Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset puetaan rannalle kokopukuihin?

Vierailija
10.08.2014 |

Ihmettelen miksi jotkut pukevat lapsensa uimarannalle tullessa täysin peittäviin uv-pukuihin. Niiden sisällä hikoilee kalpeat ja hintelät ylivarovaiset lapset jotka eivät uskalla veteen koskeakaan koska siinäkin on joku vaara..

Ymmärrän auringon haitat ja välttelen pitkään auringossa oleskelua, mutta eivätkö viimeisimmät tutkimuksetkin osoittaneet, että olisi hyvä saada aurinkoakin?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkeästi ET ymmärrä auringon vaaroja. Lapsena saadut palovammat uv-säteilystä ovat merkittävä riski ihosyövän puhkeamiselle aikuisiällä. Me vaaleat suomalaiset olemme muutenkin riskiryhmässä.

Mitäpä jos sinä jättäisit turhan hysterioisoinnin ja lasten ulkonäön arvostelun (Niiden sisällä hikoilee kalpeat ja hintelät ylivarovaiset lapset jotka eivät uskalla veteen koskeakaan koska siinäkin on joku vaara..VMP.) ja antaisit ihmisten ihan itse tehdä omat ratkaisunsa lastensa suhteen.

Vierailija
2/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Mä olen kerran elämässäni palanut ja sekin oli ulkomailla koko päivän uima-altaassa lillumisen jälkeen. Eikä oo koskaan tarvinnu käyttää aurinkorasvaa. Ja jos lapset on palavampaa sorttia niin voihan ne rasvata ennen uimaan menoa ja uimisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin hikoaa niiden uv uikkareiden alla?

Vierailija
4/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, minun lapseni tykkää omasta uimahaalaristaan enemmän kuin tavallisesta uimapuvustaan. Ja todellakin uskaltaa koskea veteen :-o.

Ja inhoaa aurinkovoiteilla puljaamista.

Vierailija
5/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se ajatus, että lapsi suojataan klo 11-15, sen jälkeen voi olla lyhythihaisilla ja -lahkeisilla. Vedessä lapsi on hyvä suojata, koska vesi heijastaa sitä säteilyä tehokkaasti. Aurinkoa on hyvä saada, mutta palaminen ei ole suotavaa.

Vierailija
6/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä UV-puvuissa juurikaan hikoile kyllä, ovat vilpoisaa uimapukukangasta. Itse ei olla kyllä käytetty kuin vauvoilla, mutta eiköhän jotain tutkimuksia ole ollut, että jo ruskettuminenkin on ehkä jonkinverran haitallista. Että D-vitamiiniin jne riittää, kun käsivarret saa 15min aurinkoa/päivä. Itse en kuitenkaan jaksa olla niin hysteerinen, Suomen oloissa mennään ihan tavis uikkareilla ja rasvataan tarpeen mukaan, kukaan ei ole palanut, mutta 2-3v alkaen kyllä ruskettuvat.

Vierailija
7/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:06"]Samaa mieltä. Mä olen kerran elämässäni palanut ja sekin oli ulkomailla koko päivän uima-altaassa lillumisen jälkeen. Eikä oo koskaan tarvinnu käyttää aurinkorasvaa. Ja jos lapset on palavampaa sorttia niin voihan ne rasvata ennen uimaan menoa ja uimisen jälkeen.

[/quote]

Suomen uv-tasothan on kesäisin pysyneet samana vuosikymmeniä. Not. Mieluummin kalpea kuin palanut tai kemikaalilla kyllästetty muksu.

Vierailija
8/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja aurinkorasvaa en lapselle halua laittaa.

6

Vierailija
9/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2-vuotiaille ei suositella aurinkorasvaa. Lisäksi haluan välttää turhaa auringolle altistumista. Vedessä harvemmin hikoiluttaa, ja sen ajan mitä lapsi rannalla viettää, on ollut oikein tyytyväinen oloonsa.

Kuvottaa, kun vanhemmat kehuvat lastensa söpöä rusketusta. Sehän on ihon suojautumiskeino eikä mikään tavoiteltava ulkonäkö, varsinkaan pienillä.

Vierailija
10/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:05"]No selkeästi ET ymmärrä auringon vaaroja. Lapsena saadut palovammat uv-säteilystä ovat merkittävä riski ihosyövän puhkeamiselle aikuisiällä. Me vaaleat suomalaiset olemme muutenkin riskiryhmässä.

Mitäpä jos sinä jättäisit turhan hysterioisoinnin ja lasten ulkonäön arvostelun (Niiden sisällä hikoilee kalpeat ja hintelät ylivarovaiset lapset jotka eivät uskalla veteen koskeakaan koska siinäkin on joku vaara..VMP.) ja antaisit ihmisten ihan itse tehdä omat ratkaisunsa lastensa suhteen.

[/quote]

Olisiko kunnon suojakertoimet (+30/+50) mitään, oletko kuullut??

Vierailija
11/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:05"]No selkeästi ET ymmärrä auringon vaaroja. Lapsena saadut palovammat uv-säteilystä ovat merkittävä riski ihosyövän puhkeamiselle aikuisiällä. Me vaaleat suomalaiset olemme muutenkin riskiryhmässä.

[/quote]

Tää on niitä PUKUPIRJOJA. Onneksi pukuja näkee harvemmin, pientä hysteriaa. Kunnon voiteet riittävät, tai ovat ainakin riittäneet jotain 2014 vuotta.

Vierailija
12/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:06"]Samaa mieltä. Mä olen kerran elämässäni palanut ja sekin oli ulkomailla koko päivän uima-altaassa lillumisen jälkeen. Eikä oo koskaan tarvinnu käyttää aurinkorasvaa. Ja jos lapset on palavampaa sorttia niin voihan ne rasvata ennen uimaan menoa ja uimisen jälkeen.

[/quote]

Suomen uv-tasothan on kesäisin pysyneet samana vuosikymmeniä. Not. Mieluummin kalpea kuin palanut tai kemikaalilla kyllästetty muksu.

[/quote]

Olen 19-vuotias, tuskin ne tasot on mun lapsuudesta hirveästi muuttuneet. No, eipä varmaan oo pelkoa, että meidän lapsista mitään valkoihosia tulis kun pigmenttiä on sekä mulla että miehellä.

Vierailija
13/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:06"]Samaa mieltä. Mä olen kerran elämässäni palanut ja sekin oli ulkomailla koko päivän uima-altaassa lillumisen jälkeen. Eikä oo koskaan tarvinnu käyttää aurinkorasvaa. Ja jos lapset on palavampaa sorttia niin voihan ne rasvata ennen uimaan menoa ja uimisen jälkeen.

[/quote]

[/quote]

Olen 19-vuotias, tuskin ne tasot on mun lapsuudesta hirveästi muuttuneet. No, eipä varmaan oo pelkoa, että meidän lapsista mitään valkoihosia tulis kun pigmenttiä on sekä mulla että miehellä.

[/quote]

Mutu ja luulohan on tiedon väärtejä :) Sittenkun sulla on niitä lapsia, on tuollaiset pinnallisenpuoleiset seikat aika vähäpätöisiä. Ei tietenkään kaikille, ikävä kyllä.

Vierailija
14/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti wt vie pikkulapsensa rannalle ilman mitään suojaa, edes hattua. Ja näitähän näkee paljon.

Vierailija
15/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:24"]

[/quote]

Tää on niitä PUKUPIRJOJA. Onneksi pukuja näkee harvemmin, pientä hysteriaa. Kunnon voiteet riittävät, tai ovat ainakin riittäneet jotain 2014 vuotta.

[/quote]

Onko aurinkovoiteita ollut ainakin 2014 vuotta? Oho!

Muuten, miksi on liioittelua suojata vaatteella, mutta aurinkovoiteella suojaaminen on ok? Mä tykkään suojata lapseni (ja itsenikin) mieluummin vaatteilla.

Vierailija
16/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Joko menette rannalla sen verran myöhään illalla ettei vaaraa ole tai pysytte poissa. Sitten vielä saatetaan lähteä etelään viikoksi näiden valkoisten auringolta suojattujen lasten kanssa.

Vierailija
17/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:33"]

Olen samaa mieltä. Joko menette rannalla sen verran myöhään illalla ettei vaaraa ole tai pysytte poissa. Sitten vielä saatetaan lähteä etelään viikoksi näiden valkoisten auringolta suojattujen lasten kanssa.

[/quote]

Mutta mikä niissä puvuissa on niin paha juttu? Miksei saa suojata auringolta?

Vierailija
18/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:06"]Samaa mieltä. Mä olen kerran elämässäni palanut ja sekin oli ulkomailla koko päivän uima-altaassa lillumisen jälkeen. Eikä oo koskaan tarvinnu käyttää aurinkorasvaa. Ja jos lapset on palavampaa sorttia niin voihan ne rasvata ennen uimaan menoa ja uimisen jälkeen.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutu ja luulohan on tiedon väärtejä :) Sittenkun sulla on niitä lapsia, on tuollaiset pinnallisenpuoleiset seikat aika vähäpätöisiä. Ei tietenkään kaikille, ikävä kyllä.

[/quote]

No en mä tänäkään kesänä ole palanut vaan ruskettunut syvästi, joten en nää hälyttävää säteilyn nousua noin niinkuin ihon kannalta. Ja ei sen ulkonäön niin väliä, mutten halua olla mikään hysteerikko-Pirkko tai pilata lasten elämää inhottavan tuntuisilla rasvoilla ja rumilla puvuilla, vaikka tuskin hekään tulevat koskaan Suomen olosuhteissa ihoaan polttamaan.

Vierailija
19/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkä uv-puku ei ole kuuma, ainakin minun lapsellani se on jatkuvasti märkä, ei pelkää vettä.

Suojaan lapseni mieluummin vaatteilla kuin läträän jatkuvasti aurinkorasvan kanssaan. Eikä rasvaa sitä paitsi edes suositella pienille. Lapsella on erittäin vaalea iho eikä huvita kokeilla palaako hän yhtä nopeasti kuin minä. Itse olen tänä kesänä palanut kerran huolimatta 30-suojakertoimesta, eikä oltu tuolloin edes rannalla.

Vierailija
20/84 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:06"]Samaa mieltä. Mä olen kerran elämässäni palanut ja sekin oli ulkomailla koko päivän uima-altaassa lillumisen jälkeen. Eikä oo koskaan tarvinnu käyttää aurinkorasvaa. Ja jos lapset on palavampaa sorttia niin voihan ne rasvata ennen uimaan menoa ja uimisen jälkeen.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No en mä tänäkään kesänä ole palanut vaan ruskettunut syvästi, joten en nää hälyttävää säteilyn nousua noin niinkuin ihon kannalta. Ja ei sen ulkonäön niin väliä, mutten halua olla mikään hysteerikko-Pirkko tai pilata lasten elämää inhottavan tuntuisilla rasvoilla ja rumilla puvuilla, vaikka tuskin hekään tulevat koskaan Suomen olosuhteissa ihoaan polttamaan.

[/quote]

Mutta siis jos ovat palaakseen tai muuten vaaleahipiäisiä, niin silloin toki suojaan auringolta, niin kuin muutenkin enimmissä määrin :) se tunnin pulikointi tuskin ketään tappaa vaikka ihan auringossa ois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi