Olen nyt reissannut Suomessa koko kesän kun ulkomaille ei pääse ja on pakko sanoa, että on ollut tylsää.
Samat järvet, metsät, taukopaikat, pikkukaupungit, nähtävyydet.. ei oikein jaksaisi enää. Tämä pakkosiirto kasarin ajan kesälomailuun ei toimi ainakaan minulle ja lapsetkin kyselee koska päästään Kreikkaan.
Kommentit (222)
Ei jessus mitä keskiluokkaisen tylsimyksen ongelmia taas kerran...
Vierailija kirjoitti:
Et vain osaa tehdä siitä jännää. Kuka käskee mennä johkin Juvan ABC:lle jökittämään :)
Siitäkin voi saada irti jotain, jos kiiruhtaa hitaasti.
Ap on tottunut hotkimaan matkailun buffetista liikaa.
Vierailija kirjoitti:
En tue yhtäkään ahnetta kotimaista yrittäjää. Päättäjät on aiheuttanut sen että vihaan tätä maata ja, kaikkea mitä se edustaa.
Ai "päättäjätkö" sen ovat aiheuttaneet:)? Ei niinkään oma katkeruus ja negatiivinen elämänasenne?
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan, Kreikassa.
Kaksi rokotusta ja yletön varovaisuus, niin onnistuu. Ei kyllä ole ihan niin rentoa kuin ennen pandemiaa ja toivottavasti sen jälkeen.
Mutta helpottaa kyllä. Olis pää räjähtänyt, jos ei olis päässyt jonnekin Suomesta.
Ei siis meidän lempimaa, tämä Kreikka, mutta paremman puutteessa menee.
En tajua näitä ”pää räjähtää” jos en pääse ulkomaille ihmisiä. Onhan matkailussa puolensa mutta itse käyn ulkomailla noin kerran viidessä vuodessa kun ei ole varaa sen useammin. Kotimaata kierrän omalla autolla ja sukulaisilla yöpymällä tai edullisissa leirintäalueiden mökeissä. Kyllä Suomi on puhdas ja kaunis maa;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan, Kreikassa.
Kaksi rokotusta ja yletön varovaisuus, niin onnistuu. Ei kyllä ole ihan niin rentoa kuin ennen pandemiaa ja toivottavasti sen jälkeen.
Mutta helpottaa kyllä. Olis pää räjähtänyt, jos ei olis päässyt jonnekin Suomesta.
Ei siis meidän lempimaa, tämä Kreikka, mutta paremman puutteessa menee.En tajua näitä ”pää räjähtää” jos en pääse ulkomaille ihmisiä. Onhan matkailussa puolensa mutta itse käyn ulkomailla noin kerran viidessä vuodessa kun ei ole varaa sen useammin. Kotimaata kierrän omalla autolla ja sukulaisilla yöpymällä tai edullisissa leirintäalueiden mökeissä. Kyllä Suomi on puhdas ja kaunis maa;)
Mulla ei räjähdä pää, mutta kahdella rokotuksella ilman testejä on kiva reissata. Itse vietin lähes kuukauden Makedoniassa ja Albaniassa. Siellä kävi välillä mielessä pitäisikö pistäytyä myös Kreikan puolella (Thessaloniki on todella mukava kaupunki ja sinne hurauttaa autolla parissa tunnissa). Silloin siellä kuitenkin oli ne 44 asteen ennätyshelteet ja 14 eri metsäpaloa riehui siellä sun täällä - yksi juuri Thessan laitamilla - joten päätin sillä kertaa jättää väliin. Nyt on lokakuulle varattu toiset lennot, samoin joulukuulle.
En käsitä ihmisiä jotka valittavat, ettei Suomesta "pääse" mihinkään. Itse en ole tälläistä huomannut, en lähtiessä enkä kotimaahan palatessa...
Kyllähän jengi matkustaa ulkomaille, koneet täynnä useampi kaveri käynyt.
Suomessa ei ole tajuttu kehittää nyt koronan aikanakaan matkailua, paikat sulkee ovensa liian aikaisin ja palvelu on huonoa. Toimintaa ei myöskään kehitetä vaikka nyt kotimaan matkustajia riittäisi.
Kyllä ulkomaille pääsee vaivatta. Itse kävin juuri Kreikassa ja kaikki sujui ongelmitta. Oikeastaan kaikki meni sujuvammin kuin koskaan. Ainakin Rodoksella matkailijoita riittää, vain suomalaiset tuntuvat puuttuvan.
Aivan mahtavaa, ettei ole tarvinnut raahautua ulkomaille hikoilemaan, stressaamaan ja raahaamaan matkalaukkuja! Vaimo olisi kyllä kovastikin halunnut kaukomaille. Minä en saa niistä kuin päänsäryn ja rahanmenoa.
Olen tehnyt pari ulkomaanmatkaa sekä viime että tänä kesänä. Ei tulisi mieleenkään viettää kesälomaa Suomessa, eikä onneksi ole tarvinnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Monet ulkomaalaiset myös hämmästelevät kuinka tylsä maa Suomi on. Eräälle Saksasta kotoisin olevalle työkaverilleni Lappi oli ollut mieletön pettymys. Vaikka oli nähnyt revontulia, niin koki että on kolkko paikka. Kaiken lisäksi asiakaspalvelijat olivat olleet epäkohteliaita, järjetön hintataso sekä juna- ja lentoasemille pitkät matkat. On käynyt Norjassa monet kerrat ja sanoo että se on maailman paras paikka.
Mielestäni Lapin ja yleisestikin erämaan idea on se, ettei juna- ja lentoasemia ole joka notkossa ja saarelmassa.
Voisin harkita matkailualan yrityksen perustamista, jos tietäisin millä tavalla ja millä hinnoilla suomalainen turisti ei valittaisi tylsyydestä esim. Kreikkaan verrattuna. Mitä pitää olla, että suomalainen tulee toistekin?
Ongelma olisi ratkennut sillä, että olisitte mennyt ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita matkailualan yrityksen perustamista, jos tietäisin millä tavalla ja millä hinnoilla suomalainen turisti ei valittaisi tylsyydestä esim. Kreikkaan verrattuna. Mitä pitää olla, että suomalainen tulee toistekin?
Suomalaisille mieleinen hinnoittelu olisi sellaista, että et millään pystyisi jatkamaan toimintaa. Muuten valivali, koska Kreikassa on halvempaa. Kreikan palkkatasoa ei kuitenkaan haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille mieleinen hinnoittelu olisi sellaista, että et millään pystyisi jatkamaan toimintaa. Muuten valivali, koska Kreikassa on halvempaa. Kreikan palkkatasoa ei kuitenkaan haluta.
Et vastannut kysymykseen: mitä suomalainen on valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten huomaa että ei ole kovinkaan paljoa suomalaisen turismin edistäminen kehittynyt 30:ssa vuodessa. Samaa maalaisromantiikkaa ja ummehtuneita kotiseutumuseoita.
Kreikkahan se on varsinainen elämyspläjäys.
Samat rauniot, samat ruoat, samat ryyppybileet, sama auringon käräyttämä iho ja palanut blondihius.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ulkomaalaiset myös hämmästelevät kuinka tylsä maa Suomi on. Eräälle Saksasta kotoisin olevalle työkaverilleni Lappi oli ollut mieletön pettymys. Vaikka oli nähnyt revontulia, niin koki että on kolkko paikka. Kaiken lisäksi asiakaspalvelijat olivat olleet epäkohteliaita, järjetön hintataso sekä juna- ja lentoasemille pitkät matkat. On käynyt Norjassa monet kerrat ja sanoo että se on maailman paras paikka.
Tuo hintataso- ja Norja-juttu todistaa, että kirjoitat täyttä paskaa. Miksi tulet tänne valehtelemaan?
No tuskin hän välttämättä valehtelee. Suomessa asiakaspalvelu on useissa paikoissa tylyä ja hinnat hipovat pilviä. Norja on kallis, mutta kulttuuri ja ilmapiiri siellä on ihan eri. Samoin luonto...
En tiedä onko tähän jo vastattu, mutta tällä planeetalla ei varmasti ole tylympää asiakaspalvelua, kuin norjalainen asiakaspalvelu. Virheitä ei voida myöntää, ei tervehditä, liikkeissä ei aina edes puhuttu sanaakaan. Murahdeltiin vaan ja piippailtiin ostokset kassalla, ilmapiiri todella ynseä. Jos Norjassa saa hyvää asiakaspalvelua, sitä saa sinne muuttaneilta ruotsalaisilta ja tanskalaisilta. Siviilissä ovat kyllä sitten mukavia senkin edestä.
t. kokemusasiantuntija, asuin Oslossa pari vuotta.
Saanko mäkin valittaa? Joo, ei nappaa kotimaan matkailu. Itseäni eniten kiinnostavat asiat eli cityelämä, ravintolat ja kahvilat ovat tiheimmillään kävelymatkan päässä kotoa Helsingin keskustassa. Tälle vastapainona kiinnostaa hiljaisuus ja luontoelämykset, joita saan joka vuosi saarimökillä merellä joka muutaman kymmenen km päässä.
Mitä jää Suomessa tämän lisäksi: Lähinnä nämä ruukit ja muut, jossa jotkin jälkihipit tekee huovutustöitä, takovat saranoita 1800-luvun taloihin ja pienpanimo-oluita. Puskateatterit, ite-taide ja muumimaat ei myöskään nappaa.
Eli kotimaan matkailu ei anna itselle mitään ja hintalappu tuolle olisi useimmiten siihen nähden aivan kestämätön.
Lapin matkailu/laskettelukeskusten hinnat on niin absurdeja ettei ne somessa itkevät yrittäjät saa mitään empatioita minulta. Huijareita jotka sietääkin mennä nurin
Mä kävin kyllä ulkomailla. Ruotsiin pääsi ihan vapaasti.
Samat kokemukset. Kävin Pohjois-Pohjanmaalla. Asiakaspalvelu on tylyä ihan joka paikassa.. Hymyä on näy. Keittiö on kiinni. Hampurilaisbaarissa: " Otakko pussiin vai syökkö täällä. Nyt kestää, kun on Lounasaika . Järkyttävän totista tonotusta.