Ärsyttääkö lapsettomia sinkkuja jatkuva perheiden eduista puhuminen?
Lapsilisät, perhevapaat.. se ja tämmöinen tuki PERHEELLISILLE..
mutta kuka muistaa yksinäisiä sinkkuja ilman lapsia? Suurin osa köyhyydestä koskettaa juurikin sinkkutalouksia, jossa KUKAAn ei jaa taloushuolia.
Minua ainakin on alkanut raivostuttaa joka palstalla perheiden pällistely 3 koiran ja 4 lapsen kanssa. ison omakotitalon pihalla, että voivoi.. kun MEIDÄN lapsilisiin puututaan...!?!?
MISSÄ voivotellaan YKSINÄISTEN RAHAPULAA??? Yksinäiset joutuvat ottamaan osaa LAPSELLISTEN lasten KASVATTAMISEEN!! Mitä saavat he vastineeksi? Pelkkää lapsiperheiden vattuilua.. kuten varmaan tähänkin aloitukseen..
Iltasanomissa monella oli selvästi mitta täysi lapsiperheiden ruikutusta, kannattaa tsekata ;)
Kommentit (75)
No jos emme olisi lapsiperheiden tukia nauttiva vähävarainen lapsiperhe, olisimme sitten vähävarainen pariskunta tai kaksi vähävaraista sinkkutaloutta.
miksiköhän minun täytyy osallistua veromarkoilla lapsiperheiden tukemiseen.kun itse olen lapseton enkä tule niitä saamaankaan.
Tätäkin keskusteluu lukies tulee mieleen et ihanko oikeasti nää mammat on sitä mieltä et he ovat ainoita joilla on rahat vähissä? Tai he ovat ainoita joilla on oikeus valittaa? Ja iha vakavasti kuulosti siltäkin et jotku tuntuu oikeesti olevan sitä mieltä et valtion PITÄÄ elättää heidän lapset. Miks niitä pitää tehä jos ei oo varaa?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:53"]
miksiköhän minun täytyy osallistua veromarkoilla lapsiperheiden tukemiseen.kun itse olen lapseton enkä tule niitä saamaankaan.
[/quote]
Miksi minun pitää osallistua kirjastopalveluiden, uimahallien ja jäähallien yms. tukemiseen, kun en niitä käytä? Miksi minun pitää osallistua yliopistojen ja muiden korkeakoulujen ulkomaalaisten opiskelijoiden koulutuskustannuksiin, vaikka hyöty valuu pois Suomesta? Miksi minun verorahoillani rakennellaan taidemuseoita, konserttitaloja jne. vaikka en niitä käytä? Miksi minun verorahoillani hyysätään juoppoja ja narkkareita?
Yhteiskunnassa eläminen nyt vaan on tällaista.
Ei. Kyllähän nyt lapsien oloja pitää tukea. Sinkku voi ihan itse tienata rahaa mielin määrin, ei tarvitse olla kotona lapsen kanssa. En ole mikään loinen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:15"]
[/quote]
Miksi minun pitää osallistua kirjastopalveluiden, uimahallien ja jäähallien yms. tukemiseen, kun en niitä käytä? Miksi minun pitää osallistua yliopistojen ja muiden korkeakoulujen ulkomaalaisten opiskelijoiden koulutuskustannuksiin, vaikka hyöty valuu pois Suomesta? Miksi minun verorahoillani rakennellaan taidemuseoita, konserttitaloja jne. vaikka en niitä käytä? Miksi minun verorahoillani hyysätään juoppoja ja narkkareita?
Yhteiskunnassa eläminen nyt vaan on tällaista.
[/quote]
Kyllä omista valinnoistaan vois itse myös maksaa. Lasten teko on vapaaehtoista, eikä juopollekaan kukaan kaada viinaa kurkusta alas. Tiedän myös työttömiä jotka laiskuuttaan on työnteon lopettanut, sama koskee heitä. Sitä kummasti vois alkaa miettiä omia valintojaan etukäteen.
[/quote]
Niin, miksi sun pitää osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen, jos joku asia ei just sun napaasi koske :(
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:32"]
Ei. Kyllähän nyt lapsien oloja pitää tukea. Sinkku voi ihan itse tienata rahaa mielin määrin, ei tarvitse olla kotona lapsen kanssa. En ole mikään loinen.
[/quote]
Lapsiperheitä tuetaan pitkään senkin jälkeen ja siinäkin tapauksessa että molemmat vanhemmat käyvät töissä. Yksin asuminen on aina suhteutettuna kalliimpaa kuin jaettu talous, ellei sitten muuta johonkin miljoonalukaaliin. Yksin maksaa kuitenkin saman verran monesta tarpeellisesta asiasta kuin pariskuntana ja yksiöasuminen on kallista.
Itse olen sitä mieltä että lapsiperheitäkin pitää tukea mutta yhteiskunnassa jossa on yli miljoona sinkkutaloutta pitää alkaa myös huomioimaan näitä talouksia. Ei välttämättä tuin, mutta muuten. Yksin eläminen on juuri nyt hyvin kallista. Ja ei nämä asiat kaikki ole omia valintoja.
Myöskin, kun tehdään leikkauksia kaikista yhteiskunnan rakenteista ja veroja nostetaan niin ihan luonnollista se on että kahden vanhemman talouksien lapsilisiä vähän leikataan myös. Ihan oikeasti harvat niista talouksista kaatuvat tuohon leikkaukseen, ja jos kaatuvat niin voivat hakea sen määrän toimeentulotukena. Esim. opiskelijoilla on hankalampaa kun toimeentulotukea ei saa ellei myös samalla kerrytä itselleen lainaa joka ei välttämättä ole houkutteleva vaihtoehto ihmisten valmistuessa nykyään usein työttömäksi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:32"]
[/quote]
Tyhmä ainakin olet. Ei täällä ole kohta yrityksillä varaa palkata ketään. Meiltäkin lähti töistä puolet, minä mukaanlukien! Että se tienaaminen ei ihan niin vaan onnistukaan, vaikka kuinka uutta työtä koko ajan etsin, ja olen valmis työn perässä muuttamaan. Moniko lapsiperhe on valmis samaan? Asutaan siellä maalla siinä omassa talossa, sieltä ei lähdetä kulumallakaan vaikka halvempaa olis muualla. Sillon voi jättää myös valittamatta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:15"]
Edellisen kaltaiset ylimieliset perhemammaöykkärit saavat just yökkäämään heidän perusoletuksensa mukaisesti, että ilman muuta heille kuuluu sata erilaista tukimuotoa, koska ovat tökkineet ilman suojia. JOS ei ole varaa, älä töki ilman suojaa!! Minun eikä miljoonan muun yksityistalouden pitää tulla toimeen omillaan - koskas teidän vuoro olisi tulla IHAN toimeen OMILLAAN???
Sorry, ei mitään sympatioita teille. Big thumbs down.
[/quote]
Hei voi nyt ristus sentään teidän märisijöiden kanssa.
Mulla on kolme lasta. Ainoa tulonsiirto jonka saan, on lapsilisä. Se ei millään muotoa kata lasteni aiheuttamia kustannuksia ( eikä sen toki pidäkään), enkä mä valita siitä.
Teiltä vinkusinkuilta näyttää nyt unohtuvan täysin se, että ihan samalla lailla te kulutatte tämän yhteiskunnan palveluita kuin me lapsiperheellisetkin. Tekin käytte terveyskeskuksissa, hammaslääkäreissä, olette saaneet ilmaisen koulutuksen jne. Jos ainoa lisä tuohon lapsen kohdalla on se n. 100e/kk, niin kehtaatteko oikeasti jatkaa märinäänne?
Ihan käsittämättömiä vätyksiä on kyllä tullut suomen sinkku-aikuisista. Hävettäisi olla tuollainen märisijä.
[/quote]
Varmaan siksi, että kun sä olet vanhus, niin täällä on ihmisiä pyyhkimässä sitä sun ryppyistä vajukkipersettäsi. Ei liene hirveän vaikeaa keksiä kysymykseesi vastausta.
Kieltämättä välillä nyppii, kun yksineläjä joutuu maksamaan kaikesta suhteessa korkeamman hinnan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:15"]
Edellisen kaltaiset ylimieliset perhemammaöykkärit saavat just yökkäämään heidän perusoletuksensa mukaisesti, että ilman muuta heille kuuluu sata erilaista tukimuotoa, koska ovat tökkineet ilman suojia. JOS ei ole varaa, älä töki ilman suojaa!! Minun eikä miljoonan muun yksityistalouden pitää tulla toimeen omillaan - koskas teidän vuoro olisi tulla IHAN toimeen OMILLAAN???
Sorry, ei mitään sympatioita teille. Big thumbs down.
[/quote]
Hei voi nyt ristus sentään teidän märisijöiden kanssa.
Mulla on kolme lasta. Ainoa tulonsiirto jonka saan, on lapsilisä. Se ei millään muotoa kata lasteni aiheuttamia kustannuksia ( eikä sen toki pidäkään), enkä mä valita siitä.
Teiltä vinkusinkuilta näyttää nyt unohtuvan täysin se, että ihan samalla lailla te kulutatte tämän yhteiskunnan palveluita kuin me lapsiperheellisetkin. Tekin käytte terveyskeskuksissa, hammaslääkäreissä, olette saaneet ilmaisen koulutuksen jne. Jos ainoa lisä tuohon lapsen kohdalla on se n. 100e/kk, niin kehtaatteko oikeasti jatkaa märinäänne?
Ihan käsittämättömiä vätyksiä on kyllä tullut suomen sinkku-aikuisista. Hävettäisi olla tuollainen märisijä.
[/quote]
Sinä kehtaat kuitenkin tulla haukkumaan lapsettomia (jotka muuten kaikki ei ole sinkkuja!). Tässäkin keskustelussa tuo on nähdäkseni tullut esille kommenteista päätellen. Sinä voit nauttia siellä kotona ilmeisen hyvästä toimeentulosta ja jättää tuommoiset kommentit kirjoittamatta. Ja siitä päättelin toimeentulosi että yhtään et koe aiheelliseksi valittaa asiasta. Sekin sattuu olemaan faktaa että sinkut kärsii tästä ihan yhtälailla, ja yleinen mielipide tuntuu olevan että vain lapsiperheillä on oikeus valittaa?
Varmaan itse oltava onnellinen että on hyvätuloinen lapseton, eihän teillä tunnu olevan muuta kun valittamista.
No kyllä eniten ärsyttää valittaminen ylipäänsä. Lapsiperheet valittaa tuista, lapsettomat valittaa samasta, ja siitä että lapsiperheet valittaa, sitten tulee lapsiperhe valittamaan sinkuista ja niiden valittamisesta. Onko oikeesti noin köyhää elämää olemassa? Köyhä minäkin olen, mutta ei mulla ole syytä sitä toitottaa tai siitä valittaa, yritän vaan tehdä asialle jotain, etsiä töitä. Ei se siitä nimittäin valittamalla parane.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 07:47"]Ettekö te tajua ettei lapsiperheiden tukemisessa ole kyse siitä, että valtio miettisi "ketä vähävaraista olisi kivoin tukea" vaan ihan siitä, että valtiolle ja yhteiskunnalle nyt vaan sattuu olemaan kannattavaa tukea sitä, että edes joku hankkii niitä lapsia ja yhteiskunta jatkaa pyörimistään. Ei siis ole mitään tekemistä sosiaalitukien kanssa vaan politiikkaa.
Ja hyvä näin.
T: rv 12, jolla itsellä kyllä bruttotulot yli 4500 € + miehellä 3500 ja ilman kaikenmaailman "turhia" veroja olisi toki varaa elättää vaikka 4 lasta, mutta joka on ihan tyytyväinen siitä että valtio tukee edes psykologisessa mielessä sitä oman uran katkaisua ja riskinottoa mitä lasten hankinta tarkoittaa.
[/quote]
"Edes joku hankkii niitä lapsia". Eikö ole tullu vastaan käsite ylikansoittuminen? Niitä lapsia tehdään ihan liikaakin jo!
[/quote]
Väestön pysyminen ennallaan, siis samansuuruisena,edellyttää syntyvyyttä2,1 lasta/nainen
Suomessa se on viime vuosina ollut 1,8-1,9, ehkä jopa 2,0 hyvänä vuonna.
Toisin sanoen on työn ja tuskan takana jo se, ettei väkiluku romahda.
Lapsia ei todellakaan tehdä liikaa Suomessa. Valtio tukee lasten hankkimistajakasvatusta,koska se
a) tasaa tulonjakoa -lapsiperheillä on suuremmat menot kuin lapsettomilla,kiistatta ja täysin varmasti. VAI voitko kiistää, että 4 ihmistä syö enemmän kuin yksi/pariskunta, tarvitsee enemmän tilaa, jne jne...? Suomi on rakennettu aika sosialistiseksi yhteiskunnaksi ja sen perusperiaatteita on: kaikille tarpeidensa mukaan, jokainen kykynsä mukaan.
b) pitää yhteiskunnan pyörät pyörimässä. Ilman lapsiystävällistä politiikkaa Pohjoismaitakin odottaisi karmaiseva eläkepommi, mikä tarkoittaisi,että sinäkin sinkku olisit töissä vielä 70-vuotiaana(kuten jossain matalan syntyvyyden maissa,kuten Italiassa, usein on tapana, jos ei sitten satu olemana omaa rahaa eläköityä aikaisemmin).
c) ylipäänsä yhteiskunta on kiinnostunut omasta jatkuvuudestaan, myös pitemmällä kuin yhden ihmisiän aikavälillä. Sitä ei ole, jos ei tule lapsia, ja riittävästi lapsia.
[/quote]
Sinun logiikalla varmaan mulle pitäs jäädä puolta vähemmän rahaa kun yh-kaverille? Koska heitähän on kaksi. Jos otetaan molempien tulot ja miinustetaan täysin pakolliset menot niin mulle jää kolmannes siitä mitä heille. Tämä on useampaan kertaan laskettu ja todettu. Siinä ainoa fakta mihin uskon. En mitään mitä sinä sanot.
[/quote]
Ja niin mitkä pakolliset menot? Meinaatko, että (yleisesti) lapsille pitäisi antaa vain halvinta ruokaa ja koppi, jossa mahtuu nukkumaan, asunnoksi? Ettei lapsi tarvitse muuta kuin "pakollisia"asioita kasvaakseenja kehittyäkseen?
Olet takuulla jättänyt jotain oleellista pois laskelmistasi.
Ja ehkäpä sillä yh-kaverillasi on parempi palkka kuin sinulla, voipi ihan pikkuisen vaikuttaa sekin.
Jos taas olette työttömiä molemmat, niin kaipa tuo onmahdollista, koska työttömien vanhempien lapsia pitää tukea rutkasti enemmän - kun eihän sillä työttömyyskorvauksella ole tarkoitus EDES yksinäisen tulla toimeen, vaan pysyä nippa nappa hengissä, jolloin olisi huutava vääryys, että suhteessa samalla rahalla pitäisi kasvattaa lapsi.
[/quote]
Työttömiä ollaan kyllä molemmat. Ja kaikki on laskettu aivan oikein. Meinaatko että alle 1v tarvitsee ruokarahaa enemmän kuin aikuinen ihminen?
[/quote]
Jatkuu.. Jos äidillä on varaa tuputtaa lasta hoitoon että pääsee viihteelle, tarkoittaa se sitä että ne tulot on liian isot! Myös röökiä kuluu.