Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitin juuri naapurista isännöitsijälle.

Vierailija
09.08.2014 |

Laitoin äsken isännöitsijälle sähköpostia naapurin basson jytkeestä hiljaisuuden jälkeen. En haluaisi olla hankala mutta en jaksa enää kun on toistuvaa. Rivarissa on se hankala puoli että on vain 2 vaihtoehtoa mistä se valitus on tullut. Toivottavasti ei mennyt välit. Onko teillä kokemuksia naapurin käytöksestä valituksen jälkeen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näyttää kadonneen nolona, kuvitteli ilmeisesti että on olemassa jokin yleinen säännös siitä, että asunnoissa pitää olla hiljaisuus klo 22-07.

Vaan eipä ole sellaista yleistä säännöstä, pitäisi olla taloyhtiön järjestyssäännöissä. Rivareissa sellaisia ei useimmiten ole tehty - ja vaikka olisi tehtykin, niin ei ne oikeasti ole mitenkään velvoittavia säännöksiä.

Vierailija
22/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:50"]

Näin jossain ohjeen, jonka mukaan naapurin postilaatikkoon kannattaa pudottaa suklaalevy. Levyn saatteena lappu, jossa pyydät ystävällisesti musiikin vaimentamista.

Minulla on vastaava tilanne. Naapurissa asui aiemmin hiljainen pariskunta. He muuttivat pois ja tilalle tuli musiikkia soittava nuori mies. En jaa musiikkimakua hänen kanssaan...

Suklaalevyniksi on kokeilematta.

[/quote]Toinen vaihtoehto on se että pissaa uuninpellille ja pakastaa sen ja sujauttaa saatekirjeen mukana levyllisen virtsaa psotiluukusta sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:05"]Vaikuttaa siltä ettet ehkä ole käynyt keskustelemassa asiasta kasvokkain. Mua ei ärsyttävä jos joku tulis ovelle sanoo, mut jos ensimmäiseks laittaa isännöitsijälle, niin tulis sellanen olo, et eikö voinu tulla sanoo ensin itse

Mikä estää ensin rauhanomaisen lähestyminen ihminen ihmiselle ilman välikäsiä?

[/quote]

En olekaan. En uskalla juurikin sen takia etteivät pitäisi nipona ja ovat yleensä humalassa noihin aikoihin enkä halua naurunalaiseksi. Sen verran olen tehnyt että olen koputtamut seinään ilmaistakseni mielipahani (tiedän, mummotyyliä) ennen toimi, enää ei. Eli on siis kuitenkin heillä tiedossa että häiritsee. Ap

[/quote]

No just joo.. Ei taatusti ymmärrä mitään seinään koputtelemisia.. Noin ajattalee just sellanen joka ei toimi suoraselkäisesti. Sellaiset ihmiset jotka luottaa normaaliin kanssakäymiseen ihmisten kesken ei noteeraa koputtelemisia, vaan ajattelee et joku tulee kyllä sanomaan. Ja pakkoko sitä on iltamyöhään mennä? Mene seuraavana päivänä reilusti sanomaan.

Toki sulla on oikeus menetellä noinkin. Mutta sit ei kannata miettiä toisen reaktiota. Jos sua kiinnostais mitä susta ajatellaan niin olisit mennyt sanomaan heille itse. 

Mutta ikävä tilannehan tuo on. En itsekään siedä metelöintiä. Ja olen pahoillani, jos ja kun meiltä jotain kuuluu. Toivoisin vaan itse että mulle tultaisiin sanomaan, joten siksi käyn itsekin asiallisesti huomauttamassa.

[/quote]

Jotenkin ajattelin että en viitsi mennä sanomaan kun olivat kuitenkin aikaisemminkin noteeranneet koputtelun. Ja mielestäni on aika ilmeistä että kovaääninen musiikki ja basson jytke on häiritsevää. Ei minua puheet yms kolistelu häiritse. No täytyy yrittää lepytellä sitten. Ap

Vierailija
24/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako koputtelet seinään. Häiritset sillä tavoin heidän normaalia elämää. Järjestyssäännöt kieltävät tahallisen häirinnän. Juhlien pito on sallittua, nythän ne on tuolla elänyt monta kk normaalisti popittamalla. Lisäksi koputuksista voi vetää johtopäätökset, että pidät itsekin meteliä-> eli laitetaan lujemmalle.

Vierailija
25/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:21"]Ap näyttää kadonneen nolona, kuvitteli ilmeisesti että on olemassa jokin yleinen säännös siitä, että asunnoissa pitää olla hiljaisuus klo 22-07.

Vaan eipä ole sellaista yleistä säännöstä, pitäisi olla taloyhtiön järjestyssäännöissä. Rivareissa sellaisia ei useimmiten ole tehty - ja vaikka olisi tehtykin, niin ei ne oikeasti ole mitenkään velvoittavia säännöksiä.

[/quote]

Kun se on siellä järjestyssäännöissä:) ap

Vierailija
26/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi yrittää soittaa puhelimella? Paras kun sanot asiasta huomenna keskellä päivää. Muilla tavoin kerjäät riitaa.

Vierailija
27/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Noihan on tietty muuttanu alueelta jossa hiljaisuus on alkanut vasta 23! Ap oikeesti, kyllä mä nyt sua pidän aika herkkänahkaisena, tuohan voi olla vaan huolimaton erehdys. Edelleen (ja nyt varsinkin) olen sitä mieltä, että olis ehdottomasti pitänyt käydä sanomassa kasvokkain. Siinähän sellanenkin vaara, et jos joudut useampaan kertaan valittamaan (eikä muut valita) niin kohta isännöitsijän pitää sua nipona. Mä kyllä ymmärrän et hermostuttaa, mut olisko toi ehdotettu suklaaseen seuraavalla kerralla? ;-) 

18 nipottaja

Vierailija
28/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:23"]Vittuako koputtelet seinään. Häiritset sillä tavoin heidän normaalia elämää. Järjestyssäännöt kieltävät tahallisen häirinnän. Juhlien pito on sallittua, nythän ne on tuolla elänyt monta kk normaalisti popittamalla. Lisäksi koputuksista voi vetää johtopäätökset, että pidät itsekin meteliä-> eli laitetaan lujemmalle.

