Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä äitisi/isäsi osasi sinun iässäsi?

Vierailija
28.07.2021 |

Mitä samaa sukupuolta oleva vanhempasi osasi sinun iässäsi, mitä itse et osaa? Tai mitä mitä isäsi/äitisi osasi, mitä miehesi/vaimosi ei osaa?

Ei mielellään tiettyyn työhön liittyviä, sillä harva lienee valinnut saman ammatin. Enemmänkin sellaisia peruselämäntaitoja.

Tuli tuossa omenaa leikatessa mieleen, kuinka lapsena ihailin äitini "maagista" taitoa kuoria omena "yhdellä vedolla" eli niin, että lopputuloksena on kuoreton omena ja yksi pitkä kuorispiraali. Olen nyt 26 ja en ole tässä koskaan onnistunut enkä rehellisesti sanottuna edes jaksa kuoria vaan syön kuorineen.

En myöskään osaa tehdä mitään jouluruokia, tosin en ole varma, missä iässä äitini alkoi niitä tekemään.

Toisaalta osaan kutoa ja virkata, mitä taas äitini ei osaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsää lehmää.

Ottaa hampaat pois suusta pestäkseen ne.

Vierailija
22/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä lähti Ala- koulu ikäisenä savottaan ja uittamaan tukkeja vesillä. Ja aikuisena.

Oli sahatyömies , ja suntiona ja kaivo lapiolla hautoja , ja vapaa palokunnas oli monta vuotta .

Nyt on eläkkeellä ollut joku vuosi.

Vaikka liikkuminen on huonoa, silti pitäisi jotakin työtä saada tehdä.

Äiti on ollut jo haufas 20- vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osasi nalkuttaa, uhriutua ja olla avuton loputtomiin. Häneen oli iskostunut miehestä riippuvaisen vaimon rooli niin tiukasti, ettei pystynyt tekemään mitään kotitöitä kummempaa ilman isäni apua. Siitä huolimatta äiti ansaitsi enemmän kuin isäni ja oli koulutetumpi.

Minä en tämmöistä osaa vaan olen itsenäinen ja pystyvä toimija.

Vierailija
24/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla oli aika huikea ura ja varallisuus minun iässäni, oma ura on jäänyt aika vaatimattomaksi.

Vierailija
25/25 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osasi soittaa hanuria korvakuulolta ihan nuoresta tytöstä lähtien ja vielä yli 70 vuotiaanakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi