Miksi deittichatit aina hiipuvat miesten kanssa?
Olen sinkkunainen ja olen nyt reilun vuoden ajan ollut parissa sinkkujen someryhmässä. Joskus miehet laittavat viestiä ja osaan niistä olen vastannut. Kuitenkin keskustelut hiipuvat aina noin 1-3 päivän jälkeen viimeistään ja pahimmassa tapauksessa yhden vastausviestini jälkeen.
Kirjoitan ihan kohteliaasti ja asiallisesti. Olen vähentänyt hymiöiden käyttöä, kun miehet eivät niitä kuulemma arvosta lainkaan. Mikä on syynä keskusteluiden ainaiseen hiipumiseen?
Kommentit (74)
sulla on liian heikko leuka, se valitettavasti pilaa tsäänssit :(
Vierailija kirjoitti:
Naiset vielä vastuuttomasti ghostaavat miehiä.
Voi kuule, ne miehet ghostaavat aivan samalla tavalla, ihan jatkuvasti. Se on se ikävä kulttuuri näissä deittihommissa.
Näitä tämmöisiä tylynaisia on tullu iha riittävästi nähtyä Tinderissä ja Badoossa esim. Keskustelu menee lopulta siihen että nainen vain vastaa yhdellä sanalla mun kysymyksiin ja kuulumisiin. En tiedä, onkohan tämä joku trendi nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Näitä tämmöisiä tylynaisia on tullu iha riittävästi nähtyä Tinderissä ja Badoossa esim. Keskustelu menee lopulta siihen että nainen vain vastaa yhdellä sanalla mun kysymyksiin ja kuulumisiin. En tiedä, onkohan tämä joku trendi nykyään...
En vastaa yhdellä sanalla, vaan yleensä ihan pitkän ja mietityn sekä ystävällisen vastauksen. Mutta toivon, että sen jälkeen mies kommentoi seuraavaksi jotain, ettei mun tarvitsisi alkaa kysellä väkisin ja tyrkyttää itseäni sentään.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksi ehdotteli tapaamista, muttei se minulle sopinut välittömästi, niin sovittiin sitten viikonlopuksi -> mies kuitenkin perui tapaamisen, sillä minulla on jälkikasvua (ja olen eronnut). Mies on edelleen sinkku.
Toiselle laitoin pitkän ja ystävällisen viestin vastauksena hänen viestiinsä ja mues lupasi palata asiaan -> ei palannut. Mies on edelleen sinkku.
Kolmannen kanssa viestittelin alle viikon ja hän kyseli todella tarkkaan kaikkea. Viestittely vain hiipui. Pari kuukautta myöhemmin löysi toisen naisen (kävi ilmi, kun hän ilmoitti ryhmässä).
Neljännen kanssa kirjoiteltiin. Hän on itseäni 30 vuotta vanhempi, vähän sairas ja sairaalloisen ylipainoinen. Kävimme kerran kivoilla treffeillä, joiden päätteeksi myönsi, ettei nyt tainnut minusta kiinnostua.
Viidennen kanssa kirjoiteltiin kaksi päivää aika kiinteästi, mutta siihen hiipui sekin. Mitään ei ole enää kuulunut. Hänkin kyseli tarkkaan asumiseni ja työni jne.
Yhden muun kanssa ollaan kirjoiteltu ja soiteltu. Hän on jäänyt kaveriksi. Asuu toisella puolella Suomea ja oli kotikaupungissani käymässä, muttei ehdottanut tapaamista. Ymmärsin yskän.
Olen siis 35+ Uudellamaalla asuva hoikka ja ihan kohtalaisen näköinen, työssäkäyvä ja akateemisesti koulutettu nainen, joka pukeutuu siististi, jolla on pitkät hiukset ja naisellinen olemus. Raha-asiat ja muukin elämä on ihan tasapainossa. Perhetaustaa on, mutta toisaalta minullekin sopisi mies, jolla on lapsia. En tunnu kelpaavan yhtään kenellekään.
En ymmärrä saamiasi alapeukkuja! Ja miesten harjoittamaa dissausta. Toisaalta, deiteissä on paljon seksinvonkaajia - sellaiset haluavat tavataan "heti eikä nyt", eivätkä ole oikeaati kiinnostuneita tutustumaan ihmisseen. Toisaalta, jos vastaa pitkästi ja innostuneesti(!) toisen lyhyeen viestiin, se voidaan tulkita epätoivona ja tarrautuvuutena. Entäpä tuo lähes 70-vuotias patologisen ylipainoinen? Miksi ihmeessä kävit edes treffeilla kanssaan! Etkä (muka) kelvannut miehelle. Nyt alkaa kuulostaa provolta.
Jos kertomasi on totta, olen kyllä todella hämmästynyt. Kirjoituksestasi ei käy ilmi, että olisit mitenkään kartettava, epämiellyttävä tyyppi. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
sulla on liian heikko leuka, se valitettavasti pilaa tsäänssit :(
Mistä tiedät tuollaista kommentoida? Leukani on ehkä suomalaista naisten keskitasoa. Onko vahva leuka korkealla naisiin kohdistuvissa kriteereissä miesten parissa? Voiko olla muka noin pienestä kiinni?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset vielä vastuuttomasti ghostaavat miehiä.
Voi kuule, ne miehet ghostaavat aivan samalla tavalla, ihan jatkuvasti. Se on se ikävä kulttuuri näissä deittihommissa.
Katso peiliin ja ota vastuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ehdotteli tapaamista, muttei se minulle sopinut välittömästi, niin sovittiin sitten viikonlopuksi -> mies kuitenkin perui tapaamisen, sillä minulla on jälkikasvua (ja olen eronnut). Mies on edelleen sinkku.
Toiselle laitoin pitkän ja ystävällisen viestin vastauksena hänen viestiinsä ja mues lupasi palata asiaan -> ei palannut. Mies on edelleen sinkku.
Kolmannen kanssa viestittelin alle viikon ja hän kyseli todella tarkkaan kaikkea. Viestittely vain hiipui. Pari kuukautta myöhemmin löysi toisen naisen (kävi ilmi, kun hän ilmoitti ryhmässä).
Neljännen kanssa kirjoiteltiin. Hän on itseäni 30 vuotta vanhempi, vähän sairas ja sairaalloisen ylipainoinen. Kävimme kerran kivoilla treffeillä, joiden päätteeksi myönsi, ettei nyt tainnut minusta kiinnostua.
Viidennen kanssa kirjoiteltiin kaksi päivää aika kiinteästi, mutta siihen hiipui sekin. Mitään ei ole enää kuulunut. Hänkin kyseli tarkkaan asumiseni ja työni jne.
Yhden muun kanssa ollaan kirjoiteltu ja soiteltu. Hän on jäänyt kaveriksi. Asuu toisella puolella Suomea ja oli kotikaupungissani käymässä, muttei ehdottanut tapaamista. Ymmärsin yskän.
Olen siis 35+ Uudellamaalla asuva hoikka ja ihan kohtalaisen näköinen, työssäkäyvä ja akateemisesti koulutettu nainen, joka pukeutuu siististi, jolla on pitkät hiukset ja naisellinen olemus. Raha-asiat ja muukin elämä on ihan tasapainossa. Perhetaustaa on, mutta toisaalta minullekin sopisi mies, jolla on lapsia. En tunnu kelpaavan yhtään kenellekään.
En ymmärrä saamiasi alapeukkuja! Ja miesten harjoittamaa dissausta. Toisaalta, deiteissä on paljon seksinvonkaajia - sellaiset haluavat tavataan "heti eikä nyt", eivätkä ole oikeaati kiinnostuneita tutustumaan ihmisseen. Toisaalta, jos vastaa pitkästi ja innostuneesti(!) toisen lyhyeen viestiin, se voidaan tulkita epätoivona ja tarrautuvuutena. Entäpä tuo lähes 70-vuotias patologisen ylipainoinen? Miksi ihmeessä kävit edes treffeilla kanssaan! Etkä (muka) kelvannut miehelle. Nyt alkaa kuulostaa provolta.
Jos kertomasi on totta, olen kyllä todella hämmästynyt. Kirjoituksestasi ei käy ilmi, että olisit mitenkään kartettava, epämiellyttävä tyyppi. Päinvastoin.
Ajattelin, että olisi ihan hauskaa käydä spontaanisti kahvilatreffeillä, kun en ollut tänä vuonna käynyt. Hän tosiaan oli aika erilaisessa elämänvaiheessa (eläkkeellä jne.), mutta ihan kivasti juteltiin ja treffien jälkeen laitettiin pari lyhyttä "kiitos treffeistä" -viestiä. Mutta ei hänestä kuulunut sen koommin mitään ja on edelleen sinkkuna.
T. Ap
Koska te annatte niiden hiipua ja jäätte autistisesti odottamaan sitä seuraavan viestiä omanne jälkeen. Koska niinhän sen viestittelyn kuuluu mennä ja sitten koetaan että toinen ghostasi kun ei laita vuorollaan viestiä, ettekä itsekään kehtaa laittaa.
Etsi itsellesi mies, joka haluaa olla kanssasi, sillä jos hän haluaa olla kanssasi, hän olisi kanssasi.
Nämä eivät nyt täytä sitä toivetta. Tuhlaat ajatusvoimaasi sellaiseen, jota ei olisi voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli siistit, mutta aika peittävät vaatteet, olin suihkunraikas, laineilla hiukset, hillitysti meikkiä, vastapestyt puhtaat ja sileät vaatteet. Hn kommentoi ehkä vähän vahingossa ulkonäköäni jotenkin ovelasti. Piti vissiin liian boheemin tai nörtähtävän näköisenä, vaikka olin ihan freesinä. En tiedä oikeasti syytä, mutta oon pohtinyt tuotakin, että ehkä hänen makuunsa olisi ollut sellainen vähän tukeva ja rintava perusemäntä kukkamekossa hiuslakalla kiinnitetyillä puolipitkillä hiuksilla mieluummin. Olin ehkä liian hoikkakin tms.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vit...
Kuules nyt, miehillä on muutakin elämässään, eli älä ala uhriutumaan, jos ei kuulu vähään aikaan.
On varmasti, mutta ei heistä kuulunut viestittelyn katkeamisen jälkeen enää mitään viikkoihin ja kuukausiin. Ryhmässä pyörivät kyllä ja siellä kirjoittelevat.
Haluaisin vain tietää, mikä minussa on ns. vikana.
T. Ap
Tuleeko lapsesi heidän tietoon vasta kun alatte kirjoittelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Koska te annatte niiden hiipua ja jäätte autistisesti odottamaan sitä seuraavan viestiä omanne jälkeen. Koska niinhän sen viestittelyn kuuluu mennä ja sitten koetaan että toinen ghostasi kun ei laita vuorollaan viestiä, ettekä itsekään kehtaa laittaa.
Mutta miksi jään aina viimeiseksi viestin laittajaksi ja vastausvuoro miehelle ja mies sitten ghostaa omalla vuorollaan?
Odottelen kyllä tosiaan sitä vuoroa ja mulle kelpaisi vaikka 3kk viiveellä myöhemminkin tullut vastaus, vaikka toki pienen särön se toisi siihen tutustumiseen.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vit...
Kuules nyt, miehillä on muutakin elämässään, eli älä ala uhriutumaan, jos ei kuulu vähään aikaan.
On varmasti, mutta ei heistä kuulunut viestittelyn katkeamisen jälkeen enää mitään viikkoihin ja kuukausiin. Ryhmässä pyörivät kyllä ja siellä kirjoittelevat.
Haluaisin vain tietää, mikä minussa on ns. vikana.
T. Ap
Tuleeko lapsesi heidän tietoon vasta kun alatte kirjoittelemaan?
Muistaakseni kyllä, tosin jossain yhteisessä ryhmän keskustelussa olen tainnut mainita. Miehistä suurimmalla osalla itsellään on ollut lapsia, yhdellä oli melkein samanikäisiäkin. Se keskustelu ei katkennut suoraan siihenkään. Vain yksi perui sitten parin päivän viiveellä ne treffit sen vuoksi, vaikka perhetaustasta kuultuaan vielä halusi sopia ne treffit.
T. Ap
Anteeksi Ap, sanon tämän suoraan mitä minulle tulee mieleen; olet tylsä. Luettelet tuossa aloituksessa kaikki miehet ja heidän kanssa keskustelujen pituudet ja meinasin jo siinä tylsistyä. Olen nainen ja mulla tyrehtyy keskustelut miesten kanssa jotka ovat "tylsiä" ja joihin en jaksa panostaa, mutta kun löytyy yksi kiva, jonka kanssa keskustelu kulkee niin keskityn häneen, mutta toki pidän pakan auki.
En nyt tarkoita että pitäisi aloittaa joku ekstreme-harrastus, mutta koita tuoda esiin miehille ne asiat joilla erotut persoonana ja haasta miehiä asioihin.
Ai niin, unohdin vielä yhden chattikaverin, jonka kanssa kävi sama juttu. Hänelle ilmeisesti työni oli turn-off, vaikka siis itse hän oli työtön ja hänellä oli vakavaa päihdetaustaakin jopa. Komeahko hän kyllä oli.
Lopetti mulle kirjoittelun, kun kerroin työstä ja opiskeluistani. Hän oli jotain ammattikoulua käynyt ja mulle se oli täysin ok ja suhtauduin kivasti hänen viesteihinsä ja vastasin ystävällisesti.
Aivan sama juttu kävi mulle joskus 25-vuotiaana. Yksi chattailykaveri tuolloin lopetti tuolloin pari viikkoa kestäneen chattailyn, kun kerroin viimein työstäni ja opinnoistani (hyvin varovaisesti, en missään nimessä kehuskellen). Mies vain lopetti keskustelun siihen, eikä enää koskaan kirjoitellut.
T. Ap
Itse lopetan keskustelun aina siinä vaiheessa kun nainen alkaa vain vastaan kysymyksiin eikä halua keskustella. Toisaalta käännän muutenkin selkäni naiselle joka vaatii että hänen perässä juostaan ja jonka asenne on tuo että eihän naisen pidä tehä mitään
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi Ap, sanon tämän suoraan mitä minulle tulee mieleen; olet tylsä. Luettelet tuossa aloituksessa kaikki miehet ja heidän kanssa keskustelujen pituudet ja meinasin jo siinä tylsistyä. Olen nainen ja mulla tyrehtyy keskustelut miesten kanssa jotka ovat "tylsiä" ja joihin en jaksa panostaa, mutta kun löytyy yksi kiva, jonka kanssa keskustelu kulkee niin keskityn häneen, mutta toki pidän pakan auki.
En nyt tarkoita että pitäisi aloittaa joku ekstreme-harrastus, mutta koita tuoda esiin miehille ne asiat joilla erotut persoonana ja haasta miehiä asioihin.
Varmaan pitäisi tosiaan muuttua jotenkin "jännemmäksi" ja alkaa harrastaa jotain jännittävää ja aktiivista. Tosiaan arkeni on aika tylsää oikeastikin ja viikonloput menevät melkeinpä arjesta palautumiseen, vaikka muutama harrastus minulla onkin.
Olen myös aika huonosti muuten esillä somessa, enkä itseäni juurikaan jaksa kuvailla tai jossain keikistellä. En myöskään käy missään kovin sosiaalisissa tilanteissa, vaan olen sellainen peruskiltti kotikissa.
Sen huomasin, että sellaisia ihan törkeyden rajalla meneviä heruttelukuvia sinne ryhmään laittanut "meni" heti kuin kuumille kiville niille miehille. Eli siis nainen oli ihan sellainen tavallinen, nätihkö, mutta kuvassa näkyi rintavakoa ja huulet olivat ankkaposeerauksessa -> sai heti miehen, jonka kanssa perheenlisäystä tulossa.
T. Ap
Noilla alussa mainutsemillasi hymiöillä nyt ei ole mitään väliä. Kyllä se mies vastailee hymiöviesteihin jos sitä muuten kiinnostaa. Sitä ihmettelen miksi sinä haluat huomiota miehiltä, joista et selvästi ole itsekään kiinnostunut.
Vaikutat aika asialliselta ja säännönmukaiselta. Asioiden pitää mielestäsi mennä tiettyä rataa. Mitä jos välillä kokeilisit vastailla vähän kieli poskella ja olisit välittämättä päähäsi iskostuneista säännöistä kenen kuuluu vastata ja milloin ja millä tavalla? Ehkä näin viestittelyyn tuli rentoutta.
Etsin siis ennenkaikkea eronnutta miestä, jolla olisi itselläänkin lapsia. Ja suunnilleen omaa ikäluokkaani.