain siksi että pelkää sekunnin testiä.
Miksi se ei voisi sattua? ja mitä väliä sillä on, onko epämiellyttävyys pään sisällä? Se on silti sen ihmisen kokemus.
Ihan yhtä hyvin voisit ihmetellä, miten muka r*iskaus sattuu, kun "eihän yhdyntä satu", ja alkaa sanoa, että epämiellyttävyys on pään sisällä.