Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisten arviointikäynnit..

Ihmettelijä
29.07.2021 |

Sukulainen, noin 40-vee korkeakoulutettu, "ns.sivistynyt mies" tuli kesävierailulle vaimonsa ja lasten kanssa. Jonkin aikaa kahviteltuaan alkoi ihmetellä pyykkejämme röhötellen "pyykkinaruthan on aika pacee", ei kuulemma oikee tätä päivää roikotella pyykkejä puunvälissä olevilla naruilla, muiden nähtävillä. Pöydässä oli uudet perunat, omia porkkanalohkoja, lihapullia ja salaattia. Omalta maalta. "Tämä kasariruoka on ihan oivaa välipalaa". Näytti kuitenkin maistuvan. Mittaili taloamme ja sanoi, että "nykyisin on ilmalämpöpumput kyllä kaikilla, mutta tällaiset kasaritalothan ei välttämättä kestäkään ilmalämpöpumppua, voi järjestelmät mennä sekaisin ja kosteusvaurioita tulla ym.." Tuli vaan mieleen, että onko tällainen miten yleistä sukulaistenne taholta? Ja mikä näillä tällaisilla jotenkin minusta turhanpäiväisillä toteamuksella on tarkoitus? Aina välillä jää vaan vähän suu auki miettii, ihmisten tarpeita puhua kaikki mitä mieleen juolahtaa..

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appeni. Meillä on asuinalueella vääränlaiset ojatkin.

Perusteliko appesi näkemystään?

Vierailija
42/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä kaikki on kuulemma muutenkin perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin me asuimme tuolloin kyllä Espoossa…

Vierailija
44/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin me asuimme tuolloin kyllä Espoossa…

On vain kateellinen, luulisin.

Vierailija
45/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin jostain, että Pohjois-Suomessa ajatellaan tuollaisen vittuilun olevan välittämistä. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta kiusaamiseltahan se kuulostaa.

No ei pidä paikkaansa. Kyllä vittuilu on täälläkin ihan pelkkää vittuilua.

T. Pohjoissuomalainen

Vierailija
46/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin jostain, että Pohjois-Suomessa ajatellaan tuollaisen vittuilun olevan välittämistä. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta kiusaamiseltahan se kuulostaa.

T. Pohjoissuomalainen

Komppaan. T. toinen pohjoissuomalainen

47/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus sattui sopivasti. Juuri sadattelin sukulaista, joka on muuten ystävällinen, mutta kukaan ei jaksa sitä jatkuvaa neuvomista. Hän varmaan kuvittelee olevansa avulias kertomalla, mitä remontteja ja puutarhan hoitoja pitäisi tehdä. Mutta on aika ahdistava vieras minulle, kun muutenkin olen uupumisen partaalla ruuhkavuosissa.

Sukulainen on siis itse naimaton, lapseton ja eläkkeellä (varsin pirteä eläkeläinen). Kyllä hänellä riittää voimia pitää kämppää ja pihaa kunnossa. Olen monta kertaa sanonut, että tällä hetkellä on voimia pitää lapset hengissä, vaatteissa yms. Kukkien aika on sitten joskus myöhemmin, mutta ei mene jakeluun "tämä on niin helppohoitoinen, ei tartte kun sitä ja tätä ja tuota".

Vierailija
48/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on joko kateudesta tai sitten huonosta itsetunnosta. Kateelliset selittävät aina, miten jokin toisen ihmisen asia on oikeasti huono. Olen aina pitänyt Audista ja ostin ensimmäisen heti, kun oli varaa. Yksi sukulaismies selittää aina, kun tapaamme, miten huono auto Audi on. Vikoja tulee jatkuvasti ja huollotkin kalliita. Minulla kuudes Audi menossa ja ihan tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
49/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön suvustani. Alunperin siinä on ollut kyse sisaruskateudesta ja kilpailunhalusta, mutta tämä mentaliteetti on laskeutunut seuraaviin sukupolviin, joiden on tapana neuvoa ja arvostella sukulsisiaan heidän elämänvalinnoissaan, asumisessaam ym. pyytämättä.

Tämän takia en juurikaan pidä yhteyttä sukuuni, ainoastaan olen mennyt pakollisiin sukujuhliin. Siellä tapahtuu seuraavaa: tietyt sukulaiset kutsuvat toistuvasti itsensä kylään meille. Voitaisiin tulla käymään, kun emme ole käyneet teillä. En ole luvannut. Kyse ei ole siitä että ihminen itse kiinnostaisi, vaan on tarve päästä arvioimaan nurkat, tontti, siisteys, piha ja miten hyvin on pärjätty rahallisesti elämän kilpailussa.

”Kiva” kuulla että muillakin on tällaista, - siis surullistahan se on.

Vierailija
50/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin 🤣

Hyvä vinkki, tuollaiselle arvostelijalle voi nauraa päin naamaa.

Vierailija
51/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkisi on Porvoossa?

Vierailija
52/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin 🤣

Ei kannata kokeilla Kummelin myrkyttäjään.

Vierailija
53/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin 🤣

Ei kannata kokeilla Kummelin myrkyttäjään.

Paitsi että se kummelin myrkyttäjä taisi lopulta myrkyttää itsensäkin 😁

Vierailija
54/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa appi sanoo mitä sattuu.

Ja joskus äitinikin.

Typerää ja huonoa käytöstä. Kannattaako olla tekemisissä riippuu sitten saako tuosta ihmissuhteesta jotain muuta hyvää.

Vierailija
55/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kuuskymppinen äiti. Arvostelee kotiani joka kerta kun käy. On mm. valittanut että miksei hanasta tule kuumaa vettä (tulee kyllä), "onpa täällä kuuma" (helteiden aikaan), "tuo koriste-esine on muuten rikki" (ei ollut), "eikö tuo taulu ole vähän lapsellinen" (kehystetty juliste minulle jo lapsuudesta rakkaasta kasarianimesarjasta) yms yms. Kutsun vain harvoin enää kylään. Äiti on aina ollut ilkeä ja jo lapsuudestani asti yrittänyt nolata minut eri tilanteissa. Emme ole läheisiä.

Sama, aina jäi pahamieli käynnistä. Sormella osoitti jotain vielä pihallakin, mitenkäs tuo kohta? Omasta mielestä olin viihtyisän asunnon saanut laittettua. Aina vaan löysi jonkin kohdan mihin "iskeä". Aloin jo valmiiksi "ahdistua" tulevasta käynnistä, mitä kaikkea puutetta on.

Samanlainen äiti täälläkin! Arvostelee tavaroistamme ja sisustustamme, unohtamatta tietenkään ulkonäköä, pukeutumista jne. Samaa on aina harrastanut. On tietenkin selvää, ettei hänellä kaikki muumit laaksossa ole, mutta erinäisistä syistä en vain jaksa häntä ja persoonaansa ( mun pitäis aina ymmärtää sitä, mutta sen ei koskaan tarvi ymmärtää mua, raskasta on) . Kun on paha burn-out päällä, en jaksa asuntonani kiillottaa, mutta sitähän hän ei ymmärrä.

Vierailija
56/56 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pohjoissuomalainen

Komppaan. T. toinen pohjoissuomalainen

Savossakin on vittuilu ihan vaan vittuilua, mutta kuuluu silti asiaan ja savolaiseen peruskäytökseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi