Miksi deittichatit aina hiipuvat miesten kanssa?
Olen sinkkunainen ja olen nyt reilun vuoden ajan ollut parissa sinkkujen someryhmässä. Joskus miehet laittavat viestiä ja osaan niistä olen vastannut. Kuitenkin keskustelut hiipuvat aina noin 1-3 päivän jälkeen viimeistään ja pahimmassa tapauksessa yhden vastausviestini jälkeen.
Kirjoitan ihan kohteliaasti ja asiallisesti. Olen vähentänyt hymiöiden käyttöä, kun miehet eivät niitä kuulemma arvosta lainkaan. Mikä on syynä keskusteluiden ainaiseen hiipumiseen?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Yksi ehdotteli tapaamista, muttei se minulle sopinut välittömästi, niin sovittiin sitten viikonlopuksi -> mies kuitenkin perui tapaamisen, sillä minulla on jälkikasvua (ja olen eronnut). Mies on edelleen sinkku.
Toiselle laitoin pitkän ja ystävällisen viestin vastauksena hänen viestiinsä ja mues lupasi palata asiaan -> ei palannut. Mies on edelleen sinkku.
Kolmannen kanssa viestittelin alle viikon ja hän kyseli todella tarkkaan kaikkea. Viestittely vain hiipui. Pari kuukautta myöhemmin löysi toisen naisen (kävi ilmi, kun hän ilmoitti ryhmässä).
Neljännen kanssa kirjoiteltiin. Hän on itseäni 30 vuotta vanhempi, vähän sairas ja sairaalloisen ylipainoinen. Kävimme kerran kivoilla treffeillä, joiden päätteeksi myönsi, ettei nyt tainnut minusta kiinnostua.
Viidennen kanssa kirjoiteltiin kaksi päivää aika kiinteästi, mutta siihen hiipui sekin. Mitään ei ole enää kuulunut. Hänkin kyseli tarkkaan asumiseni ja työni jne.
Yhden muun kanssa ollaan kirjoiteltu ja soiteltu. Hän on jäänyt kaveriksi. Asuu toisella puolella Suomea ja oli kotikaupungissani käymässä, muttei ehdottanut tapaamista. Ymmärsin yskän.
Olen siis 35+ Uudellamaalla asuva hoikka ja ihan kohtalaisen näköinen, työssäkäyvä ja akateemisesti koulutettu nainen, joka pukeutuu siististi, jolla on pitkät hiukset ja naisellinen olemus. Raha-asiat ja muukin elämä on ihan tasapainossa. Perhetaustaa on, mutta toisaalta minullekin sopisi mies, jolla on lapsia. En tunnu kelpaavan yhtään kenellekään.
Ota yhteyttä uusimaapp@gmail.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetan keskustelun aina siinä vaiheessa kun nainen alkaa vain vastaan kysymyksiin eikä halua keskustella. Toisaalta käännän muutenkin selkäni naiselle joka vaatii että hänen perässä juostaan ja jonka asenne on tuo että eihän naisen pidä tehä mitään
En edes halua olla sellainen määräileväinen "Justiina", joka näyttää kaapin paikan tai joka vaatii kaikenlaista mieheltä. Ymmärrän kaikenlaisia miesten oikkuja ja puutteitakin hyvin ja olisi kivaa, jos mies olisi se perheen pää tavallaan ja antaisi olla mun se kiltti ja ujo, tosin työssäkäyvä ja vastuullinen kotivaimo rauhassa. Mutta eipä minun kaltaiseni kelpaa sitten kenellekään.
T. Ap
Onko sinun elämä muutenkin noin mustavalkoista? Vai etkö osaa olla normaalissa keskustelusuhteessa?
Voin olla, mutta en missään nimessä halua olla sellainen nainen, joka vaatii mieheltä asioita, käskyttää tai tavallaan painostaa jotain, vaan haluaisin, että mies saisi olla oma itsensä. Keskusteleva ja tasa-arvoinen suhde olisi paras, mutta mun puolestani mies saisi tehdä ne tärkeimmät kodin päätökset ja itse toimisin toki niissä rajoissa, jotka mulle asetettaisiin. Tämä olisi ideaalitilanne, mutta olen valmis vieläkin tasaisempaan vastuunjakoon, jos mies sellaista haluaisi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä aktiivinen keskusteluissa vai kirjoitatko vain vastauksia miehen viesteihin?
Kirjoitan lähinnä vastauksia, mutta saatan toki innostua jostain aiheesta itsekin. En hirveästi kehtaa itse udella muiden asioita, joten en paljon kysele itse mitään. Haluan yleensä pitää myös sen vuorottelun eli jos jää miehen puolelle se "viestikapula", odotan, että hän kirjoittaa minulle päin.
T. Ap
Tässähän se syy selvisi.
Eli siis naisen pitäisi olla aina miestä aloitteellisempi ja innostuneempi? Miksi ne roolit ovat tällä tavoin Suomessa, kun koko muu maailma (muut Pohjoismaat mukaanluettuina) toimii toisin?
T. Ap
No ainakin sinua aloitteellisempi ja innostuneempi. Suomi on tasa-arvon edelläkävijä, miksi siis vertaisit muihin maihin?
Kuulostaa aika surkealta porukalta nuo ryhmän miehet. Oletko kokeillut tinderiä?
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Kuulostaa aika surkealta porukalta nuo ryhmän miehet. Oletko kokeillut tinderiä?
En ole kokeillut toistaiseksi. Ei siinä ryhmässä kyllä aidosti itseäni kiinnostavia ole juuri lainkaan, mutta ajattelin tosiaan, että voisihan sitä kiinnostua, jos tai kun oppisi tuntemaan paremmin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näitä tämmöisiä tylynaisia on tullu iha riittävästi nähtyä Tinderissä ja Badoossa esim. Keskustelu menee lopulta siihen että nainen vain vastaa yhdellä sanalla mun kysymyksiin ja kuulumisiin. En tiedä, onkohan tämä joku trendi nykyään...
No se tarkoittaa sitä ettei kiinnosta tai kiinnosta tarpeeksi. Mutta ei kehtaa sanoa sitä tai olla tyly. Ja miehille on joskus vaikeaa olla rehti koska se voi johtaa erilaisiin tunteenpurkauksiin, jota ei aina jaksa ottaa vastaan (joskus sekin että joku kivalta vaikuttanut tyyppi alkaa haukkumaan typeräksi lehmäksi niin on vaan liikaa). Tai sitten on päätellyt että sinä olet väärin motiivein liikenteessä ja ei halua antaa itsestään liikaa.
Kaikilla on niin paljon jotenkin sellaista pahaa mieltä nykyisestä treffikulttuurista, että uskon sen pitkälti vaikuttavan ihmisten omituiseen ja tylyyn käytökseen deittimarkkinoilla. Itsekin joskus sorrun siihen. Esim. tapaan kivan miehen, joka hiljenee hetkeksi. Teen siitä suuuuuuuret johtopäätökset että ei miestä kiinnosta, tai se pitää minua varalla, tai on muuten vaan ihan paskakasa -> koska sellaista kohtelua olen saanut kerran aiemmin ja nyt koitan liiankin kovasti kiinnittää huomiota niihin "huonoihin merkkeihin", etten uudestaan lankeaisi mihinkään huonoon suhteeseen. Sit muutun ite myös etäiseksi ja hiljaiseksi - ihan varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ehdotteli tapaamista, muttei se minulle sopinut välittömästi, niin sovittiin sitten viikonlopuksi -> mies kuitenkin perui tapaamisen, sillä minulla on jälkikasvua (ja olen eronnut). Mies on edelleen sinkku.
Toiselle laitoin pitkän ja ystävällisen viestin vastauksena hänen viestiinsä ja mues lupasi palata asiaan -> ei palannut. Mies on edelleen sinkku.
Kolmannen kanssa viestittelin alle viikon ja hän kyseli todella tarkkaan kaikkea. Viestittely vain hiipui. Pari kuukautta myöhemmin löysi toisen naisen (kävi ilmi, kun hän ilmoitti ryhmässä).
Neljännen kanssa kirjoiteltiin. Hän on itseäni 30 vuotta vanhempi, vähän sairas ja sairaalloisen ylipainoinen. Kävimme kerran kivoilla treffeillä, joiden päätteeksi myönsi, ettei nyt tainnut minusta kiinnostua.
Viidennen kanssa kirjoiteltiin kaksi päivää aika kiinteästi, mutta siihen hiipui sekin. Mitään ei ole enää kuulunut. Hänkin kyseli tarkkaan asumiseni ja työni jne.
Yhden muun kanssa ollaan kirjoiteltu ja soiteltu. Hän on jäänyt kaveriksi. Asuu toisella puolella Suomea ja oli kotikaupungissani käymässä, muttei ehdottanut tapaamista. Ymmärsin yskän.
Olen siis 35+ Uudellamaalla asuva hoikka ja ihan kohtalaisen näköinen, työssäkäyvä ja akateemisesti koulutettu nainen, joka pukeutuu siististi, jolla on pitkät hiukset ja naisellinen olemus. Raha-asiat ja muukin elämä on ihan tasapainossa. Perhetaustaa on, mutta toisaalta minullekin sopisi mies, jolla on lapsia. En tunnu kelpaavan yhtään kenellekään.
Noista saa kuvan, että olet passiivinen. Vastailet, mutta et itse kysy mitään. Tai muutenkaan aloita keskusteluja tai ehdottele tapaamisia. En ihmettele yhtään jos miehet saa mielikuvan, ettei sinua kiinnosta.
Olen myös käsittänyt, että jos miestä kiinnostaa, hän kyllä jaksaa itse olla aktiivinen. Mulle miehen aktiivisuus on myös turn-on. En halua itse olla mikään komentoora tai Justiina, joka pitää hommaa käsissään.
Olen oikeastikin aika mukautuvainen ja "kiltti", joten mulle olisi mukavaa, jos mies vähän niinkuin johtaisi sitä tilannetta ja olisi sähäkkä, innostunut ja aloitteellinen. En viitsi tyrkyttää itseäni myöskään.
T. Ap
Kukaan viestikaverisi ei vain ollut toivomasi kaltainen vievä uros. Siinä on varmasti ihan syynsä, miksi ovat sinkkuina. Tai eivät edes ole sinkkuja oikeasti, mutta huomasivat nopeasti, että et etsi helppoa seksiä ja pakittivat. Itsekin hetken olin viime vuonna facen sinkkuryhmissä ja useimmat aktiivit oli selvästi ikisinkkuja, jotka etsivät ajanvietettä, eivät parisuhdetta.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Kiinnostuneita miehiä tuntuu riittävän, mutta kaikki viestittely lopahtaa alkuunsa. Odottavatko, että tarjoan seksiä heti eka viestissä? Jos ei tule sen suuntaista vihjettä, niin ei kiinnostakaan?
Ainakin heti ovat kysymässä pidätkö seksistä, millaisista asennoista, onko sulla isot tissit/peppu, mitä sulla on nyt päällä ym. ym. ja vaivihkaa tietysti utelevat sopisiko seksi nyt vai heti. Oksettaa moinen käytös, kun ei muusta olla kiinnostuneita kuin seksistä. Seksi tulee sitten kuvioon, kun ensin on tavattu ja tutustuttu ja huomattu natsaako olemus, luonne, jutut, tavat/käytös jne.
Chateissä miehet osaavat kirjoittaa "Moi" ja siihen loppuu ulosanti, vaikka itse ovat tulleet juttuihin. Mun mielestä sen jobi on viedä juttua eteenpäin, joka tulee ensin moikkaamaan. En mä ainakaan ala ketään aikuista "lypsää" ja utelee, jos ei vapaaehtoisesti halua itsestään enempiä kertoa.
PS En ole AP
Kaikki miehetkö on noin käyttäytyneet sinua kohtaan? Tuntuu oudolta. Jokin vetää ongelmakäytöstä puoleesi.
Tämä on kyllä ihan perusviestittelyä miesten taholta. Nettiä käytetään omien turhaumien purkamiseen ahdistelemalla naisoletettuja. Eivät nämä yleensä edes halua sitä seksiä oikeasti. Tinder on ainoa, jossa voi helposti karsia keneltä saa viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Zipidii kirjoitti:
Naiset on treffipalveluissa tosi usein hirveän passiivisia ja anteeksi vaan, tylsiä. Vaikea keksiä uuden ihmisen kanssa viestiteltävää kun muuta yhteistä ei ole kuin että seuraa olisi kiva saada.
Koitapa olla reipas ja ehdota itse tapaamista ja vielä muuta kuin kahvilatreffejä. Siinä näkee samantien millainen ihminen on.
Hei, lähdetäänkö lauantaina kokeilemaan paritanssia? Oletko käynyt koskaan hevosraveissa? Kiinnostaisiko uusi taidenäyttely tai vaikka nyrkkeilymatsi? Mennäänkö koiranäyttelyyn ihmettelemään tai haettaisko ikeasta uusi keittiönpöytä?
Huonosti syntyy suhde, jos joku kirjoittaa "olen huumorintajuinen". Mutta kun livenä pari kertaa repeät hänen vitseille, siitä voi jo syntyäkin.
Tuo on varmasti totta. Sitä en vain tajua, miksi ne miehet eivät ehdota vaikkapa tuollaisia.
Itse asiassa pari vuotta sitten tapailin kaverina yhtä miestä ja häneltä niin toivoisin jotain aloitetta, vaan ei enää ehdota mitään. Hän olisi ollut kiinnostunut enemmästä, minä en. Jotenkin en uskaltaisi ehdottaa itse mitään edes hänelle, vaikka kaveri onkin.
Olisko syy siinä mikä emme ehdota tommosta on se että jos ehdotat naiselle jotain mitä hän ei halua niin se nainen vaan katoaa ilman vastausta
Itse miehenä ajattelen ja olen kokenut, että kirjoittelussa pitää vain tulla jokin säväys, joka pitää innostumaan. Muutaman ensimmäisen viestin aikana sen jotenkin huomaa, voidaanko alkaa juttelemaan jostain oikeastaan, kuten tunteista. En tiedä miten. Vaisto ehkä?
Samalla talkia säästä, duunista jne. kun ei määräänsä enempää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tämmöisiä tylynaisia on tullu iha riittävästi nähtyä Tinderissä ja Badoossa esim. Keskustelu menee lopulta siihen että nainen vain vastaa yhdellä sanalla mun kysymyksiin ja kuulumisiin. En tiedä, onkohan tämä joku trendi nykyään...
En vastaa yhdellä sanalla, vaan yleensä ihan pitkän ja mietityn sekä ystävällisen vastauksen. Mutta toivon, että sen jälkeen mies kommentoi seuraavaksi jotain, ettei mun tarvitsisi alkaa kysellä väkisin ja tyrkyttää itseäni sentään.
T. Ap
Eli siis vastaat miehen kysymykseen, mutta et itse kysy mieheltä mitään? No voi ihme jos ne miehet kaikkoavat.
Itse kävin hetken jossain facen deittiryhmässä ja siellä sadoista yksi sen kaltainen että laitoin viestin, mutta hän oli vain unohtanut poistaa profiilinsa. Joten ehkä tuo sinun apaja ei edes tarjoa muuta kuin ruutanoita.
Toisekseen olet aika passiivisen oloinen, etkä kovinkaan pirskahtelevan oloinen, eli tylsä. Silloin sinun pitää näyttää hyvältä, että miehet jaksavat käydä mitään elvytyskeskusteluja, mitkä jokainen kokenut kehäkettu jättää vuosien myös kokonaan pois suurimman osan johtaessa nuorena ja innokkaana vain vatutukseen sekä jopa halveksuntaan koko sukupuolta kohtaan. Ei missään muussakaan sosiaalisessa tilanteessa kukaan järkevä ihminen ala niin ylimieliseksi ja tylyksi kuin nainen passiivisena valkkaamassa nettimiehiä viihdyttävyyden perusteella. Sormi alas kuin Rooman keisari, jos ei kaksi kertaa naurata viiden ensimmäisen viestin aikana.
Tosin sanoit ettei miehet olleet kovin kiinnostaviakaan eli rima voisi kuulopuheiden perusteella olla paikallaan. Mutta kun en ei ole sekään, jos asiaa hieman järkeilee. Jos kyseessä olisivat olleet tavismiehet niin he ovat valmiina paljon pahempaankin kuin passiiviseen ja lisäntyneeseen naiseen, sikäli mikäli olet hoikka ja näytät kohtuulliselta.
Joten oikeastaan kaiken pitäisi muuttua, jotta voisit onnistua yrityksessäsi.
No, minäpä kerron oman versioni. Olen myös korkeakoulutettu, hoikka ja nätti nainen ja mun deittichatit vaan jatkuu ja jatkuu.
Olin päättänyt, että olen täysin oma hassu ja hauska itseni myös niissä, en yritä olla mitenkään laimean hillitty tai esim jättää hymiöitä pois siksi, että yrittäisin olla kenellekkään mieleksi. Kyselen miehiltä paljon ja kerron hauskoja tarinoita omista päivistäni, en epäröi laittaa viestiä jos haluan laittaa viestiä, ihan sama kuka laittoi viimeksi. Olenpa myös itse ottanut seksin puheeksi joskus.
Kaikkien kanssa ei tietenkään synkkaa, mutta kyllä sieltä ne helmet löytyy ja olen tavannut ihan mahtavia tyypejä. Nyttemin en enää deittaile, kun löytyi sen kaikista paras ja rakkain.
Älä siis turhaan pienennä itseäsi ja yritä olla liikaa.
Kaikki miehetkö on noin käyttäytyneet sinua kohtaan? Tuntuu oudolta. Jokin vetää ongelmakäytöstä puoleesi.