95-bensan hinta on pian 2 €/litra
Kaikista koviten kärsivät tietysti pienituloiset.
Kommentit (39)
demarit lupasi, että bensan hinta ei nouse ja hinnat pysyy vuosia matalana. Kansaa on huijattu, aika vaatia ministereiltä korvauksia.
On kuulkaas mukava ajella omalla, itse itsensä lataavalla Toyota Yaris Hybridilläni ja katsella 0,0l bensankulutusta kaupunkiajossa. Tehkää te muutkin fiksuja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä maksaa. Ne ajot on ajettava, mitkä on pakko ajaa. Se on sitten muusta pois.
Helppohan se on ajatella, että voisi käydä töissä vaikka fillarilla. Entä talvella tai kesäisin kaatosateessa?
Se on aivan sama, vaikka se Bensa tai diesel olisi vaikka vitosen litra, ihmisen pitää päästä liikkumaan.
Käyn töissä ympäri vuoden polkupyörällä. Liukkailla keleillä vaihdan ainakin eteen nastarenkaan. Sohjo on huonoin keli ajaa. Muuten en näe ongelmaa? Olen kahden lapsen yh ja kauppamatkat hoituvat pyörällä myös.
Jostain syystä liikenteen vihreydestä puhuttaessa (bio)kaasuautoilu on lähes unohdettu, vaikka se olisi elinkaareltaan kaikista vihrein. Ilmeisesti ei mahdollista samalla tavalla kontrolloitua välistävetoa kuin sähköautot...
Vierailija kirjoitti:
On kuulkaas mukava ajella omalla, itse itsensä lataavalla Toyota Yaris Hybridilläni ja katsella 0,0l bensankulutusta kaupunkiajossa. Tehkää te muutkin fiksuja valintoja.
...tässä katselen parhaillaan 2 kW aurinkopaneelisysteemiä - puolet vuodesta (työkaverilla asiasta kahden vuoden kokemus, taloudessa kaksi hybridiä) todella halpoja taivaskilometrejä plugarihybridillä.
Kiitos kiitos PS+keskusta+kokoomus sekä vasemmisto vihreät ja sdp.
Ei köyhillä välttämättä pitäis ollakaan varaa autoilla, ei se ole mikään ihmisarvo. Autoilu voi kuulua ahkerille ihmisille jotka menestyvät ja tuottavat.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät voivat mennä bussilla.
Kohta on kiva ajella kun tulee vastaan enää pelkkiä tuttuja.
Noh. Mä kos tin valtiolle niin että lopetan työt ja saa valtio elättää kun kerran eivät halua että minulla olisi varaa, käydä töissä. Valtio tässä kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät voivat mennä bussilla.
Missäs sinä ajattelit bussien ajelevat??? Ei näy ei,maantie on hiljainen,ketään näy ei bussia,pussia,muovipussiakaan.
Maantiellä tulee vastaan vain tuttuja.
Oma 176 heppanen bensaturbo kuluttaa 4,8l/100km. Ketuttais ajaa jollain 2000 luvun Volvolla joka vie lähemmäs kahdeksaa litraa samalla.
Taasko täällä pienituloiset ähisee ja valittaa? Painukaa nyt *******n.
Kiitos vihreätkusipäät, loppui ajelu töihin. Nyt naatitaan, te maksattu mun elämisen.
Kehitysmaatouhua.
Ennenvanhaan tällaista oli jossain Simbabwessa ja Venezuelassa. Säälimme heitä kun heillä ei ole varaa ajaa autolla :D
Vierailija kirjoitti:
Mistä se lataus siihen tulee jos ei bensamoottorin pyörittämästä generaattorista jos se kerran itse itsensä lataa? Jollakin hetkellä kulutus voi olla nolla ja toisella hetkellä kulutus varmaan kymmeniä litroja sadalle kun se lataa akkua.
Köyhät töihin. Olette sätkynukkeja ja työnantaja vetää teitä naruista. Olette työnantajan piikoja. Kumarratte ja polkuroitte pomolle. Nauran päällenne. Tehkää työnne jotta saan kuukausittaisen eläkkeeni. Lyön rumpua te marssittte tahdissa.
t. Eläkeläinen 50v
Ihan oikein. Voisi hyvin nostaa kymppiin litran. Koskettaa kaikkia mutta mitäs ei ole reagoitu maapallon pilaantumiseen aikaisemmin. Sitä saa mitä tilaa.
Ihan sama mitä maksaa. Ne ajot on ajettava, mitkä on pakko ajaa. Se on sitten muusta pois.
Helppohan se on ajatella, että voisi käydä töissä vaikka fillarilla. Entä talvella tai kesäisin kaatosateessa?
Se on aivan sama, vaikka se Bensa tai diesel olisi vaikka vitosen litra, ihmisen pitää päästä liikkumaan.