ai että mä vihaan sitä kun äiti lässyttää mulle.
Aina kun soittaa mulle tai mä sille, tai jos meen sen luona käymäs tää alottaa aina "hei äitin rakas."
Inhoan lässyttämistä ja tiedän sanomattakin et se rakastaa. Musta on kuvottavaa kun äiti sanoo aikuista lasta äitin kullaks yms.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:14"]Ootko jo huimat 18 siis?
[/quote]
23-vuotias. Ja oon yläasteelta asti inhonnut tuota.
Onko sulla joku trauma, joka estää rakkauden vastaanottamisen? Äärimmäisen huono itsentunto? Kiusaamistausta? Oot homo?
Mun mielestä tuo on aika normaalia puhetta.
Mun äitini puhuu tyyliin simmut, tomsku, mansku, pansku jne. jne. Orava on orkku ja suklaa suslaata.(Kuvottavaa minusta.)
Ja itsestään sanoo äiti: " jos lähtisit äitin kanssa kauppaan?", "Äiti menee saunaan" jne. Ja me olemme tietenkin lapsia, joilla on lasten kyvyt.
Olen nelikymppinen, akat. aikuinen nainen, jolla on lapsia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:20"]Onko sulla joku trauma, joka estää rakkauden vastaanottamisen? Äärimmäisen huono itsentunto? Kiusaamistausta? Oot homo?
[/quote]
On kiusattu ja siitä tosi huono itsetunto, mutta se ei liity tuohon vaan se lässyttävä äänen sävy ja muutenkaan en tykkää turhasta lässytyksestä.
En yleensä tätä viljele keskusteluissa, mutta: on sullakin ongelmat :)
Voi harmi kun sun äitis rakastaa sua.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:22"]En yleensä tätä viljele keskusteluissa, mutta: on sullakin ongelmat :)
[/quote]
No raivostuttaa kun monta kertaa sanoo asiasta ja aina vaan jatkuu se turha lässytys. Samoin kun aina yrittää halata ja antaa pusun ja mä en tykkää yhtään et mua halataan tai vielä vähemmän tykkään kun joku pussaa.
Poikaystävä on ainoo poikkeus.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:24"]Voi harmi kun sun äitis rakastaa sua.
[/quote]
Se ei oo ongelma vaan se saatanan lässytys.
Muista sitten olla lässyttämättä omille lapsillesi.
Veljetkin on sanonu et menee hermo tuohon lässytykseen ja kukaan meistä ei voi sietää sitä. Mutta ei mee jakeluun.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:27"]Muista sitten olla lässyttämättä omille lapsillesi.
[/quote]
No ei oo lapsia vielä ja en todellakaan aatellu lässyttää.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:27"]Muista sitten olla lässyttämättä omille lapsillesi.
[/quote]
[/quote]
Vauvat on eriasia mut en niillekää lässytä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:27"]Muista sitten olla lässyttämättä omille lapsillesi.
[/quote]
[/quote]Hyvä, etenkään vauvoille ei kannata lässyttää! Mieluusti ei kannata puhua ollenkaan, kun eivät kuitenkaan ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:22"]En yleensä tätä viljele keskusteluissa, mutta: on sullakin ongelmat :)
[/quote]
No raivostuttaa kun monta kertaa sanoo asiasta ja aina vaan jatkuu se turha lässytys. Samoin kun aina yrittää halata ja antaa pusun ja mä en tykkää yhtään et mua halataan tai vielä vähemmän tykkään kun joku pussaa.
[/quote]
No, jaa. On kuitenkin aika iso ero sillä, ettei tykkää tulla halatuksi/pussatuksi: siitä on oikeus kieltäytyä, siinä toinen tulee sinun "alueellesi", ja jos et siitä tykkää, se on ok. Mutta lässytys ei loukkaa sinun koskemattomuuttasi, vaan korkeintaan koettelee hermojasi. Sekin tuntuu vähän uskomattomalta. Tässä taitaa olla jotain muuta taustalla kuin pelkästään se, että sinua ottaa pattiin, kun äiti sanoo kullaksi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:27"]Muista sitten olla lässyttämättä omille lapsillesi.
[/quote]
[/quote]Hyvä, etenkään vauvoille ei kannata lässyttää! Mieluusti ei kannata puhua ollenkaan, kun eivät kuitenkaan ymmärrä.
[/quote]
Mä en ymmärrä minkä takia lapsille pitäs lässyttää. Ymmärrän et lapsille puhuu mutta kaikki ylimääränen lässytys on niin turhaa ja raivostuttavan kuuloista.
Lässyttäminen on ällöttävää, ymmärrän oikein hyvin. Vielä jos olet sanonut, ettet pidä siitä ja pyytänyt lopettamaan. Niin minäkin tein, lässytys jatkuu aina vain. Eikä ole kyse satunnaisesta tyylistä, vaan vuosikymmeniä jatkuneesta älyttömästä puhetyylistä ja siitä, ettei oteta muita huomioon muillakaan tavoilla? Rakkauttako?
Minä ainakin taannut äitini seurassa lapseksi ja olen hiljaa, kuten lapsena käskettiin olla. Äiti höpöttää seniilejä orkkulilässytyksiään kuten aina. Meillä ei muuten koskaan puhuttu asioista, ei opetettu lapsille keskustelua eikä käytöstapoja. Muutenkin eväät elämään olivat todella puutteelliset.
6
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 19:26"]
[/quote]
[/quote]
No, jaa. On kuitenkin aika iso ero sillä, ettei tykkää tulla halatuksi/pussatuksi: siitä on oikeus kieltäytyä, siinä toinen tulee sinun "alueellesi", ja jos et siitä tykkää, se on ok. Mutta lässytys ei loukkaa sinun koskemattomuuttasi, vaan korkeintaan koettelee hermojasi. Sekin tuntuu vähän uskomattomalta. Tässä taitaa olla jotain muuta taustalla kuin pelkästään se, että sinua ottaa pattiin, kun äiti sanoo kullaksi.
[/quote]
Joo se kun se kohtelee mua ku pikkuvauvaa ja kun se ei ymmärrä vaikka sanoo että lopeta se lässyttäminen kun mä en jaksa kuunnella ja se on ällöttävää.
Minulla oli samalainen kaveri. Ei sietänyt ollenkaan rakkaudenosoituksia, koskettamista, hiusten silittämistä. Jos joku yritti kasvoille tuli ihan hirveä raivohullun ilme ja kiroili "nyt saatana ne näpit irti!".. En sitten tiedä oliko hänellä jo lapsesta asti jotakin häikkää personaassaan, mutta se puhkesi kukoistukseensa lopulta 3-kymppisenä. Sairastui ekaan psykoosiinsa silloin ja myöhemmin menetti myös omat lapsensa lopullisesti huostaan. Enkä kyllä koskaan nähnyt hänen pitävän lapsiaan sylissä vain hellyydestä. Äyski, tiuski ja kiroili vain.
Ja oon sanonu miljoona kertaa et mä en tykkää tuosta lässytyksestä ja nykyään meinaan räjähtää silmille kun se alottaa tuon paskan.