Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Suomalaisäiti 18 päivää synnytyksen jälkeen. Kuva

Vierailija
11.08.2014 |

Ainon blogissa haastettelu miten välttää lihominen raskauden aikana. Mitä mieltä äidistä, joka laihtuu neljä kiloa, koska menettää lihasmassaa? Kuva 18 päivää synnytyksen jälkeen. Postaus 10.8

http://a-rou.fitfashion.fi/

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:08"]

Mulla oli jo viikossa kadonnut, mutta vauva oli pieni eikä siten mahakaan iso ollut, sf-käyrästön alarajalla.

Minkäkokoisen tuo synnytti, kerrotaanko jossain?

[/quote]

Iso tyttö. 3400kg.

[/quote]

Iso? rääpäle

[/quote]

Onko tää joku vitsi? Mun poika oli 3600kg ja mulla lukee papereissakin et iso poika.

Vierailija
62/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se luki: ruokavalio on pidetty samana kuin ennen raskautta. Jos mielitekoja niin herkkuja vain vähän. Vaikka kuvaa kuinka katsoisi ja toivoisi läskiä löytyvän niin ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:29"]Ei raskaus ole mikään sairasu joka estää liikunnan. Toki jos on huono olo tms. niin liikkumiseen ei välttämättä ole energiaa/haluja mutta siltikään ei tarvitse syödä kahden edestä. Simple as that

[/quote]

Ei tietenkään ole, mutta raskauden aikainen hormonimuutos saa kuitenkin aikaan sen, että rasvaa varastoituu elimistöön vaikka kuinka söisi entiseen malliin terveellisesti. Kaloriteoriassa ei oteta lainkaan huomioon hormoneiden vaikutusta elimistöön. Mun mielestä tuo laihtuminen raskausaikana on jopa epäsuotuisaa, koska ei ole rasvavarastoja imetystä ajatellen, sitten elimistö ottaa energian lihaksista. Kohtuus ennen kaikkea. Tää fitnesshömpötys alkaa mennä jo yli äyräiden, kohta neuvolat on pullollaan hysteerisiä äitejä jotka pelkää painonnousua kun pitäs näyttää raskausaikanakin fitnessmallilta.

[/quote]

Ei yleistetä noin rankasti. Ihminen ei liho raskausaikanakaan kilotolkulla jos syömiset on kunnossa. Läskiä ei tuosta vaan ilmesty ilman plussakaloreita, energiaa ei synny tyhjästä. Tunnen monta naista jotka ovat liikkuneet raskausaikana ja syöneet terveellisesti ja eivät ole pasahtaneet mitenkään, vaan aika pian raskauden jälkeen palautuneet normaaleihin mittoihin.

[/quote]

Et taida olla perehtynyt ihmiselimistön toimintaan. On paljon esimerkiksi sairauksia, jotka muuttavat elimistön hormonitoimintaa siten, että ihmisen energiankulutus ikäänkuin taantuu. Esimerkkinä tästä kilpirauhasen vajaatoiminta, jolloin ihminen yleensä lihoo vaikka söisi kuinka vähän. Joillakin naisilla saman vaikutuksen saa ehkäisypillereiden käyttö, eli paino nousee vaikka kuinka liikkuisi ja söisi tarkasti alle kulutuksen. Hormonit vaikuttavat elimistöön enemmän kuin moni osaa edes kuvitella..

Vierailija
64/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin, mutta kun mies ______________<-vapaa valintainen selitys.

Vierailija
65/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli 3600kg

Eli semmoisen keskikokoisen henkilöauton painoinen?

Vierailija
66/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meissä hoikissa vastasynnyttäneissä niin ihmetyttää? Synnytin kuukausi sitten kahdeksannen lapseni, jonka raskausaikan liikuin ja söin ihan normaalisti, myös paljon herkkuja, mutta olen taas palautunut omiin mittoihin( 160cm/48kg) ja kroppa timmissä kunnossa ilman mitään ekstra hikitreenikuntoilua!

