Naapuri kyttäsi ja puristeli päätään kun komensin lasta
Eli lapset leikkivät pihassa ja isompi 5v vei käsistä pienemmän 3v pihalelun. Komensin antamaan takaisin niin, isompi löi pienempää. Vahingossa sitten huusin, että saatana jos ei tuo lopu, niin mennään sisälle loppu päiväksi. Niin eikö tämä naapurin 60v rouva tunkenut päänsä puskasta ja puristeli päätään. Olen vaan välillä aika väsynyt kun tämäkin päivä alkoi sillä että lapset varasti tussin kaapista ja piirteli seinän sinisellä tussilla ja pesin tunnin sitä aamusti, sitten tappelivat, leikkivät, tappelivat -- Huoh :( ja asiaa ei helpota 3v pahimmillaan oleva uhmaikä. Nyt sitten jännitetään tuleeko tästäkin ls-ilmoitus, kun nykyään tuntuu lehdestä lukiessa että joka asiasta tehdään. Kiva saada lisää stressin aihetta.
Kommentit (54)
Hyvä ettei persettään puristellut siellä puskassa, siitä olisi voinut kanssa jonkun sortin ilmon tehdä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:32"]
Te, jotka ette koskaan kiroile lastenne kuullen, jos lapset tappelevat ja lyövät toisiaan tai riehuvat sisällä sadasta kiellosta huolimatta, jaksatteko viilipyttymäisesti toistaa sanoja " ei saa, nyt pitää lopettaa"? Kerrassaan ihailtavaa epäinhimillisyyttä!
Ainii, mutta kun teidän lapsenne ei koskaan tee mitään tyhmää ja tottelevat pienimmästäkin mulkaisusta!
Täydellisessä maailmassa kukaan ei tappele, satuta itseään ja ovat aina kiltisti. Valitettavasti maailma on kaukana täydellisestä, ja äiditkin loppujen lopuksi vain ihmisiä, inhimillisine tunteineen. Naurettavaa lässytystä, että lapsi saa traumoja joka asiasta.
Keskittyisitte siihen kasvattamiseen, ettekä opaskirjojen lukemiseen. Se mikä toimii paperilla, ei aina toimi käytännössä.
Aamen.
[/quote]
Siis onko ainoat vaihtoehdot kiroilla tai toistella viilipyttynä "ei saa" :D Kyllä mä saan tarvittaessa karjaistua aika rumaan sävyyn myös ilman kirosanojakin...
[/quote]
Eli lapsi ei saa traumoja, jos karjut rumaan sävyyn, kunhan et kiroile?
Te, jotka ette koskaan kiroile lastenne kuullen, jos lapset tappelevat ja lyövät toisiaan tai riehuvat sisällä sadasta kiellosta huolimatta, jaksatteko viilipyttymäisesti toistaa sanoja " ei saa, nyt pitää lopettaa"? Kerrassaan ihailtavaa epäinhimillisyyttä!
Ainii, mutta kun teidän lapsenne ei koskaan tee mitään tyhmää ja tottelevat pienimmästäkin mulkaisusta!
Täydellisessä maailmassa kukaan ei tappele, satuta itseään ja ovat aina kiltisti. Valitettavasti maailma on kaukana täydellisestä, ja äiditkin loppujen lopuksi vain ihmisiä, inhimillisine tunteineen. Naurettavaa lässytystä, että lapsi saa traumoja joka asiasta.
Keskittyisitte siihen kasvattamiseen, ettekä opaskirjojen lukemiseen. Se mikä toimii paperilla, ei aina toimi käytännössä.
Aamen.
[/quote]
Huonokäytös ei ole mikään peikko, joka auttamatta ahmii lapsiuhreja. Toiset meistä saa taputtaa itseään olkapäälle, että on saanut kasvatettua huutamatta ja kiroilematta lapsensa aikuisuuteen ilman, että lapset käy sotaa joka asiasta vanhempien tai sisarusten kesken ja yllätys yllätys ihan vaan puhumalla ja omalla esimerkillä.
Aamen.
[/quote]
OI sinä rakas ihminen. Luuletko tosiaan, että jos sisarukset ovat väkivaltaisia toisiaan kohtaan, on kiroilemattoman ihmisen ainoa keino olla siinä välissä sanoa "ei saa, nyt pitää lopettaa"?
Oletko myös sitä mieltä, että huutaminen on auktoriteettiä? Että huutava ja kiroileva aikuinen on auktoriteetti ja uskottava? Jos olet, kannattaa miettiä uudelleen.
