Miksi monet täällä leikkii psykiatria, kun antavat toisille psykoosi-diagnooseja?
Luulevatko olevan kovin nasevia. Oikeasti näitä diagnooseja ei voi antaa kuin psykiatriaan erikoistuneet lääkärit. Tietävätkä nämä diagnooseja toisille jakavat raukat mitään psyykkisistä ongelmista?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä ovat psykiatriaan erikoistuneita lääkäreitä...
Enpä usko, että täällä on niitä kovin monta, eikä oikeasti asioista tietävä, kirjoittaisi kenellekään täällä julkisesti tuollaisia diagnooseja. Kyllä monet luulevat itsestään liikoja, ovat ihan säälittävän tyhmiä.
Täällä on asiantuntijoita joka lähtöön. Täältä kannattaa kysellä elämää suurempia kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että täällä on niitä kovin monta, eikä oikeasti asioista tietävä, kirjoittaisi kenellekään täällä julkisesti tuollaisia diagnooseja. Kyllä monet luulevat itsestään liikoja, ovat ihan säälittävän tyhmiä.
Niitä on jopa satoja, ja minä tunnen ne melkein kaikki.
Itsehän olen tunnettu keittiöpsykologi!
No mitä tulee psykoosiin niin, siinä menee kyllä ihan toimintakyky eli täällä ei pysty kirjoittelemaan kukaan, joka todella on psyykosissa. Hän on lisäksi niin tuskainen, että keskittymiskyky on mennyt. Ei ole täällä.
Onko sulle annettu tällä palstalla psykoosista diagnoosi?
Millä perusteella?
Jos joku epäilee itseään salakuunneltavan ja häntä seuraavia kameroita on kaikkialla niin ehkä siinä diagnoosissa voi olla jotain perää.
Kaveri oli psykoosissa ja luuli että kaikki nauraa hänelle, haukkuu häntä ja haluaa hänelle pahaa. Minusta oli puhunut että haudoin jotain kamalaa kostoa hänelle.
Lisäksi joku psykoosi on aika vakava asia, eli ei kannataisi leikitellä sillä. Meistä jokainen voi joutua sellaiseen tilaan, kun/jos kohtaa elämässään jotain todella kamalaa. Kukaan ei voi olla varma siitä, ettei koskaan joudu siihen tilaan.
Tuntuuko sinusta siltä, että täällä joku leikkii?
Onko sinulla kauan ollut sellaisia tuntemuksia?
Missä yhteydessä sinulle tulee sellaisia tuntemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle annettu tällä palstalla psykoosista diagnoosi?
Millä perusteella?
Jos joku epäilee itseään salakuunneltavan ja häntä seuraavia kameroita on kaikkialla niin ehkä siinä diagnoosissa voi olla jotain perää.
Kaveri oli psykoosissa ja luuli että kaikki nauraa hänelle, haukkuu häntä ja haluaa hänelle pahaa. Minusta oli puhunut että haudoin jotain kamalaa kostoa hänelle.
Kyllä täällä usein kehotetaan hakemaan psyykoosilääkkeitä, kun kirjoittaa esimerkiksi jotain omia mielipiteitään esimerkiksi jostain epäkohdista. Itsekin tiedän, millaiset oireet on psykoosissa, mutta en silti voi antaa kenellekään sellaista diagnoosia. Tosiaan sellaiseen voi joutua esimerkiski kovan psyykkisen paineen alla, jos vielä kohtaa samalla paljon menetyksiä. Useimmat jopa parantuvat tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole ollut sellaisia tuntemuksia, vaan ihmettelen, kun jotkut kirjoittavat: että hae psykoosilääkettä.
Harmittaa vain, että niin vakavaa diagnoosia käytetään hyvin kevyesti. Eikö vieläkään ymmärretä psyykkisiä sairauksia. Edelleenkään näitä diagnooseja ei voi antaa kuin pyskiatrian erikoislääkärit, jotka eivät varmaan täällä jakele kenellekään näitä diagnooseja. Itse te voitte minä päivänä tahansa joutua psykoosiin.
Koska mikään ei ole ihmisistä herkullisempaa kuin kuvitella ymmärtävänsä lyhyen, hetken mielijohteesta kirjoitetun katkelman perusteella tuntemattoman ihmisen elämästä enemmän kuin tämä itse.
Taidat olla psykoosissa, ainakin kuulet ja näet harhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole ollut sellaisia tuntemuksia, vaan ihmettelen, kun jotkut kirjoittavat: että hae psykoosilääkettä.
Ei kukaan voi tietenkään pakottaa niitä hakemaan, mutta joskus olisi ihan järkevää kuunnella asiantuntijoita.
Kyllä täältä diagnoosin pyytäessä aina saa. Se että pitääkö se paikkansa onkin eri juttu.
T. Av-lääkäri
Psykoosi ei ole diagnoosi vaan henkinen häiriötila. Psykoosin voi aiheuttaa monet huumeet, alkoholi, tietyt aivojen rappeumatilat, unettomuus ja hyvin monet erilaiset mielenterveysongelmat.
Se ei ole yleensä pysyvä tila vaan ajoittainen oire jostain sairaudesta. Ja sen tunnistaa ihan maallikkokin aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi tietenkään pakottaa niitä hakemaan, mutta joskus olisi ihan järkevää kuunnella asiantuntijoita.
No kukaan "asiantuntija" ei jossain nettikeskustelussa diagnosoi kellään anonyymillä psykoosia ja määrää lääkkeitä. Mistä se voisi edes tietää, ettei näppiksen päässä trollata ja ole ylis-jonne 15v joka tahallaan kirjoittelee ihan höpöhöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukaan "asiantuntija" ei jossain nettikeskustelussa diagnosoi kellään anonyymillä psykoosia ja määrää lääkkeitä. Mistä se voisi edes tietää, ettei näppiksen päässä trollata ja ole ylis-jonne 15v joka tahallaan kirjoittelee ihan höpöhöpöjä.
Näetkö sinä useinkin nuoria ylisjonneja kaikkialla?
Onko nämä oireet jatkunut pitkään?
Suosittelen psykoottisen depression hoitoon olantsapiinia. Lisäksi bentsodiatsepiineja. Ja toki bepanthenia, aina, ihan mihin vaan.
Vaikuttaa siltä että ainakin aloittaja kärsii lyhytkestoisesta psykoottisesta häiriöstä. Syitä en tietenkään tiedä, mutta mahdollisesti vainoharhaisuuden laukaisemaa.
Sen sijaan esim. siktsofrenian todentaminen, tai poissulkeminen, vaatii laajempaa konsultaatiota.