Tienaan 2200e/kk bruttona. Voisiko joku näistä sähkökotteroista kertoa minkälaiseen sellaiseen minulla olisi varaa? Nyt ajan autolla joka maksoi 1500e
Kommentit (46)
Onhan noita viinalla ja kaasulla käyviä
Jos halua pieniä kuluja osta Fiat Punto 99 Sx. On tyyliä, tehoja, varusteita, pieni kulutus ja ennen kaikkea LUOTETTAVA. Auto maksaa 700e ja vuosihuolto 100-200e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilla pystyvät ajamaan vain mm. ministerit puolueeseen katsomatta. Päättäjät eivät tajua, kuinka taloudellisesti tiukoilla suuri osa ihmisistä on. Ideologia menee yli realismin.
Kyllä ihan näin normiduunarina olen pystynyt uuden auton aina 4-6 vuoden välein ostamaan. Ei mitään vaikeuksia. Ja sijoituksiinkin on riittänyt.
Jaa jaa. Olen itsekin omasta mielestäni normiduunari (saan kuussa käteen 2800-2900 euroa, kuten myös mieheni), mutta korkeintaan 10 vuoden välein on varaa ostaa auto. Ja silloinkin lainarahalla.
Jos nyt tulisi sähköautot pakollisiksi ostaisin käytetyn Nissan Leafin. Sillä saa kauppareissut hoidettua ja pääsee juuri ja juuri mökille.
Ei se mikään vauhtihirmu olisi mutta kulkisi eteenpäin ja ylläpitokustannukset halvat.
Kotina on ok-talo ja latauspisteen saa varmaan hommattua koska isot sulakkeet.
Työpaikalle pääsen julkisilla tai polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Laske itse, autolainaa saa jopa 12 vuodeksi.
Näin jos sinulla on varaa maksaa vaikka 450 €/kk voit tuollaisen 50 000 euron auton halutessasi hankkia.
Miksi pitäisi ottaa autolainaa? Maailman huonoin sijoitus. Entä sitten kun entinen hajoaa ja tarvitsee uuden?
Meillä on myös 1500 e maksanut bensa-auto eikä varaa mihinkään sähköautoon eikä edes mahdollisuus ladata kerrostalossa. Kai tässä on tarkoituskin, että tulevaisuudessa autoilla voi vain rikkaat, kun bensan hinta on pilvissä. Nyt perheellämme on vielä joten kuten varaa käydä sukuloimassa toisilla paikkakunnilla autolla, kun auto on kestänyt yllättävän hyvin.