Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiriköivät teinit kaupassa

Vierailija
29.07.2021 |

Ootko aukonu päätä takaisin esim. ulkonäköäsi arvosteleville teineille tai räkättäny samalla mitalla takaisin? Kaikki häirikköteinit tuntuu pesiytyvän yhteen kauppaan koko paikkakunnalla ja meno on sen mukaista.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tiedä niin kysyn. Onko nykyään niin, että lasten ei tarvitse tehdä kotonaan mitään vaan vanhemmat tekevät kaiken? Ei siis tarvitse osallistua vaikkapa ruuanlaittoon tai siivoukseen? Tai mitä töitä nyt missäkin huushollissa on.

Koti on yhteisyritys ja kyllä lastenkin pitää sen ylläpitoon osallistua siitä asti, kun kykeneviä ovat. Jos on nykyään näin, että vanhemmat ovat lastensa palvelijoita hamaan siihen pisteeseen, että muuttavat pois, ei ihme, että teinit ovat nykyään röyhkeitä ja päästään vialla.

Olen seurannut sivusta jopa sellaisia perheitä, joissa lasten vapaa-aikakin on riippuvainen vanhempien järjestelyistä. Siis tyyliin jos vanhemmat eivät järjestä, ei mennä edes ovesta ulos.

Vierailija
22/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria tulee kohdella hyvin ja heille voisi rakentaa lisää nuorisotiloja ja järjestää harrastusmahdollisuuksia.

Ennen nuoret järjesti tilansa itse jos niitä ei ollut. Pitääkö noille mopoautopelleille kaikki tuoda suoraan käteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en tiedä niin kysyn. Onko nykyään niin, että lasten ei tarvitse tehdä kotonaan mitään vaan vanhemmat tekevät kaiken? Ei siis tarvitse osallistua vaikkapa ruuanlaittoon tai siivoukseen? Tai mitä töitä nyt missäkin huushollissa on.

Koti on yhteisyritys ja kyllä lastenkin pitää sen ylläpitoon osallistua siitä asti, kun kykeneviä ovat. Jos on nykyään näin, että vanhemmat ovat lastensa palvelijoita hamaan siihen pisteeseen, että muuttavat pois, ei ihme, että teinit ovat nykyään röyhkeitä ja päästään vialla.

Olen seurannut sivusta jopa sellaisia perheitä, joissa lasten vapaa-aikakin on riippuvainen vanhempien järjestelyistä. Siis tyyliin jos vanhemmat eivät järjestä, ei mennä edes ovesta ulos.

On vielä terveitä perinteiset arvot omaavia perheitäkin, mutta vähenemään päin ovat kun ministeritahoja myöten huudellaan miten nuorten pitää saada olla vapaita kaikesta.

Vierailija
24/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin nuori...

Vierailija
25/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän kauppakeskuksessa on nuorisotila. On ihan rauhallista.

Vierailija
26/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on auktoriteettia heti vaikka se ei olisi mikään isokokoinen mies. Meillä ei tarvinnut kuin kaljupäinen mieheni tuli näyttätymään niin sille ei uhiteltu ja heti toteltiin kun minulle naiselle uhiteltiin eikä mitään uskottu mitä kielsin. Varsinkin heikkojen yksinhuoltaja naisten kasvattamat poikalapset ovat niin ottaneet vallan alusta asti niin etteivät naista usko ja kunnioita yhtään. Sitten niiden kanssa ollaan pulassa kun mitään kuria ei niille saada. Yksinhuoltajalla se lapsi on kaveri eikä sille aseteta mitään rajoja. Sitten kun se kaveri lapsi kuningas alkaa vetämään muuta kaveriporukkaa niin tyhmyyshän siinä tiivistyy. Siellä porukassa on aina joku johtaja jota muut alamaiset seuraavat ja ihannoivat vailla mitään oma järkeä. Se johtaja pitää saada nujerrettua sieltä ensimmäisenä niin muu porukka rauhoittuu. ilman sitä johtaja tyyppiä kaikki muut pelkäävät jos joutuvat yksin olemaan. Kiusaaja sakista pitääkin löytää se johtaja tyyppi ja nujertaa se niin koko sakki hajoaa. 

Vierailija
27/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on auktoriteettia heti vaikka se ei olisi mikään isokokoinen mies. Meillä ei tarvinnut kuin kaljupäinen mieheni tuli näyttätymään niin sille ei uhiteltu ja heti toteltiin kun minulle naiselle uhiteltiin eikä mitään uskottu mitä kielsin. Varsinkin heikkojen yksinhuoltaja naisten kasvattamat poikalapset ovat niin ottaneet vallan alusta asti niin etteivät naista usko ja kunnioita yhtään. Sitten niiden kanssa ollaan pulassa kun mitään kuria ei niille saada. Yksinhuoltajalla se lapsi on kaveri eikä sille aseteta mitään rajoja. Sitten kun se kaveri lapsi kuningas alkaa vetämään muuta kaveriporukkaa niin tyhmyyshän siinä tiivistyy. Siellä porukassa on aina joku johtaja jota muut alamaiset seuraavat ja ihannoivat vailla mitään oma järkeä. Se johtaja pitää saada nujerrettua sieltä ensimmäisenä niin muu porukka rauhoittuu. ilman sitä johtaja tyyppiä kaikki muut pelkäävät jos joutuvat yksin olemaan. Kiusaaja sakista pitääkin löytää se johtaja tyyppi ja nujertaa se niin koko sakki hajoaa. 

Mitenkäs ryöstelevien apinoiden kohdalla. Toimiiko sama.

Vierailija
28/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa oli diagnoosi.

En viitsi nähdä noin paljon vaivaa vieraiden muksujen kanssa.

Kunhan jokainen kasvattaisi ne omansa ensin.

Vierailija
29/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliin tuli teinipoikia huutaen ja tönien toisiaan, riehuivat siis. Yksi tönäisi toisen murohyllyyn ja laatikoita meni lyttyyn.

Mä sivullisena hermostuin ja huusin täysillä et nyt loppu toi touhu! Tuli hiljaisia poikia. Tuli muutenkin hiljasta, kaikki tuijotti mua. Toivottavasti ei luulleet et oli mun lapsia…. Ne ketkä tajus ni varmana oli at tyytyväisiä

Vierailija
30/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin just eilen iso porukka teinejä tuli energiajuomahyllylle, pitivät kamalaa älämölöä. Yhtäkkiä joku rääkäsi aivan täysiä, säikähdin niin että hypähdin, itse olin limsahyllyllä vieressä.

Nauroivat mulle, kiva oli mamma saada hyppäämään ilmaan…

Tottakai se on huvittavaa jos joku hörhöilee julkisella paikalla ilman syytä.

Vierailija
31/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein törkeäksi rupeavat niin ainahan voi napata öykkääjistä pahimman kiinni ja pyytää soittamaan isänsä paikalle selvittämään tiulanne. Isää sitten turpiin siinä pikku vittupään ihmetellessä vieressä. Eiköhän siitä jotain opi.

Tällainen voimafantasia tuli taas tänään. Kaikki av-mammat ymmärtävät häviävänsä nyrkkitappelun teinijoukolle.

Vierailija
32/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran mulla kasetti hajosi ja tyrkkäsin yhden marakatin pakastealtaaseen pää edellä. Alkoi sitten naurattamaan kun rimpuili siinä.

Kuulostaa silti, että sinä olet se ongelma.

Vierailija
33/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan noita jengejä rääkyy joka päivä..- Tässä yksi päivä sitten tais vartija poistaa pienest’ hkiläisest’ kauppakeskuksesta määkijät ulos vauhkoomaan

Vierailija
34/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoria tulee kohdella hyvin ja heille voisi rakentaa lisää nuorisotiloja ja järjestää harrastusmahdollisuuksia.

Ennen nuoret järjesti tilansa itse jos niitä ei ollut. Pitääkö noille mopoautopelleille kaikki tuoda suoraan käteen?

Mihin nuoret järjestivät tilansa?

Vierailija
35/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan samaa mieltä että koti ei saa olla hotelli kenellekkään. Kaikkien pitää osallistua kodin huoltoon. Näin meillä ainakin opetettiin lapsuudessa. Vaikka olen työttömänä välillä niin puolisoni ei asu kuin hotellissa ja osallistuu kaikkiin kodin töihin vaikka olen kotona. Kodissa ei kukaan saa asua kuin hotellissa vedoten että toisella on aikaa passata ja tehdä kaikki. Lapsia ei opeteta asumaan kuin hotellissa vaan heti osallistumaan parhaan kykynsä mukaan kotitöihin. Äidit pilaa poikalapsensa jos passaa ne kuin hotellissa niin kukaan tyttöystävä ei jaksa tehdä sitä samaa ja alkaa äidin korvikkeeksi sekä vaimoksi. 

Järkyttävää kun näin lapsuudessa kuinka mies asui kotona kuin hotellissa ja vaimo passasi sille ruuatkin nokan eteen. Kaikki omaisuus oli mies siirtänyt eläessään lapselleen niin että se vaimo tai synnyttäjä ei saanut yhtään mitään. En tiedä olivatko he naimisissa mutta yksi yhteinen lapsi oli. Lapsen äiti oli kuitenkin tehty rahattomaksi niin ettei hän saanut miehen kuoleman jälkeen mitään vaan ne menivät sille ahneelle perilliselle. Perillinen ei koskaan maksanut äidilleen hoitoja edes tai hemmoittelua mitään vaan oli saita kun saatana. Kaikkea muutakin ällistyttävää niin että antoi äitinsä elää yksin ihan viime tippaan asti kun säästi hoitomaksuissa ja rahasti äitinsä eläkettä perimällä häneltä vuokraa. Äiti oli järjestetty pojalle vuokralaiseksi. Muuten hoito koti olisi sen vienyt. 

Vierailija
36/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa oli diagnoosi.

Ei yhtään vaivaa haluttaisi toisten kakaroista ja meillä ei ole omia niin haluttaisiin vain olla rauhassa muiden ongelma kakaroilta. Ei kuule mitään halua nähdä vaivaa muiden kakaroista eikä nähdäkkään tai kuunnella niitä. Siitä vain kasvata ihan vapaasti ne omasi niin ettei ole meidän riesana. 

Vierailija
37/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa oli diagnoosi.

Ei yhtään vaivaa haluttaisi toisten kakaroista ja meillä ei ole omia niin haluttaisiin vain olla rauhassa muiden ongelma kakaroilta. Ei kuule mitään halua nähdä vaivaa muiden kakaroista eikä nähdäkkään tai kuunnella niitä. Siitä vain kasvata ihan vapaasti ne omasi niin ettei ole meidän riesana. 

No nyt täällä skitsoaa jo aikuiset! :D

Vierailija
38/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että omat lapsenihan kasvatin niin, että.... bla-bla-bla... bla-bla-bla....

Vierailija
39/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille pitäisi rakentaa frisbeegolfrata niin loppuisi ongelmakäyttäytyminen.

Vierailija
40/43 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nuoret järjestivät tilansa?

Ainahan noita on ollut käyttämättä jääneitä tiloja joita nuoret osasivat itse vaatia itselleen. Jopa sen ajan setämiehet jotka olivat varmasti vielä jäykempiä kuin tämän päivän vastaavat suhtautuivat myötämielisesti nuorten oma-aloitteisuuteen kun pyysivät tiloja omaan käyttöönsä ja kunnostivat ne itse talkoilla itselleen sopivaksi. Nykyisin pitäisi nuorille rakentaa uusi rakennus ja kustantaa sinne kaikki uusimmat konsolit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi