Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Suomalaisäiti 18 päivää synnytyksen jälkeen. Kuva

Vierailija
11.08.2014 |

Ainon blogissa haastettelu miten välttää lihominen raskauden aikana. Mitä mieltä äidistä, joka laihtuu neljä kiloa, koska menettää lihasmassaa? Kuva 18 päivää synnytyksen jälkeen. Postaus 10.8

http://a-rou.fitfashion.fi/

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ton palautumisen hyvin ymmärtää - hyvät elämäntavat, helppo raskaus + jo hyvä startti (lihasmassaa ja vartalo sporttinen).

Vierailija
42/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen iloinen jos sä imetät vielä 8kk, sit se on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet ylhäällä mahaa sisäänpäin vetäen on mammojen uusin trendi. Toki on muutenkin hoikan ja hyväkuntoisen näköinen.

Kaikkien ei tarvitse mässätä kaksin käsin ruokaa napaan raskaana, joillekkin se paino vain tulee. Itse liikuin 4krt viikko (hikiliikuntaa, salilla, uintia jne), söin kuten ennenkin sekä lenkkeilin koiran kanssa aktiivisesti raskauden ajan, silti paino nousi parikymmentä kiloa. Ei se ole niin mustavalkoista.

Vierailija
44/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonkaltaiseen palautumiseen vaikuttaa ennenkaikkea GEENIT!

Tietenkään terveelliset elämäntavat eivät palautumista hidasta nekään..

Mutta tiedän esim. kilpaurheilijoita, jotka eivät suinkaan ole palautuneet noin nopeasti, vaikka ruokavalio on terveellinen ja liikuntamäärät kolminkertaiset kyseiseen äitiin verrattuna.

Vierailija
45/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kommentit oli selvästi ap:n (blogin kirjoittajan) kirjoittamia. :) Lopuissa kommenteissa on tuttu av-maku.

Vierailija
46/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:08"]

Mulla oli jo viikossa kadonnut, mutta vauva oli pieni eikä siten mahakaan iso ollut, sf-käyrästön alarajalla.

Minkäkokoisen tuo synnytti, kerrotaanko jossain?

[/quote]

Iso tyttö. 3400kg.

Vierailija
47/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väheksy kirjoittajaa tai hänen vartaloaan mut silti haluisin nähdä hänen vatsan kokonaan kun kuitenin aiheena oli raskauden jälkeinen palautuminen. On olemassa paljon miehiä jotka on niin hömelöitä et ne luulee ettei sektiosta jää jälkiä ja kun ne näkee ton kuvan...

Sopivasti kireät housut peitti alavatsan jossa on se sektioarpi ja kenties löysää nahkaa?

Vierailija
48/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaus ole mikään sairasu joka estää liikunnan. Toki jos on huono olo tms. niin liikkumiseen ei välttämättä ole energiaa/haluja mutta siltikään ei tarvitse syödä kahden edestä. Simple as that

Vierailija
49/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:26"]

Mulla oli jo viikossa kadonnut, mutta vauva oli pieni eikä siten mahakaan iso ollut, sf-käyrästön alarajalla.

[/quote]

Iso tyttö. 3400kg.

[/quote]

Iso? rääpäle

Vierailija
50/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Iso tyttö. 3400kg.

[/quote]

Vuoden 2010 tyttövauvojen keskimääräinen syntymäpaino Suomessa oli 3427 g. 3,4-kiloista ei voi siis sanoa isoksi tytöksi syntyessään. (34-kiloista kyllä voi ;))

Vierailija
51/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:29"]Ei raskaus ole mikään sairasu joka estää liikunnan. Toki jos on huono olo tms. niin liikkumiseen ei välttämättä ole energiaa/haluja mutta siltikään ei tarvitse syödä kahden edestä. Simple as that

[/quote]

Ei tietenkään ole, mutta raskauden aikainen hormonimuutos saa kuitenkin aikaan sen, että rasvaa varastoituu elimistöön vaikka kuinka söisi entiseen malliin terveellisesti. Kaloriteoriassa ei oteta lainkaan huomioon hormoneiden vaikutusta elimistöön. Mun mielestä tuo laihtuminen raskausaikana on jopa epäsuotuisaa, koska ei ole rasvavarastoja imetystä ajatellen, sitten elimistö ottaa energian lihaksista. Kohtuus ennen kaikkea. Tää fitnesshömpötys alkaa mennä jo yli äyräiden, kohta neuvolat on pullollaan hysteerisiä äitejä jotka pelkää painonnousua kun pitäs näyttää raskausaikanakin fitnessmallilta.

Vierailija
52/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:29"]Ei raskaus ole mikään sairasu joka estää liikunnan. Toki jos on huono olo tms. niin liikkumiseen ei välttämättä ole energiaa/haluja mutta siltikään ei tarvitse syödä kahden edestä. Simple as that

[/quote]

Ei tietenkään ole, mutta raskauden aikainen hormonimuutos saa kuitenkin aikaan sen, että rasvaa varastoituu elimistöön vaikka kuinka söisi entiseen malliin terveellisesti. Kaloriteoriassa ei oteta lainkaan huomioon hormoneiden vaikutusta elimistöön. Mun mielestä tuo laihtuminen raskausaikana on jopa epäsuotuisaa, koska ei ole rasvavarastoja imetystä ajatellen, sitten elimistö ottaa energian lihaksista. Kohtuus ennen kaikkea. Tää fitnesshömpötys alkaa mennä jo yli äyräiden, kohta neuvolat on pullollaan hysteerisiä äitejä jotka pelkää painonnousua kun pitäs näyttää raskausaikanakin fitnessmallilta.

[/quote]

Juuh, onhan se terveellisempää olla satakiloinen sotanorsu ihan vaan sen varjolla, että on saanut lapsen.

Vierailija
53/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih miten tulin kateelliseksi. Itselläni oli vaikea raskaus, diabetes, pahoinvointi ja veriset vuodot ja pitkät päivät sairaalapedissä. Menetin kaiken lihasmassan ja kroppani ja sain seurannasta huolimatta "sokerivauvan" 4500g. Työskentelin jumppaohjaajana ennen raskautta ja raskaus romutti koko elimistön.

Ihailen ja kadehdin avoimesti ja suren kun en itse voinut hallita raskauttani.

En syönyt herkkuja muuten lainkaan, keho vaan ei toiminut.

Vierailija
54/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antaa monelle ajattelun aihetta,en ymmärrä itsekään miksi niin monet antavat raskauden pilata kroppansa.syöminen riistäytyy ihan kokonaan käsistä,vedetään kahden edestä ja sit jätetään vielä liikunta pois niin onhan siinä melkonen työmaa edessä ja imetys aikana mässäystä jatketaan jotta maitoa piisaa..

Vierailija
55/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tuon ikä? Nuoremmat yleensä palautuu nopeammin kuin vanhemmat mammat. Onhan se niin, että nelkymppisen venähtänyt iho kestää kuroutua (jos kuroutuu) paljon kauemmin kuin parikymppisen.

Onhan tuo huikeassa kunnossa, mutta voisin lyödä vetoa, että on sullonut hiukan ylimääräistä nahkaa sinne alkkareiden alle. Vetää meinaan niin oudosti tuo maha joissain kuvissa. Eihän se tietenkään sitä poista, että on tosi timmi, mutta olisihan se luonnollista, tetä kolmessa viikossa nahka ei kokonaan ole vielä vetäytynyt.

Vierailija
56/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:39"]

[/quote]

[/quote]

Juuh, onhan se terveellisempää olla satakiloinen sotanorsu ihan vaan sen varjolla, että on saanut lapsen.

[/quote]

Sanoinkohan että kohtuus kaikessa?

Vierailija
57/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helppohan sanoa, kun vauva sektiolla syntynyt, itse pääsin vasta ylös sängystä 18 päivän jälkeen!! Kiitos niiden tikkien (18 kpl) alapäässä :)

Vauva oli 4,900 kg ja 57 cm pitkä. Ja minä pieni kukkakeppi, eihän se helposti ulos tullut.

Terveisin Katkera

Vierailija
58/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liikuin koko raskauden ajan kävellen, söin terveellisesti, neuvolassa ja synnärillä jouduin kolmeen otteeseen opiskelijan harjoituskappaleeksi, kun olin harvinainen odottaja: ei läskikerrosta, joten oli hyvä kokeilla kohdun korkeudet, vauvan asennot yms. Mutta sitten tuli raskausmyrkytys, imetys epäonnistui, ja lyhyessä ajassa synnytyksen jälkeen paino nousi 10 kg vaikka mitä tein. Että se voi mennä miten vaan eikä näihin paljon voi itse vaikuttaa.

Vierailija
59/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:39"]

[/quote]

[/quote]

Ei yleistetä noin rankasti. Ihminen ei liho raskausaikanakaan kilotolkulla jos syömiset on kunnossa. Läskiä ei tuosta vaan ilmesty ilman plussakaloreita, energiaa ei synny tyhjästä. Tunnen monta naista jotka ovat liikkuneet raskausaikana ja syöneet terveellisesti ja eivät ole pasahtaneet mitenkään, vaan aika pian raskauden jälkeen palautuneet normaaleihin mittoihin.

Vierailija
60/73 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiohaavakin voi olla todella kipeä ja hankaloittaa liikkumista kuukausien ajan. Siinähän on tyrän vaara jos liian aikaisin alkaa rehkimään.

Itselläni paino nousi 12kg ja 3kk synnytyksestä olin samanpainoinen kuin ennen raskautta. Synnytin alakautta eikä tullut mitään vaurioita, olisin voinut vaikka maratonille lähteä samantien. Ekassa synnytyksessä kävi huonommin, jouduin leikkauspöydälle nukutukseen vaurioiden korjaukseen. Ja toipuminen kesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan