Miten saada osoitettua lapselle että seurustelu on meille ihan ok, eikä sitä tarvitse salailla?
Minulla on 14v tytär, joka alkoi tuossa 5-9kk sitten viettämään aikaa yhden samanikäisen pojan kanssa. Olen nähnyt heidät pariin kertaan kävelyillä käsikädessä, jos olen vaikka ajanut autolla. Samoin pari tuttavaani on sanonut että on nähnyt tyttäreni sen pojan kanssa.
Noh minä olen tyttäreltä kysynyt monesti tästä ja hän käy kävelyillä kuulemma yksin kuunnellen musiikkia ja olen kuulemma nähnyt jotkut muut. Aina kun asia ottaa esille, tytär tuntuu hermostuvan ja välillä kokonaan suutuvan, joten en oikein ota edes asiaa esille enää.
Siis onko asioita miten voisin osoittaa että on meille ihan ok hänen ihastua ja rakastua ja voisi tuoda tämän pojan joskus meillekkin.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä se kettu käy kolossa joka ilta tutkimassa. Monesti laskee myös tahmeat liemet syvälle sisuksiin. Ei ihme ettei tyttö halua sinulle siitä yksityiskohtaisesti kertoa.
No missäs he olisivat seksiä voineet harrastaa jos eivät ole meillä olleet eivätkä todennäköisesti tällä pojallaan.
Ap
Seksiä voi harrastaa oikeastaan missä vain. En mä ainakaan ole harrastanut sitä ensimmäisellä kerralla sen paremmin omassa kuin pojankaan kotona.
Miksi kaikki ajattelevat että heti harrastetaan seksiä kun on vähän ihastusta ilmassa? Itse olin 15 kun aloitin ekan vakavan (ja 16v myöhemmin edelleen jatkuvan) suhteen, ja annoin poikaystäväni odottaa 6kk ekaa seksi kertaa. En ollut itse aikaisemmin valmis ja halusin tietää mitä poika minusta halusi.
Kaikki teinit eivät ole vain sen yhden asian perässä ja antakaa vähän luottoa että osaavat ajatella myös itse näistä asioita. Hyvä on puhua ehkäisy asiat läpi ja varmistaa että lapsi tietää ettei tarvitse tehdä mitään mihin ei ole valmis vain toista miellyttääkseen.
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei voi sanoa, että ei minulla ole mitään sinun seurusteluasi vastaan.
Ei uteluita tai kiertelyä ja kaartelua.
Normaalissa juttelutilanteessa sanot. Siis kun puhutte niitä näitä.
No arvaappa moneenko kertaan olen sanonut.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä se kettu käy kolossa joka ilta tutkimassa. Monesti laskee myös tahmeat liemet syvälle sisuksiin. Ei ihme ettei tyttö halua sinulle siitä yksityiskohtaisesti kertoa.
No missäs he olisivat seksiä voineet harrastaa jos eivät ole meillä olleet eivätkä todennäköisesti tällä pojallaan.
Ap
Seksiä voi harrastaa oikeastaan missä vain. En mä ainakaan ole harrastanut sitä ensimmäisellä kerralla sen paremmin omassa kuin pojankaan kotona.
En kuitenkaan usko että ovat seksiä harrastaneet
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna lapsen olla. Hänellä on oikeus yksityisyyteen. Ehkä hän ei halua virallistaa seukkailua liikaa tai ei ole muuten valmis juttelemaan aiheesta. Tai ehkä poika ei halua. Kaikilla on oikeus edetä omaan tahtiinsa. Tuskinpa kyse siitä on, että he luulisivat, ettet sinä hyväksy. Ei kaikessa ole sinusta kyse.
No haluasin minä tietää kenen kanssa tyttäreni päivät viettää.
Ap
Ok. Oletko ajatellut, että sinä voisit viettää aikaa tyttäresi kanssa kahdestaan. Ehkäpä siinä syntyisi tilanne, jossa jutteleminen olisi luontevaa. Mutta älä ala kysellä ja tiukata. Kerro vaikka itse jotain omasta nuoruudestasi ja ekoista poikaystävistä. Ehkäpä hän haluaa sitten kertoa omasta elämästään. Kohtele tytärtäsi kuin ihmistä. Hän on muutakin kuin lapsesi.
Noh tästä keskustelusta tulisi vain todella kiusallinen. Ja noh toinen ongelma on se että seurustelin ensimmäisen kerran 23 vuotiaana.
Ap
Hienoa, ehdota samaa tyttärellesi! Sitten kun hän opiskelee yliopistossa noin 20-vuotiaana, alkaa olla sovelias ikä aloittaa seurustelu. Siihen asti kannattaa keskittyä koulunkäyntiin ja kehittäviin harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei se ole uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No en ala tytölle seksistä puhumaan, jos ei edes suostu myöntämään että omaa kumppanin jonka kanssa tehdä sellaista
Ap
Ei se ole uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna lapsen olla. Hänellä on oikeus yksityisyyteen. Ehkä hän ei halua virallistaa seukkailua liikaa tai ei ole muuten valmis juttelemaan aiheesta. Tai ehkä poika ei halua. Kaikilla on oikeus edetä omaan tahtiinsa. Tuskinpa kyse siitä on, että he luulisivat, ettet sinä hyväksy. Ei kaikessa ole sinusta kyse.
No haluasin minä tietää kenen kanssa tyttäreni päivät viettää.
Ap
Ok. Oletko ajatellut, että sinä voisit viettää aikaa tyttäresi kanssa kahdestaan. Ehkäpä siinä syntyisi tilanne, jossa jutteleminen olisi luontevaa. Mutta älä ala kysellä ja tiukata. Kerro vaikka itse jotain omasta nuoruudestasi ja ekoista poikaystävistä. Ehkäpä hän haluaa sitten kertoa omasta elämästään. Kohtele tytärtäsi kuin ihmistä. Hän on muutakin kuin lapsesi.
Noh tästä keskustelusta tulisi vain todella kiusallinen. Ja noh toinen ongelma on se että seurustelin ensimmäisen kerran 23 vuotiaana.
Ap
Hienoa, ehdota samaa tyttärellesi! Sitten kun hän opiskelee yliopistossa noin 20-vuotiaana, alkaa olla sovelias ikä aloittaa seurustelu. Siihen asti kannattaa keskittyä koulunkäyntiin ja kehittäviin harrastuksiin.
No kyllä muistan että minua harmitti paljon kun kaverit seurusteli läpi teini-iän ja minä hädin tuskin puhuin yhdellekkään pojalle.
Ap
No anna tyttärelle kortsuja tai muuten se poika on aika nopeasti raskaana
Näin kesällä se onnistuu vaikka ulkosalla. Itse olen sortunut myös taloyhtiön pyykinkuivaushuoneeseen, kun ei muuta paikkaa siihen hätään löytynyt.