Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi deittichatit aina hiipuvat miesten kanssa?

Vierailija
28.07.2021 |

Olen sinkkunainen ja olen nyt reilun vuoden ajan ollut parissa sinkkujen someryhmässä. Joskus miehet laittavat viestiä ja osaan niistä olen vastannut. Kuitenkin keskustelut hiipuvat aina noin 1-3 päivän jälkeen viimeistään ja pahimmassa tapauksessa yhden vastausviestini jälkeen.

Kirjoitan ihan kohteliaasti ja asiallisesti. Olen vähentänyt hymiöiden käyttöä, kun miehet eivät niitä kuulemma arvosta lainkaan. Mikä on syynä keskusteluiden ainaiseen hiipumiseen?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetan keskustelun aina siinä vaiheessa kun nainen alkaa vain vastaan kysymyksiin eikä halua keskustella. Toisaalta käännän muutenkin selkäni naiselle joka vaatii että hänen perässä juostaan ja jonka asenne on tuo että eihän naisen pidä tehä mitään

En edes halua olla sellainen määräileväinen "Justiina", joka näyttää kaapin paikan tai joka vaatii kaikenlaista mieheltä. Ymmärrän kaikenlaisia miesten oikkuja ja puutteitakin hyvin ja olisi kivaa, jos mies olisi se perheen pää tavallaan ja antaisi olla mun se kiltti ja ujo, tosin työssäkäyvä ja vastuullinen kotivaimo rauhassa. Mutta eipä minun kaltaiseni kelpaa sitten kenellekään.

T. Ap

Vierailija
42/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi Ap, sanon tämän suoraan mitä minulle tulee mieleen; olet tylsä. Luettelet tuossa aloituksessa kaikki miehet ja heidän kanssa keskustelujen pituudet ja meinasin jo siinä tylsistyä. Olen nainen ja mulla tyrehtyy keskustelut miesten kanssa jotka ovat "tylsiä" ja joihin en jaksa panostaa, mutta kun löytyy yksi kiva, jonka kanssa keskustelu kulkee niin keskityn häneen, mutta toki pidän pakan auki.

En nyt tarkoita että pitäisi aloittaa joku ekstreme-harrastus, mutta koita tuoda esiin miehille ne asiat joilla erotut persoonana ja haasta miehiä asioihin.

Olen myös niin diplomaattinen, että ymmärrän vähän niinkuin kaikkea vaikeaakin ja puhun aika varovaisesti sekä välttelen ristiriitoja aiheuttavia aiheita. En tosiaan haluaisi haastaa jotain vierasta ihmistä, van antaa hänen kukoistaa sellaisena kuin hän on.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on treffipalveluissa tosi usein hirveän passiivisia ja anteeksi vaan, tylsiä. Vaikea keksiä uuden ihmisen kanssa viestiteltävää kun muuta yhteistä ei ole kuin että seuraa olisi kiva saada.

Koitapa olla reipas ja ehdota itse tapaamista ja vielä muuta kuin kahvilatreffejä. Siinä näkee samantien millainen ihminen on.

Hei, lähdetäänkö lauantaina kokeilemaan paritanssia? Oletko käynyt koskaan hevosraveissa? Kiinnostaisiko uusi taidenäyttely tai vaikka nyrkkeilymatsi? Mennäänkö koiranäyttelyyn ihmettelemään tai haettaisko ikeasta uusi keittiönpöytä?

Huonosti syntyy suhde, jos joku kirjoittaa "olen huumorintajuinen". Mutta kun livenä pari kertaa repeät hänen vitseille, siitä voi jo syntyäkin.

Vierailija
44/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että silloin kun minä olen aktiivinen ja "innokas" niin miehet vetäytyvät. Siinä vaiheessa, kun totean, ettei kiinnosta mikään eikä kukaan ja vastailen viesteihin laiskasti tai en ollenkaan, niin johan alkaa kaikkia kiinnostaa. Lähiaikoina olen pitänyt puhelinta kiinni, kun en jaksa jatkuvaa pommitusta, silti vaan jatkavat vaikka vastaan suunnilleen kahden päivän viiveellä..

Vierailija
45/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla alussa mainutsemillasi hymiöillä nyt ei ole mitään väliä. Kyllä se mies vastailee hymiöviesteihin jos sitä muuten kiinnostaa. Sitä ihmettelen miksi sinä haluat huomiota miehiltä, joista et selvästi ole itsekään kiinnostunut.

Vaikutat aika asialliselta ja säännönmukaiselta. Asioiden pitää mielestäsi mennä tiettyä rataa. Mitä jos välillä kokeilisit vastailla vähän kieli poskella ja olisit välittämättä päähäsi iskostuneista säännöistä kenen kuuluu vastata ja milloin ja millä tavalla? Ehkä näin viestittelyyn tuli rentoutta.

Voi se olla, että tuo voisi auttaa. Haluaisin silti voida olla oma itseni tietyssä määrin. Mutta ehkä se mun oma itseni tosiaan on vähän liian tylsä. :( Eli pakko muuttaa jotain tässä.

T. Ap

Vierailija
46/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siitä syystä, että valtaosa naisista on valmiita hyppäämään sänkyyn nopeasti nykyään, ainakin irtosuhteiden muodossa. Tämä on se rima, jonka olette itsellenne asettaneet harrastamalla kepeämielistä seksiä, samalla tehden parisuhteista pelkkää tarpeiden tyydyttämistä. 

Eli, syy siihen miksi keskustelu hiipuu on se, että et osoita sellaista halua miestä kohtaan, mitä nykyään naista joutuu odottamaan. Normaali mies ei halua huonoa diiliä ja huono diili se on, jos irtosuhteillut nainen panttaa seksiä. 

Sinänsä siinä ei olisi mitään väärää, mutta kun ei me miehet voida tietää mitä olet muille tarjonnut... Henkilökohtaisesti mulle kelpaisi vaikka seksitön suhde, mutta ajatus siitä että irtosekstaillut nainen panttaa seksia minulta aiheuttaa kuvotusta.

Vierailija
47/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä aktiivinen keskusteluissa vai kirjoitatko vain vastauksia miehen viesteihin?

Kirjoitan lähinnä vastauksia, mutta saatan toki innostua jostain aiheesta itsekin. En hirveästi kehtaa itse udella muiden asioita, joten en paljon kysele itse mitään. Haluan yleensä pitää myös sen vuorottelun eli jos jää miehen puolelle se "viestikapula", odotan, että hän kirjoittaa minulle päin.

T. Ap

Tässähän se syy selvisi.

Vierailija
48/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zipidii kirjoitti:

Naiset on treffipalveluissa tosi usein hirveän passiivisia ja anteeksi vaan, tylsiä. Vaikea keksiä uuden ihmisen kanssa viestiteltävää kun muuta yhteistä ei ole kuin että seuraa olisi kiva saada.

Koitapa olla reipas ja ehdota itse tapaamista ja vielä muuta kuin kahvilatreffejä. Siinä näkee samantien millainen ihminen on.

Hei, lähdetäänkö lauantaina kokeilemaan paritanssia? Oletko käynyt koskaan hevosraveissa? Kiinnostaisiko uusi taidenäyttely tai vaikka nyrkkeilymatsi? Mennäänkö koiranäyttelyyn ihmettelemään tai haettaisko ikeasta uusi keittiönpöytä?

Huonosti syntyy suhde, jos joku kirjoittaa "olen huumorintajuinen". Mutta kun livenä pari kertaa repeät hänen vitseille, siitä voi jo syntyäkin.

Tuo on varmasti totta. Sitä en vain tajua, miksi ne miehet eivät ehdota vaikkapa tuollaisia.

Itse asiassa pari vuotta sitten tapailin kaverina yhtä miestä ja häneltä niin toivoisin jotain aloitetta, vaan ei enää ehdota mitään. Hän olisi ollut kiinnostunut enemmästä, minä en. Jotenkin en uskaltaisi ehdottaa itse mitään edes hänelle, vaikka kaveri onkin.

Vierailija
49/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Kiinnostuneita miehiä tuntuu riittävän, mutta kaikki viestittely lopahtaa alkuunsa. Odottavatko, että tarjoan seksiä heti eka viestissä? Jos ei tule sen suuntaista vihjettä, niin ei kiinnostakaan?

Ainakin heti ovat kysymässä pidätkö seksistä, millaisista asennoista, onko sulla isot tissit/peppu, mitä sulla on nyt päällä ym. ym. ja vaivihkaa tietysti utelevat sopisiko seksi nyt vai heti. Oksettaa moinen käytös, kun ei muusta olla kiinnostuneita kuin seksistä. Seksi tulee sitten kuvioon, kun ensin on tavattu ja tutustuttu ja huomattu natsaako olemus, luonne, jutut, tavat/käytös jne.

Chateissä miehet osaavat kirjoittaa "Moi" ja siihen loppuu ulosanti, vaikka itse ovat tulleet juttuihin. Mun mielestä sen jobi on viedä juttua eteenpäin, joka tulee ensin moikkaamaan. En mä ainakaan ala ketään aikuista "lypsää" ja utelee, jos ei vapaaehtoisesti halua itsestään enempiä kertoa. 

PS  En ole AP

Vierailija
50/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti siitä syystä, että valtaosa naisista on valmiita hyppäämään sänkyyn nopeasti nykyään, ainakin irtosuhteiden muodossa. Tämä on se rima, jonka olette itsellenne asettaneet harrastamalla kepeämielistä seksiä, samalla tehden parisuhteista pelkkää tarpeiden tyydyttämistä. 

Eli, syy siihen miksi keskustelu hiipuu on se, että et osoita sellaista halua miestä kohtaan, mitä nykyään naista joutuu odottamaan. Normaali mies ei halua huonoa diiliä ja huono diili se on, jos irtosuhteillut nainen panttaa seksiä. 

Sinänsä siinä ei olisi mitään väärää, mutta kun ei me miehet voida tietää mitä olet muille tarjonnut... Henkilökohtaisesti mulle kelpaisi vaikka seksitön suhde, mutta ajatus siitä että irtosekstaillut nainen panttaa seksia minulta aiheuttaa kuvotusta.

Mä en ole kertaakaan elämässäni harrastanut irtoseksiä tai edes lyhyitä seksisuhteita. Mulla on ollut pari suhdetta ja kaikki ne olivat pitkiä seurusteluita. Pelottavaa, jos joku kuvittelee minusta muuta. :/

T. Ap

Vierailija
51/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä aktiivinen keskusteluissa vai kirjoitatko vain vastauksia miehen viesteihin?

Kirjoitan lähinnä vastauksia, mutta saatan toki innostua jostain aiheesta itsekin. En hirveästi kehtaa itse udella muiden asioita, joten en paljon kysele itse mitään. Haluan yleensä pitää myös sen vuorottelun eli jos jää miehen puolelle se "viestikapula", odotan, että hän kirjoittaa minulle päin.

T. Ap

Tässähän se syy selvisi.

Eli siis naisen pitäisi olla aina miestä aloitteellisempi ja innostuneempi? Miksi ne roolit ovat tällä tavoin Suomessa, kun koko muu maailma (muut Pohjoismaat mukaanluettuina) toimii toisin?

T. Ap

Vierailija
52/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vit...

Kuules nyt, miehillä on muutakin elämässään, eli älä ala uhriutumaan, jos ei kuulu vähään aikaan.

On varmasti, mutta ei heistä kuulunut viestittelyn katkeamisen jälkeen enää mitään viikkoihin ja kuukausiin. Ryhmässä pyörivät kyllä ja siellä kirjoittelevat.

Haluaisin vain tietää, mikä minussa on ns. vikana.

T. Ap

Ehkä ryhmä on ongelma. Eivät motivoidu privaviesteihin. Kirjoita sinäkin ryhmässä ja katso julkisesti, saatko tykkäyksiä. Voi joku aiempi mieskin siitä aktivoitua. Ja sovi nopeasti tapaamisia, turha chattailla enempää miehille, jotka roikkuvat myös yleisesti deittiryhmän keskusteluissa ilman, että sopivat live-elämän treffejä.

Vierailija
53/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska te annatte niiden hiipua ja jäätte autistisesti odottamaan sitä seuraavan viestiä omanne jälkeen. Koska niinhän sen viestittelyn kuuluu mennä ja sitten koetaan että toinen ghostasi kun ei laita vuorollaan viestiä, ettekä itsekään kehtaa laittaa.

Onko nää niitä pelinaisia? Pelataan jotain shakkia.

Vierailija
54/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vit...

Kuules nyt, miehillä on muutakin elämässään, eli älä ala uhriutumaan, jos ei kuulu vähään aikaan.

On varmasti, mutta ei heistä kuulunut viestittelyn katkeamisen jälkeen enää mitään viikkoihin ja kuukausiin. Ryhmässä pyörivät kyllä ja siellä kirjoittelevat.

Haluaisin vain tietää, mikä minussa on ns. vikana.

T. Ap

Ehkä ryhmä on ongelma. Eivät motivoidu privaviesteihin. Kirjoita sinäkin ryhmässä ja katso julkisesti, saatko tykkäyksiä. Voi joku aiempi mieskin siitä aktivoitua. Ja sovi nopeasti tapaamisia, turha chattailla enempää miehille, jotka roikkuvat myös yleisesti deittiryhmän keskusteluissa ilman, että sopivat live-elämän treffejä.

Tämä voi olla myös osa koko juttua. Ryhmä ei ole edes kovin suurikaan, tosin on siellä noin 300 miestä. Tinderiin tai varsinaisille deittipalstoille en ole vielä uskaltautunut. Ajattelin vielä koettaa onneani sen ryhmän kohdalla. Mutta toisaalta reilusti yli vuosi on jo mennyt.

T. Ap

Vierailija
55/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kertaakaan elämässäni harrastanut irtoseksiä tai edes lyhyitä seksisuhteita. Mulla on ollut pari suhdetta ja kaikki ne olivat pitkiä seurusteluita. Pelottavaa, jos joku kuvittelee minusta muuta. :/

T. Ap

Niin, olen pahoillani puolestasi, mutta miehet eivät ole ajatustenlukioita, eivätkä naiset rehellisesti kerro historiastaan, joten varsinkin te irtoseksiä harrastamattomat siitä kärsitte. Naiset joukkona ovat pilanneet parisuhdenaistenkin mahdollisuudet romanttiseen suhteeseen. Tämä on suora seurausta feminismistä ja naisten seksuaalisesta vapautumisesta.

Vierailija
56/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetan keskustelun aina siinä vaiheessa kun nainen alkaa vain vastaan kysymyksiin eikä halua keskustella. Toisaalta käännän muutenkin selkäni naiselle joka vaatii että hänen perässä juostaan ja jonka asenne on tuo että eihän naisen pidä tehä mitään

Ja näitä naisia on noissa treffipalveluissa aika paljon. En ymmärrä mitä he sieltä hakevat.

Vierailija
57/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmasti totta. Sitä en vain tajua, miksi ne miehet eivät ehdota vaikkapa tuollaisia.

Itse asiassa pari vuotta sitten tapailin kaverina yhtä miestä ja häneltä niin toivoisin jotain aloitetta, vaan ei enää ehdota mitään. Hän olisi ollut kiinnostunut enemmästä, minä en. Jotenkin en uskaltaisi ehdottaa itse mitään edes hänelle, vaikka kaveri onkin.

Koska miehet tietää että valtaosa viestittelyistä on yhtä tyhjän kanssa. Monet kyllä ilahtuu kovasti, kun joku mimmi onkin reipas!

Jos et ole tyytyväinen siihen mihin sinun arka, passiivinen ja odotteleva tyyli on johtanut niin sitten sinun täytyy muuttaa toimintatapaa. Jos olet sitä mieltä että nykyinen toimintatapa johtaa realistisesti haluttuun lopputulokseen niin sitten samalla tavalla vaan.

Ja tartu nyt hyvä nainen tilaisuuteen jos tykkäisit jostakusta.

Vierailija
58/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska te annatte niiden hiipua ja jäätte autistisesti odottamaan sitä seuraavan viestiä omanne jälkeen. Koska niinhän sen viestittelyn kuuluu mennä ja sitten koetaan että toinen ghostasi kun ei laita vuorollaan viestiä, ettekä itsekään kehtaa laittaa.

Onko nää niitä pelinaisia? Pelataan jotain shakkia.

Hmm, hauska näkökulma. Ei siinä muuta kuin se, että ideana olisi vuorotellen kirjoittaa varmaankin? Itse miellän pelinaiseuden tai mieheyden ihmissuhdepelailuna, jossa ihmiset ovat niitä liikuteltavia pelinappuloita. Itse en sellaista harrasta tai edes osaa, vaan oon vain oma itseni ja koetan olla mahdollisimman asiallinen ja kohtelias. 🙂

T. Ap

Vierailija
59/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes halua olla sellainen määräileväinen "Justiina", joka näyttää kaapin paikan tai joka vaatii kaikenlaista mieheltä. Ymmärrän kaikenlaisia miesten oikkuja ja puutteitakin hyvin ja olisi kivaa, jos mies olisi se perheen pää tavallaan ja antaisi olla mun se kiltti ja ujo, tosin työssäkäyvä ja vastuullinen kotivaimo rauhassa. Mutta eipä minun kaltaiseni kelpaa sitten kenellekään.

T. Ap

Onko sinun elämä muutenkin noin mustavalkoista? Vai etkö osaa olla normaalissa keskustelusuhteessa?

Vierailija
60/74 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen heivannut kaikki nettideittijutut pois, ei vaan kiinnosta ne toisena päivänä alkavat lässyttämiset kuinka "makaan sängyllä saunan jälkeen" ja "kylläpä olisi sellainen olo täällä." Mua ei kiinnosta puhua seksistä ja haluista ukon kanssa, ketä en ole koskaan nähnytkään. Näitä oli suurin osa noista netti-ukoista. Samaa soopaa tulee kyllä sitten Facessa ja Instassakin vastaan, estän tai poistan vastaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän