Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri jäi saikulle "kroonisen väsymyksen takia", nyt mun hommat kasautuu

Vierailija
28.07.2021 |

Krooninen väsymysoireyhtymä.... anna nyt ihmisen kaikki kestää. Nämä on taas näitä elintaso sairauksia suomessa. Sanon suoraan mitä joka ikinen lääkäri tulee hänen vaivastaan miettimään: on laiska ämmä, ja kyseessä on lorvikatarri!!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teille ei palkattu tuuraajaa vaan sinä kiltisti teet hänen työt ja kyseenalaistat sairauden etkä työnantajan käytöstä?

Kohta kun ne irtisanoo hänet, saat ihan pysyvästi yksinäsi tehdä hänenkin työt jos jatkat noin. Kun kerran näytät pystyvän.

Totta. Minulla kollega irtisanoutui aiemmassa työssä ja työntekijöitä oli vähemmän juuri kiireaikana. Olin ennenkin ollut ahkera mutta yritin sitten tehdä vielä enemmän töitä. Mainittuani jotain työn määrästä pomo lähinnä joskus vinosti kysyi "onko sulla haasteita töissä" ja myöhemmin ovatko haasteet ohi. En voi olla varma, mutta mielestäni saattoi vielä myhäillä, miten olen niin tyhmä, etten pyydä apua.

Ajattelikohan että kun vakituisen kollegan työpaikka lopetettiin hänen halutessaan lähteä määräaikaiseksi muualle, minun määräaikaisena olisi pitänyt pyytää kilpailijaa itselleni. Sitten pomo olisi taas voinut vinoilla, miten en pärjännyt. Aivan outoa ja sairasta.

Vierailija
42/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko saanut rokotteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teille ei palkattu tuuraajaa vaan sinä kiltisti teet hänen työt ja kyseenalaistat sairauden etkä työnantajan käytöstä?

Kohta kun ne irtisanoo hänet, saat ihan pysyvästi yksinäsi tehdä hänenkin työt jos jatkat noin. Kun kerran näytät pystyvän.

Eipä se sijaisen palkkaaminen auta, kouluttaminen kestää ainakin 6 kk ja vaatii kouluttajalta paljon aikaa.

Vierailija
44/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tunnollinen ja ahkera työntekijä, en käy saikkua vaan olen tehnyt töitä kipeänäkin. Ei mitään tarttuvaa vaan selkärankareuman kipuja ja tuhoja. Monta vuotta jaksoin mutta sitten romahdin, sairaus paheni ja töissäolo oli liian kuormittavaa kun henkinen taakka oli liikaa, se kun ei halua olla pois töistä.

Nyt ei sitten enää töitä tehdä kokopäiväisesti, pari vuotta olin saikulla että pääsin edes tähän pisteeseen. Tuon romahduksen jälkeen väsyn helpommin, ei ole väsymystä minkä voisin nukkua pois vaan sellaista etten jaksa edes kättäni nostaa.

Kunpa olisin ollut viisaampi ja pitänyt huolen itsestäni aiemmin. Käynyt saikkua enkä kärvistellyt.

Nyt arki on tarkkaa säätelyä voimavaroista ja hyvinvoinnista. Syön, liikun ja nukun tunnontarkasti että jaksan käydä töissä. Mahtavaa jos kaltaisesi sattuisi työkaveriksi, tuo asenne auttaa paranemaan, eiku...

Vierailija
45/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se ei ole mikään elintasosairaus vaan iskee juuri niihin jotka on liian tunnollisia ja tekee liikaa töitä. Itse olen kärsinyt unettomuudesta 30 vuotta, tehnyt parhaimmillaan 2 työtä ja kasvattanut sivussa 4 lasta miehen kanssa sekä rakentanut pari okt vuosien mittaan kotitöiden ohessa.

Mielelläni vain kuvittelisin tämän uupumuksen, välillä tunne on ihan halvaannuttava, tulee black outeja esim liikenteessä jne. Kunpa vain kuvittelisin tuon kaiken... Mutta olet viimeinen joka on oikeutettu haukkumaan mua ja kaltaisiani laiskaksi!!

Liian tunnollisia = suorittajia jotka eivät ole oppineet elämässä mitään tärkeää

Vierailija
46/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se sijaisen palkkaaminen auta, kouluttaminen kestää ainakin 6 kk ja vaatii kouluttajalta paljon aikaa.

Missä työssä pitää oikeasti kouluttaa pitkään? Joku kesätuuraaja hoitaisi akuuteimmat hommat viikon perehtymisellä. Oli työ mikä tahansa, todennäköisesti helpottaisi työmäärää. Ellet itse pystyisi kouluttamaan, on tilanne paha.

Kaikissa paikoissa ei suostuta palkkaamaan päteviä tai kokeneita määräaikaisiksi. Joku ihme fiksaatio, että mieluummin sopiva persoona ja kenties nuori ja pirtsakka kuin työtä ennenkin tehnyt. Voi johtua säästöjen hausta, mutta uusien ehdollistaminen puolen vuoden erilliseen "koulutukseen" on jo osaamisen vähättelyä ja alistamista työnantajan taholta. Varsinkin jos yleensä on saatava tuore koulutettava, ettei vaan pääse omia käytännön työtaitojaan käyttämään.

Vierailija
47/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen väsymysoireyhtymä on kyllä ihan oikea sairaus ja aiheuttaa työkyvyttömyyttä, yhä useampi saa sen nykyään koronan jälkitautina.

Mutta ymmärrän ärtymyksesi. Mulla oli työkaveri, joka oli puoli vuotta sairaslomalla kuulemma sydänkohtauksen takia. Tein hänenkin työnsä, mutta omalla palkallani, ihan ylimääräisesti siis. Sitten kun se työkaveri palasi takaisin, hän kertoi, että tutkimuksissa oli todettu, ettei hänellä ollutkaan sydänkohtaus, vaan närästystä! Voinet kuvitella fiilikseni siinä vaiheessa.

Vierailija
48/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti Työelämässä ongelma, että joustetaan loputtomasti ja sitten 8llaan loppuelämä työkyvyttömiä! Ei sitä firmaa kiinnosta kun se ottaa aina uuden kertakäyttötyöntekijän. Lopettakaa älytön joustaminen, opetelkaa sanomaan EI.

Vierailija
49/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krooninen väsymysoireyhtymä on kyllä ihan oikea sairaus ja aiheuttaa työkyvyttömyyttä, yhä useampi saa sen nykyään koronan jälkitautina.

Mutta ymmärrän ärtymyksesi. Mulla oli työkaveri, joka oli puoli vuotta sairaslomalla kuulemma sydänkohtauksen takia. Tein hänenkin työnsä, mutta omalla palkallani, ihan ylimääräisesti siis. Sitten kun se työkaveri palasi takaisin, hän kertoi, että tutkimuksissa oli todettu, ettei hänellä ollutkaan sydänkohtaus, vaan närästystä! Voinet kuvitella fiilikseni siinä vaiheessa.

Sydänkohtauksen ja närästyksen erottaa päivystyksessä muutamassa minuutissa eli otetaan verikoe ja analysoidaan se. Ei siihen 6 kk mene.

Vierailija
50/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä pitää oikeasti kouluttaa pitkään? Joku kesätuuraaja hoitaisi akuuteimmat hommat viikon perehtymisellä. Oli työ mikä tahansa, todennäköisesti helpottaisi työmäärää. Ellet itse pystyisi kouluttamaan, on tilanne paha.

Kaikissa paikoissa ei suostuta palkkaamaan päteviä tai kokeneita määräaikaisiksi. Joku ihme fiksaatio, että mieluummin sopiva persoona ja kenties nuori ja pirtsakka kuin työtä ennenkin tehnyt. Voi johtua säästöjen hausta, mutta uusien ehdollistaminen puolen vuoden erilliseen "koulutukseen" on jo osaamisen vähättelyä ja alistamista työnantajan taholta. Varsinkin jos yleensä on saatava tuore koulutettava, ettei vaan pääse omia käytännön työtaitojaan käyttämään.

Liitto edellyttää että koulutus on suoritettu, jotta tehtävästä pystyy selviytymään ja perehdytyspaperi voidaan allekirjoittaa. Aikaa tähän mene yleensä 6-10 kk. Sitä ennen työtä ei voi tehdä yksin ja hyväksyä työlupia yms. - eli työtä ei pysty tekemään. Se että alueen oppii hyvin tuntemaan menee helposti 2-3 vuotta aikaa.

Vierailija
51/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se ei ole mikään elintasosairaus vaan iskee juuri niihin jotka on liian tunnollisia ja tekee liikaa töitä. Itse olen kärsinyt unettomuudesta 30 vuotta, tehnyt parhaimmillaan 2 työtä ja kasvattanut sivussa 4 lasta miehen kanssa sekä rakentanut pari okt vuosien mittaan kotitöiden ohessa.

Mielelläni vain kuvittelisin tämän uupumuksen, välillä tunne on ihan halvaannuttava, tulee black outeja esim liikenteessä jne. Kunpa vain kuvittelisin tuon kaiken... Mutta olet viimeinen joka on oikeutettu haukkumaan mua ja kaltaisiani laiskaksi!!

Tuo ei ole ahkeruutta, se on typeryyttä. Kyllä ihmisen tulee tietää rajansa. Jos saat black out -kohtauksia liikenteessä, pitäisi jo joku päässä soittaa kelloa!

Vierailija
52/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydänkohtauksen ja närästyksen erottaa päivystyksessä muutamassa minuutissa eli otetaan verikoe ja analysoidaan se. Ei siihen 6 kk mene.

En minäkään ymmärrä, miten se oli mahdollista sekoittaa sydänkohtaus ja närästys. Tämä oli kuitenkin tositapaus ja kun kirjoitin sitä, niin mietin, että toivottavasti linjoilla ei ole silloisia muita kollegoita, tai he voivat tunnistaa keissin. Kaikki tiesivät sen siellä ja herätti tosiaan silmienpyörittelyä.

Vierailija
53/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumus on ihan oikea juttu. Fiksut hakevat sairaslomaa, lepäävät, ja parantelevat vointiaan. Urpot jäävät työpaikalle, ärhentelevät, pilaavat työilmapiiriä, unohtelevat asioita, ja tekevät työnsä vasemmalla kädellä.

Vierailija
54/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on cfs?

Vierailija
55/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko teillä sovittu sijaisuuskorvauksesta? Ei sun tehtäväsi ole tuurata sairasta iman erilliskorvausta.

Vierailija
56/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellinen termi on lorvimato.

Vierailija
57/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toki kuutta kuukautta, mutta kyllä diagnostiikkaan kuuluu yleensä myös gastroskopia. Puolen vuoden sairaslomaa ei kyllä myönnetä närästyksen takia.

Vierailija
58/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa hankkia korona. Long covid toimii ikuisena perusteena saikuttelulle ja ennenaikaiselle eläkkeelle. :)

Vierailija
59/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskutarallaa

Vierailija
60/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetas kirjoitti:

Mies kerkesi pitämään kesällä kaksi viikkoa lomaa kun on joutunut tuuraamaan muita jotka on saikuilla kuka mistäkin syystä. Osa on varmasti aiheellisia mutta ei voi olla ajattelematta että oisko osa saikuilla vaan sen takia että näillä keleillä on kivempi olla jossain muualla kuin töissä. Olen ilkeä ja tiedän sen.

Joo, oliko vielä niin, että miehesi loma peruttiin jonkun raskaana olevan takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan