Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon vessassa ravaamisesta?

Vierailija
10.08.2014 |

Veriarvot ja pissakoe ok, tämä ongelma ollut jo pidempään. Koitan pidättää ja olla hädässä. Usein on ihan tuskaa olla joku 3h ilman vessaa. Joskus järjetön hätä tulee nopeammin, vaikka en olisi juonut kahvia tms. Nukkumaan mennessä "ruikin", mutta muuten pissaa tulee vähintään desi eikä mitään pikkutippoja.

Hätä yllättää ja käyn varmasti yli 10 kertaa päivässä pissalla. Joudun koko ajan miettimään pienessä hädässä, että menenkö vai voinko pidättää vielä tunnin. Usein hätä yltyy ihan kauheeksi..

Voiko suolisto jotenkin painaa rakkoa? Mulla ärtynyt suoli ja silloin kun suoli oikkuilee, mun on tosi vaikea saada rakkoa tyhjäksi. Varsinkin silloin tulee ruikittua ja ravattua..

Muita ongelmaisia :(? Tosiaan hätä on usein niin kova, että esim. kävely tuntuu pahalle.. Tai sitten ravaan vähintään kerran tunnissa heti kun hätä tulee.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo äityy ajoittain ihan ongelmaksi asti. Pahimmillaan ollutta yliaktiivista rakkoa olen hoitanut lantioon lätkäistävällä lääkelaastarilla (en muista tuotenimeä) ja myös suun kautta otettavilla tableteilla (mm. Cystrin ja Vesicare). Kun tilanne on tasaantunut normaaliksi muita useammin pissaamiseksi, olen jättänyt lääkkeet pois. 

Jos on jano ja nälkä ja pissahätä ja maha löysällä jatkuvasti, voi olla myös kilpirauhasen liikatoiminta tai muu vastaava aineenvaihduntaa sekoittava sairaus.

Vierailija
2/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Käyn esim. ennen ulos lähtöä vessassa, vien lapset autoon ja palaan vessaan, ajetaan sitten kauppaan 5 km päähän ja puolen tunnin sisällä taas hätä. Käyn ehkä 2-3 krt / h vessassa jos pystyn, yleensä pissaa tulee ihan kunnolla aina, iltaisin sitten tiristelen nukkumaan mennessä aina tippoja. Juon paljon kyllä. Oon miettinyt jo lekurille menoa, yliaktiivisen rakon hoito kiinnostaa. Eikö se tyhjene kunnolla koska heti taas hätä? Rasittaa

Pidättää pystyn, jos pakko, 2-3 h, sit pakko päästä. Mutta hätä tulee siis jo puolen tunnin sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Kuulun myös vessassa ravaajiin. Nuorempi lapsi näyttää perineen saman tavan toinen käy n.3krt päivässä itse ainakin 9. Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta. Sokerit on ok myös lapsilla.

Vierailija
4/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että syynä noro tai ebola.

Vierailija
5/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut aikuisten kokoa olevia vaippoja?

Vierailija
6/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä pitäis vaippa pistää, ihan oikeesti :D. Mulla ongelma on korostunut jos suolessa on ilmaa. Silloin vaikea saada rakko tyhjäksi ja jatkuvasti olo, että sinne jäi jotain ja kohta on sit taas kova hätä.

Ryhmäliikuntatunneilla kiusallista. Pidätän aina väkisin, mutta joskus on hätä jo alkulämmittelyssä. Koita siinä sit ajatella, että jee miten kivaa jumpata ja 1,5h jäljellä..

Ap

Vierailija
7/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hassua lukea tuo teksti, ihan sanasta sanaan olisin voinut itse kirjoittaa.

Oon ihan samaa miettiny että mikä hitto siinä on kun koko ajan pitäisi käydä vessassa. Yöllä herään myös aina vessaan, illalla jos pyörin sängyssä ja en saa unta tulee käytyä monesti ja sitä virtsaa tulee ihan oikeasti eikä mitään muutamaa tippaa just.

Vierailija
8/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon suositusten mukaisesti ja pissaan ihan vähintään kymmenen kertaa päivässä, usein enemmän kuten viisitoista kertaa, pissaa tulee ihan ookoosti ulos. En pystyisi todellakaan olemaan 3h ilman vessaa, nipin napin tunnin. Luulin että tämä on normaalia, eikait sitten. Olen ollut tällainen vuosia, lapsuuden jälkeen aina periaatteessa. Ap, et ole yksin, sinulla on sairaampiakin kohtalotovereita :D

Vierailija
9/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile juoda vähemmän kofeiinipitoisia juomia, erityisesti kahvia! Jos olet juonut monta kuppia päivässä aikaisemmin, saatat huomata ison eron vessakäyntien määrässä hyvinkin pian vähentämisen jälkeen... :)

Vierailija
10/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn pissalla keskimäärin 15x päivässä. Riippuen siitä paljonko nesteitä ja kuinka kuuma on. On perinnöillistä, äitini myös jatkuvasti pissalla. Mieheni käy 2x päivässä..

Vierailija
11/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä  käyn n. kerran tunnissa tai kahdessa, en ole itse pitänyt tätä ongelmana koska näin on ollut aina. raskauden aikana ravasin 2-4 kertaa tunnissa. valitettavasti en osaa neuvoa antaa, muuta kuin että juo vähemmän?

Vierailija
12/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko paljon? Mulla oli työkaveri, joka oli lukenut naistenlehdistä, että pitää juoda 2-3 litraa päivässä, ja hän sitten piti kannua työpöydällä ja hörppi vettä koko ajan ottamatta huomioon, että vettä saa myös ruoasta. Kummasti pissatti. Ihan normaalilla juomisella pärjää. En tiedä, onko tämä syy sun ongelmaan, kunhan ehdotin.

Vierailija
13/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kun juon, suosituksiin nähden liian vähän. En todellakaan aio juoda lisää, koska kusisin vielä enemmän.

Mulle tää on ongelma, koska töissä pitää pidättää. Työn tehokkuus laskee kun mietin vaan hätää.. Pienen hädän voi tietty unohtaa, isompaa ja jo melkein sattuvaa hätää ei.

Ap

Vierailija
14/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:43"]Juon kun juon, suosituksiin nähden liian vähän. En todellakaan aio juoda lisää, koska kusisin vielä enemmän.

Mulle tää on ongelma, koska töissä pitää pidättää. Työn tehokkuus laskee kun mietin vaan hätää.. Pienen hädän voi tietty unohtaa, isompaa ja jo melkein sattuvaa hätää ei.

Ap

[/quote]

Tätä olenkin aina miettinyt että jos joutuu pidättämään töissä niin olisi kamalaa, koska siinä ei oikein pysty keskittymään muuhun. Onneksi voin itse pitää vessatauot juuri niinkuin haluan. Tietenkin asiakkaiden mukaan. Itsekään en juo läheskään suositusten mukaan, vain silloin kun on jano. Ei kai tälle mitään voi, tenat odottaa meitä tulevaisuudessa:) T.2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi