Kumpi on mielestänne pahempi? Alkoholi vai kannabis?
Kumpi näistä on parempi vaihtoehto päihteeksi, jos käyttää vaikka kerran parin viikon sisällä. Ja en puhu mistään viinilasillisesta ruuan kanssa, vaan vähintään 2-5 olutta/siideriä, mistä kukin tuntee jo tulevansa päihtyneeksi.
Kommentit (31)
Kannabis. Parempi olo, eikä tule krapulaa
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:09"]Itse en haluaisi riskeerata mielenterveyttäni pössyttelemällä kannabista. Työssäni näen tarpeeksi harhaisia kannabiksen suurkuluttajia. Viihdekäyttö toki eri juttu, mutta voi sekin lähteä lapasesta.
Alkoholi on ok niin kauan kun tietää rajansa.
Ketään meistä ei ole rokotettu päihderiippuvuutta vastaan, joten kohtuuden kun pitää mielessä eikä sekaannu koviin huumeisiin niin kyllä sitä elämässä pärjää.
[/quote]
Olet tosi huono työssäsi, jos luulet, ettei alkoholi aiheuta vielä pahempia harhoja.
Kannabis on pienempi paha noista kahdesta.
Miten työpaikka menee jos jää kiinni pössyttelystä? Toki varmaan sitten jos töissä polttelee, mutta sama koskee alkoholiakin.
Noissa määrin tuskin kumpikaan on erityisen haitallista. Säännöllisemmällä käytöllä alkoholin haitat ovatkin sitten huomattavasti suuremmat. Mutta kyllä kannabiskin voi aiheuttaa ongelmia, varsinkin jos käyttö muuttuu päivittäiseksi.
Noin harvoin käytettynä kannabis on miltein vaaratonta aikuiselle. Kannabiksessa on myös se hyvä puoli että vaikutus ei ole yhtä raju kun alkoholin ja kestää lyhyemmän ajan. Pari tuntia polttelun jälkeen on taas täysin selvä olo, toisin kun alkoholissa.
Kannabis pienempi paha. Selkeästi. Viinit ja kuohari närästävät minua, joten siksi ehkä en tuota alkoa niin suosi.
Mä olen käyttänyt kannabista useita vuosia ihan rentoutumis tarkoituksessa. Alkoa en juuri käytä. Olen ihan normaali töissäkäyvä ja veroni maksava kansalainen, josta ei päälle päin tasan huomaa että "pössyttelen". Ainoa mitä kannabiksen pitkäaikaisesta käytöstä on seurannut, on lähimuistin/muistin heikentyminen. Mutta ei edes niin paljon että tämä olisi vaikuttanut kykyyni omaksua uutta tietoa tai oppia. Tämän huomasin opiskellessani muutamia vuosia sitten. Eli mielestäni alko pahempi.
Alkoholin aiheuttama krapula rajoittaa liikakäyttöä. (Itselläni ainakin) myös alkoholin aiheuttama voimakas väsyttävä vaikutus rajoittaa nautiskelua.
Käsittääkseni kannabis ei aiheuta vastaavia ongelmia, joten sitä voi nauttia useammin ja suunnittelematta. M40
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:25"]Puhuppa pelottelusta kuule ihan vasta sitten ku painit työkses niitten psykoottisten kanssa ja otat niiltä turpaan minimipalkalla :D
[/quote]
Veikkan, että noissa tapauksissa vedetty vähän muitakin päihteitä tai lääkkeitä.
Mutta joo, mitkään päihteet eivät ole hyväksi nielenterveysongelmista kärsiville, edes masennuksesta. Päihteitä on turvallista käyttää harkiten ja harvoin silloin, kun on onnellinen ja elämä kunnossa. Tosin sellaiset ihmiset eivät niitä juuri kaipaa. Mutra jokaisella on oikeus lievittää tuskaa, ahdistusta ja stressiä vaikka sillä hermomyrkky alkoholilla, tai laittomilla päihteillä oman harkinnan mukaan. Kannabiksen voisi kyllä laillistaa, tekisi monelle hyvää vaihtaa alkoholi siihen. Kannabikseen ei ole ikinä kukaan kuollut.