Kenraalimajuri evp Pekka Toveri kokoomuksen ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin
Kommentit (46)
Myös virkamiehet ovat usein kokoomuslaisia, jos ovat lahjakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen kokoomus.
Ei yllätä kyllä yhtään.
Rrrautaa rrrrajalle ja mummoille muusia.
Kokoomuksen uusi ääniharava, joka saa jokaisen russofoobikkofemakon pikkarit kastumaan.
Vihdoinkin horisko, joka sanoo mitä ajattelee, eikä ajattele mitä sanoo :-)
Jo toinen kenraali ehdolle vaaleihin ja molemmat Kokoomukseeen.
Miten musta tuntuu että kenraalitason sotilastausta ja puoluepolitikointi ei kyllä oikein sovi yhteen?
Tämä on ihan uutta Suomessa. En muista että koskaan aiemmin olisi ollut mitään vastaavaa meidän eduskuntavaaleissa.
Kaippa tuo laillista on, mutta kun Toverikin on koko ajan selvästi esiintynyt julkisuudessa Puolustusvoimien edustajana (vaikka muka onkin evp.), niin sitten yhtäkkiä ehdolle eduskuntavaaleihin...
Herättää vähän kysymyksiä mitkä ovat motiivit tässä?
Mitä ihmeen poliittista taustaa näillä kummallakaan kenraalilla on?
Jarmo Lindberg vielä Puolustusvoimien ex-komentaja.
Mun mielestä hyvä tyyppi. Puoluekannasta huolimatta. Osaa puhua suomen kielellä vaikeistakin asioista.
Majuri. Veten kiehumuspiste on 90 astetta.
Korrrjaan, se taitaakin olla suorakulma.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hyvä tyyppi. Puoluekannasta huolimatta. Osaa puhua suomen kielellä vaikeistakin asioista.
Mutta mitä nuo kenraalit tietää politiikasta, jos ei lasketa maanpuolustusta?
Vanhoja sotilaita ei kaivata eduskunnassa, kuin asiantuntioina.
Nykyään on tovereita kokoomuksessakin.
Toivottavasti eivät tee sotilasvallankaappausta..
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu että kenraalitason sotilastausta ja puoluepolitikointi ei kyllä oikein sovi yhteen?
Tämä on ihan uutta Suomessa. En muista että koskaan aiemmin olisi ollut mitään vastaavaa meidän eduskuntavaaleissa.
Kaippa tuo laillista on, mutta kun Toverikin on koko ajan selvästi esiintynyt julkisuudessa Puolustusvoimien edustajana (vaikka muka onkin evp.), niin sitten yhtäkkiä ehdolle eduskuntavaaleihin...
Kyllä kai ihmisellä saa olla puoluekanta vaikka olisikin upseeri? Tai uskonnollinen vakaumus? Virassa ne täytyy vain pitää omana tietona. Kyllä upseerit käy myös äänestämässä.
Mun ukki oli upseeri, huojui oikeisto demareiden ja kokoomuksen välimaastossa, puhuttiin paljon politiikka kotona. Varmaan aika moni on kallellaan oikealle, kun kuitenkin tuo koti, uskonto ja isänmaa täytyy jotain merkitä, koska on valinnut ammatin niiden puolustamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
niin no miksi äärioikeistotutkijat jotka pääsee ääneen yleisradiolla on vihreitä?
evp=ei vakinaisessa palveluksessa
Yritetäänkö tässä nyt kalastella ääniä Ukrainan sodan avulla? Vähän sellainen maku tulee..
Vierailija kirjoitti:
Jos samaa tapahtuisi Unkarissa tai Turkissa, maiden demokratia olisi uhattuna ja diktatuurin uhka kasvaisi sotilashenkilöiden siirryttyä kansanedustajiksi.
Löytyipä helposti ehdokas mulle ku oon vantaalainen. Ei tarvi tehdä edes mitään vaalikoneita.
Jos joku väittää tietävänsä sodankäynnistä enemmäin kuin Toveri niin voi mennä roskiin
Saako sitä sitten vaalien alla enää käyttää telkkarissa asiantuntijana?
Telkkariin päästyään rakastuvat omaan ääneensä ja rupeavat kuvittelemaan itsellään olevan suurempaakin nostetta ja ihailijakuntaa.
Ens puolustusministeri. Onkohan koskaan ollu kansanedustajaa jolla ois korkeampi sotilasarvo?
Vierailija kirjoitti:
Löytyipä helposti ehdokas mulle ku oon vantaalainen. Ei tarvi tehdä edes mitään vaalikoneita.
Jos joku väittää tietävänsä sodankäynnistä enemmäin kuin Toveri niin voi mennä roskiin
Tarja Halonen tietää maamiinoista aika paljon.
Yllättäen kokoomus.