Häiriköivät teinit kaupassa
Ootko aukonu päätä takaisin esim. ulkonäköäsi arvosteleville teineille tai räkättäny samalla mitalla takaisin? Kaikki häirikköteinit tuntuu pesiytyvän yhteen kauppaan koko paikkakunnalla ja meno on sen mukaista.
Kommentit (43)
Etkö ole koskaan itse ollut teini? Eikö missään saa iloita?
Täälläpäin just eilen iso porukka teinejä tuli energiajuomahyllylle, pitivät kamalaa älämölöä. Yhtäkkiä joku rääkäsi aivan täysiä, säikähdin niin että hypähdin, itse olin limsahyllyllä vieressä.
Nauroivat mulle, kiva oli mamma saada hyppäämään ilmaan…
Kaupat voisi kyllä olla oletuksena K-18 paikkoja. Nuo jonne- ja junnulaumat energiahyllyllä spedeilemässä on pahempaa kuin haisevat spurgut.
En minäkään ole törmännyt. Teinejä on istunut tavaratalon penkeillä ja ne ovat olleet ihan kiltisti. Jos ei ole mahdollista vaihtaa kauppaa niin sille kauppiaalle on valitettava niistä. Kauppiaan pitää varmistaa kaikille asiakkaille asiointi rauha. Ei sitä pidä hyväksyä hiljaa. Missään tapuksessa ei saa alkaa provosoimaan niitä teinejä huutelemalla takaisin. Aikuisen pitää olla aikuinen eikä mennä sinne teinin tasolle. Toinen keino on laittaa nappikuulokkeet korviin ja kuunnella musiikkia kännykästä jos osaa sitä käyttää kun lähestyy teinejä niin ei kuule mitä ne huutelevat eikä siis turhaan ärsyynny. Kauppiaan pitää hommata vartija häätämään häiriköivät pois jos ei itse kykene. Isoissa tavarataloissa on vartijat niin ettei teinit siellä uskalla yrittääkkään. Onko tämä joku pikku kauppa. Ota yhteys siihen kauppiaaseen niin ongelma poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin just eilen iso porukka teinejä tuli energiajuomahyllylle, pitivät kamalaa älämölöä. Yhtäkkiä joku rääkäsi aivan täysiä, säikähdin niin että hypähdin, itse olin limsahyllyllä vieressä.
Nauroivat mulle, kiva oli mamma saada hyppäämään ilmaan…
Hommaisin porttikiellon niille aikayksikön. En ole kyllä noin karmeisiin asiakkaisiin missään kaupassa koskaan törmännyt.
Sekoilevista teineistä (ja tietysti muistakin) on paras mainita henkilökunnalle. Kaupoissa on nykyään vartijat, jotka heittävät teinit pihalle. Kauppias nimittäin ei siedä sitä, että kaupassa joku häiritsee sellaisia asiakkaita, jotka ovat tulleet kantamaan rahansa siihen kauppaan.
Tosin ne teinit ovat rasittavaa sakkia. Vartijoilla on hermo kireällä niiden kanssa, kun ne teinit haistattelevat eivätkä usko mitään.
(Täytyy kyllä sanoa, että minä en koskaan ollut niin röyhkeä kuin nämä nykyteinit. Eikä minun nuoruudessani noin röyhkeää teinisakkia ollut muutenkaan. Ei tosin ollut paljon ostareitakaan.)
Vartija on väärällä alalla jos hermo kiristyy niin hän ei ole pätevä sillä alalla. Vartijalla pitää olla pitkä pinna ja älykkyystasoa käsitellä kaikenlaista ongelma porukkaa.
Johtuu näistä rikkinäisistä perheistä ja vanhemmista joilla on paljon ongelmia elämänhallintansa kanssa ja on pakko lapsia tehdä. Ei se oikeastaan ole näiden lasten vika vaan vanhempien joilla on koko elämä sekaisin niin ei voida lapsellekkaan antaa mitään. Normaalien ydinperheiden joissa ei ole vaihtuvaa elämänkumppania ja raastavaa sekavaa elämäntilannetta koko ajan niin kasvaa ihan erilaista nuorisoa. Lapset ja nuoriso kärsivät vanhempien suhde sekoiluista ja uusperhe viritelmistä joista ei tiedä kestääkö ne vai eivät ja aina vieraita vaihtuvia ihmisiä tulossa lapsen elämään.
Enemmän olen törmännyt näiden sekopäisiin vanhempiin kuin niihin röyhkeisiin teineihin. Olen samanlaisesta sekavasta uusperhe helvetistä jotenka ymmärrän teinien pahoinvointia. En tiedä mutta en ole koskaan tullut teinien häiriköimäksi. Ehkä ne vaistoavat että ymmärrän heitä.
Tuntuu kieltämättä hölmöltä kun 16 vee huutelee minulle että hyvä perse.
Ketä kiinnostaa mitä teinit huutelee?
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein törkeäksi rupeavat niin ainahan voi napata öykkääjistä pahimman kiinni ja pyytää soittamaan isänsä paikalle selvittämään tiulanne. Isää sitten turpiin siinä pikku vittupään ihmetellessä vieressä. Eiköhän siitä jotain opi.
Meillä häirikköteinit ovat läheisestä lastenkodista. Eivät nyt ketään henkilökohtaisesti uskalla arvostella ja itse asiassa arvostaisin, jos joku heistä uskaltaisi sen tehdä, 198/110 kun mitoiltani olen..
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa mitä teinit huutelee?
Särkyvällä äänellä.
Kerran mulla kasetti hajosi ja tyrkkäsin yhden marakatin pakastealtaaseen pää edellä. Alkoi sitten naurattamaan kun rimpuili siinä.
Ei ne minulle uskalla huudella tai häiriköidä kun olen iso parrakas mies.
Juu aina joskus näitä aivosusia näkee.
Kerran kun joku porukka kökki kaupan ovien edessä, kirosin niitä mennessäni sisään. Ja ulos tullessa aika vaimeasti potkaisin yhtä selkään niin että kaatui kontilleen. Oli siis kyykkyasennossa siinä jotain liimaa haistelemassa. Kehotin painumaan helvettiin täältä jos olette niin laiskoja olleet ettei kesätöitä ole tehty eikä siis voi mitään sieltä kaupasta ostaa.
Kyllä nuorenakin käyttäytyä pitää osata.
Vierailija kirjoitti:
Kerran mulla kasetti hajosi ja tyrkkäsin yhden marakatin pakastealtaaseen pää edellä. Alkoi sitten naurattamaan kun rimpuili siinä.
Nuoriso ja lapset ovat meidän tulevaisuus. Siis kohdelkaamme ja kasvattakaamme heitä hyvin!
Ne saa hiljaiseksi kun kysyy jonkun normaalin kysymyksen. Vaikkapa paljon kello on? Hämmentyvät, hiljentyvät ja korkeintaan kikattavat sitten selkäsi takana kun poistut.
Teinitytöt saa hiljaiseksi kun matkii niitä. V sitä vtätä, hiusten vakaus, snäppi, v, v, v, housujen nosto. Saat kuulla olevasi nolo ja kiihdyttävät nopeasti pois paikalta.
Nuoria tulee kohdella hyvin ja heille voisi rakentaa lisää nuorisotiloja ja järjestää harrastusmahdollisuuksia.
No huh huh? missä noin huonosti kasvatettuja teinejä on? En ole törmännyt.