Lapset 1kk,1v5kk,2v5kk,4v,7v,9v,11v ja 12v

Vierailija
67/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:04"]

Mun poika oli 3600kg

Eli semmoisen keskikokoisen henkilöauton painoinen?

Kuolen nauruun..

Vierailija
68/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tästä nyt voisi olla mieltä...? Hyvät hänelle, että on kroppa hyvässä kunnossa. Melkoisen määrän treeniä ehtii ja jaksaa viikossa vetää. Kai nuo nyt väkisinkin kropassa näkyy.

Vierailija
69/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla treenimäärillä vauvaa taitaa hoitaa joku muu kuin äiti :)

Vierailija
70/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo nyt mikään ihme ole, ei mullakaan mahaa enää ollut viikon kuluttua synnytyksestä. Eri asia haluaisinko olla tuollainen muikunruoto, mulla oli synnytyksen jölkeen 8 kg "ylimääräistä" ja imetyksen aikana laihduin sitten muutaman kilon muutenkin alhaisesta normaalipainostani vielä, olen normaalisti siis 160cm ja 49 kg. Laihduttanut en ole koskaan enkä käynyt edes salilla, tosin lenkillä käyn ja teen fyysistä työtä.

Vierailija
71/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lähtökunto selittänee paljon. Mä olin ennen raskautta 60 kiloa ja timmi. Pituus 171. 

Nyt rv 40+4 ja painoa tullut 16 kiloa. En tiedä, miten palaudun, sen näkee sitten. Mutta mystisesti nämä kilot ovat tulleet. Syönyt olen kuten ennenkin, liikkunut kyllä, uinut, kävellyt, lihaskuntoa yms. En näytä läskiltä. Vatsa on kasvanut kyllä, mutta sekin iso sivusta katsottuna, edestä ja takaa ei edes näy hyvin. Takapuoleen tullut hieman ihraa ja lantio on leventynyt (ja sen on tuntenut, kun liitokset on löystyneet). 

Toivottavasti palautuu hyvin. Uskon, että nestettä on paljon mun painosta.

Hämmentävää, että esimerkin naisella ei noussut paino juurikaan, vaikka sisällä oli nesteet, veret, istukan ja lapsi... 

Vierailija
72/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni todella hieno asia, että pystynyt pitämään liikuntatottumukset lapsen ehdoilla raskausaikana ja ruokavalio ollut kunnossa. Kyllä Se vaan on omaa ansiota, että on raskauden jälkeen lähes samassa kunnossa kuin ennenkin.

itse olen viimeisilläni raskaana ja minulla tähän mennessä -4kg. En ole laihduttanut. Lähtökohtani on hieman eri, en ole fitness vaan ihan normaalipainoinen hyötyliikkuja. Liikunta on jäänyt taskausaikana vaan lähinnä pyöräilyyn silloin tällöin ja pikku kävelyihin, sillä raskauspahoinvointi ollut runsasta ja minulla paikat (kohdunkaula/suu) alkaneet pehmetä ja aueta enne aikojaa, olen siis joutunut olla paljon levossa. Olen syönyt raskausaikana ihan niinkuin ennenkin, normaalikotiruokaa, leipää, paljon kasviksia marjoja ja vihanneksia. Minulla todettiin myös raskausdiabetes, enkä ihan ymmärrä miksi toiset pitää sitä syynä lihota raskausaikana.

toisin sanoen uskon itse myös aika vahvasti siihen, että suuret lihoamiset raskausaikana ovat osittain itse aiheutettu. 30kg lisää on todella paljon painoa ha ei ihan pelkän raskauden piikkiin mene. Ymmärrän toki poikkeustilat kuten raskausmyrkytyksen jne.

Vierailija
73/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että raskausaikana äidin ja vauvan elimistöt ovat yhtä. Tahtoo sanoa, että jos äiti vetää naamaansa kaiken maailman roskaa, niin samoin tekee myös muksu. Eli sellanen äiti syöttää vauvalleen roskaruokaa jo ennen sen syntymää ja aiheuttaa muksulle jo sen, että siitä tulee läski. Ei pelkien kaloreitten takia vaan tuo tulee muuttamaan sen kropan toimintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan