Työkaveri jäi saikulle "kroonisen väsymyksen takia", nyt mun hommat kasautuu
Krooninen väsymysoireyhtymä.... anna nyt ihmisen kaikki kestää. Nämä on taas näitä elintaso sairauksia suomessa. Sanon suoraan mitä joka ikinen lääkäri tulee hänen vaivastaan miettimään: on laiska ämmä, ja kyseessä on lorvikatarri!!
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ap, se ei ole mikään elintasosairaus vaan iskee juuri niihin jotka on liian tunnollisia ja tekee liikaa töitä. Itse olen kärsinyt unettomuudesta 30 vuotta, tehnyt parhaimmillaan 2 työtä ja kasvattanut sivussa 4 lasta miehen kanssa sekä rakentanut pari okt vuosien mittaan kotitöiden ohessa.
Mielelläni vain kuvittelisin tämän uupumuksen, välillä tunne on ihan halvaannuttava, tulee black outeja esim liikenteessä jne. Kunpa vain kuvittelisin tuon kaiken... Mutta olet viimeinen joka on oikeutettu haukkumaan mua ja kaltaisiani laiskaksi!!
Olisko sulla vähän liikaa hommaa kykyihisi nähden?
Toihan ei oo työkaverin syy, vaan työnantajan. Työnantaja on mokannu jos työntekijä joutuu väsymyksen takia saikulle ja mokaa, jos ei palkkaa siksi aikaa sijaista.
Yksi osa ongelmaa ovat ne erittäin rasittavat työkaverit, jotka luulevat tietävänsä sairastuneen tilanteen paremmin, kuin hän itse, tai häntä hoitavat lääkärit. Sitten besserwisser uhriutuu ja marttyyrina kehuskelee työmoraalillaan, kuinka HÄN ei minkään pikkuflunssien ja vatsatautien takia pois jää, kun kukaan ei sitten tee minun töitäni. Uupuminen ja masennus ei näitten ääliöiden mielestä ole varsinkaan mikään syy olla pois.
Se on oikeasti laiska. Näitä saikuttajia riittää.
Tiedän tapauksen kun koeaika päättyi niin työntekijä jäi 6 kk sairaslomalle selän takia.
Kumminkin sairauslomalla ajoi moottoripyörällä ja ratsasti kuten ennen selkäsairautta.
Näitä kuule löytyy.
Ripulista saa aina saikkua. Ja selästä.
Näitä kun vuorottelee niin eipä tarvitse käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teille ei palkattu tuuraajaa vaan sinä kiltisti teet hänen työt ja kyseenalaistat sairauden etkä työnantajan käytöstä?
Kohta kun ne irtisanoo hänet, saat ihan pysyvästi yksinäsi tehdä hänenkin työt jos jatkat noin. Kun kerran näytät pystyvän.
Monet työt ovat sellaisia ettei kokemattomasta tuuraajasta ole mitään hyötyä. Toisekseen haettaessa rekrylupaa menee pyyntö usein isoissakin firmoissa toimitusjohtajalle saakka, vastaukset venyy... lupaa ei saa tai tarve meni ohi. Vakinaiset väsyvät yhä enemmän.
Mitään tarvetta ei voi syntyä, jos syytä siihen ei ole. Jos hommat hoituu ruuhkautumatta pienemmälläkin porukalla, työvoimaa on liikaa ja silloin on aika YT-neuvotteluille.
Koita AP ajatella, kuinka pitkälle sinä venyt. Jos sinä nyt teet kahden ihmisen työt ja homma toimii, miksi siihen työhön palkattaisiin useampia?
Ap. Jätät työt tekemättä ja jäät sairaslomalle. Niinhän se sun työkaverikin tekee. On työnantajan tehtävä järjestää työt eikä sinun tarvitse venyä.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeasti laiska. Näitä saikuttajia riittää.
Tiedän tapauksen kun koeaika päättyi niin työntekijä jäi 6 kk sairaslomalle selän takia.
Kumminkin sairauslomalla ajoi moottoripyörällä ja ratsasti kuten ennen selkäsairautta.
Näitä kuule löytyy.
Jatkoa. Sitten kun ei saanut enää selästä sairaslomaa niin alkoi oirehtia työpaikan ”homeesta”. Kuulemma iho ja päänahka kutisi. Kumminkin töissä ei valittanut mutta soitteli illalla työnantajalle näistä oireita mm. hiukset tippuu.
Kaunis iho ja paksut hiukset. Röyhkeä valehtelija.
Toinen työkaveri kompastui portaissa. Oli 6 kk saikulla sormen takia😂
Mäkin varmaan kärsin lorvikatarista AP:n mielestä, kun ensin painoin useamman kuukauden 60-80 tuntia ylitöitä, kun porukkaa oli saikulla ja työterveyslääkäri kirjoitti sitten kahden viikon sairausloman ja käski tulla takaisin jos olen edelleen väsynyt.
Olin jatkuvasti kierroksilla, enkä pystynyt enää nukkumaan kuin parin tunnin pätkissä.
Meilläkin joutuu tekemään saikuttajan työt oman työnsä ohella.
Mukavaa on kuunnella saikuttajan kertomuksia sairaslomalta palatessaan.
On tehty kattoremonttia ja suursiivousta sekä pesty ikkunat ja kitketty kasvimaat.
Kipeä käsi ja selkä ei haitannut ollenkaan.
Jos on kyse cfs sairaudesta niin olet ap kyllä todella törkeä tyyppi! Tajuatko että toiset joutuu pyörätuoliin tuon sairauden vuoksi. Eivätkä toivu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin joutuu tekemään saikuttajan työt oman työnsä ohella.
Mukavaa on kuunnella saikuttajan kertomuksia sairaslomalta palatessaan.
On tehty kattoremonttia ja suursiivousta sekä pesty ikkunat ja kitketty kasvimaat.
Kipeä käsi ja selkä ei haitannut ollenkaan.
Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat. Not!
Pidin influenssan jälkeen 2 kk sairaslomaa mm. armottoman väsymyksen ja keskittymisvaikeuksien takia. Sen verran tauti iski myös pääkoppaani, että taudin jälkeenkin oli vaikeuksia selvitä kauppaostoksista. Silloin ei ollut nettitilausmahdollisuutta.
Pahinta oli kun ei tiennyt loppuuko se ja kevät vaihtui alkukesään.
Keuhkoon jäi pysyvä vaurio.
Se on sitä long covidia. Käytettävissä olevien työikäisten määrä tulee puolittumaan.