kauan maustamaton jogurtti säilyy avattuna?:(
Kommentit (11)
Viikkoja kehittyy huoneessa ainakin turkkilainen.
Tapasin baarissa kaksi nuorukaista. Kertoivat juhlivansa Jogurtin synttäreitä.
Hauskoja heppuja olivat ja päädyttiin jatkoille.
Kimppakämpän jääkaapissa tosiaan oli jogurttipurkki, jonka päiväys oli vuosi taaksepäin.
Home oli syönyt tiensä foliokannen läpi.
5 päivää. Joissain purkeissa lukee 3-4 päivää, joissain 5 päivää. Itse noudatan 5 päivän sääntöä (lapselle kun annan, omalla kohdalla olen syönyt jopa 2 viikkoa sitten avattua).
Sen haistaa ja näkee, jos se on pilalla.
Voi päivien kuluessa jonkin verran paksuuntua rakenteeltaan, vaikka ei olekaan vielä pilalla.
Viikon jälkeen se alkaa tekemään kebabia.
Hapatetut maitotuotteet säilyy aika hyvin.
1. Katso (onko näkyvää hometta tai isoja muutoksia rakenteessa?)
2. Haista (tuoksuuko raikkaalta?)
3. Maista
Jos aistisi on kunnossa ja edelliset kohdat on OK, niin tuote on syötävää. Jos haluat olla oikein varma, niin käytä jogurtti vaikka kuivakakkuun, jauheliha- tai kasvispihveihin tai muuhun kypsennettävään ruokaan. Tauteja aiheuttavat pöpöt kuolee kypsennyksen aikana.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 20:32"]Hapatetut maitotuotteet säilyy aika hyvin.
1. Katso (onko näkyvää hometta tai isoja muutoksia rakenteessa?)
2. Haista (tuoksuuko raikkaalta?)
3. Maista
Jos aistisi on kunnossa ja edelliset kohdat on OK, niin tuote on syötävää. Jos haluat olla oikein varma, niin käytä jogurtti vaikka kuivakakkuun, jauheliha- tai kasvispihveihin tai muuhun kypsennettävään ruokaan. Tauteja aiheuttavat pöpöt kuolee kypsennyksen aikana.
[/quote]
juurikin näin :)
Yleensä luonnonjugurtti säilyy avattuna 3-4 pv. Itse ostan aina 1/2 litran purkin niin kerkeää syödä.
Up