Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisten arviointikäynnit..

Ihmettelijä
29.07.2021 |

Sukulainen, noin 40-vee korkeakoulutettu, "ns.sivistynyt mies" tuli kesävierailulle vaimonsa ja lasten kanssa. Jonkin aikaa kahviteltuaan alkoi ihmetellä pyykkejämme röhötellen "pyykkinaruthan on aika pacee", ei kuulemma oikee tätä päivää roikotella pyykkejä puunvälissä olevilla naruilla, muiden nähtävillä. Pöydässä oli uudet perunat, omia porkkanalohkoja, lihapullia ja salaattia. Omalta maalta. "Tämä kasariruoka on ihan oivaa välipalaa". Näytti kuitenkin maistuvan. Mittaili taloamme ja sanoi, että "nykyisin on ilmalämpöpumput kyllä kaikilla, mutta tällaiset kasaritalothan ei välttämättä kestäkään ilmalämpöpumppua, voi järjestelmät mennä sekaisin ja kosteusvaurioita tulla ym.." Tuli vaan mieleen, että onko tällainen miten yleistä sukulaistenne taholta? Ja mikä näillä tällaisilla jotenkin minusta turhanpäiväisillä toteamuksella on tarkoitus? Aina välillä jää vaan vähän suu auki miettii, ihmisten tarpeita puhua kaikki mitä mieleen juolahtaa..

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on narukuivaus?

Oletko koskaan kuullut pyykkinarusta?

Vierailija
22/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kälyni oli sellainen. Hän ihan varmasti kokisi menettävänsä kasvonsa, jos kiittäisi ja kehuisi jostakin, Hän niin kuin mieheni eivät saaneet lapsuudessaan koskaan kiitoksia ja myönteistä palautetta mistään. Ankea lapsuus siltä osin ja miksi aikuisenakin käly koki paremmaksi mölöytellä typeriä mielipiteitään kuin olla kohteliaasti  hiljaa. Muutenkin ahne ja kateellinen luonne, niin ei sellainen edes kykene asettumaan toisen tilanteeseen.

Ehkä vieraallasi on jotakin samaa takanaan? Ei sitä tarvitse ymmärtää ja jättää vain kutsumatta seuraavalla kerralla. Niin tein kälyn kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus ja varakkuus eivät takaa sivistystä.

Vierailija
24/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä, itsekorostusta ja pätemistä. Tarve nähdä oma elämäntyyli jotenkin parempana. Tästä syystä en tapaa sukulaisia, ystävät voi valita, sukulaisia ei. Erityisesti sukujuhlat ja muut suvun kokoontumiset ovat yhtä painajaista kun siellä joidenkin huono käytös oikein rehottaa. Siksi en niitä enää harrastakaan. Oli vapauttavaa oivaltaa ettei ole pakko.

Kannattaa ottaa huono käytös puheeksi heidän kanssaan, jos muutosta ei tapahdu en ymmärrä miksi enää tapaisitte heitä jatkossa?

Vierailija
25/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kukaan ei usko millaisia todellisuudessa kummankin sukuni ihmiset ovat todellisuudessa.

Toiset esittävät olevansa maailman parhaimpia sukulaisia, ja rikkaita. Totuus: eivät ole niin ihania, kuin antavat itsestään ymmärtää ja ovat todellisuudessa köyhiä, mutta kun on joku pakkomielle esittää muuta kuin mitä oikeasti ovat.

Toiset ovat muuten vain kieroja, tai oudolla tavalla onnellisia, mutta eihän ne myöskään sitä tuntemattomille näytä, ettei "maine" kärsi.

Vierailija
26/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt appiukko oli tuollainen. Porkkanat oli väärin istutettu, nurmikko väärin hoidettu, talo väärin maalattu, poikansa naimisissa väärän naisen kanssa jne. Tapasin niin vähän kuin mahdollista. Itse teki kaiken päin helvettiä tai vähän sinne päin kuten naulasi sähköjohdon jne.

Vierailija
27/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kuuskymppinen äiti. Arvostelee kotiani joka kerta kun käy. On mm. valittanut että miksei hanasta tule kuumaa vettä (tulee kyllä), "onpa täällä kuuma" (helteiden aikaan), "tuo koriste-esine on muuten rikki" (ei ollut), "eikö tuo taulu ole vähän lapsellinen" (kehystetty juliste minulle jo lapsuudesta rakkaasta kasarianimesarjasta) yms yms. Kutsun vain harvoin enää kylään. Äiti on aina ollut ilkeä ja jo lapsuudestani asti yrittänyt nolata minut eri tilanteissa. Emme ole läheisiä.

Sama, aina jäi pahamieli käynnistä. Sormella osoitti jotain vielä pihallakin, mitenkäs tuo kohta? Omasta mielestä olin viihtyisän asunnon saanut laittettua. Aina vaan löysi jonkin kohdan mihin "iskeä". Aloin jo valmiiksi "ahdistua" tulevasta käynnistä, mitä kaikkea puutetta on.

Vierailija
28/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku persoonallisuushäiriö. Kuulostaa enemmän naiselta kuin mieheltä... 🙄

Vierailija
29/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kuuskymppinen äiti. Arvostelee kotiani joka kerta kun käy. On mm. valittanut että miksei hanasta tule kuumaa vettä (tulee kyllä), "onpa täällä kuuma" (helteiden aikaan), "tuo koriste-esine on muuten rikki" (ei ollut), "eikö tuo taulu ole vähän lapsellinen" (kehystetty juliste minulle jo lapsuudesta rakkaasta kasarianimesarjasta) yms yms. Kutsun vain harvoin enää kylään. Äiti on aina ollut ilkeä ja jo lapsuudestani asti yrittänyt nolata minut eri tilanteissa. Emme ole läheisiä.

Sama, aina jäi pahamieli käynnistä. Sormella osoitti jotain vielä pihallakin, mitenkäs tuo kohta? Omasta mielestä olin viihtyisän asunnon saanut laittettua. Aina vaan löysi jonkin kohdan mihin "iskeä". Aloin jo valmiiksi "ahdistua" tulevasta käynnistä, mitä kaikkea puutetta on.

Sinun ei tarvitse päästää kotiisi ihmistä, joka lähinnä v^ttuilee sinulle, sellainen käytös ei ole normaalia. Älä itse kutsu ja et sovi aikaa, jos hän itse yrittää kutsua itse itsensä tyyliin.

Vierailija
30/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. U l i m i e s

Vierailija
31/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. U l i m i e s

T. Nainen, joka ei ole törmännyt irl tuollaisiin valittajamiehiin

Vierailija
32/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. U l i m i e s

Eli sellaista ei voi olla olemassa kun SINULLA ei ole kokemusta siitä

Vierailija
33/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu enää moukkaa kotiisi. Tai menet hänen kotiinsa ja arvostele suureen ääneen hänen kotiaan.

Vierailija
34/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat tollaisia. Jos arvostelu ei kohdistu taloon, niin sitten autoon tai keski-ikäistyvän ihmisen vanhentuvaan (lihominen) ulkonäköön.

Vierailija
35/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee taas ilmi se, että ”kirjaviisaus” ei todellakaan tarkoita, että ihminen olisi välttämättä oikeasti sivisytynyt.

Vierailija
36/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. U l i m i e s

Tunnustan, ettei mielikuvitus riitä. Millä alalla tuollainen valittaja työskentelee?

Vierailija
37/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. U l i m i e s

Tunnustan, ettei mielikuvitus riitä. Millä alalla tuollainen valittaja työskentelee?

ainakin minun valittajat on eläkkeellä

Vierailija
38/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain, että Pohjois-Suomessa ajatellaan tuollaisen vittuilun olevan välittämistä. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta kiusaamiseltahan se kuulostaa.

Ärsyttää myöskin se, että jokaiseen asiaan liittyy arvoasetelma tai kilpailu. Hirsitalo on erilainen kuin kivitalo, mutta ri niitä tarvitse laittaa subjektiivisilla mittareilla paremmuusjärjestykseen. Toi vertailu ja arvottaminen kertoo musta huonosta itsetunnosta. Normaalit ihmiset ajattelevat, jos ajattelevat mitään, että jokainen asuu sellaisessa kodissa kuin haluaa ja kykenee.

Vierailija
39/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appeni. Meillä on asuinalueella vääränlaiset ojatkin.

Vierailija
40/56 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appeni. Meillä on asuinalueella vääränlaiset ojatkin.

Repesin 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi