Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testissä käyneet!!! Saako testin nielusta Suomessa jos pelkää nenätikkua??

Vierailija
29.07.2021 |

Kysymys otsikossa. Kertokaa.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä.

Mulla nenä todella kuiva ja testi ei onnistu nenästä limakalvojen takia.

En ole ap.

Kyllä se onnistuu. On onnistunut kaikilla niillä tuhansilla keitä olen testannut, vaikka on valitettu monesti että ei voi ottaa sen ja sen ja sen syyn takia. Yhdelläkään ei ole tullut verta. Ne keneltä en ota testiä on olleet ainoastaan seuraavat tapaukset: hermosärky, nenäluu murtunut ja luutunut kasaan. Muut ovat pelkkiä inisijöitä ja draamailijoita.

Ei varmasti onnistu, kun koko testi jätetään välistä.

Vierailija
22/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä labra määrää. Meillä on vain nenänielutesti.

T. Koronakontissa työskentelevä

Onko teillä käynyt nenätikkua pelkääviä?

Eikö se nielutesti olisi parempi, kuin ei testiä ollenkaan? Jotkut ei mene sen nenätikun takia.

Käy meillä pelkääviä. Yleensä rauhoittava puhe, ja tieto siitä mitä tehdään auttaa. Meillä ei ole käytössä kuin nenänielutesti, emme voi vaikuttaa siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En karta verikoetta, en tippakanyylia, en nielusta testaamista, mutta syvälle nenään en halua toisen tunkevan tikkua.

Vierailija
24/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän myös että ei ole otettu nenästä (tai yritetty ja epäonnistuttu) runsaan ja sitkeän rään vuoksi. Sitten on menty kurkun kautta.

Vierailija
25/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä.

En ole ap.

Kyllä se onnistuu. On onnistunut kaikilla niillä tuhansilla keitä olen testannut, vaikka on valitettu monesti että ei voi ottaa sen ja sen ja sen syyn takia. Yhdelläkään ei ole tullut verta. Ne keneltä en ota testiä on olleet ainoastaan seuraavat tapaukset: hermosärky, nenäluu murtunut ja luutunut kasaan. Muut ovat pelkkiä inisijöitä ja draamailijoita.

Ei varmasti onnistu, kun koko testi jätetään välistä.

Meillä on käytössä pakkotestaus, joten karkaamaan ei pääse. Kutsumme poliisin ja asiakas saa sakkoja.

T. Rajatyöntekijä

Vierailija
26/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Terveystaloon kurlaustestiin, on miellyttävä. Tuskin julkinen tarjoaa,??yksityinen palvelee

Vierailija
27/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassahan ne ainakin uhkailivat että tekevät testejä jatkossa takapuolesta. Eli älkää valittako pienistä :)

https://www.bbc.com/news/world-asia-56245404

Some have complained that the procedure caused them "psychological distress", officials say.

China, which has largely brought the virus under control, started carrying out anal swabs in January.

Last week, it denied it had required US diplomats to undergo such tests after US media reported some had complained about the procedure.

"Some Japanese reported to our embassy in China that they received anal swab tests, which caused great psychological pain," Chief Cabinet Secretary Katsunobu Kato said.

It was not known how many Japanese citizens received such tests, he added.

The tests are used on some of those quarantined or entering China, he also said, noting their use "has not been confirmed anywhere else in the world".

Vierailija
28/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän se nielusta otettu tuntuu, varsinkin jos sattuu vielä omaamaan voimakkaan oksennusrefleksin.

Tämä on naisvaltainen palsta ja kuvittelet tosissaan että nieluun ottaminen olisi ongelmallista :D

Vierailija
29/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voi ottaa nielusta jos potilas niin haluaa. Tosin kokemuksesta tiedän, että jotkut näytteenottajat saattavat pistää aluksi vastaan mutta potilaalla on kuitenkin määräysvalta tässä asiassa.

Mistä tämä tieto?

En tiedä uskaltaako kokeilla, kun sitten on jo paikan päällä.

Vierailija
30/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Terveystaloon kurlaustestiin, on miellyttävä. Tuskin julkinen tarjoaa,??yksityinen palvelee

Köyhät jää siis testaamatta. Ja ihmetellään.

Vierailija
31/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kurlaustestiä maksuttomissa testauksissa?

Muutaman satasen muistaakseni maksaa.

Vierailija
32/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nielutesti olisi parempi, kuin ei testiä ollenkaan? Jotkut ei mene sen nenätikun takia.

Käy meillä pelkääviä. Yleensä rauhoittava puhe, ja tieto siitä mitä tehdään auttaa. Meillä ei ole käytössä kuin nenänielutesti, emme voi vaikuttaa siihen.

Kyllä sinä voit sen nielustakin ottaa, älä viitsi väittää muuta.

Vierailija
33/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä.

En ole ap.

Tuon asenteesi takia jotkut jättävät testin väliin. Kuten esim. minä. Olen mieluummin vaikka draamailija, joka päättää itse kehostaan kuin reipas kidutukseen alistuva.

Mites sujuu verikokeet? Synnytys? Selkäydinpunktio? Hammaslääkärikäynti? Maailma on täynnä inhottavia toimenpiteitä. Ja sä uliset jostain koronatestistä ja draamailet näytteenottopisteellä kuinka sun nenä on ”niiiiin sensitive”. Älä matkusta, niin et tarvitse testiä. Yksinkertaista.

Vierailija
34/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä voit sen nielustakin ottaa, älä viitsi väittää muuta.

En voi. Emme ole saaneet siihen lupaa.

Vierailija
35/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosiaan kumma juttu että käytäntö ei ole muuttunut vaikka tutkimusten mukaan sylkitesti on jokseenkin yhtä luotettava. Onhan se nyt isompi kynnys käydä testattavana jos se on kivuliasta.

Vierailija
36/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voi ottaa nielusta jos potilas niin haluaa. Tosin kokemuksesta tiedän, että jotkut näytteenottajat saattavat pistää aluksi vastaan mutta potilaalla on kuitenkin määräysvalta tässä asiassa.

Ei ole, ainakaan meillä. Ota sitten sakko.

Vierailija
37/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassahan ne ainakin uhkailivat että tekevät testejä jatkossa takapuolesta. Eli älkää valittako pienistä :)

Eli näytetäänkö siinä ahteria sivuklasista? 

Vierailija
38/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä tieto?

En tiedä uskaltaako kokeilla, kun sitten on jo paikan päällä.

No siis oma kokemukseni rajoittuu kolmeen kertaan Jyväskylässä. Ensimmäinen testikerta (olin kipeänä) oli tosin viime vuoden keväällä kun testit otettiin Jyväskylässä vain nielusta. Toinen kerta (olin kipeä) oli vuodenvaihteessa. Silloin testi yritettiin lähes väkisin ottaa nenästä mutta pidin pääni ja testin ottaja nöyrtyi ottamaan sen nielusta. Keväällä oli kolmas kerta (altistuminen) ja silloinkin jouduin hiukan vääntämään asiasta mutta nielusta testi sitten otettiin. Tällä hetkellä olen kipeänä mutta en todellakaan halua enää lähteä taistelemaan näytteenottajien kanssa. En vain kerro kellekään olevani kipeä. Tämä on yksi etätyön hyvä puoli.

Vierailija
39/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut pyydettyäni testin suun kautta nielusta. Joka kerta. Ja ihan julkisella puolella.

Vierailija
40/105 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystalon asiakkaana ainakin saa valita, muista en tiedä.

Minä en ainakaan saanut siellä valita vaikka kysyin asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän