Voiko 12-vuotias olla 5-6 tuntia yksin kotona?
Siinähän se jo tuli. Isosiskonsa lähtee yleisurheilukisoihin 50 km:n päähän, voiko 12v olla sen ajan yksin kotona?
Kommentit (161)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:23"]Sori vaan, mut 12 vuotias ei kirjoita noin korrektia tekstiä! Selvä trolli!
[/quote]
Olen pahoillani mutta ei ole trolli. Voit kyllä minun puolestani uskoa noin, ei ole minulta pois.
Ja se kirjoitetaan "12-vuotias".
Ap
[/quote] Johan mä sanoin että kauhean pikkuvanha olet. Luuletko tosiaan että tiedät kaiken ja ettei aikuiset ihmiset tiedä miten 12-vuotias kirjoitetaan? Tuliko mieleen että aina ei esimerkiksi puhelimella kirjoittaessa jaksa lisätä kaikkia viivoja sun muita?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:08"]No hyvä. Meinaan äitini väittää, että "ei kukaan 12-vuotias ole noin pitkiä aikoja yksin." Olen siis itse se 12v. Mua oikeasti harmittaa, etten saa elää ja toimia kuten muut ikäseni. Oon siis täysin normaali 12-vuotias tyttö, en oo ikinä aiheuttanu minkäänlaisia ongelmia, oon aina noudattanut kotimme yhteisiä sääntöjä ja ollut ns. "kiltti tyttö". Olisin itsenikin mielestä luottamuksen arvoinen! Mutta ei. Äitini ei suostu mihinkään.
ap
[/quote]
Näytä tää ketju äitilles!
[/quote]
Se suuttuisi, koska tulin kysymään neuvoa av-palstalta. No mutta, nää vastaukset saa mut tuntemaan itseni yhä enemmän kahlituksi. Hormonimyrskyjä, olen murrosiässä ja tuntuu, että on pakko rikkoa sääntöjä. Haluan elää! On ihan epäreilua, etten saa edes pieniä vapauksia, minut pitää vain vangita tiukasti johonkin. Jos alan kysyä hyviä syitä, miksi en saisi olla kotona, alkaa helvetinmoinen jättiriita.
On ihan kauheaa katsoa vierestä, kun muut ikäiseni saavat elää vapaasti mutta rauhassa, meidän ikäisille sopivalla tavalla. Ja mä en saa olla edes muutamaa tuntia yksin kotona! :(
Ap
[/quote] Huhhuh mikä badass 12v. Haluaa rikkoa sääntöjä! Miksi?
[/quote]
Eikö se tullut tytön aloituksessa selväksi? Lue se, pälli.
[/quote] Ei tullut selväksi miksi 12-vuotias tuntee tarvetta rikkoa sääntöjä. Ainiin, siksikö ettei äiti ja isi aina tee niinkuin esimurrosikäinem tahtoo? Tai anna tehdä kaikkea mitä kakaransa tahtoo?
hahah aikuinen rupee inttään ja päteen 12-vuotiaan kanssa :DDD hei se on 12!!
22 korjaa: siis ap:n äidille pisteet.
Jos tuon ikäinen sairastuu ja joutuu olemaan pois koulusta, niin eihän huoltaja saa jäädä enää töistä pois hoitamaan häntä!!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:08"]No hyvä. Meinaan äitini väittää, että "ei kukaan 12-vuotias ole noin pitkiä aikoja yksin." Olen siis itse se 12v. Mua oikeasti harmittaa, etten saa elää ja toimia kuten muut ikäseni. Oon siis täysin normaali 12-vuotias tyttö, en oo ikinä aiheuttanu minkäänlaisia ongelmia, oon aina noudattanut kotimme yhteisiä sääntöjä ja ollut ns. "kiltti tyttö". Olisin itsenikin mielestä luottamuksen arvoinen! Mutta ei. Äitini ei suostu mihinkään.
ap
[/quote]
[/quote]
Se suuttuisi, koska tulin kysymään neuvoa av-palstalta. No mutta, nää vastaukset saa mut tuntemaan itseni yhä enemmän kahlituksi. Hormonimyrskyjä, olen murrosiässä ja tuntuu, että on pakko rikkoa sääntöjä. Haluan elää! On ihan epäreilua, etten saa edes pieniä vapauksia, minut pitää vain vangita tiukasti johonkin. Jos alan kysyä hyviä syitä, miksi en saisi olla kotona, alkaa helvetinmoinen jättiriita.
On ihan kauheaa katsoa vierestä, kun muut ikäiseni saavat elää vapaasti mutta rauhassa, meidän ikäisille sopivalla tavalla. Ja mä en saa olla edes muutamaa tuntia yksin kotona! :(
Ap
[/quote] Olet se sama joka tuli kysymään murrosiästä ja kuukautisista. Hemmetin pikkuvanhaa viisastelua ja lapsi joka yrittää olla aikuinen ja kirjoittaa kuin aikuinen.
[/quote]
En ole. Olen ihan oma yksilöni. Etpä sinäkään kovin viksulta vaikuta, jos koet tarpeelliseksi tulla minua haukkumaan :) Lainaisitko sen kohdan jossa loukkaan tunteitasi?
Ap
[/quote] Ja taas. Lainaisitko kohdan jossa haukun sinua? Niin, eipä taida löytyä. Et loukkaa millään tavalla, mutta se että 12-vuotias kuvittelee tietävänsä kaiken paremmin kuin aikuiset on erittäin myötähäpeää herättävää ja ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:34"]hahah aikuinen rupee inttään ja päteen 12-vuotiaan kanssa :DDD hei se on 12!!
[/quote] Naurettavampaa on se että 12-vuotias rupeaa inttämään oikeinkirjoituksesta aikuisen ihmisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:23"]Sori vaan, mut 12 vuotias ei kirjoita noin korrektia tekstiä! Selvä trolli!
[/quote]
Olen pahoillani mutta ei ole trolli. Voit kyllä minun puolestani uskoa noin, ei ole minulta pois.
Ap
[/quote] Johan mä sanoin että kauhean pikkuvanha olet. Luuletko tosiaan että tiedät kaiken ja ettei aikuiset ihmiset tiedä miten 12-vuotias kirjoitetaan? Tuliko mieleen että aina ei esimerkiksi puhelimella kirjoittaessa jaksa lisätä kaikkia viivoja sun muita?
[/quote]
No kyllähän on mahdollista ettet tiedä, kun kaikki "aikuiset ihmiset" ei yhdyssanojakaan osaa. Ja olen äärimmäisen pahoillani, jos pilkkunnusintani osui tunteisiin.
Niin, olen mielestäsi pikkuvanha? Arvaa kuinka paljon kiinnostaa? Ja olen mielestäsi ärsyttävä? Mikä sattuma. Et sinäkään minun mielestäni käytöksesi perusteella kovin ihastuttava ole.
En tiedä kaikkea, olen lapsi, kasvan ja kehityn vielä. Mikä sinulla on? Mikä viesteissäni v*tuttaa niin paljon? Pitää ihan ruveta simputtamaan, että kuvittelen tietäväni kaiken.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:14"]
Ap
[/quote]
Minua ihmetyttää, mitä äitisi oikein pelkää. Minulla on sinun kaltaisesi kiltti tyttö, joka ei ole koskaan aiheuttanut harmia. Nyt hän on 13-vuotias, mutta monesti on ollut tilanteita, jolloin hän on ollut yksin kotona, vaikken minä työelämässä olekaan. Josku on ollut jotain menoja, jolloin hän on ollut yksin kotona illalla, koska mieheni usein tulee töistä kotiin myöhään. Koskaan en ole pelännyt sitä, että hän panisi kotona jotenkin ranttaliksi, mutta toisaalta on tuntunut hieman ikävältä, jos hän on joutunut olemaan illalla yksin kotona. Lähinnä on mietityttänyt, että ehkä häntä pelottaa olla yksin, mutta ei häntä ole pelottanut. Minäkin, vaikka olen aikuinen, pelkään joskus hieman kun olen yksin kotona ja menen yöllä nukkumaan. Se tyhjä asunto tuntuu jotenkin kolkolta.
Viime maaliskuussa kävimme Tallinnassa jonain arkipäivänä, kun tytöllä oli koulua. Lähdimme siis aikaisin aamulla ja tulimme iltakymmeneltä kotiin. Tyttö oli siis yksin koko illan eikä siinä ollut ongelmaa, olimme varanneet lämmitettävää ruokaa niin ettei hänen tarvinnut kokata. Hyvin hän pärjäsi ja häntä kiinnosti vain, että muistamme tuoda hänen toivomiaan karkkeja tuliaisiksi :-)
Tuo tapa, jolla äitisi suhtautuu sinuun, ei ole ihan normaali. Toisaalta ei voi tietää mistä se johtuu. Onko hänellä itsellä ollut hurja nuoruus ja nyt hän pelkää, että teet samat virheet? Vai onko hän nähnyt vierestä, kun jonkun toisen lapsi ajautuu pahoihin vaikeuksiin? Tai sitten hänen on vaikea hyväksyä sitä, että kasvat pikku hiljaa etkä tarvitse häntä enää niin paljon. Että pärjäät jo itsekin eikä äiti ole niin tärkeä. Aina näissä tilanteissa, kun lapsi kasvaa ja kehittyy ja ottaa uusia askeleita, siinä on äidille kaksi puolta. Toisaalta äiti iloitsee siitä, että oma pikkuinen oppii ja pärjää. Toisaalta siihen kuuluu vähän haikeutta, kun tiedostaa että oma rooli lapsen elämässä on vähenemässä. Kun lapsi on ensimmäistä kertaa yökylässä ilman äitiä, äiti pelkää, että lapsi ei pärjää - mutta ehkä vielä enemmän hän pelkää, että lapsi pärjääkin. Samaan aikaan kun lapsi hiljalleen irtaantuu äidistä, äidin pitäisi pystyä myös irtaantumaan lapsesta. Aina kun tämä kehitys menee eritahtisesti, tulee hankaluuksia. Ei ole hyvä, että äiti päästää lapsesta irti liian aikaisin ja pakottaa lapsen ottamaan itsestään liikaa vastuuta (kuten alkoholistiperheissä, kun lapsesta tulee perheen äiti, joka huolehtii ruuasta ja siivouksesta ja pienemmistä sisaruksistaan). Mutta ei ole myöskään hyvä, että äiti jää jälkeen ja yrittää estää lasta itsenäistymästä omaan tahtiinsa.
Omasta lapsuudestani muistan sen ihanuuden, kun sai olla kotona yksin. Kolmen lapsen perheessä se oli suurta herkkua. Taisin lauleskella suureen ääneen vain siitä ilosta, ettei kukaan ole kuuntelemassa :-) Televisiosta sain valita kanavan itse eikä tarvinnut tapella. Ja oli mukava myös nauttia siitä hiljaisuudesta. Toivottavasti sinäkin pääset kokemaan tätä herkkua mahdollisimman pian!
Ei, ei se ole. Se on vielä 12-vuotias, lapsi. On ymmärrettävää, että tuossa iässä luullaan tietävänsä kaiken. Nolompaa on se, että aikuinen alkaa inttään lapsen kanssa :D toiset tajuaa jättää inttämiset väliin ja hymähtää itsekseen sen, minkä sinä olet täällä todennut ääneen, useaann kertaan
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:08"]No hyvä. Meinaan äitini väittää, että "ei kukaan 12-vuotias ole noin pitkiä aikoja yksin." Olen siis itse se 12v. Mua oikeasti harmittaa, etten saa elää ja toimia kuten muut ikäseni. Oon siis täysin normaali 12-vuotias tyttö, en oo ikinä aiheuttanu minkäänlaisia ongelmia, oon aina noudattanut kotimme yhteisiä sääntöjä ja ollut ns. "kiltti tyttö". Olisin itsenikin mielestä luottamuksen arvoinen! Mutta ei. Äitini ei suostu mihinkään.
ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote] Olet se sama joka tuli kysymään murrosiästä ja kuukautisista. Hemmetin pikkuvanhaa viisastelua ja lapsi joka yrittää olla aikuinen ja kirjoittaa kuin aikuinen.
[/quote]
En ole. Olen ihan oma yksilöni. Etpä sinäkään kovin viksulta vaikuta, jos koet tarpeelliseksi tulla minua haukkumaan :) Lainaisitko sen kohdan jossa loukkaan tunteitasi?
Ap
[/quote] Ja taas. Lainaisitko kohdan jossa haukun sinua? Niin, eipä taida löytyä. Et loukkaa millään tavalla, mutta se että 12-vuotias kuvittelee tietävänsä kaiken paremmin kuin aikuiset on erittäin myötähäpeää herättävää ja ärsyttävää.
[/quote]
"Hemmetin pikkuvanhaa". Ja annatko vielä kohdan jossa ilmoitan tietäväni "kaiken paremmin kuin aikuiset"?
Jaa. No et sinäkään herätä erityisemmin sen nätimpiä tunteita. En ymmärrä mikä kompleksi tässä on viestieni kanssa?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:34"]hahah aikuinen rupee inttään ja päteen 12-vuotiaan kanssa :DDD hei se on 12!!
[/quote] Naurettavampaa on se että 12-vuotias rupeaa inttämään oikeinkirjoituksesta aikuisen ihmisen kanssa.
[/quote]
Okei? Oliko muuta? Onko sitten vain aikuisilla lupa inttää oikeinkirjoituksesta aikuisten kanssa, vai onko aikuisilla lupa inttää lasten kanssa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:08"]No hyvä. Meinaan äitini väittää, että "ei kukaan 12-vuotias ole noin pitkiä aikoja yksin." Olen siis itse se 12v. Mua oikeasti harmittaa, etten saa elää ja toimia kuten muut ikäseni. Oon siis täysin normaali 12-vuotias tyttö, en oo ikinä aiheuttanu minkäänlaisia ongelmia, oon aina noudattanut kotimme yhteisiä sääntöjä ja ollut ns. "kiltti tyttö". Olisin itsenikin mielestä luottamuksen arvoinen! Mutta ei. Äitini ei suostu mihinkään.
ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote] Huhhuh mikä badass 12v. Haluaa rikkoa sääntöjä! Miksi?
[/quote]
Eikö se tullut tytön aloituksessa selväksi? Lue se, pälli.
[/quote] Ei tullut selväksi miksi 12-vuotias tuntee tarvetta rikkoa sääntöjä. Ainiin, siksikö ettei äiti ja isi aina tee niinkuin esimurrosikäinem tahtoo? Tai anna tehdä kaikkea mitä kakaransa tahtoo?
[/quote]
Onneksi sinä tiedät miten meidän perheessä kaikki asiat aina menevät :) Kukahan tässä se "kaikkitietävä" taas olikaan?
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:39"]Ei, ei se ole. Se on vielä 12-vuotias, lapsi. On ymmärrettävää, että tuossa iässä luullaan tietävänsä kaiken. Nolompaa on se, että aikuinen alkaa inttään lapsen kanssa :D toiset tajuaa jättää inttämiset väliin ja hymähtää itsekseen sen, minkä sinä olet täällä todennut ääneen, useaann kertaan
[/quote]
Minusta tuo aloittajan kanssa väittelijä on tosi nolo. Vääntää ja kääntää tuon tytön kansss jostakin ihan turhanpäiväisestä. Antaa aikuisesta tosi myötähäpeää herättävän kuvan, kun vittuilee 12-vuotiaalle jostakin tuntemattomasta syystä.
Aloittaja on mielestäni fiksu tyyppi, ja nämä erilaiset vähättelijät ja vittuilijat ovat todennäköisedti koko ajan sama henkilö, jolla on jokin ongelma siinä, että aloittaja on hyvä kirjoittamaan. Ap:n äidin näkemys on outo.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija"
time="08.08.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:23"]Sori vaan, mut 12 vuotias ei kirjoita noin korrektia tekstiä! Selvä trolli!
[/quote]
Ap
[/quote]
No kyllähän on mahdollista ettet tiedä, kun kaikki "aikuiset ihmiset" ei yhdyssanojakaan osaa. Ja olen äärimmäisen pahoillani, jos pilkkunnusintani osui tunteisiin.
Niin, olen mielestäsi pikkuvanha? Arvaa kuinka paljon kiinnostaa? Ja olen mielestäsi ärsyttävä? Mikä sattuma. Et sinäkään minun mielestäni käytöksesi perusteella kovin ihastuttava ole.
En tiedä kaikkea, olen lapsi, kasvan ja kehityn vielä. Mikä sinulla on? Mikä viesteissäni v*tuttaa niin paljon? Pitää ihan ruveta simputtamaan, että kuvittelen tietäväni kaiken.
Ap
[/quote] En ollut se joka kirjoitti "12 vuotias" ja jota korjasit. Itselläni on kirjoitusasiat täysin kunnossa. Muuten, se kirjoitetaan pilkunnussinta eikä pilkunnusinta. Sivistynyt ihminen kirjoittaa pilkunviilaus, jota sinä kovasti yrität olla ja esittää.
Jaa, ei siis kiinnosta. Kiinnosti kuitenkin sen verran, että täytyi heti tulla kommentoimaan asiaa. Niin minkä käytöksen perusteella en vaikuta kovin ihastuttavalta? Kerroin asiallisesti faktan eli sen, et olet pikkuvanha.
Onpa muuten todella vanha ja mukanokkela tuo "Osuiko tunteisiin" ja muut vastaavat.
Aloittajan äiti on curling-vanhemman esikuva.
Ja sinä, joka väittelet ap:n kanssa: Olet äärimmäisen nolo. Voit jo lopettaa. Tuliko se ämpärillinen hiekkaa pilluun mistä? On ihan valtavan säälittävää riidella 12-vuotiaan kanssa. Voit vaikka mieluummin riidellä minun kanssani. Ei sinulla ole oikeutta nuutuuttaa tuota tyttöä, joka ihan hyvin aikein tuli tänne neuvoa kysymään.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:23"]Sori vaan, mut 12 vuotias ei kirjoita noin korrektia tekstiä! Selvä trolli!
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote] En ollut se joka kirjoitti "12 vuotias" ja jota korjasit. Itselläni on kirjoitusasiat täysin kunnossa. Muuten, se kirjoitetaan pilkunnussinta eikä pilkunnusinta. Sivistynyt ihminen kirjoittaa pilkunviilaus, jota sinä kovasti yrität olla ja esittää.
Jaa, ei siis kiinnosta. Kiinnosti kuitenkin sen verran, että täytyi heti tulla kommentoimaan asiaa. Niin minkä käytöksen perusteella en vaikuta kovin ihastuttavalta? Kerroin asiallisesti faktan eli sen, et olet pikkuvanha.
Onpa muuten todella vanha ja mukanokkela tuo "Osuiko tunteisiin" ja muut vastaavat.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija"
time="08.08.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:23"]Sori vaan, mut 12 vuotias ei kirjoita noin korrektia tekstiä! Selvä trolli!
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
Olet vitun säälittävä. Ei mulla muuta. Voit jättää tytön rauhaan ja alkaa sen sijaan vähän uskottavammin haukkua meitä akkuisia. Ei tuo tyttö sulle mitään ole tehnyt.
Nonni. Annapa tulla. Vai meneekö kusi housuun jos joku muu nousee vastarintaan kuin pelkkä 12-vuotias?
-Mies 24v
[/quote]
*aikuisia
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:08"]No hyvä. Meinaan äitini väittää, että "ei kukaan 12-vuotias ole noin pitkiä aikoja yksin." Olen siis itse se 12v. Mua oikeasti harmittaa, etten saa elää ja toimia kuten muut ikäseni. Oon siis täysin normaali 12-vuotias tyttö, en oo ikinä aiheuttanu minkäänlaisia ongelmia, oon aina noudattanut kotimme yhteisiä sääntöjä ja ollut ns. "kiltti tyttö". Olisin itsenikin mielestä luottamuksen arvoinen! Mutta ei. Äitini ei suostu mihinkään.
ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
"Hemmetin pikkuvanhaa". Ja annatko vielä kohdan jossa ilmoitan tietäväni "kaiken paremmin kuin aikuiset"?
Jaa. No et sinäkään herätä erityisemmin sen nätimpiä tunteita. En ymmärrä mikä kompleksi tässä on viestieni kanssa?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:34"]hahah aikuinen rupee inttään ja päteen 12-vuotiaan kanssa :DDD hei se on 12!!
[/quote]
Okei? Oliko muuta? Onko sitten vain aikuisilla lupa inttää oikeinkirjoituksesta aikuisten kanssa, vai onko aikuisilla lupa inttää lasten kanssa?
Ap
[/quote] Se, että kirjoittaa tai sanoo että käytöksesi on hemmetin pikkuvanhaa, ei ole haukkumista vaan käytöksesi moittimista. Ja aikuinen ei voi olla pikkuvanha, kun ilmaisit että en herätä sen nätimpiä tunteita.
Toki lapsikin voi alkaa väittelemään aikuisen kanssa, mutta hieman nololta se kyllä näyttää ja kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija"
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
Olet vitun säälittävä. Ei mulla muuta. Voit jättää tytön rauhaan ja alkaa sen sijaan vähän uskottavammin haukkua meitä akkuisia. Ei tuo tyttö sulle mitään ole tehnyt.
Nonni. Annapa tulla. Vai meneekö kusi housuun jos joku muu nousee vastarintaan kuin pelkkä 12-vuotias?
-Mies 24v
[/quote]
*aikuisia
[/quote] En ollut nähnyt viestiäsi ennen kuin nyt joten eipä kusta paljoa ehtinyt housuihin mennä. Ei tämä tyttö varsinaisesti mitään ole tehnyt, mutta kyllä ottaa päähän viestin jossa neiti korjasi aikuisten pieniä kirjoitusvirheitä.
Hyvä, että täällä sentään joku välittää lapsistaan. Ap:lle pisteet!
Minullakin on 12-vuotias. Hän on ollut kyllä yksin kotona montakin tuntia, mutta siten, että me vanhemmat olemme sentään samassa kaupungissa, jos jotain sattuu. En haluaisi lähteä 50 kilometrin päähän, jos puolisonikaan ei olisi sen lähempänä. (Saman asian ajaisi, jos isovanhemmat tai sisaruksemme asuisivat samassa kaupungissa, mutta eivät asu.)