Minä ainakin menen väliin, jos lapset lyövät toisiaan. Heti. Yhdestä lyönnistä saa jo rangaistuksen, ja se on lempilelu jäähylle. Meillä ei-huutavilla ja ei-kiroilevilla on paljonkin tapoja lapsiemme kasvatukseen, eikä yksikään niistä ole pelko. Sillä huutava ja kiroileva aikuinen on pelottava, eikä auktoriteetti.
Anteeksi jos kukkahattuni heiluu liikaa, mutta aikuisen osa on näyttää lapsilleen sivistyneet tavat riitojen selvittämiseen ja pahan mielen purkamiseen. Ei, tunteissa ei ole mitään vikaa, mutta jos hermot menevät lasten kanssa, on aikuisen kuitenkin pysyttävä rauhallisena.
Ja arvaapa mitä. En ole lukenut yhtäkään kasvatusopasta. Ihan olen itse järkeillyt, että huutaminen ja kiroilu eivät tee hyvää lapselle, ihan omien kokemusteni pohjalta.
T: yksi aikuinen joka pelkää edelleen huutavia ja kiroilevia ihmisiä, vain koska omat vanhemmat huusivat ja kiroilivat minulle kun olin lapsi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:47"]
Siis huusin kerran saatana jos tuo ei lopu niin lähdetään sisälle.. Kyse oli siis siitä, että isompi kävi pienemmän kimppuun ja varasti toiselta lelut. En kiroile lapsille normaalisti, rakastan lapsiani paljon ja kerron sen monta kertaa päivässä. Pyysin myös anteeksi huutamista ja selitin, että äiti välillä väsyy kun jatkuvasti on tappelua, eikä totella. Toinen keino olisi ollut fyysisesti mennä väliin, äänen korottaminen tehosi. Minä pidän aika kovas kuria muutenkin lapsille, koska yritän kasvattaa heistä tasapainoisia ja toisia ihmisiä kunnioittavia.
[/quote]
Ensinmäinen keino olisi pitänyt olla fyysinen väliinmeno. Näitisti lapsen tasolle menemällä ja rauhallisesti puhumalla olisi voinut lapsikin oppia... Huutamalla ja kiroilemalla ei mene kuin uskottavuus ja lapsille kun tulee ikään niin nauravat päin naamaa sinun kurille.
Eihän kukaan ole puhunut jatkuvasta huutamisesta, vai olenko ihan väärässä?
Juuri 46:n kaltaista mustavalkoisuutta on tämä palsta väärällään. Se, että ap huusi kirosanan kera lapsilleen, ei todellakaan tee hänestä huonoa äitiä.
Mä en kyllä usko alkuukaan, että on olemassa yhtäkään sellaista äitiä, joka ei joskus olisi hermostunut lastensa nähden. Tai sitten omaatte todellakin epäinhimilliset hermot.
35
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:57"]Nro 12:lle.
Mistä lähtien 5v ollut esikoulussa (ellei ole myöhään syntynyt). Meillä molemmat menee 6v esikouluun. Eikä se nahistelu liity mitenkään ikäiseensä seuraan. Meilläkin molemmat käy hoidossa omissa ryhmissään, silti nahistelu on jatkuvaa, vaikka kuinka koitetaan palkita hyvästä yhteisleikistä.
t.7
[/quote]
No kyllä niitä lapsia syntyy syksylläkin.
Mä menin 5 vuotiaana kouluun. Ekalle menin 6 vuotiaana. Oon syntynyt 1.1. ja menin edellisenä vuonna syntyneiden kanssa kouluun.[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:57"]Nro 12:lle.
Mistä lähtien 5v ollut esikoulussa (ellei ole myöhään syntynyt). Meillä molemmat menee 6v esikouluun. Eikä se nahistelu liity mitenkään ikäiseensä seuraan. Meilläkin molemmat käy hoidossa omissa ryhmissään, silti nahistelu on jatkuvaa, vaikka kuinka koitetaan palkita hyvästä yhteisleikistä.
t.7
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 15:24"]Mä menin 5 vuotiaana kouluun. Ekalle menin 6 vuotiaana. Oon syntynyt 1.1. ja menin edellisenä vuonna syntyneiden kanssa kouluun.[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:57"]Nro 12:lle.
t.7
[/quote]
[/quote]
ESIkouluun! Ajatukset taas jossain. Anteeksi typo
-50
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 15:16"]
Juuri 46:n kaltaista mustavalkoisuutta on tämä palsta väärällään. Se, että ap huusi kirosanan kera lapsilleen, ei todellakaan tee hänestä huonoa äitiä.
Mä en kyllä usko alkuukaan, että on olemassa yhtäkään sellaista äitiä, joka ei joskus olisi hermostunut lastensa nähden. Tai sitten omaatte todellakin epäinhimilliset hermot.
35
[/quote]
Ai ajattelen mustavalkoisesti jos tuomitsen sen, että lapsille huudetaan ja kiroillaan? Oikeasti se yksikin kerta voi tehdä vahinkoa herkemmälle lapselle. Mikä siinä on vaikeaa uskoa?
On minullakin hermot menneet lapsiin, mutta arvaapa mitä? En ole koskaan, en ikinä, huutanut tai kiroillut heille, koska tiedän, kuten kerroin, että huutava ja kiroava aikuinen on pelottava. Minä vastasin vain ja ainoastaan sinulle, koska päätit että me, jotka kerromme että emme huuda tai kiroa lapsillemme, valehtelemme.
Silloin kun omat hermoni ovat tiukalla, lähden tilanteesta hetkeksi pois ja jatkan kun olen rauhoittunut.
Ei minullekaan jatkuvasti huudettu kun olin lapsi, mutta sen verran tarpeeksi kuitenkin, että aikuisenakin pelkään huutavia aikuisia. Huutaminen ja kiroilu on todella sivistymätön tapa purkaa aggressiota, oli ne lapset kuinka raivostuttavia tahansa.
T: 46
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 15:16"]
35
[/quote]
Ai ajattelen mustavalkoisesti jos tuomitsen sen, että lapsille huudetaan ja kiroillaan? Oikeasti se yksikin kerta voi tehdä vahinkoa herkemmälle lapselle. Mikä siinä on vaikeaa uskoa?
On minullakin hermot menneet lapsiin, mutta arvaapa mitä? En ole koskaan, en ikinä, huutanut tai kiroillut heille, koska tiedän, kuten kerroin, että huutava ja kiroava aikuinen on pelottava. Minä vastasin vain ja ainoastaan sinulle, koska päätit että me, jotka kerromme että emme huuda tai kiroa lapsillemme, valehtelemme.
Silloin kun omat hermoni ovat tiukalla, lähden tilanteesta hetkeksi pois ja jatkan kun olen rauhoittunut.
Ei minullekaan jatkuvasti huudettu kun olin lapsi, mutta sen verran tarpeeksi kuitenkin, että aikuisenakin pelkään huutavia aikuisia. Huutaminen ja kiroilu on todella sivistymätön tapa purkaa aggressiota, oli ne lapset kuinka raivostuttavia tahansa.
T: 46
[/quote]
Meinaat, että jos äiti kerran tai kaksi tehostaa sanomaansi kirosanalla, lapsen mieli järkkyy ikiajoiksi, vaikka äiti on lämmin ja rakakastava, sekä kotona on kaikki hyvin? Sinä et ole kaikki maailman lapset, joille huudetaan ja uskallan väittää, että läheskään kaikki eivät ole traumatisoituneita muutamasta kirosanasta.
Kyllä minä ymmärrän, että olen lapsena ollut niin raivostuttava, että mulle on pitänyt karjaista. Olenkin sitten varmasti sekopää kun en tuomitse vanhempiani siitä, ja jos oma lapseni tekee typeryyksiä, eikä tottele, varmasti korotan ääntäni ja saatan luikauttaa syntisen kirosanankin, jos ei puhe muuten mene perille.
Ihmisiä on moneen junaan, mutta on naurettavaa tuomita äiti, joka joskus joutuu korottamaan ääntään sen kirosanan kera. Te kukkahatut ette suostu näkemään kokonaisuutta, teille totuus on ainoastaan se yksi kirosana, eikä muulla toiminnalla ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:47"]
Hyvä ettei persettään puristellut siellä puskassa, siitä olisi voinut kanssa jonkun sortin ilmon tehdä.
[/quote]
Voi hyvänen aika miten nauroin tälle kommentille. :---D
Siis huusin kerran saatana jos tuo ei lopu niin lähdetään sisälle.. Kyse oli siis siitä, että isompi kävi pienemmän kimppuun ja varasti toiselta lelut. En kiroile lapsille normaalisti, rakastan lapsiani paljon ja kerron sen monta kertaa päivässä. Pyysin myös anteeksi huutamista ja selitin, että äiti välillä väsyy kun jatkuvasti on tappelua, eikä totella. Toinen keino olisi ollut fyysisesti mennä väliin, äänen korottaminen tehosi. Minä pidän aika kovas kuria muutenkin lapsille, koska yritän kasvattaa heistä tasapainoisia ja toisia ihmisiä kunnioittavia.