[/quote]

Olen vain kertaalleen koputtanut per häiriö, en jatkuvasti. Ap

Vierailija
29/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suklaalevy 

18 

Vierailija
30/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:26"]No niin! Noihan on tietty muuttanu alueelta jossa hiljaisuus on alkanut vasta 23! Ap oikeesti, kyllä mä nyt sua pidän aika herkkänahkaisena, tuohan voi olla vaan huolimaton erehdys. Edelleen (ja nyt varsinkin) olen sitä mieltä, että olis ehdottomasti pitänyt käydä sanomassa kasvokkain. Siinähän sellanenkin vaara, et jos joudut useampaan kertaan valittamaan (eikä muut valita) niin kohta isännöitsijän pitää sua nipona. Mä kyllä ymmärrän et hermostuttaa, mut olisko toi ehdotettu suklaaseen seuraavalla kerralla? ;-) 

18 nipottaja

[/quote]

Mä turvaudun sitten siihe suklaaseen :D ja myönnän, olen herkkänahkainen, varsinkin kun tämänkaltaista ongelmaa ei ole ollut ennen. Kiitoksia kaikille vastauksista, nyt yritän nukkua! Öitä. Ap

Vierailija
31/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:23"]Vittuako koputtelet seinään. Häiritset sillä tavoin heidän normaalia elämää. Järjestyssäännöt kieltävät tahallisen häirinnän. Juhlien pito on sallittua, nythän ne on tuolla elänyt monta kk normaalisti popittamalla. Lisäksi koputuksista voi vetää johtopäätökset, että pidät itsekin meteliä-> eli laitetaan lujemmalle.

[/quote]

Olen vain kertaalleen koputtanut per häiriö, en jatkuvasti. Ap

[/quote]

Heidän pitää nyt keskellä päivääkin arvata sinun normaaleista äänistä oliko tuo koputtaminen vai ei. Itse toimin niin, että laitan aina lujemmalle kun kuuluu koputusta/kolistelua. Keskellä päivää, keskellä yötä. Mikäli ääni loppuu laitan hiljemmalle.

Vierailija
32/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:50"]Suklaalevyniksi on kokeilematta.

[/quote]
Toimii erityisen hyvin, jos naapurilla on nälkäinen koira. ;)

Vierailija
33/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 24v herkkis. Kaikki alkoi kun alakerran ukko hakkasi koiraansa aamuöisin (äänistä päätellen, huusi ja koira ulvoi). Soitin muutaman kerran poliisille ja laitoin isännöitsijälle viestiä. Tykkäsi myös pitää jatkoja kotonaan mikä oli mukava la aamuna klo 4.50 kun piti herätä töihin klo 6. Nyt olen joutunut valittamaan naapureista jotka tykkää parkkeerata nurmikolle!! ja pelastustielle. Jotain rajaa laiskuudella.

Vierailija
34/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koputtelu ei toimi! Sen voi tulkita jopa riidan haastamiseksi. 

Vierailija
35/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:34"]Täällä 24v herkkis. Kaikki alkoi kun alakerran ukko hakkasi koiraansa aamuöisin (äänistä päätellen, huusi ja koira ulvoi). Soitin muutaman kerran poliisille ja laitoin isännöitsijälle viestiä. Tykkäsi myös pitää jatkoja kotonaan mikä oli mukava la aamuna klo 4.50 kun piti herätä töihin klo 6. Nyt olen joutunut valittamaan naapureista jotka tykkää parkkeerata nurmikolle!! ja pelastustielle. Jotain rajaa laiskuudella.

[/quote]

et sitten vitun kusipää voinut tehdä eläinsuojeluun ilmoitusta koirasta...

Vierailija
36/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:34"]Täällä 24v herkkis. Kaikki alkoi kun alakerran ukko hakkasi koiraansa aamuöisin (äänistä päätellen, huusi ja koira ulvoi). Soitin muutaman kerran poliisille ja laitoin isännöitsijälle viestiä. Tykkäsi myös pitää jatkoja kotonaan mikä oli mukava la aamuna klo 4.50 kun piti herätä töihin klo 6. Nyt olen joutunut valittamaan naapureista jotka tykkää parkkeerata nurmikolle!! ja pelastustielle. Jotain rajaa laiskuudella.

[/quote]

[/quote]

No kun poliisille pyydettiin ilmoitus tekemään (eläinsuojelusta) niin tein. Useammankin. Aamuyöntunteina aina näppäilin 112 ja toivoin että jotakuta kiinnostaisi :(

Vierailija
37/37 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]

No kun poliisille pyydettiin ilmoitus tekemään (eläinsuojelusta) niin tein. Useammankin. Aamuyöntunteina aina näppäilin 112 ja toivoin että jotakuta kiinnostaisi :(

[/quote]

Ja itse en todellakaan alakertaan rohjennut mennä kun meno kuulosti monesti väkivaltaiselta. Kerran polliisit koiran pois hakivat kun oli jotenkin ihmeenkaupalla saanut sormin väännettävän kerrostalolukon auki! ja paskonut rapun täyteen. Palauttivat omistajalleen. Näissä asioissa luotto virkavaltaan nolla. Ei taida pk-seudulla kiinnostaa :(