Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka on eläneet lapsuutenssa ja nuoruutensa elämänkallujen vaikutuspiirissä?

Vierailija
29.07.2021 |

On ollut hyvin kova työ päästä sieltä pois, sanonpahan vaan. Ja kun sieltä on päässyt pois, ei ole mitään yhteistä näiden muidenkaan kanssa. Parempi siis yksin.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, tuli yksi kirjoitusvirhe otsikkoon. Mutta se on tietysti sitä elämänkalluutta.

ap

Vierailija
2/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä sellaisia ole. Kaikki on joko itse niin elämänkalluja, etteivät tajua asemaansa ja toiset on sitten jotakin lapsesta saakka kotonaan elämää pelänneitä olmeja. Normaalit ei taida näille palstoille kirjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenen/minkä vaikutuspiirissä?

Vierailija
4/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koko sukuni on sellaisia. Eletty kolmessa polvessa tuilla ja yleissivistys nolla. Olen ensimmäinen, joka kävi toisen asteen tutkinnon :D Matka pois on ollut pitkä ja jatkuu varmaan läpi koko elämän.

Vierailija
5/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Koko sukuni on sellaisia. Eletty kolmessa polvessa tuilla ja yleissivistys nolla. Olen ensimmäinen, joka kävi toisen asteen tutkinnon :D Matka pois on ollut pitkä ja jatkuu varmaan läpi koko elämän.

No olihan täällä edes yksi. Tuntuuko sinustakin, että olet jäänyt kahden maailman väliin ja olet henkisesti yksinäinen? Minusta tuntuu siltä. Ei ole ketään, kenelle puhua näistä asioista tai joka ymmärtäisi.

ap

Vierailija
6/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan täällä edes yksi. Tuntuuko sinustakin, että olet jäänyt kahden maailman väliin ja olet henkisesti yksinäinen? Minusta tuntuu siltä. Ei ole ketään, kenelle puhua näistä asioista tai joka ymmärtäisi.

ap

Tuntuu. Käyn juttelemassa psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta hänkään ei ymmärrä.

Vierailija
7/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttamattomien, heikosti sivistyneiden, huonosti toimeentulevien, tukia nauttivien, impulsiivisten, tupakoivien, ryyppäävien ja negatiivisesti ympäristöön, ihmisiin ja koulutukseen suhtautuvien ihmisten vaikutuspiirissä. 

Vierailija
8/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttamattomien, heikosti sivistyneiden, huonosti toimeentulevien, tukia nauttivien, impulsiivisten, tupakoivien, ryyppäävien ja negatiivisesti ympäristöön, ihmisiin ja koulutukseen suhtautuvien ihmisten vaikutuspiirissä. 

Tuohan pätee varmaan 90 prosenttiin suomalaisista.

Vierailija
9/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuntuu. Käyn juttelemassa psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta hänkään ei ymmärrä.

Itse kävin kolme vuotta psykoterapiassa ja joskus minusta tuntui, ettei se terapeuttikaan ihan ymmärtänyt, vaikka yritti varmaan parhaansa. Ehkä jotkut on tuomittu olemaan kahden maailman välissä. Pitää kai vaan hyväksyä se, jos haluaa pysyä järjissään. Vertaistukea ei saa mistään, kun suurin osa vastaavan taustan omaavista on itsekin sortunut kalluilemaan, enkä halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Paremmista piireistä tulevien kanssa ei ole sitten muuten mitään yhteistä, sekin maailma on ihan vieras. Eikä huono itsetunto asiaa ainakaan paranna.

ap

Vierailija
10/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan pätee varmaan 90 prosenttiin suomalaisista.

Ei päde. Älä vähättele asiaa. 

Listaan olisi voinut lisätä rikokset, linnassa istumiset, kiusaamisen ja väkivallan ihannointi, näköalattomuus ja masentavan matala älykkyys.

Vierailija
11/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpötätte. Kahden maailman välissä. Mulla on useita maailmoja. Yritän ymmärtää.

Vierailija
12/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpötätte. Kahden maailman välissä. Mulla on useita maailmoja. Yritän ymmärtää.

Ei ihminen voi olla loputtomiin kameleontti ja vaihdella "sijoitustaan". Se hajottaa pään, koska oma identiteetti on silloin epävakaa eikä koskaan ankkuroidu. Niin se menee. 

Vierailija
13/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsuuteni:

- äiti oli "linnabändäri", suurin osa miehistä ex-venkuloita. Lisäksi hän oli alkoholisti. Meininki sen mukaista.

- isä juoppo, ei pitänyt yhteyksiä ja kuolla kupsahti jo 4-kymppisenä

- veli oli pikkurikollinen ja ilkeä jo nuorena, joutui myöhemmin linnaan pikku rötöksistä, kunnes kuoli tapaturmaisesti

- kaikki kaverit samoista taustoista, koska olivat pääosin samojen vuokratalojen kasvatteja. Moni heistä raiskattiin jo ennen 18-vuotispäiviään. Lisäksi osa oli todella ilkeitä ja kovia.

- kaikilla oli vaikeuksia mielenterveyden kanssa, lääkkeenä alkoholi, pillerit ja amfetamiini

- kaikki kaverini olivat kokeneet väkivaltaa, kuten itsekin

- yhtään ylioppilasta en tuntenut henkilökohtaisesti kuin vasta yli 2-kymppisenä

- yhtään akateemisesti koulutettua en tuntenut henkilökohtaisesti vasta kuin töistä (esimies)

Siltä pohjalta liikkeelle :D

Vierailija
14/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsuuteni:

- äiti oli "linnabändäri", suurin osa miehistä ex-venkuloita. Lisäksi hän oli alkoholisti. Meininki sen mukaista.

- isä juoppo, ei pitänyt yhteyksiä ja kuolla kupsahti jo 4-kymppisenä

- veli oli pikkurikollinen ja ilkeä jo nuorena, joutui myöhemmin linnaan pikku rötöksistä, kunnes kuoli tapaturmaisesti

- kaikki kaverit samoista taustoista, koska olivat pääosin samojen vuokratalojen kasvatteja. Moni heistä raiskattiin jo ennen 18-vuotispäiviään. Lisäksi osa oli todella ilkeitä ja kovia.

- kaikilla oli vaikeuksia mielenterveyden kanssa, lääkkeenä alkoholi, pillerit ja amfetamiini

- kaikki kaverini olivat kokeneet väkivaltaa, kuten itsekin

- yhtään ylioppilasta en tuntenut henkilökohtaisesti kuin vasta yli 2-kymppisenä

- yhtään akateemisesti koulutettua en tuntenut henkilökohtaisesti vasta kuin töistä (esimies)

Siltä pohjalta liikkeelle :D

Paperilla sinä ja se ylemmän keskiluokan rakkauslapsi olette samalla viivalla. Eli jos se rakkauslapsi lukee lääkäriksi, sinäkin voit sen tehdä tai olet vain laiska ja tyhmä. Näin nuo oikeistolaiset sanovat. 

Vierailija
15/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tässä myös yksi joka on taistellut ja kamppillut surkeasta koulutusta vihaavasta rupusakista sukunsa ensinmäiseksi akateemiseksi. Vanhemmilla hirveä ”herraviha” (tätä termiä nuoret ei varmaan ymmärrä mutta vihaavat koulutettuja, johtajia, hyvätuloisia ja luulevat että he on saaneet asemansa kieroilulla ja vääryydellä).

Nyt olen yksin. Vanhemmat on hylänneet ja vihaavat avoimesti kun olen ”herra” (ylempää keskijohtoa). Suku ei pidä yhteyttä. Yksin olen illan suvun yhteisöä ja vanhempiin on niin jäiset välit että muuta yhteyttä ei ole kuin joulukortti kerta vuodessa.

Tämä on todella YLEINEN kohtalo mutta koska asia on tabu, niin harva kehtaa ääneen puhua omalla nimellään asiasta.

Vierailija
16/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja olen itsekin alkanut näkemään pieniä viherhippejä joka paikassa.

Vierailija
17/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osa tuosta on tuttua. Kasvoin lähinnä äitini kanssa eikä hän oikein pysynyt mukana maailman menossa. Toisaalta oli arvostavinaan koulutusta, toisaalta väheksyi sitä. Ulkoiset merkit, kuten yo-lätsä oli tärkeä ja etenkin lyyra hänelle. Olisi halunnut keskustella, mutta käsityksensä keskustelusta oli kai se, että toiset myöntävät hänen puhumansa todeksi. Toisen ideat tai ajatukset eivät kelvanneet hänelle.

Tuo kaljoittelu yms. ja fyysinen väkivalta ei onneksi tullut tutuksi lapsena. Aikuisena on sitten ollut yllätys, miten yleistä se on. Yllätys sekin, ettei koulutusta arvosteta kaikissa piireissä.

Vierailija
18/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarina äidilläsi on taustalla?

On hienoa, että olet repäissyt itsesi parempaan elämään. 

Vierailija
19/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen voi olla loputtomiin kameleontti ja vaihdella "sijoitustaan". Se hajottaa pään, koska oma identiteetti on silloin epävakaa eikä koskaan ankkuroidu. Niin se menee. 

Ihminen voi rakentaa itse itselleen oman elämän ja paikan. Ei tarvitse sovittautua johonkin olemassa olevaan ryhmään. Tuttavina taas voi olla hyvinkin erilaisista lähtökohdista olevia ihmisiä. 

Vierailija
20/87 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä sitten vaikkapa elämänkillu? kouluttamaton peruskoulun vain käynyt mutta itsenäisesti asioita opiskellut. kiitos kiusaajien.

Tupakoin joskus ryyppään välillä, suhtaudun negatiivisesti suurimpaan osaan ihmisistä. Kiitos kiusaajien. Suhtaudun negatiivisesti kouluihin ja siihen peruskoulutukseen ihmisten pitäisi saada itsenäisesti oppia eikä vain teoriaa. Tekemällä oppii.

Sivistynyt kyllä olen ja luonnon sekä eläintenystävä. Tulen kohtalaisesti toimeen mutta joskus olin huonosti toimeentuleva. Nytkin elän tuilla tosin on kaikenlaisia projekteja joista saa rahaa. muuta ei sitten olekaan. Kiitos jälleen kiusaajien.

Olenko elämänkallu vai killu vai mikä minä olen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi