Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muut pelänneet raskausaikana että syntyvä vauva on yllättäen vammainen?

Vierailija
29.07.2021 |

Laskettu aika noin kuukauden päästä. Nyt loppuaikana olen alkanut pelkäämään että ei tästä mitään ihanaa vauvaa ole tulossa. Päässä on vaan kauhukuvia että lapsi syntyy täysin epämuodostuneena ja elinkelvottomana. Ultrissa kaikki on näyttänyt normaalilta, mutta pelkään että rakenneultran jälkeen olen jotenkin vammauttanut vauvan syömällä jotain väärää tai vaikka että yksi vähän kovempi töytäisy vatsaani rikkoi sen aivot tai jotain. Ihan järjetöntä, mistä tämäkin johtuu :( en pelkää synnytystä vaan millainen vauva sieltä tulee

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun odotin esikoistani, että se tuntui jotenkin liian suurelta onnelta. En vain uskonut että se on totta, ajattelin että jotain tapahtuu joka muuttaa sen tragediaksi. Yritin jotenkin henkisesti valmistautua siihen, että jotain kamalaa kuitenkin sattuu. En uskaltanut ostaa edes vauvanvaatteita tai valmistautua hänen syntymäänsä. Ajattelin että sitten niin surullista katsoa niitä kaikkia hankittuja juttuja, jos ei niitä tarvikkaan. Loppujen lopuksi mitään pahaa ei sattunut.

Vierailija
22/25 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, tuttua. Kun odotin ainokaistani, luulin koko ajan että jotain on pahasti pielessä. En hankkinut kuin aivan välttämättömät tavarat vauvalle, kun ajattelin että on sitten nopeaa kerätä ne pois kun emme kuitenkaan elävän lapsen kanssa synnytyksestä palaa. Terve tyttö on nyt 4v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, teetätin nipt-testin ja se vähän helpotti pelkoa vaikka toki jotain voi silti olla.

Vierailija
24/25 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään :/ rv 34 nyt menossa ja on niin epätodellinen olo. Vauva on ollut kohdussa tosi rauhallinen, liikkuu kyllä säännöllisesti mutta ei mitenkään hulluna potki vaan enemmänkin möyrii jaa kääntyilee. Huolettaa että onko se normaalisti kehittynyt.

Vierailija
25/25 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, kun oma lapsi on kyseessä. Itse olen ajatellut, että paras vaan olla liikoja murehtimatta. Lapsesta kun voi tulla vaikka miten vaikeasti vammainen milloin vaan. Ei koko elämän ajan voi pelätä.