Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 9v tyttö tokasin tänään että saat tulla mutta ei sitten kauhean myöhään

Vierailija
29.07.2021 |

Miehen 9v hyvin suorasanainen tyttö tokasi tänään kun mies pyysi minut kylään, että saat tulla mutta ei saa olla sitten liian myöhään. Olin juuri hänen pyynnöstään käynyt hevostallilla katsomassa hevoasi kun hän pyysi. Tyttö on muutenkin usein hyvin töksäyttelevä ja ehkä hieman tökerö sanavalinnoissan. Joka kerta sanoo jotain ”ärsyttävää”. Että nyt nauroin liian lujaa tai autoni on liian pieni tai miksi käytön aina samoja vaatteita jne. Tyttö on itse hyvin herkkä ja ns. hallitseva perheessä. Minua tuo kommentti vaan jotenkin sieppasi todella paljon. Olisiko ollut fiksuinta oikeasti olla menemättä lainkaan kylään, jotta olisi oppinut edes hieman tavoille? Menin ja oli vaan tosi ikävä olo koko sen vierailun ajan. Isä vain nauroin ja tokaisi jotain ei mitään kauhean ainakaan opettavaa. Ehkä tässä enemmän saa aikaan se viha, kun tämön työtn vanhemmat eivät kasvata häntä lainkaan.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset joskus sanovat vähän ohi sen, mitä oikeasti tarkoittavat.

Enollani oli todella kaunis vaimo, jolla oli täydellinen pepsodent-hymy luonnostaan. Ollessani 8v minun piti kehua hänen hampaitaan, mutta suusta tulikin ulos "Miksi sulla on noin isot hampaat?" Siis minä pääni sisällä tarkoitin, että ne ovat juuri oikean kokoiset ja suorat ja valkoiset, mutta en osannut pukea sitä sanoiksi siinä tilanteessa.

Kysy lapselta, mitä hän tarkoittaa. Miten niin "liian myöhään"? Oletko aiemmin läsnäolollasi esim. muuttanut tietämättäsi heidän iltarutiineitaan? Lapsen vinkkelistä aikuisilla on aina samat vaatteet, koska lapset itse sottaavat niin, että paita saattaa vaihtua kymmenen kertaa viikon aikana. Selitä natiaiselle, että sinun ei tarvitse vaihdella vaatteita, koska aikuisena osaat välttää ruoka- ja vesiväritahroja.

Vierailija
22/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon te nussitte? Ette varmaan koskaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies yh ja onko lapsi hänellä koko ajan? Ettekö voi tavata ilman lasta?

Vierailija
24/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sen voi uskoa ettei lasta kasvateta, jos ei muutenkaan hänestä välitetä. Ei hänelle oikeaa välittävää aikuista näytä olevankaan. Isäkin näyttää välittävän lähinnä itsestään.

Arvatkaa mistä tiedän, olen tuollaisen perheen lapsi.

Vierailija
25/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ymmärtäisin jos kyseessä olisi 5v tyttö. Ehkä tässä toki rassaa se että tilanne on muutenkin vaikea. Exä ei ole alusta asti halunnut päästää lasta isälleen kun tulin kuvioihin koska tyttö kuulemma jatkuvasti puhui minusta ja leikin ja touhusinnaina hänen kanssaan paljon. Ehkä se asetelma aiheuttaa sen että on liian herkkä ja tunto sarvet pystyssä pienillekin negatiivissävytteisille kommenteille. Minulla ei ole oikein kokemusta tämäntyylisistä lapsista ja kun koska ei ole omia niin en ole vain tottunut tämmöiseen.

Vierailija
26/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei nuo ole lapsen omia kommentteja, vaan toistelee jommankumman vanhemman puheita. ei saisi ottaa lapsen papukaijapuheita tosissaan, oppii muuten hallitsemaan niillä aikuislta oppimillaan jutuilla vanhempia. eroperheen isät varsinkaan eivät osaa opettaa tyttölapsia tavoille ja siitä heillä tulee sitten ongelmia myöhemmällä iällä. kysele tarkemmin asiasta ja keskustele pidempään aiheesta, kun lapsi töksäyttää jotain. laita se lapsi älyllisesti kuriin, vielä kun voitte.

Vierailija
27/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojuu olisin voinut toki tavallaan kysellä ja hieman haastaa tyttöä ettei pääse aina niin helpolla hieman tökeröillä kommenteillaan. Isä on todella löysä ja hän on itsekin sanonut etrei jaksa kasvattaa että se on koulun tehtävä. Tytölle tulossa adhd-tutkimukset syksyllä kun koulu ei suju.

Vierailija
28/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tytöllä on asperger piirteitä ja siksi töksäyttelee.

Tai jännittää sua.

Ja nuori on vielä. Anna lapselle aikaa, saattaa olla että vähitellen puhuukin toisin.

Vierailija
29/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan enemmän on kasvatuksesta kiinni mutta saattaa olla myös aspergeria. En tiedä.

Ehkä otin kommentin itseeni koska olen hyvin herkässä asemassa ja koska tyttö muutennin aika paljon määräilee niin koen että jos hän ei pidä minusta niin mies jättää minut. En usko että mies jaksaisi ”taistella” yhdessä haasteiden läpi

Vierailija
30/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään aspergeria, jos 9v lapsi ei aikuisten peleissä ole mukana.

Vierailija
31/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos kommenteista ja vastauksista. Kai se oli sitten minä joka tässä oli väärässä ja otti asian liian herkästi itseensä. Ehkä tosiaan parempinetten enää heitä tapaa. Kumpaakaan. Se vain kun on niin rakastunut mieheen ja olisi muutenkin unelmieni mies, mutta aina ei mene elämässä asiat kuin toivoisi.

Vierailija
32/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin välinpitämättömän miehen kanssa edes parisuhde toimii. Ei napannut lapsen äiti, ei näytä nappaavan oma lapsi,..?

Vierailija
33/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla elämä hiukan erilaista kun kerrostalo tosikoilla. Jos tuosta joku vetää herneen kärsäänsä niin peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
34/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano etten kerkiäkkään koska menen "Emman"(joku sukulaistyttön) kanssa ratsastamaan huomenna

Vierailija
35/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. No se olisi ollut jo aika ilkeetä :) :D

Vierailija
36/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan tosissaan etsiä semmonen mies jolla ei lapsia. Itse olen jatkossa ilman miestä kuin miehen kanssa jolla tuon ikäsiä kakaroita. Sitten kun taas suhdetta kaipaan.

Kyllä jos äippäpuoleksi menee niin pitää tiedostaa että mutkia voipi olla matkassa.

Vierailija
37/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä miehen exä halusi erota. Ei mies. Mies ei ooisi halunnut missään nimessä että lapsen elämä revitään kahtia. Ei vaan ehkä ole kasvatusasioissa oikeein lainkaan valveutunut tai kiinnostunut.

Vierailija
38/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En minä jatkossa enää tällaista halua. Varsinkaan kun mies ei edes halua kanssani lapsia eikä edes muutenkaan muuttaa missään vaiheessa yhteen tai edes yrittää perhe-elämää. Kyllä minä tässä hieman tyhmänö aivan korviani myöten rakastuneena olen se hölmö ja tyhmä.

Vierailija
39/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä miehen exä halusi erota. Ei mies. Mies ei ooisi halunnut missään nimessä että lapsen elämä revitään kahtia. Ei vaan ehkä ole kasvatusasioissa oikeein lainkaan valveutunut tai kiinnostunut.

No, en tiedä tapausta mutta juuri noin vastuuton ihminen sanoo. Aina kaikki muut hänestä vaan eroaa, juu.

Vierailija
40/83 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap miettinyt, että lapsi vain toistaa sinulle mitä isänsä sanoo hänelle itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi